Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    30 54.55%
  • Uafgjort!

    10 18.18%
  • Nederlag!

    15 27.27%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 90 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er uenig. For mig har han stået som en relativt markant lederskikkelse i en del at de seneste kampe vi har spillet. Her tæller jeg de to kampe i Aab (en før jul), et rigtig godt indhop mod Randers, god indsats i PSV og en af de få der var med på hjemmebane, og endeligt også en stærk kamp mod FCM (forsøger at undgå at lade den heldige matchvinder rolle farve). Når den direkte konkurrent er Stage er det mit indtryk at et lille formdyk hos Stage samt ditto formøgning hos Lerager, burde sætte Lerager på holdkortet før Stage.
    Lerager har helt klart løftet sit niveau. Det er trods alt mange kampe jeg syntes han har spillet på et stabilt niveau. Det er sjovt med Lerager, fordi man føler ikke rigtig man lægger mærke til ham og så dukker han op i feltet med sine gode løb i feltet eller laver nogle vilde mål i ny og næ. Måske fordi han ikke er en traditionel bold erobrer som vi kender fra Zeca.

    Det bliver spændende hvad der sker i den nye sæson, hvor Zeca er tilbage og Stage formentlig bliver solgt til her til sommer.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lerager har helt klart løftet sit niveau. Det er trods alt mange kampe jeg syntes han har spillet på et stabilt niveau. Det er sjovt med Lerager, fordi man føler ikke rigtig man lægger mærke til ham og så dukker han op i feltet med sine gode løb i feltet eller laver nogle vilde mål i ny og næ. Måske fordi han ikke er en traditionel bold erobrer som vi kender fra Zeca.

    Det bliver spændende hvad der sker i den nye sæson, hvor Zeca er tilbage og Stage formentlig bliver solgt til her til sommer.
    Siden vi stoppede med at vinde mestersskaber har vi manglet en midtbanespiller som man ikke lagde mærke til.

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Siden vi stoppede med at vinde mestersskaber har vi manglet en midtbanespiller som man ikke lagde mærke til.
    Det er der faktisk et gran af sandhed i. Vavros tilbagekomst har løftet (hehe) vores defensiv. Men jeg vil vove at påstå, at Zecas fravær har bekræftet, hvad jeg har sagt de seneste to år: Han er sympatisk, han er fantastisk til at komme tilbage med tacklinger i sidste øjeblik og han fighter altid forbilledligt - men han bringer for meget kaos ind i holdet, fordi han farer så meget rundt som en flue i en flaske. Han er simpelthen for ustruktureret og udisciplineret til at være vores sekser. Og helt sikkert også til at være anfører. Med den stabilitet vores defensiv har udvist, siden han blev skadet, ville jeg være meget forsigtig med at bringe ham tilbage i en nøglerolle.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Siden vi stoppede med at vinde mestersskaber har vi manglet en midtbanespiller som man ikke lagde mærke til.
    Yep det var hellere ikke negativt ment. Nogle gange handler det også om at finde det rette mix af spillere som gør de andre gode.

    Jeg ved ikke om det er Vavros ankomst, men siden han kom til virker det bare til alle bare har løftet sig 10%. Jeg ved ikke om det er hans herrer tacklinger eller konstant opildne attituder til både egne spiller og fans. Jeg er sgu positivt overrasket. Hvis man skal smide 20-30 mill efter Vavro så er det bare med at gøre det. Især når han også selv har ytret at han vil være her og elsker klubben til knoglerne.
    Sidst redigeret af EraZ : 14.04.22 kl. 11:21

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Siden vi stoppede med at vinde mestersskaber har vi manglet en midtbanespiller som man ikke lagde mærke til.
    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    ... jeg vil vove at påstå, at Zecas fravær har bekræftet, hvad jeg har sagt de seneste to år: Han er sympatisk, han er fantastisk til at komme tilbage med tacklinger i sidste øjeblik og han fighter altid forbilledligt - men han bringer for meget kaos ind i holdet,... Med den stabilitet vores defensiv har udvist, siden han blev skadet, ville jeg være meget forsigtig med at bringe ham tilbage i en nøglerolle.
    Det er nogle vilde udsagn. Isoleret set er jeg sådan set enig med dele af Claudemir Fanatics indlæg, men når det sættes i en kontekst af, at Lerager på en eller anden måde skulle have løftet vores hold, hopper kædes af for mig.

    Når man kigger på vores kampe hidtil i sæsonen, tegner der sig et billede af, at Falk (især) og Zeca bidrager med væsentligt flere point end Lerager. Jeg anerkender, at der selvfølgelig er mange andre variable, men nedenstående afspejler meget godt min egen fornemmelse af d'herrers spillemæssige bidrag.

    Falk og Zeca er Lerager overlegne på nærmest alle parametre på nær mål og hovedspil. De er ganske enkelt bedre boldspillere, og selvom at Lerager har scoret nogle vigtige mål, er det bestemt ikke i et omfang, hvor vi ikke kan klare os uden.

    Tabel over kampe i Superligaen denne sæson, hvor enten Falk, Zeca eller Lerager har spillet
    Spilleminutter vises ud for de enkelte kampe.

    Dato Kamp Resultat Point Falk Zeca Lerager
    18.07.2021 FCK-AaB 2-2 1 90 77 90
    25.07.2021 FCK-SIF 0-0 1 90 54 90
    01.08.2021 OB-FCK 0-2 3 90 90 26
    08.08.2021 FCK-BIF 4-2 3 88 90 15
    15.08.2021 AGF-FCK 1-3 3 89 90 10
    22.08.2021 FCK-SDR 2-0 3 90 90
    29.08.2021 VB-FCK 0-4 3 69 90
    12.09.2021 RFC-FCK 0-2 3 90 90
    19.09.2021 FCK-FCM 0-1 0 90 67
    26.09.2021 FCN-FCK 1-5 3 90 76
    03.10.2021 FCK-VFF 1-1 1 81 64
    17.10.2021 SDR-FCK 1-1 1 90
    24.10.2021 BIF-FCK 2-1 0 90
    07.11.2021 SIF-FCK 0-0 1 83
    21.11.2021 FCK-AGF 1-1 1 26 90
    28.11.2021 AaB-FCK 1-3 3 90
    20.02.2022 FCK-OB 2-0 3 22 90
    27.02.2022 VFF-FCK 0-2 3 90 19
    04.03.2022 FCK-RFC 3-0 3 90 13
    13.03.2022 FCM-FCK 0-1 3 90 21
    20.03.2022 FCK-FCN 1-0 3 90
    03.04.2022 AaB-FCK 0-1 3 90 90
    10.04.2022 FCK-FCM 1-0 3 90 90
    Gns. 2,57 2,18 2,14
    Uden Falk N/A 2 1,67
    Uden Zeca 2,75 N/A 2,25
    Uden Lerager 3 3 N/A
    Uden Falk + Zeca N/A N/A 1,25

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er nogle vilde udsagn. Isoleret set er jeg sådan set enig med dele af Claudemir Fanatics indlæg, men når det sættes i en kontekst af, at Lerager på en eller anden måde skulle have løftet vores hold, hopper kædes af for mig.

    Når man kigger på vores kampe hidtil i sæsonen, tegner der sig et billede af, at Falk (især) og Zeca bidrager med væsentligt flere point end Lerager. Jeg anerkender, at der selvfølgelig er mange andre variable, men nedenstående afspejler meget godt min egen fornemmelse af d'herrers spillemæssige bidrag.

    Falk og Zeca er Lerager overlegne på nærmest alle parametre på nær mål og hovedspil. De er ganske enkelt bedre boldspillere, og selvom at Lerager har scoret nogle vigtige mål, er det bestemt ikke i et omfang, hvor vi ikke kan klare os uden.

    Tabel over kampe i Superligaen denne sæson, hvor enten Falk, Zeca eller Lerager har spillet
    Spilleminutter vises ud for de enkelte kampe.

    Dato Kamp Resultat Point Falk Zeca Lerager
    18.07.2021 FCK-AaB 2-2 1 90 77 90
    25.07.2021 FCK-SIF 0-0 1 90 54 90
    01.08.2021 OB-FCK 0-2 3 90 90 26
    08.08.2021 FCK-BIF 4-2 3 88 90 15
    15.08.2021 AGF-FCK 1-3 3 89 90 10
    22.08.2021 FCK-SDR 2-0 3 90 90
    29.08.2021 VB-FCK 0-4 3 69 90
    12.09.2021 RFC-FCK 0-2 3 90 90
    19.09.2021 FCK-FCM 0-1 0 90 67
    26.09.2021 FCN-FCK 1-5 3 90 76
    03.10.2021 FCK-VFF 1-1 1 81 64
    17.10.2021 SDR-FCK 1-1 1 90
    24.10.2021 BIF-FCK 2-1 0 90
    07.11.2021 SIF-FCK 0-0 1 83
    21.11.2021 FCK-AGF 1-1 1 26 90
    28.11.2021 AaB-FCK 1-3 3 90
    20.02.2022 FCK-OB 2-0 3 22 90
    27.02.2022 VFF-FCK 0-2 3 90 19
    04.03.2022 FCK-RFC 3-0 3 90 13
    13.03.2022 FCM-FCK 0-1 3 90 21
    20.03.2022 FCK-FCN 1-0 3 90
    03.04.2022 AaB-FCK 0-1 3 90 90
    10.04.2022 FCK-FCM 1-0 3 90 90
    Gns. 2,57 2,18 2,14
    Uden Falk N/A 2 1,67
    Uden Zeca 2,75 N/A 2,25
    Uden Lerager 3 3 N/A
    Uden Falk + Zeca N/A N/A 1,25
    Statistikker er taknemmelige og viser ofte hvad man gerne vil se. Ovenstående statistik kan også bruges til at understrege at vi har fået 3 point / kamp siden Lerager begyndte at vise det forventelige niveau, hvor første kamp var udebane i aalborg i efteråret. Præmisen for diskussionen om lerager var at han havde løftet niveauet i løbet af sæsonen. Det ved jeg ikke om man kan se ud fra den statistik. Men det ændrer ikke på at jeg vil starte ham hver gang som han spiller i øjeblikket.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er uenig. For mig har han stået som en relativt markant lederskikkelse i en del at de seneste kampe vi har spillet. Her tæller jeg de to kampe i Aab (en før jul), et rigtig godt indhop mod Randers, god indsats i PSV og en af de få der var med på hjemmebane, og endeligt også en stærk kamp mod FCM (forsøger at undgå at lade den heldige matchvinder rolle farve). Når den direkte konkurrent er Stage er det mit indtryk at et lille formdyk hos Stage samt ditto formøgning hos Lerager, burde sætte Lerager på holdkortet før Stage.
    Jeg vil egentligt gerne vide hvad du mener Lerager konkret bidrager med, fraset godt skud fra distancen og gode fremadrettede løb (som Stage dog gør væsentligt bedre). Defensivt synes jeg han har haft store mangler, hvor han har svært ved at markere og dermed komme i duellerne (som han ikke ligefrem vinder sikkert) og i opspillet er han ret beset dårlig, ligesom han ikke bryder særlig mange afleveringer (som Falk) eller har mange generobringer. De gange hvor han har skulle fordele spillet, har det heller ikke været imponerende (det gør han dog knap så meget mere efter Falk er rykket længere tilbage).
    Måske han bare er svært at bedømme, fordi man ikke lægger så meget mærke til ham (som nogle åbenbart har savnet hos en midtbanespiller), men hvad er det han gør godt?

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg vil egentligt gerne vide hvad du mener Lerager konkret bidrager med, fraset godt skud fra distancen og gode fremadrettede løb (som Stage dog gør væsentligt bedre). Defensivt synes jeg han har haft store mangler, hvor han har svært ved at markere og dermed komme i duellerne (som han ikke ligefrem vinder sikkert) og i opspillet er han ret beset dårlig, ligesom han ikke bryder særlig mange afleveringer (som Falk) eller har mange generobringer. De gange hvor han har skulle fordele spillet, har det heller ikke været imponerende (det gør han dog knap så meget mere efter Falk er rykket længere tilbage).
    Måske han bare er svært at bedømme, fordi man ikke lægger så meget mærke til ham (som nogle åbenbart har savnet hos en midtbanespiller), men hvad er det han gør godt?
    Som vi spiller offensivt pt, er der nemt plads til både Lerager og Stage, uanset om vi spiller 4-2-3-1 eller 4-3-3.. Løsningen må være at bringe Stage på den position, hvor han i virkeligheden har spillet bedst gennem sæsonen, nemlig på højrekanten. Især når vi spiller hjemme i sandkassen, vil hans hidsige presspil fra den position kunne gavne os. Og samtidig oplever Roony et naturligt, men markant formdyk. Så kunne man i samme moment få Bøving tilbage på venstrekanten og Claesson ind som frontangriber. Den formation ville jeg gerne se mod BIF..

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Som vi spiller offensivt pt, er der nemt plads til både Lerager og Stage, uanset om vi spiller 4-2-3-1 eller 4-3-3.. Løsningen må være at bringe Stage på den position, hvor han i virkeligheden har spillet bedst gennem sæsonen, nemlig på højrekanten. Især når vi spiller hjemme i sandkassen, vil hans hidsige presspil fra den position kunne gavne os. Og samtidig oplever Roony et naturligt, men markant formdyk. Så kunne man i samme moment få Bøving tilbage på venstrekanten og Claesson ind som frontangriber. Den formation ville jeg gerne se mod BIF..
    Der kan formentligt sagtens være plads til dem begge, men jeg var mest interesseret i at høre hvad folk mener Lerager gør så godt.

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg vil egentligt gerne vide hvad du mener Lerager konkret bidrager med, fraset godt skud fra distancen og gode fremadrettede løb (som Stage dog gør væsentligt bedre). Defensivt synes jeg han har haft store mangler, hvor han har svært ved at markere og dermed komme i duellerne (som han ikke ligefrem vinder sikkert) og i opspillet er han ret beset dårlig, ligesom han ikke bryder særlig mange afleveringer (som Falk) eller har mange generobringer. De gange hvor han har skulle fordele spillet, har det heller ikke været imponerende (det gør han dog knap så meget mere efter Falk er rykket længere tilbage).
    Måske han bare er svært at bedømme, fordi man ikke lægger så meget mærke til ham (som nogle åbenbart har savnet hos en midtbanespiller), men hvad er det han gør godt?
    Det med ikke at lægge mærke til midtbanespilleren, er en direkte reference til Kvist 2010 vs Zeca. Zeca har det problem som defensiv 6er at han er for iøjenfaldende. Det udstillede FCK på glimrende vis ved fremhævningen af “den græske krog” fra aab kampen i parken i efteråret. Når holdet har været rigtig godt så har vi typisk haft en lidt kedelig type på midtbanen, der gjorde de andre gode. Denne “spiller” har FCK manglet i nu 3-4 sæsoner. Det er den spiller der gør at vi har det fysiske overtag.

    Jeg så ikke silkeborgkampen, så denne er uden for bedømmelse i dette skriv, men baseret på 3-1 målet havde holdet en off day.

    Jeg synes lerager kommer med noget fysisk overskud og noget power. Det har han ikke gjort hele sæsonen, men det synes jeg han har gjort siden vi spillede ude i Aalborg i efteråret. Og blandt andet i kampen mod fcm i parken forekom han ret stærk. Men jeg er ikke fodboldtræner, så det bliver et lægmandsargument om at han har stået stærk i billede i de sidste par kampe (fraset silkeborg kampen).

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det med ikke at lægge mærke til midtbanespilleren, er en direkte reference til Kvist 2010 vs Zeca. Zeca har det problem som defensiv 6er at han er for iøjenfaldende. Det udstillede FCK på glimrende vis ved fremhævningen af “den græske krog” fra aab kampen i parken i efteråret. Når holdet har været rigtig godt så har vi typisk haft en lidt kedelig type på midtbanen, der gjorde de andre gode. Denne “spiller” har FCK manglet i nu 3-4 sæsoner. Det er den spiller der gør at vi har det fysiske overtag.

    Jeg så ikke silkeborgkampen, så denne er uden for bedømmelse i dette skriv, men baseret på 3-1 målet havde holdet en off day.

    Jeg synes lerager kommer med noget fysisk overskud og noget power. Det har han ikke gjort hele sæsonen, men det synes jeg han har gjort siden vi spillede ude i Aalborg i efteråret. Og blandt andet i kampen mod fcm i parken forekom han ret stærk. Men jeg er ikke fodboldtræner, så det bliver et lægmandsargument om at han har stået stærk i billede i de sidste par kampe (fraset silkeborg kampen).
    Lægmandsargumenter og vurderinger er vel det vi alle bringer herinde, så mere kan ikke forlanges. Jeg forstår udmærket idéen med, at man har en 'balancespiller' på midten, der gør dem omkring sig bedre. Det er bare ikke mit indtryk med Lerager, når man tænker på det yderst sparsomme bidrag som spilfordeler, samt at han typisk bliver skubbet med frem når vi angriber. Defensivt synes jeg godt man kan lave en sammenligning med Kvist, der dog (frit fra hukommelsen) positionerede sig bedre (her har Lerager også haft sine udfordringer, hvor han hyppigt bliver fanget på mellemhånd, hvor han ikke kan nå frem i pres og tage dueller og heller ikke nå tilbage og dække af) og samtidig var en bedre spilfordeler - og jo også havde sin 'Kvist-vending'. Jeg ser Kvist som en væsentlig mere synlig spiller end Lerager.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #87
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ser Kvist som en væsentlig mere synlig spiller end Lerager.
    Lerager har trods alt scoret 9 mål i liga og Europa i denne sæson. Det giver da i hvert fald lidt synlighed i highlights.

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Lerager har trods alt scoret 9 mål i liga og Europa i denne sæson. Det giver da i hvert fald lidt synlighed i highlights.
    12 mål i 53 kampe er pænt for en midtbanespiller og en god styrke, men når han ikke hamrer til bolden fra distancen eller dukker op i feltet, hvad får vi så? Og er det tilstrækkeligt?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    12 mål i 53 kampe er pænt for en midtbanespiller og en god styrke, men når han ikke hamrer til bolden fra distancen eller dukker op i feltet, hvad får vi så? Og er det tilstrækkeligt?
    Stabilitet og en klar intern ansvarsfordeling på midten. Ikke at jeg er Leragers største fan. Men det er jo sådan set gået godt for holdet i den periode, hvor han har erstattet Zeca. En periode med mindre kaos og langt sikrere forsvarsspil.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Men det er jo sådan set gået godt for holdet i den periode, hvor han har erstattet Zeca.
    Resultatmæssigt er det gået godt efter årsskiftet, hvor Falk igen har været til rådighed, og hvor Vavro desuden har forstærket holdet. Jeg vil vove at påstå, at netop de to har haft større indflydelse på resultaterne end Lerager.

    Jeg køber ikke denne ide om, at Lerager skulle være særligt god til at positionere sig og lukke rum ned. Dels giver det ikke mening ift. resultaterne, medmindre at det er en evne han har tilegnet sig til det nye år; dels er det svært at forestille sig, at han skulle være så god til at fungere i det skjulte, når han er så middelmådig i det, der kan aflæses i statistikkerne.

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 28.05.18, 13:58
  2. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 19.11.12, 19:47
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •