Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    30 54.55%
  • Uafgjort!

    10 18.18%
  • Nederlag!

    15 27.27%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvorfor? Vi var lige blevet gjort (godt nok 0-0) af en oprykker. Det er nemt at være bagklog omkring silkeborgs reelle niveau og de spillede da en god kamp. Men forventningen er/var at det var fc der skulle have spillet silkeborg rundt, ikke det modsatte, slet ikke mod en oprykker. Der havde været få tegn på mesterskabsgivende forbedringer, og vi lå med 2 point for 2 kampe. Times change, og lidt savnet stolpe ind medvind har godt nok ændret rigets tilstand.
    Jeg krummede altså også lidt over det (Men det er fortid) som du nævner altid nemt at være bagklog.

    Men altså jeg vil vove at påstå vi i 2 kampe nu reelt er blevet udspillet af Silkeborg. Den seneste kamp hos dem var vi også ekstremt heldige ikke at tabe.

    Det skal altså ikke ske på Torsdag. Tilgengæld får vi en god Plastikbane at spille på. Jeg går ud fra folk ikke klager over dette nu efter at have set vores bane ? :)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvad satan Andreas. Jeg havde aldrig troet jeg skulle se så positivt et indlæg fra dig omkring JT og det Nye FCK :)
    Heh. Well, som sagt var min største frygt en lidt vel naiv tilgang til spillet ift. Europa. Altså at vi skulle ende med at fokusere så meget på Superligaen og lækkert relationsspil, at vi ville sætte en solid defensiv og Europa i anden og tredje række.

    Jeg aner ikke præcist, hvad der er sket. Om det er tilkomsten af PC, som har hentet klassiske FCK-typer som Vavro og Diks ind til holdet i denne sæson, om det er hjælpetrænere som Neestrup, der har fået mere at skulle have sagt, og som i den grad har det gamle FCK i blodet, eller om JT blot selv har indset behovet for at blive nødt til at bygge holdet op bagfra i stedet for at fokusere på at score 2-3 mål per kamp for at kunne vinde kampene. At det gerne må være lidt grimt og bestå af Vavro-clearinger, før det bliver elegant.

    Det taler i al fald sit eget tydelige sprog, at vi nu har spillet 1-0 i fire kampe i streg, ikke har lukket mål ind i syv superligakampe i træk, har skidt højt og flot på at skulle have mest boldbesiddelse, og at Grabara i går kunne slå en 23-årig gammel clean-sheet-rekord. Og altså ikke mindst, at vi altså vælger at stille op på hjemmebane i en topkamp uden en decideret angriber, trods vores mange offensive nyindkøb alle var klar.

    Nej, spillet er måske ikke længere lige så charmerende, som det var i den første tid under JT. Men det er blevet hamrende effektivt, det defensive arbejde er solidt, OG man forstår nu at sætte tæring efter næring i de kampe, vi må anse at kunne risikere at blive outmatchet i.

    Og ja - vi så det samme i første PSV-kamp. Men der kunne man med rette argumentere for, at det var nød, der lærte en angribernøgen cheftræner at spinde. For vi havde jo simpelthen ikke nogen angriber at sætte på toppen i den kamp.

    Misforstå mig ikke: Jeg ønsker bestemt at se lækkert kombinations- og angrebsspil og synes da bestemt også, vi havde indtil flere lækre angreb i går, trods den pivelendige bane, ligesom vi nu råder at et arsenal af muligheder på bænken + bedre formår at skifte gear undervejs i kampene. Men indtil denne sæson - og absolut særligt dette forår - savnede jeg det gear, som vinder mesterskaber og får os forbi på papiret bedre modstandere i Europa.

    Dét gear så jeg til fulde i går. Og pludselig ligner FCK det hold, jeg har savnet.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,180

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg går ud fra folk ikke klager over dette nu efter at have set vores bane ? :)
    Jeg kommer uden tvivl til at klage over dette. :)

    Fodbold på plastbaner har lige så lidt at gøre med "rigtig" fodbold, som strandfodbold (som vi næsten så i går). Begge ting stinker og ingen af delene vil jeg nogensinde komme til at holde ret meget af :-)
    Vores spillere passer nok bedre til plastik end sand, men vi møder så også et hold som dagligt træner på plastik. Så det bliver spændende at se, om plastik bliver en fordel for os torsdag (kontra sandgraven i Parken) eller en ulempe grundet SIFs høje niveau på den bane.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kommer uden tvivl til at klage over dette. :)

    Fodbold på plastbaner har lige så lidt at gøre med "rigtig" fodbold, som strandfodbold (som vi næsten så i går). Begge ting stinker og ingen af delene vil jeg nogensinde komme til at holde ret meget af :-)
    Vores spillere passer nok bedre til plastik end sand, men vi møder så også et hold som dagligt træner på plastik. Så det bliver spændende at se, om plastik bliver en fordel for os torsdag (kontra sandgraven i Parken) eller en ulempe grundet SIFs høje niveau på den bane.
    hehe jeg forstår modstanden, Men du er lidt hård når du sammenligner en plastikbane med den katastrofe af en bane vi har at tilbyde :). Vi har trodsalt spillet godt på plastikbaner. 1-5 i Farum for ikke lang tid siden.

    Men jeg må sgu indrømme jeg er lidt imponeret over SIF, den måde de spiller på, kan godt frygte lidt den kamp på Torsdag. Også med tanke på vi spillemæssigt i de sneste kampe mod dem er blevet udspillet.
    Sidst redigeret af EraZ : 11.04.22 kl. 09:14

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kommer uden tvivl til at klage over dette. :)

    Fodbold på plastbaner har lige så lidt at gøre med "rigtig" fodbold, som strandfodbold (som vi næsten så i går). Begge ting stinker og ingen af delene vil jeg nogensinde komme til at holde ret meget af :-)
    Vores spillere passer nok bedre til plastik end sand, men vi møder så også et hold som dagligt træner på plastik. Så det bliver spændende at se, om plastik bliver en fordel for os torsdag (kontra sandgraven i Parken) eller en ulempe grundet SIFs høje niveau på den bane.
    Lige netop i går sad jeg med følelsen af, at valget stod mellem sandkassen i går eller en frygtelig plasticbane, så ville det sidste i det mindste ikke være en helt lige så stor hån mod spillet. Meget kan man sige om plastic-fantastic i FCN, men man sidder ikke og græmmer sig for hver gang, der laves en tackling, eller en spiller falder i gruset.

    Når det er sagt, så lyder det godt, at man nu ENDELIG på bestyrelsesniveau virker til at tage situationen så alvorlig, at man vil poste langt flere penge i projektet og lave et langt større arbejde med banen end tidligere.

    Og ja, så må vi desværre vente til sommerpausen - og kønt bliver det ikke indtil da. Men HVIS vi kan få en bane, som rent faktisk kan holde over tid, er det værd at vente på fremfor de halve eller kvarte løsninger, man har budt spillere, tilskuere, seere, sponsorer og samarbejdspartnere indtil nu.

    Seriøst, når man går rundt med en grøn spraymaling for at få landets nationalarena til at ligne et græstæppe, er den altså helt, helt, HELT gal.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Seriøst, når man går rundt med en grøn spraymaling for at få landets nationalarena til at ligne et græstæppe, er den altså helt, helt, HELT gal.
    Jeg er speechless :). Tænk at det er nået dertil

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvorfor? Vi var lige blevet gjort (godt nok 0-0) af en oprykker. Det er nemt at være bagklog omkring silkeborgs reelle niveau og de spillede da en god kamp. Men forventningen er/var at det var fc der skulle have spillet silkeborg rundt, ikke det modsatte, slet ikke mod en oprykker. Der havde været få tegn på mesterskabsgivende forbedringer, og vi lå med 2 point for 2 kampe. Times change, og lidt savnet stolpe ind medvind har godt nok ændret rigets tilstand.
    Enhver - altså udover dem som råbte efter Ståle - kunne vel forhåbentlig se, at der stadig var store problemer i truppen dengang. Problemer som fik Ståle fyret, og som Thorup selvsagt heller ikke kunne vinde med. De fleste af dem er efterhånden sendt videre, og det synes jeg personligt er meget tydeligt. Det helt store vendepunkt blev i mine øjne salget af Fischer.

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er speechless :). Tænk at det er nået dertil
    Jeg håber allerede, at man er ved at gøre klar til det vildeste beachparty med badebolde, paraplydrinks og strandsandaler efter AaB kampen i sidste spillerunde. Det giver i hvert fald ikke meget mening at skåne marehalmen, hvis banen alligevel skal fjernes helt og bygges op fra grunden henover sommeren.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,180

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    hehe jeg forstår modstanden, Men du er lidt hård når du sammenligner en plastikbane med den katastrofe af en bane vi har at tilbyde :). Vi har trodsalt spillet godt på plastikbaner. 1-5 i Farum for ikke lang tid siden.
    For mig handler det ikke om, hvorvidt vi spiller godt på plastik eller ej, ligesom jeg da fuldt ud anerkender, at både FCN og SIF til tider spiller underholdende på de baner. For mig handler det om, at spillet på de to baner i min verden er tæt på et helt andet spil. Ja groft sagt synes jeg det er tæt på at sammenligne med indendørs fodbold.

    Jeg er enig med alle om, at banen i går var håbløst ringe, men det giver mig ikke mere lyst til at se fodbold på plastik.


  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    På plastikbanen i Silkeborg, kan vi stille med 5 nye i startopstillingen, så alle er klar mod Brøndby på hjemmebane.
    Måske Biel også skal have en pause?

    Grabara
    Diks-Vavro-Boilesen-VK
    Falk-Stage
    Amoo-Biel-Mukairo
    NJ

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    På plastikbanen i Silkeborg, kan vi stille med 5 nye i startopstillingen, så alle er klar mod Brøndby på hjemmebane.
    Måske Biel også skal have en pause?

    Grabara
    Diks-Vavro-Boilesen-VK
    Falk-Stage
    Amoo-Biel-Mukairo
    NJ
    Man kunne da godt overveje at give en af de islandske spirrevipper chancen på Biels plads. De burde godt kunne gøre sig på kunstgræs. Ligesom at Bøving måske også godt kunne trænge til nogle minutter. Og det kunne da forresten være helt sjovt at se Karamoko få chancen...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,549

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    På plastikbanen i Silkeborg, kan vi stille med 5 nye i startopstillingen, så alle er klar mod Brøndby på hjemmebane.
    Måske Biel også skal have en pause?

    Grabara
    Diks-Vavro-Boilesen-VK
    Falk-Stage
    Amoo-Biel-Mukairo
    NJ
    Jeg ville nok satse på at beholde 4-3-3-formationen til lige netop den kamp, da Silkeborg har rigtig mange spillere centralt i banen. Kan vi overmatche dem (hvilket jeg vil forvente at vi skal), så har vi gode chancer for at vinde. Man kunne så overveje Hákon på en af 8’erne og give Lerager eller Stage en pause (nok Lerager da Stage lige har siddet ude).

    Foran kan vi så spille med Mukairu, Bøving og NJ, hvorved vi sparer en masse til BIF-kampen. Med det jeg har set til Amoo, ligner han simpelthen ikke én der skal spille fra start i en vigtig og svær udekamp.

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Bortset fra at vi selvfølgelig alle vil vinde derbyet, forstår jeg ikke lige det med at spare spillere i udekampen mod Silkeborg. Som det ser ud lige nu, ser torsdagens kamp langt sværere ud end mandagens...?!

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,570

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Bortset fra at vi selvfølgelig alle vil vinde derbyet, forstår jeg ikke lige det med at spare spillere i udekampen mod Silkeborg. Som det ser ud lige nu, ser torsdagens kamp langt sværere ud end mandagens...?!
    Enig + Så lang tid at mesterskabet ikke er matematisk sikret skal vi ikke spare noget som helst….

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (10.04.22 kl.18)

    Det eneste argument for at spare nogen i kampen mod Silkeborg er risikoen for karantæner til derbyet. Kevin Diks, Nicolai Boilesen og Pep Biel får karantæne ved næste gule kort, uanset antal strafpoint. Khocholava får også karantæne ved næste gule kort, hvis det er til 4 strafpoint eller mere.
    Så det vil måske være en god ide at foretage nogle strategiske udskiftninger, hvis vi kommer komfortabelt foran mod Silkeborg.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 28.05.18, 13:58
  2. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 19.11.12, 19:47
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •