Side 6 af 18 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    OK. Det er godt nok helt UTROLIG nemt at sige for mig.

    Jeg ved vi har været her utallige gange før, men at man på nogen som helst måde skulle ønske Midtjylland penge, spændende opgør mod et "storhold" i 3. CL kvalrunde og sikker kval til minimum Europa League - det overgår min forstand. Jeg forstår folks ønske om, at de skal lave koefficient-point og have travlt i et gruppespil - men lad dem da få det i Confluence League efter en kvalsejr mod Suduva Marijampole efter at de har tabt CL og EL kvalen på gulvet.
    Og- hvis man endelig skal ønske dem et gruppespil- så lad dem dog komme i gruppe i TOTO-Cuppen med Torpedo, Lokomotiv og Olympia Østeblok
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    OK. Det er godt nok helt UTROLIG nemt at sige for mig.

    Jeg ved vi har været her utallige gange før, men at man på nogen som helst måde skulle ønske Midtjylland penge, spændende opgør mod et "storhold" i 3. CL kvalrunde og sikker kval til minimum Europa League - det overgår min forstand. Jeg forstår folks ønske om, at de skal lave koefficient-point og have travlt i et gruppespil - men lad dem da få det i Confluence League efter en kvalsejr mod Suduva Marijampole efter at de har tabt CL og EL kvalen på gulvet.
    Hehe ja - her kan vi holde en diskussion kørende i årevis uden at blive enige. Hvorfor skulle den danske liga dog blive ligeså interessant som den Belgiske, Skotske osv hvor ASO ville fravælge andre omfortolk til FCK og hvor vi ville gå direkte i CL efter vundet mesterskab. FCK skal være bedre end de andre og jo bedre de andre er… jo bedre er vi

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    OK. Det er godt nok helt UTROLIG nemt at sige for mig.

    Jeg ved vi har været her utallige gange før, men at man på nogen som helst måde skulle ønske Midtjylland penge, spændende opgør mod et "storhold" i 3. CL kvalrunde og sikker kval til minimum Europa League - det overgår min forstand. Jeg forstår folks ønske om, at de skal lave koefficient-point og have travlt i et gruppespil - men lad dem da få det i Confluence League efter en kvalsejr mod Suduva Marijampole efter at de har tabt CL og EL kvalen på gulvet.
    Ja det er en diskussion som der vidst aldrig kommer et entydigt svar på.

    Men det bedste må k min bog være, at andre danske hold får så mange point som muligt, i den lavest mulige turnering.
    (Undtagelse af BØF naturligvis)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    FCK skal være bedre end de andre og jo bedre de andre er… jo bedre er vi
    Det er vist i allerbedste fald et postulat.

    Her er et andet, og det er postuleret herfra før:

    Enhver fordel, vi får ved vores konkurrenters europæiske succes, er kun en brøkdel af den fordel, de selv får ud af det.


  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er vist i allerbedste fald et postulat.

    Her er et andet, og det er postuleret herfra før:

    Enhver fordel, vi får ved vores konkurrenters europæiske succes, er kun en brøkdel af den fordel, de selv får ud af det.
    Det er jo derfor, at præmissen er, at FCK altid skal klare sig bedst i den bedst mulige turnering. Det er sjovt hvordan det argument ALTID går under radaren, når du kommer med et af dine "jeg er mere ægte end du er"-udbrud.

    Husk på, hvor meget dårligere FCK står i kvalifikationen i 2023 sammenlignet med i 2022, fordi ÅGF og BØF var nogle padder i den netop overstået sæson. Jeg kunne fint have tålt, at ÅGF fik succes som Randers, hvis det betød, at et mesterskab i 2023 som minimum gav EL-gruppespil til et FCK-mesterskab i næste sæson.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #81
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Hvis vi bare sørger for at holde vores egen seedning hver år, så er vi stort set sikret ChL hver gang vi bliver mestre uafhængig af hvordan de andre danske hold klarer sig. Så derfor kan vi lige så godt ønske, at de ikke får de dadler der ligger i Europa.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #82
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Hvis vi bare sørger for at holde vores egen seedning hver år, så er vi stort set sikret ChL hver gang vi bliver mestre uafhængig af hvordan de andre danske hold klarer sig. Så derfor kan vi lige så godt ønske, at de ikke får de dadler der ligger i Europa.
    Så simpel er verden desværre ikke. Vi er eksempelvis ikke favoritter mod Trabzonspor uagtet koefficient. Jo højere DK ligger på listen, jo færre runder skal vi igennem og jo større er sandsynligheden for CL. Omvendt vil færre penge til vores konkurrenter forøge vores chancer for et mesterskab og dermed muligheden for at kvalle til CL. Så der kan tales både for og imod. Men i forhold til kvalifikationen er det en faktuel fordel at andre danske hold klarer sig godt.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #83
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Så simpel er verden desværre ikke. Vi er eksempelvis ikke favoritter mod Trabzonspor uagtet koefficient. Jo højere DK ligger på listen, jo færre runder skal vi igennem og jo større er sandsynligheden for CL. Omvendt vil færre penge til vores konkurrenter forøge vores chancer for et mesterskab og dermed muligheden for at kvalle til CL. Så der kan tales både for og imod. Men i forhold til kvalifikationen er det en faktuel fordel at andre danske hold klarer sig godt.
    At være seedet er naturligvis ikke det samme som at vlre favoritter. Vi er seedet mod Trabzonspor, men bliver jo hverken større eller mindre favorit alt efter hvordan de andre hold klarer den. Så hvis vi holder vores seedning som jeg skriver, så vinder vi og går i ChL. Så kan vi bare holde vores seedning hvert år, så behøver vi ikke andre. Det kan give lidt flere runder, men her vil vi også være seedet.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Det er i hvert fald ikke rigtigt at vi kun får en brøkdel ud af andre holds succes.

    Kig på et hold som Malmö FF, hvor mange runder de skal igennem for at komme i CL, mens vi (og sidste år BIF) var direkte i playoff og en runde fra det forjættede land - med garanteret EL gruppespil og store penge fra playoff som værste outcome.

    Regner man med bookmaker odds har vi ca. 50% chance for CL i år, mens vi hvis de andre hold havde dårlige resultater en CL vej der hed omkring 20% chance fordi vi skulle igennem 4 runder som Malmö, heraf 2 rigtig svære . Det er godt nok ikke nogen brøkdel. Det er en MEGA forskel målt i kr over en årrække, hvis vi kvalificere os til 5x CL istedet for 2x CL.

    Derudover bliver vi bedre matchet i en skarp liga, som er langt mere attraktiv både for spillere og som samlet produkt der skal sælges.

    Slutteligt bliver vi historisk ikke mestre hvert år, og det er uendelig meget federe at starte i en CL kval som 2 plads vinder, end at skulle igennem playoff bare for at komme i Conference League. Godt nok er CL svær via 2 pladsen, men chancen for en super indbringende Playoff er klart til stede og EL Gruppespil er også indenfor rækkevidde. Langt langt federe end når 2. pladsen kun giver conference league kvalifikation.

    Vores fordele af andre danske holds succes er helt enkelt gigantiske. 15. pladsen i Europa er en decideret gamechanger, når man lægger budgetter i FCK.

    Det er simpelhen fundamentalt. Og så langt fra en brøkdel som noget kan være.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #85
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    At være seedet er naturligvis ikke det samme som at vlre favoritter. Vi er seedet mod Trabzonspor, men bliver jo hverken større eller mindre favorit alt efter hvordan de andre hold klarer den. Så hvis vi holder vores seedning som jeg skriver, så vinder vi og går i ChL. Så kan vi bare holde vores seedning hvert år, så behøver vi ikke andre. Det kan give lidt flere runder, men her vil vi også være seedet.
    Så du mener ikke, at flere kampe mod hold, der potentielt set kan være stærkere end os mindsker sandsynlighed for at vi kommer i CL? Det giver jo ikke mening?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #86
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Nej, jeg siger, at vi er nået på et niveau der gør, at hvis vi selv holder vores seedning, er vi uafhængig af hvordan de andre danske hold de klarer sig. Der er derfor ingen grund til at ønske dem noget godt.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Nej, jeg siger, at vi er nået på et niveau der gør, at hvis vi selv holder vores seedning, er vi uafhængig af hvordan de andre danske hold de klarer sig. Der er derfor ingen grund til at ønske dem noget godt.
    Problemet er bare, at det bliver sværere og sværere at holde egen seedning, hvis de andre danske hold er skyld i et fald i landekoefficient og dermed længere vej og flere (og måske sværere?) kampe for holde seedningen.

    Men jo, du har da sådan set ret. Hvis vi bare selv vinder alle kampe, så er det ligegyldigt med de andre.... :)

    Personligt er jeg lidt delt i denne debat. Det er jo altid mega sjovt, når FCM og BIF dummer sig i Europa. Men det er samtidig også meget skidt for FCK. Så derfor er min indgangsvinkel pt nok, at jeg godt kan leve med lidt succes til de andre danske klubber i Europa, når bare vi selv har mere.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det er i hvert fald ikke rigtigt at vi kun får en brøkdel ud af andre holds succes.

    Kig på et hold som Malmö FF, hvor mange runder de skal igennem for at komme i CL, mens vi (og sidste år BIF) var direkte i playoff og en runde fra det forjættede land - med garanteret EL gruppespil og store penge fra playoff som værste outcome.

    Regner man med bookmaker odds har vi ca. 50% chance for CL i år, mens vi hvis de andre hold havde dårlige resultater en CL vej der hed omkring 20% chance fordi vi skulle igennem 4 runder som Malmö, heraf 2 rigtig svære . Det er godt nok ikke nogen brøkdel. Det er en MEGA forskel målt i kr over en årrække, hvis vi kvalificere os til 5x CL istedet for 2x CL.
    Jeg forstår fint dit argument, men jeg synes du vinkler den lige en tand for skarpt :-) For det første er 1. og 2. kvalrunde til CL tæt på at være walk-over modstandere. 3. kvalrunde er vanskeligere - men stadig markant nemmere end 4. runde - så det er ikke 20% vs. 50% - men dit argument er naturligvis stadig validt, selvom det måske mere er 35% / 50% - MEN det skal vel lige nævnes, at vi kun er i play-off runden fordi de russiske hold er blevet smidt ud. Ellers skulle vi starte i 3. kvalrunde - og så er vi faktisk nede på, at forskellen primært er et par ugers sommerferie for spillerne.

    Og enig i, at det er federe at komme i CL kval hvis man vinder sølv. Men der skal man jo lige huske på, at den plads jo noget oftere går til Midtjylland eller Brøndby end til os, og at vi jo er nogen, der ikke køber premissen om, at succes til konkurrenterne er godt for os.

    Det er simpelthen fundamentalt. Og så langt fra en brøkdel som noget kan være.
    Jeg tror lige vi skal have os en snak om, hvad "brøkdel" betyder. Jeg kan ikke se andet end, at den samlede fordel for os ved at Midtjylland klarer det godt er TEMMELIG meget mindre end den fordel Midtjylland får. Vi snakker en lille chance for, at det lige netop er FCMs point, der sikrer Danmark 15. pladsen OG at den forskel så ender med at blive afgørende - f.eks. at vi bliver nummer 2 den sæson og at vi udnytter den chance og ikke - hvad der er god chance for - alligevel ender i Conference League. Sæt det overfor at Midtjylland hiver 100 millioner ind på at komme i Europa League - med alle de positive elementer det hiver med sig.

    Derudover skal det jo med - at uanset hvad, så roder vi jo rundt i den evige elevator, der er indbygget i UEFAs lande-rangering. De fleste år ligger vi jo og roder længere nede, så du skal også lige gange effekten med den andel af årene, hvor det overhovedet er relevant - i modsætning til fordelen for Midtjylland, der igen er stensikker.

    Det virker i hvert fald ikke oplagt for mig, at den meget lille mulighed for en begrænset positiv effekt skulle være det værd, at vores konkurrenter får et kæmpe boost og med statsgaranti giver dem bedre mulighed for at slå os og vinde DM.

    Og så snakker endda stadig bare tal. Fodbold er jo ikke bare tal - det er jo følelser - og det er ganske UMULIGT for mig, at sidde og se Brøndby og Midtjylland spille i Europa ikke håbe at de får tæsk. Jeg kan ikke pludselig holde med en klub, jeg ikke kan fordrage.
    Sidst redigeret af ougar : 12.06.22 kl. 18:26
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  22. #89
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Nej, jeg siger, at vi er nået på et niveau der gør, at hvis vi selv holder vores seedning, er vi uafhængig af hvordan de andre danske hold de klarer sig. Der er derfor ingen grund til at ønske dem noget godt.
    Det forstår jeg. Men jeg prøver at forklare, at en seedning ikke er garanti for en sejr.
    For at fastsætte enighed om en præmis. Jeg går ud fra, at vi begge ønsker, at FCK kvalificerer sig til stærkest mulige turnering og at optimalt gerne skulle være CL?

    Hvis vi er enige så langt, så medfører det, at vi ønsker at have den højest mulig sandsynlighed for at kvalificere os. Og sandsynligheden for at kvalificere sig mindskes for hver runde vi skal igennem. Uagtet om vi er seeded eller ej. Og allerbedste scenarie - vi er direkte kvalificeret takket være landelisten.
    Her spiller det ind, om Randers indsamler point til landelisten i Conference League.

    I forhold til seedning så øger det sandsynligheden for sejr i den enkelte runde og naturligvis også en kæmpe fordel - men igen ikke en garanti for sejr, som det lidt lyder til du antyder.
    Sidst redigeret af TopM : 12.06.22 kl. 16:04

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    selvom det måske mere er 35% / 50%
    Tak for fint indlæg, jeg køber dog kke din matematik her.

    For det første er det ikke kun pga Rusland. Danmark har tidligere haft hold direkte i CL gruppespil flere gange (hvilket gør mit argument endnu stærkere), og sidste år var Rusland ikke udelukket, og der var BIF direkte i playoff.

    Den første runde kan man møde hold fra fx. Bosnien, Polen, Albanien og Baltiske lande mv. Vi har tidligere været i enorme vanskeligheder mod fx. HJK Helsinki, FC Riga og FC Vardar. Bør vi gå videre? Ja. Men gør vi det 10 ud af 10 gange - bestemt ikke. Her er der realistisk 85-15, hvis du spørger en bookmaker som har penge på spil.

    I anden runde kommer stærkere hold, man kan være uheldig som seedet at trække fx. FC Zurich der er nogenlunde på niveau, men også lettere hold som dem fra 1 runde eller hold fra Slovenien eller Israel. Men Beitar Jerusalem var heller ingen walk over. Zurich og lignende er tæt på 50/50, men overordnet er det måske 80-20 i vores favør her. Et seedet hold med FCK budget vinder ikke 9 af 10 gange i anden runde og måske er det i virkeligheden endnu lavere end 80-20 (hvilket blot ville gøre mit argument endnu stærkere).

    I tredje runde er det rigtig grimt, her er hold som Ludogoretz, Cluj mv, og vi her kun smal favorit. 60-40 maksimalt, mindre ved dårlig trækning.

    I fjerde runde er det som sagt 50-50.

    Det betyder chance er 20,4 procent chance for CL, når dansk liga er svag.
    Chancen ved stærk liga er som jeg også tidligere skrev 50%.

    Og det var jo kernen i argumentet. At forholdet 50 kontra 20 er alt andet end en brøkdel.

    Hvis du kigger på odds for hold med lignende budgetter, vil du se bookmakere er nogenlunde enige med mig.

    Udover det forstår jeg ikke ideen i en svag liga generelt - Vil du gerne have en eller anden "malta-liga" hvor vi vinder hvert år med 30 point og er et sted ingen gider spille, det er ikke interessant for rettighedshavere, produkt rundt om ligaen og spillermatchingen? Det får os endnu lavere ned.

    Og så snakker endda stadig bare tal. Fodbold er jo ikke bare tal - det er jo følelser - og det er ganske UMULIGT for mig, at sidde og se Brøndby og Midtjylland spille i Europa ikke håbe at de får tæsk. Jeg kan ikke pludselig holde med en klub, jeg ikke kan fordrage.
    Og her har vi vel den reelle forklaring. Det hele fra din side er vel lidt confirmation bias af at du ikke kan udstå de 2 klubber ;-)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 18 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •