Se afstemningsresultater: Kampens udfald?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    19 46.34%
  • Uafgjort

    5 12.20%
  • Randers vinder

    17 41.46%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 133

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er ret overbevist om, at forsvaret søndag hedder Ankersen, Vavro, Boile og Diks.
    Kocholava havde en lidt svær kamp i går, så jeg tror han glider ud. Diks (tror jeg) spiller til venstre, da han i de sidste to kampe har kunne tage Isaksen ud af kampene. Og så går man nok med den rutinerede Ankersen i sådan en kamp uanset hans dårlige kamp i går.

    Hvis Stage er klar (og mon ikke man vil gå ret langt for at få ham med), så kan man gå to veje. Stage på højrekanten eller systemet med Biel som hængende angriber.
    Jeg ser lidt det samme og så tænker jeg, at man alternativt kunne overveje NJ som kant. Det spillede han tidligere og jeg synes, at hans bedste aktioner er kommet derfra.
    Goldbæks Højrefod

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Set i bagklogskabens klare lys så ville det da være en god idé..
    Og det er blot stadig min primære pointe: det er nemlig ikke set i bagklogskabens lys. Det blev set, råbt og skreget under kampen fordi det - i mine øjne - var så tydeligt.

    Men enig i at vi er uenige.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Ak ja, så fik vi syn for sagn. Hvad sker der når modstanderen nærmest mandsopdækker Falk og Boilesen ikke er med.

    En af de ringeste indsatser i Parken i nyere tid og der har sandt for dyden ellers været nogle stykker at tage af.

    Banen får meget af skylden. Javist, den er da horribel og på ingen måde en fordel for klubben. Men at det skulle være så afgørende er en søgt forklaring. Selvom pasningsspil er meget vanskeligt på en sådan bane, så stiller den på visse områder en teknisk stærk spiller bedre end andre, da denne spiller bedre kan kontrollere bolden på vanskeligt underlag.

    Nå, men tilbage til det taktiske spor. Trods oceaner af plads fik de to stoppere demonstreret, at de ikke kan føre bolden frem. Det bliver for usikkert og uroligt. Og hvad hjælper det at have tre dygtige mellemrumsspillere som Cleasson, Biel og Roony samlet, når forsyningskæden til dem er stoppet? Ingen af dem har den fart og individuelle flair til at agere på egen hånd.

    Det kunne ses fra lang afstand allerede i første halvleg og Thorup skulle have reageret allerede i pausen ovenpå en halvleg, hvor eksempelvis Ankersen og Babacar også gjorde alt for at fortjene en udskiftning.

    Når man i dagens fodbold kan skifte halvdelen af holdet undervejs er der ingen undskyldning for ikke at agere hurtigere.

    I stedet håbede Thorup endnu engang på at få fedtet den hjem i anden halvleg. I pausen bliver han spurgt, hvad problemerne har været i første halvleg, hvortil han svarer 'det har vi talt om i pausen og fået løst'. Javel, ja. Dels formår Thorup som sædvanlig ikke at formulere sig kort og præcist taktisk (Neestrup kan sige mere på 30 sekunder end Thorup på 30 minutter), men han bliver totalt udstillet ved hverken at handle på de taktiske udfordringer eller sætte spillerne op. Efter at 'man havde talt om problemerne og fået dem løst' leverer man et fuldstændigt skrækkeligt kvarter, hvor Randers kunne være kommet foran 3-0.

    Og selv derefter reagerer han langsomt. Hvorfor får han ikke løst opspilsproblemerne? Hvorfor tror han Haraldsson kan bidrage i små rum, når man slet ikke spillede i dem? Hvorfor forbliver Mukairo i højre side, når han slet ikke kan få det til at fungere?

    Og igen, hvorfor vælger man mellemrumsspillere uden fart, når man samtidig ikke sørger for at sætte dem ordentligt op?

    Og endeligt, er forsvaret blevet stærkere uden Boilesen? Nej, på ingen måde. Både Vavro og Khocholava laver markante fejl i hver kamp. Et par eksempler på Vavro i går kunne være hans forfærdige tæmning i første halvleg eller at han vælger at rende rundt i venstre forsvarsside og efterlade sit eget rum i forbindelse med målet.

    Er opspillet blevet dårligere uden Boilesen? Ja, det kan vel selv en blind se.

    Lad os håbe denne kamp fik Thorup til bevidsthed og Boilesen er tilbage i startopstillingen i Herning.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Midt i alt det miserable over at have fået 3 point i 3 kampen, bliver jeg nød til at rose den ændrede kommunikation fra Jess.
    Efter kampen bliver han spurgt, hvad han synes om det.
    Han svarer: “jeg var skuffet”
    Så spørger journalisten: “var du ikke rasende”
    Jess: “Det dækker skuffet også over”

    Far er ikke sur, far er skuffet. Det kan jeg lide og der er ingen grund til at udlevere spillerne på skærmen. Det var kommunikation af høj høj klasse og jess er kommet efter det her i foråret.
    Det var en skæg og elegant kommentar - men dog på baggrund af et helt utroligt ringe udlæg ("jeg var skuffet" - really?).

    Der er stadig meget, meget lang vej til, at Jess bliver en stærk kommentator. Han har bare fremstået mindre ringe dette forår, fordi vi har haft resultaterne med os = meget lettere interviews.

    Når det er sagt, kan jeg virkelig godt lide Jess. Han virker som en enormt rar fyr. Men hvis det er ild i øjnene, som hans chef ønsker i holdet, fremstår han en smule fejlcastet.

    Resultaterne kan vi dog ikke sætte en finger på i år - indtil for ganske nyligt. Forhåbentlig vender vi skuden pronto!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Umiddelbart ligner vi et kontrahold. De plejer i hvert fald at skabe flere chancer i forhold til boldbesiddelse end boldkontrollerende hold. Vi lykkedes til tider fint med højt genpres (slet ikke i går), men vi er slet ikke et “klassisk FCK” hold. Personligt holder jeg meget af stor boldbesiddelse og skabe kontrol over en kamp, FCK skal styre kampene og den skal spilles på vores præmisser… vi skal agere som et storhold.

    Jeg er ikke en fan af Liverpool (så er det mildt sagt), men jeg er meget imponeret over hvordan de kontrollere kampene totalt (85-15 i går). Holder godt i bolden, spiller hurtigt, erobre bolden højt osv. Det er min drøm, at vi spiller samme type fodbold i Suppen og så kan vi så acceptere at stå lavere i Europa imod bedre modstandere.
    Det er der jo ingen, som er uenige i. Det tror jeg egentlig også, at den sportslige ledelse gerne vil have. Men lige nu bliver tingene (stadig) bygget op og her har der på baggrund af den absurd ringe defensiv sidste sæson været fokus på at få defensiven på plads, og det er den kommet. Offensivt har vi ikke set sprudlende ud, men vi har stadig scoret flest mål i ligaen, så helt skidt har det ikke været. Alle kan dog se, at vi på ingen måder er lykkedes med at få forløst vores offensive spillere udover Biel i efteråret (han har ikke været super i foråret), og det er da et kæmpe problem.

    Der er ingen som siger, at alt er fryd og gammen. Men når man kan læse i tråden, at trænerteamet ikke har rykket holdet overhovedet, så er det noget pjat.

  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Når det er sagt, kan jeg virkelig godt lide Jess. Han virker som en enormt rar fyr. Men hvis det er ild i øjnene, som hans chef ønsker i holdet, fremstår han en smule fejlcastet. !
    Efter at have set kampen med AGF, så frygter jeg at PC, har ringet til David Nielsen før jul og sagt, at David skal blive fyret i AGF op til sommerferien, så PC kan hente ham til FCK��

  9. #112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Come ON FC Se meddelelser
    Efter at have set kampen med AGF, så frygter jeg at PC, har ringet til David Nielsen før jul og sagt, at David skal blive fyret i AGF op til sommerferien, så PC kan hente ham til FCK��
    Så skal vi bare ud og "smadre igennem" - pyha...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Sløj kamp i går, det kan vi hurtigt blive enige om, men det virker i mine øjne en smule overdrevet på det nærmeste at udråbe Midtjylland som favorit til mesterskabet på et tidspunkt, hvor vi stadig har et ikke uvæsentligt forspring i tabellen, og de desuden har et travlt program med pokalkampe midt på ugen.

    Forestil jer lige, hvis vi (særligt under Ståle) skulle spille mandag-torsdag-søndag på dette afgørende tidspunkt af sæsonen! Det ville på forhånd være erklæret som nærmest umuligt at få andet end tre nederlag :-) I alt skal de spille fem kampe på 14 dage, hvor vi har tre kampe på 15 dage. De har naturligvis en bred trup, men spillerne uden for deres 13-14 bedste lader ikke til at være i særlig god form, så hvis de vil noget i begge turneringer, kommer de til at trække hårdt på nøglespillerne.

    På papiret burde Brøndby være en walkover for dem, men det er sidste udkald for Pestegnen i bronzekampen, samtidig med at de risikerer at tage en grim negativ rekord og ryge helt ud af de europæiske pladser, så forhåbentlig kan de i det mindste give FCM kamp til stregen. Sviatchenko, Brumado, Evander og Charles er alle i karantænefare.

    Vi er bedre end FCM, og med Boilesen på banen - og Ankersen, Roony og Babacar på bænken - bør vi alt andet lige naturligvis kunne trække mindst uafgjort i Herning.
    HIC SUNT LEONES

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vi er bedre end FCM, og med Boilesen på banen - og Ankersen, Roony og Babacar på bænken - bør vi alt andet lige naturligvis kunne trække mindst uafgjort i Herning.
    Er vi det? - Jeg er oprigtigt i tvivl, bevares Bo H virker ikke som en mesterholdstræner, men de har godt nok høj kvalitet i start-11. Ikke mindst har de et væsentligt højere bundniveau end vi har, og de lader sig ikke stresse selvom de konsekvent bliver sparket ned. (Som vi gjorde i går).

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Er vi det? - Jeg er oprigtigt i tvivl, bevares Bo H virker ikke som en mesterholdstræner, men de har godt nok høj kvalitet i start-11. Ikke mindst har de et væsentligt højere bundniveau end vi har, og de lader sig ikke stresse selvom de konsekvent bliver sparket ned. (Som vi gjorde i går).
    Jeg syntes den er svær når man skal bedømme styrkeforholdet mellem FCK og FCM. Bevares nu har FCM lidt momentum kva de seneste kampe de har vundet, men de er altså også ustabile. Nu er det jo ikke en stime på 5-6 kampe de har vundet.

    Kampen mod Randers i går er alle jo enige om ikke er det normale FCK. Jeg er ret sikker på vi ser en trods reaktion på Søndag. Og hvis vi ikke kan det og bliver slagtet af FCM så fair nok så fortjener vi sgu hellere ikke guldet og så kan JT og trænerteamet meget vel være på vej ud af døren. Den Fiasko overlever JT ikke.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Og hvis vi ikke kan det og bliver slagtet af FCM så fair nok så fortjener vi sgu hellere ikke guldet og så kan JT og trænerteamet meget vel være på vej ud af døren. Den Fiasko overlever JT ikke.
    Det bliver spændende at se (forhåbentlig undgår vi den situation). For Thorup kan vel med rette pege på PC og sige, at hans offensive indkøb har været skidt. Det illustreres meget godt af, at vi er nødt til at spille med 16-årige Roony i formnedgang fra start, da vi ikke har bedre alternativer.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Så skal vi bare ud og "smadre igennem" - pyha...
    Hvis man har givet sig tid til at lytte en podcast eller to med David, så ville man vide at han kan andet end at smadre igennem.

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det bliver spændende at se (forhåbentlig undgår vi den situation). For Thorup kan vel med rette pege på PC og sige, at hans offensive indkøb har været skidt. Det illustreres meget godt af, at vi er nødt til at spille med 16-årige Roony i formnedgang fra start, da vi ikke har bedre alternativer.
    Absolut, PC er ikke uden skyld. Jeg tvivler bare at man give sparket til både PC og JT samtidig. Her vil JT trække til kort. Men jeg håber for gud ikke det sker. Jeg håber JT og holdet strammer balderne nu og vinder det guld. Konsekvenserne af endnu en Fiasko med et tabt DM guld vil næsten ikke være til at bære :(.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #119
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Absolut, PC er ikke uden skyld. Jeg tvivler bare at man give sparket til både PC og JT samtidig. Her vil JT trække til kort. Men jeg håber for gud ikke det sker. Jeg håber JT og holdet strammer balderne nu og vinder det guld. Konsekvenserne af endnu en Fiasko med et tabt DM guld vil næsten ikke være til at bære :(.
    Jeg tror at JT er færdig uanset om vi vinder guld eller ej.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Jeg tror at JT er færdig uanset om vi vinder guld eller ej.
    Jeg tror til gengæld, at han bliver uanset hvad, netop fordi PC godt ved, at han har et stort ansvar for problemerne.
    Læg dertil den store hyre Thorup fortsat skal betales, prisen for ny træner, gode assistenter man ikke vil miste, osv osv.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.04.22, 10:10
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •