Se afstemningsresultater: Kampens udfald?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    19 46.34%
  • Uafgjort

    5 12.20%
  • Randers vinder

    17 41.46%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 133

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Vi har spillet meget ringe hele foråret - undtaget fra dette var 1. halvleg hjemme mod Randers i grundspillet, de første 30 minutter ude mod PSV og så hjemmekampen mod Brøndby. Så min forhåbning om DM har primært lænet sig op ad, at vi taktiske er i stand til at spille til 0 ved at parkere bussen og så score nogle mål i kraft af individuel overlegenhed.

    Det bekymrende lige nu er, at vi både mod SIF og RFC kunne have tabt større, fordi defensiven ser gennemhullet ud. Jeg krydser fingre for, at det bliver rettet op til de sidste fem kampe.

    To ting der springer mig i øjnene i dag er:

    1. Spillerne kommer om muligt endnu mere ugidelige og slappe ud til 2. halvleg - hvad pokker er der sket/ikke sket i omklædningsrummet i den pause.

    2. Vi har i start 11'er absolut kun en spiller med reel opspilskvalitet - også selvom nogle herinde mener, at Vavro og Kocho har det. Det har de ikke. Det er naturligvis Falk. Når han bliver lukket ned, har vi et problem. En helt oplagt taktisk mulighed er at sætte Boile ind. Han er i stand til at sætte spillet helt nede bagfra. Spille igennem linierne og aflaste Falk. Evt. flytte Falk frem i samme moment, så han kunne sætte det offensive spil. Hvorfor vi ikke en gang prøver det i en kamp, der er fuldstændig taktisk fastlåst - til vores ulempe - sidder jeg stadig og klør mig selv i håret over.

    Nå men den samlede analyse, som jeg hellere vil dykke ned i, når foråret er færdigspillet, må vente. Men de her to pointer, synes jeg var meget påfaldende.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke hvor slem stages skade er, men løsningen må da være at sende ham ud på kanten igen

    Diks - Kocho - Vavro - Boile
    Falk Lerager
    Stage Biel Claesson
    Babacar

    Eller måske
    Diks - Vavro Boile - Jehlert ?
    Falk Lerager
    Claesson Biel Mukairu/Bøving
    Babacar

    Jeg ved ikke lige hvor godt Claesson fungerer på den anden kant, men noget må da ske. Roony er helt færdig og har brug for spilpause jo!
    Jeg ville helst fortrække

    Diks - Kocho - Vavro - Boile
    Falk Stage
    mukairu/Hakonson Biel Claesson
    NJ

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hamrende frustrerende kamp. Det blev lidt som forudsagt en kamp, hvor man tog for let på tingene, og hvor spillerne først indså alvoren for sent. Hamrende dumt og pivringe.

    Thorup er jeg egentlig ikke sur på, omend han bør sætte spillerne bedre op mentalt. Men de er professionelle sportsfolk og det er decideret pinligt, hvad de bragte på banen. Der var så mange dårlige præstationer, så det er svært at pege på enkelte. Jeg kan se, at nogen nævner Babacar, men han var i mine øjne en af de få, som kan være sin indsats nogenlunde bekendt. Han fik bare intet at arbejde med. Mest skuffet er jeg egentlig på de rutinerede og det er hele vejen rundt. Ankersen var en katastrofe i dag (har ellers været fornuftig senest), Claesson lykkedes ikke med meget, Kocholava så usikker ud, Diks var flad efter 70 min, Biel var usynlig og selv Falk lavede et hav af fejl. Ja han stemplede vel først rigtig ind efter 80 min.

    Spillet får med rette meget kritik herinde. Som jeg ser det, så bærer banen et kæmpe ansvar, og som jeg har nævnt før, så kommer den til at koste os point...ja i yderste tilfælde mesterskabet. Meget af vores spil er bygget op om kombinationer centralt, især med Falk og Biel, men det er bare ikke muligt på denne bane, som er helt smadret i de områder. Det er en katastrofe. Det er især en katastrofe, når vi møder et hold som Randers, der matcher os fysisk og for hvem, at det er en kæmpe fordel, at vi ikke kan spille hurtigt langs jorden.

    Hvor efterlader det os så? Ja vi bliver klogere i morgen. Vinder FCM ( og det gør de jo nok), så er vi pludselig meget presset. DM er vores at tabe, og det kan vel nok snart mærkes mentalt. Ubehageligt.
    Mht start 11 så håber jeg, at Stage snart er til rådighed igen. Vi savnede virkeligt hans energi i dag. Desuden må Boile være tilbage igen.
    Jeg synes, du er enormt flink mod trænerteamet i dag.

    Er helt enig i, at spillerne er professionelle nok til selv at sætte sig op. Men det er trænerens forbandede pligt at hive de ud, der har den værste off-dag, og som er mest ugidelige. Og der skete lige præcis ingenting i pausen.

    Hvordan Ankersen kan overleve dén første halvleg er mig en komplet gåde!!! Vi er efterhånden blevet vant til en dårlig halvleg per kamp - men denne gang blev det reelt værre efter pausen.

    Hvis det er "ild i øjnene", PC vil have, så skal han godt nok ikke selv blinke mange gange med øjnene, hvis han skal fange de glimt, vi ser det i på FCK-holdet anno 2022.

    Fair nok - det SÅ fornuftigt ud mod Brøndby. Derbyer kan vi åbenbart stadig sætte os op til, og vi formåede det også i store dele af kampen mod FCM.

    Vi har overlevet meget længe på et godt forsvar og en evne til at score et mål per kamp. Men kommer vi bagud, er vi færdige. Mere rygrad er der desværre ikke i det nuværende hold.

    Faktisk har vi kun en gang overlevet at komme bagud i denne sæson - alle turneringer inklusive. Det var i sæsonpremieren hjemme mod AaB, hvor vi formåede at få et point. Dengang hed målscorerne Wilczek og Daramy...!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Vi vendte 0-1 til 2-1 i Grækenland, men pointen er god nok: vi panikker, når vi kommer bagud

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg synes, du er enormt flink mod trænerteamet i dag.

    Er helt enig i, at spillerne er professionelle nok til selv at sætte sig op. Men det er trænerens forbandede pligt at hive de ud, der har den værste off-dag, og som er mest ugidelige. Og der skete lige præcis ingenting i pausen.

    Hvordan Ankersen kan overleve dén første halvleg er mig en komplet gåde!!! Vi er efterhånden blevet vant til en dårlig halvleg per kamp - men denne gang blev det reelt værre efter pausen.

    Hvis det er "ild i øjnene", PC vil have, så skal han godt nok ikke selv blinke mange gange med øjnene, hvis han skal fange de glimt, vi ser det i på FCK-holdet anno 2022.

    Fair nok - det SÅ fornuftigt ud mod Brøndby. Derbyer kan vi åbenbart stadig sætte os op til, og vi formåede det også i store dele af kampen mod FCM.

    Vi har overlevet meget længe på et godt forsvar og en evne til at score et mål per kamp. Men kommer vi bagud, er vi færdige. Mere rygrad er der desværre ikke i det nuværende hold.

    Faktisk har vi kun en gang overlevet at komme bagud i denne sæson - alle turneringer inklusive. Det var i sæsonpremieren hjemme mod AaB, hvor vi formåede at få et point. Dengang hed målscorerne Wilczek og Daramy...!
    Jeg vil erklære mig enig i meget af det, du skriver. Men jeg synes ikke at det så specielt godt ud, mod Brøndby, man er ikke undskyldt for halvdårligt spil, blot fordi man møder et dårligt hold.

    Jeg er godt nok spændt på hvordan vi tackler kampen, på søndag. Der kan edderhyleme blive langt hjem fra Herning, hvis vi ikke stepper op.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Er helt enig i, at spillerne er professionelle nok til selv at sætte sig op. Men det er trænerens forbandede pligt at hive de ud, der har den værste off-dag, og som er mest ugidelige. Og der skete lige præcis ingenting i pausen.

    Hvordan Ankersen kan overleve dén første halvleg er mig en komplet gåde!!! Vi er efterhånden blevet vant til en dårlig halvleg per kamp - men denne gang blev det reelt værre efter pausen.
    Nu er det jo sjældent, at man skifter i pausen, når den står 0-0 og man ikke er blæst ud af banen. Også selvom jeg er da enig i, at man sagtens kunne have hevet Ankersen ud lidt tidligere. Men igen, man kunne vel have hevet 10 af 11 mand ud i dag, hvis man skal se på præstationerne.

    Som nævnt, så ser jeg vores største problem pt som værende græsset i Parken. Da det åbenbart ikke kan løses foreløbigt, så er jeg ganske bekymret. Forøvrigt præcis som jeg var inden kampen.

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Hvordan Ankersen kan overleve dén første halvleg er mig en komplet gåde!!! Vi er efterhånden blevet vant til en dårlig halvleg per kamp - men denne gang blev det reelt værre efter pausen.
    Du har jo ret, Anker var absolut en af de dårlige ud af rigtige mange før pausen. Men jeg tror ikke kun det er et FCK/JT fænomen med at man lige venter 10-15 min inde i 2 halvleg før en træner skifter. Det syntes jeg man ser på næsten alle holde. Men jo lige efter denne 1 halvleg i dag er det sgu svært at forsvare, hvorfor JT ikke allerede tager konsekvensen i pausen og skifter ikke kun Ankersen, Men også Roony. Der kunne snildt været sket en dobbeltudskiftning.

    Men JT havde vel håbet på "2 halvleg" effekten efter man har præsteret en dårlig halvleg, og det har vi jo til vane for.

    Og så må jeg bare lige gentage mig selv. Hvorfor er Roony stadig i vores start 11??. Ja drengen er fremtiden med et kæmpe talent og en nedgang af hans performance over de sidste 4-5 kampe har været tydelige. Jeg fatter ikke hvorfor JT bliver ved med at bruge ham. Giv ham en pause og byg ham stille og roligt op igen.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Vi vendte 0-1 til 2-1 i Grækenland, men pointen er god nok: vi panikker, når vi kommer bagud
    Ah, sorry. Den glemte jeg! Der lavede vi et godt comeback og Kalle stod en pragtkamp - bl.a. med sin tripple-redning.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det jo sjældent, at man skifter i pausen, når den står 0-0 og man ikke er blæst ud af banen. Også selvom jeg er da enig i, at man sagtens kunne have hevet Ankersen ud lidt tidligere. Men igen, man kunne vel have hevet 10 af 11 mand ud i dag, hvis man skal se på præstationerne.

    Som nævnt, så ser jeg vores største problem pt som værende græsset i Parken. Da det åbenbart ikke kan løses foreløbigt, så er jeg ganske bekymret. Forøvrigt præcis som jeg var inden kampen.
    Jeg er med på din pointe. Men i dag følte jeg mig fuldstændigt overbevist om, at der MÅTTE ske noget i pausen efter en af de ringeste halvlege, jeg kan mindes FCK har spillet. Så jeg tror, et lille håb bristede inde i mig, da der absolut intet var sket. Og jeg begyndte vel egentlig dér at indstille mig på, at vi ville tabe den her kamp.

    I det mindste håber jeg, at det nu står krystalklart for selv JT, at Boile SKAL starte inde, og at både Ankersen og Roony har brug for en pause.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Og så må jeg bare lige gentage mig selv. Hvorfor er Roony stadig i vores start 11??.
    Mon ikke det skyldes, at man vurderer, at en kontraktforlængelse bliver nemmere med regelmæssig spilletid? Jeg synes dog, at vi er nået dertil, hvor resultaterne må komme først. Jeg håber dog ikke, at man bænker ham til fordel for Mukairu, der ikke bidrager med væsentligt mere.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Og så må jeg bare lige gentage mig selv. Hvorfor er Roony stadig i vores start 11??. Ja drengen er fremtiden med et kæmpe talent og en nedgang af hans performance over de sidste 4-5 kampe har været tydelige. Jeg fatter ikke hvorfor JT bliver ved med at bruge ham. Giv ham en pause og byg ham stille og roligt op igen.
    Jeg er sådan enig. Problemet er bare, at alternativerne er pivringe. Amoo er udover skadet så dårlig, at han ikke kan starte på b-holdet pt. Mukairu ejer ikke et gram slutprodukt og var håbløs i den kamp Silkeborg, hvor han fik chancen på pladsen. Bøving tror man åbenbart ikke på mere. Tilbage har vi Stage, som er skadet. Ellers tror jeg, at havde startet inde.

    Det er trist, men PC har simpelthen formået at svække os offensivt i et vindue, hvor vi desperat råbte på kvalitet til de offensive pladser.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    I det mindste håber jeg, at det nu står krystalklart for selv JT, at Boile SKAL starte inde, og at både Ankersen og Roony har brug for en pause.
    Mon ikke, at Boile starter næste gang. Og er Stage klar, så sidder Roony nok også på bænken. Ankersen bænker han ikke i Herning. Godt nok var han håbløs i dag med bolden, men han er stadig en habil defensiv back, som der er behov for i Herning. Ligesom han nok gerne vil have Diks på venstre back i netop den kamp, da Diks har haft fornuftigt fat i Isaksen.

  23. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det jo sjældent, at man skifter i pausen, når den står 0-0 og man ikke er blæst ud af banen.
    Det er også sjældent vi spiller så dårligt. Det var heldigt vi kom til pausen uden at være bagud. Man ser tit dårligt spillende hold rejse sig efter pausen, men så er det som regel fordi trænerstaben foretager sig noget konkret: en taktisk justering eller indskiftninger. Det skete ikke her, og så er det ikke længere spillernes ansvar, så falder det tilbage på trænerteamet. Mest grelt var det at man ikke fik løst den måde de satte sig på Falk og dermed smadrede vores opspil. En helt oplagt justering havde været at få Boile ind til at hjælpe med det første gennembrudsspil. Det er helt vildt at trænerteamet venter så længe med at gøre noget, og også vildt at den første indskiftning er Mukairu.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af JoséStardust Se meddelelser
    Det er også sjældent vi spiller så dårligt. Det var heldigt vi kom til pausen uden at være bagud. Man ser tit dårligt spillende hold rejse sig efter pausen, men så er det som regel fordi trænerstaben foretager sig noget konkret: en taktisk justering eller indskiftninger. Det skete ikke her, og så er det ikke længere spillernes ansvar, så falder det tilbage på trænerteamet. Mest grelt var det at man ikke fik løst den måde de satte sig på Falk og dermed smadrede vores opspil. En helt oplagt justering havde været at få Boile ind til at hjælpe med det første gennembrudsspil. Det er helt vildt at trænerteamet venter så længe med at gøre noget, og også vildt at den første indskiftning er Mukairu.
    Nu ved vi jo ikke, om man har forsøgt med justeringer i pausen. Kun at de i så fald ikke virkede. At skifte en midterforsvarer i pausen ved 0-0 er næppe oplagt - det kan jeg i hvert fald ikke huske at have set mange gange. Og slet ikke på en bane, hvor det er svært at spille fodbold på.
    Jeg ved heller ikke, om man venter længe i dag. Man skifter efter 55 min, som er tidligere end normalt. Forøvrigt en udskiftning, som i mit hoved gav ret god mening.

    Det kan dog konkluderes, at vi tabte kampen og dermed at hverken spillere eller trænere ramte dagen. Men de greb vi forsøger, såsom startopstilling, indskiftning af Mukairu m.m. har i tidligere kampe fungeret. Så er det er måske lidt hårdt nok, at dømme dem som håbløse i dag.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #90
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu ved vi jo ikke, om man har forsøgt med justeringer i pausen. Kun at de i så fald ikke virkede. At skifte en midterforsvarer i pausen ved 0-0 er næppe oplagt - det kan jeg i hvert fald ikke huske at have set mange gange. Og slet ikke på en bane, hvor det er svært at spille fodbold på.
    Jeg ved heller ikke, om man venter længe i dag. Man skifter efter 55 min, som er tidligere end normalt. Forøvrigt en udskiftning, som i mit hoved gav ret god mening.

    Det kan dog konkluderes, at vi tabte kampen og dermed at hverken spillere eller trænere ramte dagen. Men de greb vi forsøger, såsom startopstilling, indskiftning af Mukairu m.m. har i tidligere kampe fungeret. Så er det er måske lidt hårdt nok, at dømme dem som håbløse i dag.
    Nu har jeg lige gennemset små dele af kampen og set Interview med Falk som jo siger det meget godt at man var for teknisk dårlige med bolden og energi niveauet var væk og de skal hjem og "Snakke" kampen igennem.

    Ja det skal jeg lige love for. Håbeløse afleveringer på korte afstande og fejlbedømning af afleveringer som selv en lilleput skal kunne lave. Og det var fra stort set alle spillere i dag. Nogle var selvfølgelig en tand dårligere end andre, men generelt taler vi samtlige spillere pånær Grabara.

    Jeg er med på det er Trænerens ansvar at sætte taktik og motivere, men hvordan fanden kan han "DE-motivere" et helt hold og tildels en hel bænk på 1 uge? med den slags seriefodbold jeg var vidne til i dag. Det er jo ikke til at begribe.

    Lider stadig af lidt af et granat chok :).

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.04.22, 10:10
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •