Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 115

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Thorup fik sin sejr og har dermed det halmstrå, han skal bruge til at forsvare den horrible behandling af Boilesen.

    Kampen understregede dog med al tydelighed, at det er en sportslig helt forkert beslutning at lade ham sidde på bænken. Vavro og Khocholava er gode spillere, men de er begge bedst, når de har en mere kølig og boldsikker type ved deres side. Igen i går kunne de med lethed have kostet et mål hver. Vavro har en situation, hvor han blæser rundt efter mand og bold i venstre forsvarsside og dermed efterlader sit eget område til fri BIF-afslutning. Og Khocholava har en forfærdelig fejl i starten af anden halvleg, hvor kun elendigt arbejde af BIF-angriberen forhindrede scoring.

    Men så længe, der vindes, har Thorup som nævnt sin undskyldning. Så der skal nok en karantæne til at sende Boilesen tilbage på holdet, hvilket Khocholava da også har gjort sit bedste de eneste kampe på at sikre.

    Desværre virker det mere som et forsøg fra klubbens side på at fremprovokere et farvel. Hvordan kan Thorup med troværdighed sige, at Boilesen skal spille sig på holdet, når han på ingen måde har spillet sig af? Nomineret til månedens spiller i superligaen, defensiv fejlfri og med om muligt endnu bedre pasningsspil end vanligt har Boilesen indledt foråret. Så er man syg i én kamp og skal så pludselig spille sig tilbage på holdet? Khocholava har gjort det fint, men vil nogen virkelig påstå, at hans præstationer har været så knusende gode, at de berettiger, at man holder klubbens anfører ude?

    Thorup fatter ikke en trups mekanismer, hvilket han desværre har en lang karrieres historik som bevis for. Nogle spillere har bare en så særlig plads i en trup, både internt og eksternt, at der skal noget helt ekstraordinært til for at sætte dem af. I en periode, hvor man burde køre mesterskabet sikkert hjem fra spids, har man i stedet påkaldt sig en masse polemik.

    Hvis man virkelig anså de to andre stoppere som værende bedre, kunne man løse udfordringen ved at sende Boilesen på venstreback, hvor han selvfølgelig også er bedre end de andre alternativer.

    Men man kan som nævnt frygte, at det er en del af en større plan. Men så må man i givet fald håbe, at PC og Thorup får tænkt sig om en ekstra gang. Det er så unikt, at danske kvalitetsspillere som Boilesen og Falk kan være op mod ti år i klubben som kulturbærere og støttespillere. Vil man virkelig sætte det over styr i et kynisk spil?

    Endvidere er Boilesen noget nær den eneste spiller i truppen, der kan formulere sig udadtil, hvilket en klub som FCK i den grad har brug.

    Lad os håbe, at Boilesen og det konstruktive forsvarsspil genopstår efter påske.
    Hold nu op. Hvorfor skulle man ville fremprovokere et exit? Det giver jo absolut ingen mening. Han er forøvrigt ikke anfører.
    Boilesen har været god i foråret (et par hjernebødninger i efteråret), men det har to andre bare også - længere er den formentlig ikke. Lige nu foretrækkker man fysik, hårdhed og evner på dødbolde fremfor Boilesen, der har lidt mere flair. Det giver i virkeligheden nok meget god mening, når man kigger på vores banes beskaffenhed.
    Jeg kan forøvrigt godt forstå, at Boilesen ikke spillede i går - chancen for det ødelagde han selv med sine udtalelser i Silkeborg.

    Vi render snart ind i nogle karantæner og så må han jo vise, at han skal tilbage på holdet i stedet for at surmule. Han er formentlig ikke i spil som back længere (grundet fysikken), så det er næppe løsningen.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Thorup kan godt lide spillere der kan løse problemer på egen hånd. På den ene parameter er Vavro og Kocholava langt foran boilesen. Og selvom det er svært at se på antallet af mål lukket ind, er det mit indtryk at forsvaret har stået stærkest i foråret når dørmændene har klaret forsvaret.

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hold nu op. Hvorfor skulle man ville fremprovokere et exit? Det giver jo absolut ingen mening. Han er forøvrigt ikke anfører.
    Boilesen har været god i foråret (et par hjernebødninger i efteråret), men det har to andre bare også - længere er den formentlig ikke. Lige nu foretrækkker man fysik, hårdhed og evner på dødbolde fremfor Boilesen, der har lidt mere flair. Det giver i virkeligheden nok meget god mening, når man kigger på vores banes beskaffenhed.
    Jeg kan forøvrigt godt forstå, at Boilesen ikke spillede i går - chancen for det ødelagde han selv med sine udtalelser i Silkeborg.

    Vi render snart ind i nogle karantæner og så må han jo vise, at han skal tilbage på holdet i stedet for at surmule. Han er formentlig ikke i spil som back længere (grundet fysikken), så det er næppe løsningen.
    Måske fordi man 14 måneder før kontraktudløb stadig ikke har givet ham et konkret tilbud om ny kontrakt.

    Og han er i hvert fald så meget anfører, at Thorup adskillige gange har benævnt ham som det indenfor den seneste uge. Og man skal ikke have meget pejling på klubben for at vide, at han allerede inden Zeca blev skadet er den reelle anfører.

    Og hvis Boilesen måske i - fuldt forståelig - frustation - talte over sig efter SIF-kampen, hvad så med Vavro der stille og roligt inden kampen kommer med en markant værre udtalelse om en holdkammerat? Skal den bare undskyldes med, at han ikke er god til engelsk? Næppe.

    Jeg kunne forstå, at man holdt Boilesen ude mod FCM. Men hvor holder argumentet omkring banens beskaffenhed i SIF? Og når Thorup har så travlt med at snakke om relationer. Er det så ikke netop den perfekte konstellation med en hård type ved siden af en boldspillende?

    Men måske er det triste mål at omstille holdet til en dyrere udgave af AGF under PC. I så fald er der dog noget, der giver mening.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #94
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Og så må vi begræde at et gammelt tribunespøgelse er vækket til live igen, efter 5-7 sæsoners dvale.
    .. hvad menes der med dette?
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Thorup kan godt lide spillere der kan løse problemer på egen hånd. På den ene parameter er Vavro og Kocholava langt foran boilesen. Og selvom det er svært at se på antallet af mål lukket ind, er det mit indtryk at forsvaret har stået stærkest i foråret når dørmændene har klaret forsvaret.
    Næppe. De har begge begået flere chanceskabende fejl end Boilesen. Ofte får hårde typer bare mere kredit for deres synligere spillestil.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    .. hvad menes der med dette?
    Antallet af år er måske forkert. Kan være vi skal 10-15 år tilbage. Men der var der en “tribune-krig “ mellem nedre c og S12, groft forenklet. Den gik primært på hvad der opfattes som en respektabel måde at gå til fodbold på. Det virkede til igår at der var ret udbredt utilfredshed på nedre C over demoen, og det føltes som om det gamle spøgelse blev vagt til live.

    Det skyldes vel grundlæggende set at de fleste på nedre C ser straffen med away fans som en konsekvens af problemer over tid, der ikke bliver bedre. Mens S12 føler sig bortdømt.

    Den stridsøkse har været begravet nogle år, men det forekom at den kom tilbage igår.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Antallet af år er måske forkert. Kan være vi skal 10-15 år tilbage. Men der var der en “tribune-krig “ mellem nedre c og S12, groft forenklet. Den gik primært på hvad der opfattes som en respektabel måde at gå til fodbold på. Det virkede til igår at der var ret udbredt utilfredshed på nedre C over demoen, og det føltes som om det gamle spøgelse blev vagt til live.

    Det skyldes vel grundlæggende set at de fleste på nedre C ser straffen med away fans som en konsekvens af problemer over tid, der ikke bliver bedre. Mens S12 føler sig bortdømt.

    Den stridsøkse har været begravet nogle år, men det forekom at den kom tilbage igår.
    Altså, som en af dem der grundlagde Sektion 12 i sin tid, så blev jeg kun mødt af krammere og kys på kinden efter kampen i går fra alle jeg kender fra Nedre C, også af dem som var imod denne protest. Så lad os lade være med at gøre det værre end det er.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Thorup kan godt lide spillere der kan løse problemer på egen hånd. På den ene parameter er Vavro og Kocholava langt foran boilesen. Og selvom det er svært at se på antallet af mål lukket ind, er det mit indtryk at forsvaret har stået stærkest i foråret når dørmændene har klaret forsvaret.
    Der var en del optræk til chancer i går, som opstod fordi særligt Vavro ikke havde den fjerneste anelse om, hvordan han skulle slippe af med kuglen. Mod et bedre hold (fx hurtige FCM-spillere) ville det være rigtig skidt. Brøndby gjorde også en dyd ud af, at lægge presset, så netop Vavro skulle føre den frem. Vi løste det delvist ved, at Falk lagde sig helt ned på CB-positionen i opspillet. Men det ville unægteligt være godt med Boile i det centerforsvar (for opspillet). Håber på at se ham, minimum i alle udekampe.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bodymovin Se meddelelser
    Mener du seriøst ar der eneste ungdommen kommer med er pyro og vold? I givet fald forstår jeg godt at du vil af med dem.
    Men det er efter min mening en simplificering der ikke hører hjemme i vores fanmiljø. Jeg oplevede at de i går fir organiseret en fin demonstration af deres meninger. Der blev givet plads til at alle vi andre i Parken kunne deltage eller lade være. Ovre fra øvre A hvor jeg sad med mine to børn var det en fornøjelse at vi lidt oppe i alderen fckfans først havde en fest, hvor efter stemningstosserne bagefter gav den gas.
    Med det sagt er jeg enig i at der er en del der skal lade være med at maskere sig og fyre pyro af inde i Parken. Lige som Nedre C nok skulle lade være med at synge “jeg har lige set” selv om det nu er meget fedt at høre den;-)
    Jeg tænker at den var til mig... Nej, jeg mener bestemt at sektionsfolket, unge som gamle, kommer med væsentligt mere end pyro og vold. Det var blot en henvisning til den saksede kommentar, om at gamle røvhuller hader alt hvad ungdommen kommer med, og en lidt pænere måde at skrive at jeg fandt pointen forvrøvlet. :-)

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Måske fordi man 14 måneder før kontraktudløb stadig ikke har givet ham et konkret tilbud om ny kontrakt.
    Kunne det tænkes, at man gør det til sommer, når der er et år tilbage og man ikke er midt i et vigtigt slutspil? Det er stadig absolut ingen tegn i sol og måne på, at man skulle ønske at fremprovokere et exit - tror du virkelig, at man på ledelsesgangene spekulerer i ikke at bruge ham midt i et absurd vigtigt slutspil for at slippe af med ham et år før tid? Og hvorfor i al verden skulle man overhovedet være interesseret i at få ham ud, når han er en af de mest benyttede spillere i sæsonen og når man forøvrigt heller ikke har Vavro på plads efter sæsonen? Den spekulation giver ingen mening.


    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Og man skal ikke have meget pejling på klubben for at vide, at han allerede inden Zeca blev skadet er den reelle anfører.
    Ok så....

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Og hvis Boilesen måske i - fuldt forståelig - frustation - talte over sig efter SIF-kampen, hvad så med Vavro der stille og roligt inden kampen kommer med en markant værre udtalelse om en holdkammerat? Skal den bare undskyldes med, at han ikke er god til engelsk? Næppe.
    Lige meget hvor meget du holder af Boile, så er der absolut INGEN undskyldning for det nummer han lavede der. Det er ikke fuldt forståeligt, at man som erfaren viceanfører (endda anfører i dine øjne) går ud efter to (2!) kampe og sætter spørgsmålstegn ved træneren og smider holdkammerater under bussen og så endda på et absurd vigtigt tidspunkt i sæsonen.
    Mht Vavro, så skal han selvfølgelig tie stille. Men det er i mine øjne ikke værre, at han giver Boile en lille sviner tilbage efter Boile selv har sat sig selv over holdet og (mellem linjerne) sagt, at han ikke mener Vavro og/eller Kocholava bør spille. Det er Boile som er skurken her. Hele holdet prøver at vinde DM, imens Boile åbenbart ser sin egen plads på holdet som værende vigtigere.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg vil sige, at de har et lettere slutprogram end os
    Et lettere slutprogram? Vi skal jo sådan set møde de samme hold i de sidste 5 runder og den 6. er mod de 2 klart dårligste hold (Randers og Brøndby) - vi har begge 3 hjemmekampe og 3 udekampe. Vi skal godt nok til Herning, men til gengæld har vi både AaB og Silkeborg hjemme hvor FCM har udekampe. Det er da vist alt i alt temmelig meget det samme for os og FCM.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Et lettere slutprogram? Vi skal jo sådan set møde de samme hold i de sidste 5 runder og den 6. er mod de 2 klart dårligste hold (Randers og Brøndby) - vi har begge 3 hjemmekampe og 3 udekampe. Vi skal godt nok til Herning, men til gengæld har vi både AaB og Silkeborg hjemme hvor FCM har udekampe. Det er da vist alt i alt temmelig meget det samme for os og FCM.
    Vil de venligst ophøre med at angribe pessimismen med fakta. :-P

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Nu har jeg genset highlights, hvilket giver mig konklusionen at Babacar skal have lov at spille konsistent i nogle kampe for at finde målformen. Han har 4 chancer der burde give mål. Hovedstødet i førstehalvleg er vinklet forkert. I anden halvleg har han blankt hovedstød på hjørne, som målmanden piller, han har en hurtigt opfattet afslutnings som går ind hvis den ikke blir rettet af, og endeligt er det godt taget af hermansen på hans friløber. Men reelt er der tale om 4 store chancer der som minimum burde have kastet 2 mål af sig. Den ville bare ikke ind for ham i mandags.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu har jeg genset highlights, hvilket giver mig konklusionen at Babacar skal have lov at spille konsistent i nogle kampe for at finde målformen. Han har 4 chancer der burde give mål. Hovedstødet i førstehalvleg er vinklet forkert. I anden halvleg har han blankt hovedstød på hjørne, som målmanden piller, han har en hurtigt opfattet afslutnings som går ind hvis den ikke blir rettet af, og endeligt er det godt taget af hermansen på hans friløber. Men reelt er der tale om 4 store chancer der som minimum burde have kastet 2 mål af sig. Den ville bare ikke ind for ham i mandags.
    Jeg synes den anden chance og friløberen i højere grad viste, at BØF desværre har en fremtidig landsholdsmålmand med stor klasse (Shit, det gjorde ondt at skrive!), end de viste noget om Babacars evner foran mål. Det første hovedstød var langt ude fra, og reelt var der kun plads i det hjørne han header imod. Den afbrænder blev skreget alt for stort op, for det var en rigtig svær afslutning.

    Jeg synes desuden, at han løber og kæmper langt bedre end tidligere, og så indgik han langt bedre i spillet. Sidst men ikke mindst, så synes jeg - som jeg også tidligere har plæderet for - at hans negative attituder ved udskiftninger, primært virker som værende rettet mod hans eget spil, og ikke imod udskiftningen som sådan, men det handler vel om øjnene der ser.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - BIF (18/4-22)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Et lettere slutprogram? Vi skal jo sådan set møde de samme hold i de sidste 5 runder og den 6. er mod de 2 klart dårligste hold (Randers og Brøndby) - vi har begge 3 hjemmekampe og 3 udekampe. Vi skal godt nok til Herning, men til gengæld har vi både AaB og Silkeborg hjemme hvor FCM har udekampe. Det er da vist alt i alt temmelig meget det samme for os og FCM.
    Og hertil kan du smide to pokalkampe med i hatten, som alt andet end lige også vil kræve kræfter. Det giver dem 3 kampe på en uge f.eks. Eller 5 kampe på 14 dage.

    Det kan godt koste dem point i ligaen. Vi har bestemt et nemmere program, om end jeg hellere end gerne godt gad havde spillet pokalfinale i år og vundet. Det gad Thorup ikke.

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - FCN
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 15.08.10, 20:43
  2. Optakts- og kamptråd BIF-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 30.07.09, 06:33
  3. Optakts- og kamptråd FCN-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 11.04.09, 23:17
  4. Optakts- og kamptråd: BIF-FCK
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 02.09.08, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •