Side 8 af 18 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    Ahh ja jeg blandede AaB sammen. Havde squ lige fået ind i mit hoved at vi gav begge væk. Jeg er en gammel mand.
    den mekanisme der skulle gøre vi kom i chl hvert år som mestre var simpelthen bare hvis vi var så højt oppe på ranglisten at den danske superliga vinder hvert år direkte er i chl.
    Det forstod jeg godt. Det virker bare optimistisk - grænsende til det naive - at holde med Midtjylland i år med håbet om, at det skulle ende med en direkte CL plads. Jeg er da enig i, at en direkte plads ville være vældigt - med da vi ikke får sådan en plads ved at Midtjylland klarer sig godt med mindre 1000 andre ting også sker, så mangler jeg nok lidt troen på en 1-1 sammenhæng mellem FCM succes og CL kval til os.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det forstod jeg godt. Det virker bare optimistisk - grænsende til det naive - at holde med Midtjylland i år med håbet om, at det skulle ende med en direkte CL plads. Jeg er da enig i, at en direkte plads ville være vældigt - med da vi ikke får sådan en plads ved at Midtjylland klarer sig godt med mindre 1000 andre ting også sker, så mangler jeg nok lidt troen på en 1-1 sammenhæng mellem FCM succes og CL kval til os.
    Det er måske naivt at tro, at gode resultater et år ender med at give en direkte CL plads. På den anden side kan man bruge den "forklaring" igen næste år, og næste år osv. Og hvis FCM og andre danske hold bommer den hvert eneste år, så når vi i hvert fald aldrig en direkte CL plads. På et eller andet tidspunkt skal andre hold end os byde ind med point for at vi også skal have mulighederne for at høste CL-frugter. Selvfølgelig er det ualmindelig svært at holde med FCM og da slet ikke BIF, men det er jo desværre de to hold som oftest er med og som har de bedste forudsætninger for at byde ind med lidt point.

    Om man så vil holde med ("kan leve med" er måske en bedre formulering) må være op til en selv. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det vil være bedst for FCK, hvis andre danske klubber får lidt international succes, uanset om det også ved medføre lidt hårdere konkurrence om DM. Personligt så vil jeg dog også have svært ved ikke at fryde mig, hvis FCM og BIF ryger hurtigst ud med et brag. Lad os håbe, at det går mindre godt for de to hold, og at SIF til gengæld brager igennem :-)

    Jeg har forøvrigt slet ikke sat mig godt nok ind i pointsystemet, så jeg aner reelt ikke, om man tjener flest point ved f.eks. at ryge i CL og tabe alle kampe eller ryge i EL eller Conference League og vinde en god portion. Det må nødvendigvis også være en del af diskussionen, når vi snakker om, hvad der vil være bedst for FCK.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Nu er adgangsmodellen jo ændret, så det fremover kræver en placering som nr 10/11 at komme direkte i CL (mod nr. 15 dengang vi sidst havde direkte adgang). Det er højere end DK nogensinde har været. Uanset hvor meget europæisk succes folk måtte ønske for FCM og BØF, så tror jeg ikke det er realistisk at Danmark vil kunne opretholde så høj en placering.
    Ikke korrekt. FCN kom med på en 12 plads, FCK kom med som nummer 13, da CL-vinderen i 12 var kvalificeret gennem egen liga. Plads nummer 15 har så vidt jeg ved aldrig givet direkte kvalifikation. Det har man fået fra plads 12 og opefter. Danmark indtog netop 12-pladsen efter vores wundersæson i 2010/11, og plads nummer 13 året efter.

    https://kassiesa.net/uefa/data/method4/crank2011.html

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Målet for Suppen og FCK må dog være, at ligaen altid rangerer som minimum 15 på koefficientlisten. Sådan som de europæiske turneringer ser ud fra '23 og frem, så er det altså afgørende, også for FCK!, at det ikke kun er mesteren som får adgang til CL og EL, og realiteten er, at FCK skal blive mester hvert år, for at deltage hvor det er sjovt, hvis ligaen ikke rangerer højere end nummer 16.

    Men FCK vinder desværre ikke hvert år, og derfor har FCK brug for, at de andre hold også bidrager, med mindre FCK alene kan holde ligaen i Top 15, hvilket heller ikke virker sandsynligt.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    I alt denne hygge-debat om direkte kvalifikation til Champions League, så glemte jeg lige at få det faktum med, at direkte kval jo nu kun er for de bedste 11 nationer (eller 10 med CL-vinder og alt det der). Det var så godt nok 12 i år pga. Rusland, men normalt altså 11 (*) og så langt oppe har Danmark aldrig nogen sinde været - og hvis vi ser på hvordan verden ser ud i dag, så ligger chancen for en 11. plads nok ikke sådan lige for - uanset om Midtjylland sniger sig i Champions League 1 eller flere gange. Så vi behøver næppe diskutere direkte CL kvalifikation særlig tit.
    Fra 2024 hvor det ændres bliver Champions League altså udvidet - ikke det modsatte. Nummer 1-10 går direkte i gruppespil (Østrig pt nummer 10), mens at ned til 15 pladsen får sin 2. plads med i CL. (og så rykkes det self med CL vinder osv, så vores chance øges, hvilket yderligere gør argumentet om stærk liga relevant).

    Ligeså vigtigt for øvrige danske holds succes, er i øvrigt det faktum at Europa League bliver noget letteret at komme ind i fra 2024 (11 øverste nationer kommer i playoff/gruppe direkte, mens 15 øverste kommer i Q3).

    Endnu en årsag til at 15 pladsen er vigtig. Jeg er helt med på argumentet om at ECL på mange måder er federe at se FCM i end CL, da de kan få langt flere point til DK, men det er stadig super vigtigt at holde DK samlet i top15 fremover.

    Men det er klart, at hvis ens argument er at drømmescenariet er en liga hvor FCK vinder med 30 point hvert år, ja så ser man måske efter noget andet. Uanset om det scenarie ikke er virkelighed pt, så kan folk jo godt have det som drømmescenarie. Og hvis man tror rettighedshavere, sponsorer mv synes det er super fedt, så synes jeg man er mere end bare almindeligt naiv.

    I øvrigt kan man jo bare lytte til ledelsen hos FCK, FCM & BIF - De ønsker alle at konkurrenterne kommer ud og henter point hjem til den danske liga og sikrer rankingen af denne fremover. Og det gør de nok ikke for sjov (uagtet at nogle nok håber på at se konkurrenterne i ECL i stedet for CL, netop fordi det sidste giver flere point - men ingen ønsker dem slået ud som folk i tråden her)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det forstod jeg godt. Det virker bare optimistisk - grænsende til det naive - at holde med Midtjylland i år med håbet om, at det skulle ende med en direkte CL plads. Jeg er da enig i, at en direkte plads ville være vældigt - med da vi ikke får sådan en plads ved at Midtjylland klarer sig godt med mindre 1000 andre ting også sker, så mangler jeg nok lidt troen på en 1-1 sammenhæng mellem FCM succes og CL kval til os.
    mit er mere en generel holdning til hvorfor jeg holder med alle danske hold i Europa og håber de får så mange point til dk som muligt. Så netop det scenarie kunne ske.
    Jeg mener ikke vi ville være så langt fra dette hvis andre bare kom op på lidt bedre niveau. Det er jo ikke lave point vi laver i fck.

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Der er to holdninger og sådan har det altid været:

    1) folk som ikke vil se konkurrenter gøre det godt europa
    2) folk som vil det modsatte

    Der er også 2 fakta i denne diskussion

    A) vi vil alle at FCK gør det bedst i europa
    B) ingen skifter holdning fra 1 til 2 eller omvendt.

    Der er masse gode argumenter, men jeg undskylder for at starte den diskussion op :)

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    både fcn og AaB har nydt godt af direkte chl gruppespil vi har 0 direkte.
    Forkert.

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Forkert.
    Jep er blevet pointeret. Vidste vi havde to direkte gruppespil og blandende lige AaB måde at ramme gruppespillet på sammen. Men det var kun en glædelig overraskelse at vi har haft høstet frugten en gang. Det var glemt i hukommelsen

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Listen over de hold, som kan true en seedning hele vejen til CL-gruppespillet for FCK i næste sæson, såfremt Løverne bliver danske mestre igen, ser inden sæsonstart således ud:

    - Shakhtar Donetsk (+19.500) - CL-GS
    - Dinamo Zagreb (+16.500) - CL-P/O
    - Slavia Prag (+11.000) - ECL-Q2
    - Brugge (+4.500) - CL-GS
    - Røde Stjerne (+4.000) - CL-Q3
    - Olympiakos (+2.000) - CL-Q2
    - Basel (+1.000) - ECL-Q2
    - Dynamo Kyiv (-2.000) - CL-Q2
    - Young Boys (-3.000) - ECL-Q2
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Hvis man prøver at fremskrive hvor mange hold, de konkurrerende lande ift. landeranglisten kommer til at få i gruppespil ud fra seedning, ser situationen således ud:

    10) Belgien*: 3 hold (Brugge (CL), Gent (EL), St. Gilloise (EL))
    11) Serbien: 2 hold (Røde Stjerne (CL), Partizan Beograd (EL))
    12) Rusland: 0 hold
    13) Ukraine*: 4 hold (Shakhtar (CL), Dynamo Kyiv (EL), Dnipro-1 (EL), Zorya Luhansk (ECL))
    14) Norge: 2 hold (Molde (ECL), Bodø/Glimt (ECL))
    15) Schweiz: 2 hold (Basel (ECL), Young Boys (ECL))
    -------------------
    16) Grækenland: 2 hold (Olympiakos (CL), PAOK (ECL))
    17) Tjekkiet: 3 hold (Plzen (EL), Slavia Prag (ECL), Slovacko (ECL))
    18) Kroatien: 1 hold (Dinamo Zagreb (CL))
    19) Danmark*: 3 hold (FCK (CL), FCM (EL), Silkeborg (EL))
    20) Tyrkiet*: 4 hold (Trabzonspor (EL), Sivasspor (EL), Istanbul Basaksehir (ECL), Fenerbahce (ECL))
    21) Cypern*: 3 hold (Omonia (EL), APOEL (ECL), Apollon Limassol (ECL))
    22) Israel: 2 hold (Maccabi Tel-Aviv (ECL), Maccabi Haifa (ECL))

    *) Lande markeret med * har 5 hold med i Europa, resten har 4.

    Kigger man dernæst på holdenes individuelle seedninger og indtræden i turneringerne, vil man kunne se, at Danmark samlet set står svagere end størstedelen af de øvrige lande, hvad angår muligheden for at indsamle koefficientpoint til landeranglisten, både pga. at en del hold har en høj seedning i svagere turneringer, og fordi de indtræder tidligere i kvalrunderne end eksempelvis FCK og Silkeborg.

    Danmark kan godt vurderes til at have et bedre udgangspunkt end Kroatien, et nogenlunde lige udgangspunkt med Serbien og Grækenland, og et svagere udgangspunkt end de øvrige lande, hvad angår indsamling af koefficientpoint i denne sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    I dag begynder 1. runde af CL-kvalen, hvor nogle højtseedede og/eller stærke hold fra svagere ligaer indtræder, heraf enkelte hold, der er seedet frem til enten 3. CL-kvalrunde eller CL play-off runden.

    Der skal holdes øje med flg. kampe:

    TIRSDAG:
    - Malmø FF vs. Vikingur Reykjavik
    - Ludogorets vs. Sutjeska
    - Lech Poznan vs. Qarabag

    ONSDAG:
    - Bodø/Glimt vs. Klaksvik
    - Zrinjski Mostar vs. Sheriff Tiraspol

    Hold markeret med fed skal helst vinde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Siden det ikke kom med tidligere, grundet den evigt aktuelle debat om hvad der er bedst for FCK i europæisk sammenhænge, så kommer det her:

    Viborg FF trak litauske Suduva i 2. ECL-kvalrunde, hvor de ægte midtjyder starter på udebane 21. juli, mens BIF trak vinderen af opgøret mellem polske Pogon Szczecin og islandske KR Reykjavik. Polakkerne vandt det første opgør 4-1, og returopgøret på Island spilles 14. juli. BIF starter ligeledes på udebane den 21. juli.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Der er i dag trukket lod til 3. CL-kvalrunde, som er den sidste runde inden FCK indtræder i CL-kvalen.

    I Champions Path er der flg. opgør:
    - Maccabi Haifa/Olympiakos* vs. Apollon Limassol
    - Qarabag**/FC Zürich vs. Ferencvaros/Slovan Bratislava
    - Ludogorets/Shamrock Rovers vs. Dinamo Zagreb*/Shkupi
    - Maribor/Sheriff Tiraspol vs. HJK Helsinki/Viktoria Plzen**
    - Linfield/Bodø/Glimt vs. Zalgiris/Malmø**
    - Røde Stjerne* vs. Pyunik/F91 Dudelange

    *) Seedet til CL-gruppespil, kan ikke møde FCK i kvalen
    **) Seedet til CL play-off, er seedet til at være potentiel FCK-modstander

    Derudover er der trukket lod til 3. runde i League Path. Hvis FCM eliminerer AEK Larnaca, skal midtjyderne møde SL Benfica. Første kamp spilles i Lissabon, mens returkampen spilles i Randers pga. VM i hest.

    Der er også trukket lod til 3. EL-kvalrunde, hvor FCM med et samlet nederlag til AEK Larnaca i 2. CL-kvalrunde møder Partizan Beograd i 3. EL-kvalrunde, hvor man vil starte i Jylland og slutte i Beograd.

    Slutteligt er der blevet trukket lod til 3. ECL-kvalrunde, med blandet dansk succes.
    - Vinder BIF deres opgør mod polske Pogon Szczecin, står den på et opgør mod vinderen af opgøret mellem schweiziske Basel (det højest seedede hold i 3. ECL-kvalrunde) og nordirske Crusaders.
    - Vinder Viborg deres opgør mod litauske Suduva (og dermed bryde deres seedning), møder man vinderen af opgøret mellem færøske B36 Torshavn og Tre Fiori fra San Marino.

    Går de danske hold videre til 3. ECL-kvalrunde, starter de begge på hjemmebane. Avancerer de fra 3. ECL-kvalrunde, vil Brøndby overtage Basels plads som seedet i ECL play-off runden, mens Viborg vil være useedet i samme runde.
    Sidst redigeret af Kiwi : 18.07.22 kl. 13:37
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Damn Benfica.

    Så kan vi da godt regne med at FC Muhhh ikke kommer i CL. Trods alt lidt glæde her dagen derpå :)

  26. De følgende 9 brugere er enige:

Side 8 af 18 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •