Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    30 54.55%
  • Uafgjort!

    10 18.18%
  • Nederlag!

    15 27.27%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)


    FC København vs. FC Midtjylland

    Optakt:
    Superliga Mesterskabsspil - Stilling efter forrige runde:
    # Hold Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point
    1 FC København 23 15 6 2 44 13 +31 51
    2 FCM 23 14 3 6 40 24 +16 45
    ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

    For første gang er der fanområde fra kl.15 bag B-tribunen søndag. Der er gratis adgang til aktiviteter og bænke, samt forskellige boder så oplagt mulighed for at komme i stemning inden kampen.

    Hverken FC København eller fcm har nogen spillere i karantæne til kampen, men Kevin Diks var i overhængende fare, da Michael Tykgaard umiddelbart gav ham gult kort i kampen i Aalborg sidste søndag. Heldigvis betød FC Københavns protester at Tykgaard gik med til at nedklassificere forseelsen, så Diks blev spilleberettiget mod fcm.

    FC København og fcm har på en pudsig måde haft en parallel oplevelse i de europæiske kampe denne sæson. Således startede de begge i 2. kvalifikationsrunde – dog i 2 vidt forskellige turneringer, da fcm trådte ind i Champions League-kvalifikationen. I kvalifikationen mødte fcm den modstander, som FC København mødte for nyligt - nemlig PSV Eindhoven, efter midtjyderne havde brudt deres seedning mod Celtic. PSV Eindhoven sendte fcm i gruppespillet i Europa League, hvor midtjyderne endte på en tredjeplads efter Røde Stjerne og Braga, men over Ludogorets. Alt i mens vandt FC København gruppen i Conference League foran PAOK, Bratislava og Red Imps. Således var begge hold klar til henholdsvis 1/16-dels og 1/8-dels finalerne i Conference League. Fcm røg ud til 2.erne fra FC Københavns ECL-gruppe ”PAOK” og i samme runde avancerede PSV Eindhoven mod Maccabi Tel-Aviv, så det hollandske tophold endnu en gang kunne møde et dansk hold – denne gang i form af FC København.

    Officiel optakt:
    Optakt fra FCK.DK
    Optakt fra bold.dk
    FCK.DK: Pop-up fanområde bag B-tribunen.

    Trupperne:
    FC København:
    01. Kamil Grabara
    21. Kalle Johnsson

    02. Kevin Diks
    03. Denis Vavro
    05. David Khocholava
    20. Nicolai Boilesen
    22. Peter Ankersen
    34. Victor Kristiansen

    06. Jens Stage
    12. Lukas Lerager
    15. Viktor Claesson
    16. Pep Biel
    17. Paul Mukairu
    23. Akinkunmi Amoo
    24. William Bøving
    30. Hákon Arnar Haraldsson
    33. Rasmus Falk
    40. Roony Bardghji

    09. Nicolai Jørgensen
    11. Khouma Babacar

    Skader: Carlos Zeca og Valdemar Lund.
    Karantæner: Ingen

    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Peter Ankersen – Denis Vavro – Davit Khotcholava – Kevin Diks
    Jens Stage – Rasmus Falk
    Roony Bardghji – Pep Biel – Viktor Claesson
    Khouma Babacar
    Claesson havde en fantastisk debut mod AaB og jeg tror allerede det er tid til at sætte ham i startopstillingen.
    918092.jpg

    Statistik:
    Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point Pointsnit Målsnit
    Hjemme 45 28 9 8 92 52 +40 93 2,06 2,04
    Ude 45 16 8 21 69 76 -7 56 1,24 1,53
    Total 90 44 17 29 161 128 +33 149 1,66 1,79

    Kilde: Nipserstat.dk

    Seneste kamp:
    13. Mars 2022 FC Midtjylland – FC København 0-1
    ”90+5 0-1 Khuoma Babacar

    http://uk.youtube.com/v/xD5rHaeM87s
    Kamil Grabara
    Peter Ankersen – Denis Vavro – Nicolai Boilesen – Kevin Diks
    Rasmus Falk – Jens Stage
    Roony Bardghji – Pep Biel – Paul Mukairu
    Nicolai Jørgensen

    Dommeren:
    Jakob A. Sundberg dømmer i Parken.

    Se kampen:
    I Parken.
    Bygget: 1911 (Renoveret : 1992 og 2009)
    Adresse: Øster Allé 50, 2100 København Ø
    Stadionkapacitet: 38.065
    Stadionrekord: Landshold: 52.377 (Danmark – Sverige) / Klubhold: 43.300 (KB – B1909)
    Kampen vises også på TV3+.

    Sandsynlighed/Oddset:
    FC København – FC Midtjylland: 1 - X - 2
    Sandsynlighed fra bold.dk: 45,0% - 27,9% - 27,1%

    FC København, som vinder af Superligaen 2021/2022: 1,20
    FC Midtjylland, som vinder af Superligaen 2021/2022: 4,50


    Vejret:
    Se denne side på dmi.


    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk m.fl.

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 10.04.22 kl. 13:04

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Hold da op en stor chance for at give FCM dødsstødet i DM Guld ræset. Jeg nægter simpelthen at tro de vil hente 9 (10) point inkl. den bedre målscorer i de resterende kampe, hvis vi skulle vinde på Søndag.

    Jeg syntes det er en svær kamp at spå om resultatet på. Uagtet om FCM har været sløjt kørende så har de altså stærke offensive kort. Defensivt mener jeg de er til at tale med, så jeg håber vi tør angribe kampen og bevise det er vores hjemmebane.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    406

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Her er mit forslag til en startopstilling:

    Jørgensen
    Claesson - Biel - Roony
    Falk - Lerager
    Boilesen - Khocholava - Vavro - Diks
    Grabara

    Jeg starter i målet, hvor Grabara selvfølgelig skal stå og slå rekorden for længst tid uden mål
    scoret imod ham.

    VK har ikke spillet længe, og ham har jeg derfor fravalgt pga. kampens betydning.
    Da både Vavro og Khocholava var gode i Aalborg, og da jeg mener vi bør bruge begge to for at
    stå imod Midtjyllands pres, har jeg valgt at sætte Boilesen ud på venstre back.

    Diks skal over i sin rigtige side, og det går ud over Ankersen.

    Jeg var i tvivl om, er om Stage skulle spille i stedet for Lerager, men Lerager sled og slæbte i
    Aalborg og fortjener genvalg.

    Falk giver sig selv.

    Claesson er et niveau over Bøving og Mukairu, så han starter. Hvis han ikke er klar til en hel
    kamp, kan han evt. skiftes ud efter 65 minutter.

    Biel og Roony er de bedste på deres positioner, så på med dem.

    Jørgensen bør få chancen forrest, og jeg så gerne, at Karamoko bliver skiftet ind på et
    tidspunkt i kampen. Det kan ikke passe, at han ikke får flere chancer for at vise, hvad han kan.

    Jeg tvivler nu på, at Thorup stiller med denne holdopstilling. Det er nok ønsketænkning fra side.

    PS. Hvis vi holder nullet i mere end 66 minutter, burde det blive markeret. Evt. med at alle rejser sig og klapper.
    Sidst redigeret af d-man : 08.04.22 kl. 07:19
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Jeg kunne godt tænke mig, at vi lige netop mod FC Midtjylland forsøgte os med noget, der minder om den formation, vi så i Eindhoven mod PSV. FCM vil gerne spille mand mod mand med deres tremandsforsvar, deres forsvarsspillere er duelstærke og gode i luften, og vi har før set vores ellers fysisk stærke angribere blive pakket fuldstændigt ind mod dem – det gjaldt både Jonas Wind i Parken i efteråret og Nicolai Jørgensen i Herning senest.

    I stedet skal vi have dem ud at løbe, og det tror jeg bedst, vi kan lykkedes med ved at spille med Pep Biel som falsk 9'er, der kan trække stopperne ud af position, mens vores driblestærke kantspillere holder deres wingbacks beskæftiget. For at kompensere for tabet af fysik og luftstyrke på især de defensive dødbolde, kunne man – som i Eindhoven – vælge at bringe både Lerager og Stage som 8'ere foran Rasmus Falk. De vil på skift kunne tage de dybe løb, som de begge er så gode til, og dermed både strække FCM's kæder og give os noget fysisk tilstedeværelse i feltet. Med andre ord skal vi gå all-in på bevægelighed, dynamik og modsatrettede løb i offensiven, så vi kan spiller rundt om fødderne på FCM i stedet for at slås med dem inde i feltet.

    Jeg mener desuden, at det vil være en stor fordel for vores presspil at stille op på den måde. Første halvleg i Eindhoven er med afstand den kamp i foråret, hvor vi er lykkedes bedst med vores høje pres, da Pep Biel er en væsentlig bedre presspiller end både Jørgensen og Babacar, ligesom både Lerager og Stage kan deltage hidsigt i det første pres.

    Indskiftningen af Hakon før Jørgensen i weekenden giver mig et lille håb om, at også trænerteamet kunne være fristet af at benytte denne opstilling. Det kan virke paradoksalt, når vi har hentet tre nye angribere i januar, men jeg mener, at det pt. er den formation, som giver os mulighed for at bringe flest af vores bedste spillere på samme tid. Dertil kommer, at vi helt generelt har set mest spændende ud under Jess Thorup rent spillemæssigt, når vi har spillet uden en klassisk 9'er – som fx i slutningen af efteråret 2020.
    Sidst redigeret af Dane : 07.04.22 kl. 20:42
    Mvh.
    Dane


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    PS. Hvis vi holder nullet i mere end 66 minutter, burde det blive markeret. Evt. med at alle rejser sig og klapper.
    Nej, det skal vi, efter min overbevisning, ikke. Rekorder af den art er meget underholdende, men komplet ligegyldige hvis kampen ikke vindes. - Hold fokus på at slå Herning, så kan vi fejre en eventuel rekord derefter.


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Det 0 skal holdes hele kampen. Kommer vi bagud, bliver det ekstremt svært. Det så vi sidst. Så er Bo H i sit es.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    406

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Nej, det skal vi, efter min overbevisning, ikke. Rekorder af den art er meget underholdende, men komplet ligegyldige hvis kampen ikke vindes. - Hold fokus på at slå Herning, så kan vi fejre en eventuel rekord derefter.
    Jeg glemmer alligevel nok alt om den rekord, når kampen er i gang :-)
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Jeg synes personligt det er mærkeligt at tælle minutter i en renbursrekord. Tæller de sidste 75 min mod aab med? I den kamp var buret ikkE var rent. Hvis man kun tæller fra første rene kamp, hvorfor tælles de sidste minutter så med? Lad bare grabara holde buret rent mod fcm og så er rekorden sat.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Ingen Karamoko i 20 mands truppen, det skuffer mig godt nok med tanke på hvor pinlig Babacars indsats har været både attitude og nieavumæssigt.

    Håber så på:

    Grabara
    Diks-Vavro-Boile-VK
    Falk-Stage
    Roony-Haraldsson-Claesson
    Biel
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Ingen Karamoko i 20 mands truppen, det skuffer mig godt nok med tanke på hvor pinlig Babacars indsats har været både attitude og nieavumæssigt.

    Håber så på:

    Grabara
    Diks-Vavro-Boile-VK
    Falk-Stage
    Roony-Haraldsson-Claesson
    Biel
    Håber jeg også på men tror Lerager starter i stedet for Haraldsson.

    Hverken NJ9 eller Babacar har spillet sig på holdet med deres præstationer og er Erik med putter han dem i hans baglomme. Så det bedre vi har løbere omkring Pep, Roony og Viktor.

    Kåså København

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Håber jeg også på men tror Lerager starter i stedet for Haraldsson.

    Hverken NJ9 eller Babacar har spillet sig på holdet med deres præstationer og er Erik med putter han dem i hans baglomme. Så det bedre vi har løbere omkring Pep, Roony og Viktor.

    Kåså København
    Sviatchenko er god, men han har trods alt været ude et stykke tid nu. Han må da alt andet end lige mangle en del kamp træning. Tror godt det kunne være en fordel for os samtidig med de har en shaky målmand så jeg ikke syntes viste gode takter mod Silkeborg.

    Men det kræver jo vi tør udfordrer FCM og virkelig presse dem. Jeg syntes på de offensive pladser er FCM p.t. bedre end os, så må vi se om vores defensiv kan stå imod det som jeg også tror vi kan.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    På trods af det hidsige transfervindue står vi stadig uden en 9'er vi rigtig tror på. Det kan komme, men vi er der ikke lige nu.
    Af den grund, og i troen på at FCM forcerer et gaffa-tapet comeback til Sviatchenko, er det oplagt at vi skal blitze FCMs forsvar. Det bliver et shell-game af et angreb med Pep centralt, flankeret af Claesson og Roony: maksimal bevægelighed, hvor Erik og co. forhåbentlig får kalahaøjne i forsøget på at følge bolden og fange vores angribere.

    Det bliver også vigtigt at holdets vigtigste mand - Rasmus Falk - får støtte omkring sig. Og hvem bedre end Stage og Lerager, der på trods af tendens til trampolin-tæmninger, stadig er indirekte matchvindere (nogle gange direkte). Deres vindermentalitet er uovertruffen, deres løb dækker den nordlige halvkugle og så kan de, udover at sørge for centralt overtal på midtbanen når vi forsvarer og presser, også levere dybdeløb, som kan blive dræbende for FCM.

    De største usikkerheder ligger for mig i forsvaret hvor vi desværre ikke kan stille i stærkeste på backpladserne. Det ser ikke ud til at Jelert skal starte og VK bør ikke starte efter sin skadespause. Så det ligner Diks overfor Dreyer i vores venstre side og til højre Ankersen overfor sin altid værste modstander: sig selv. Et par ubehagelige match-ups. Jeg vurderer dog at Ankersen kommer bedst ud af kampen. Han kommer som regel godt med frem og hvis bare et par af hans 10 indlæg rammer rigtigt, kan det blive godt. Han kan indimellem også levere en brandkamp. Gider det bliver i aften. Diks i venstre side er det mindst ringe valg, men det ligner en svær aften foran stærke Dreyer og Isaksen.

    Centralt må det blive Vavro og Boilesen. Og hvis ikke Boile er helt klar, så rent dørmandsforsvar, hvilket ikke er optimalt mod FCMs offensiv der også er meget bevægelig hvis Bo sætter holdet rigtigt (og det er jo i øvrigt heller ikke sikkert han lige pludselig gør).

    Grabara i målet får næppe sin clean sheet-rekord, men det gør ikke en skid så længe vi får sejren. Og det tror jeg vi gør med 2-1 eller måske 3-1.

    Opstilling:

    Grabara

    Ankersen
    Vavro
    Boile
    Diks

    Falk

    Lerager
    Stage

    Claesson
    Pep
    Roony

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Sviatchenko er god, men han har trods alt været ude et stykke tid nu. Han må da alt andet end lige mangle en del kamp træning. Tror godt det kunne være en fordel for os samtidig med de har en shaky målmand så jeg ikke syntes viste gode takter mod Silkeborg.
    Ja og nu må vi se, om Sviatchenko overhovedet spiller. Han er med i deres trup, men der er stadig 2 som skal skæres fra.

    Mange skriver herinde (og Kvart i bold nævnte det i deres podcast) at vi bør spille med Biel som falsk 9'er. Jeg synes egentlig, at både Sviatchenkos forhåbenlig manglende form og deres målmands forhåbentlig manglende niveau begge taler for, at holde fast i vores system og holde fast i et stort skur som Babacar helt fremme, som kan presse Sviatchenko fysisk i dueller og målmanden på dødbolde. Og så tror jeg egentlig ikke, at trænerteamet er helt så utilfredse med Babacars præstationer som os.
    Men nu må vi se - jeg foretrækker nok at vi holder fast i vores system med Biel som 10'er trods manglede gode præstationer fra angriberpositionen.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja og nu må vi se, om Sviatchenko overhovedet spiller. Han er med i deres trup, men der er stadig 2 som skal skæres fra.

    Mange skriver herinde (og Kvart i bold nævnte det i deres podcast) at vi bør spille med Biel som falsk 9'er. Jeg synes egentlig, at både Sviatchenkos forhåbenlig manglende form og deres målmands forhåbentlig manglende niveau begge taler for, at holde fast i vores system og holde fast i et stort skur som Babacar helt fremme, som kan presse Sviatchenko fysisk i dueller og målmanden på dødbolde. Og så tror jeg egentlig ikke, at trænerteamet er helt så utilfredse med Babacars præstationer som os.
    Men nu må vi se - jeg foretrækker nok at vi holder fast i vores system med Biel som 10'er trods manglede gode præstationer fra angriberpositionen.
    Enig ... Selvom jeg foretrækker NJ
    Goldbæks Højrefod

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Ingen Karamoko i 20 mands truppen, det skuffer mig godt nok med tanke på hvor pinlig Babacars indsats har været både attitude og nieavumæssigt.

    Håber så på:

    Grabara
    Diks-Vavro-Boile-VK
    Falk-Stage
    Roony-Haraldsson-Claesson
    Biel
    Babacars lave niveau kan måske forklares her:

    https://www.bt.dk/superligaen/fck-st...-kommer-foerst

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 28.05.18, 13:58
  2. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 19.11.12, 19:47
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •