Se afstemningsresultater: Kampens udfald?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    19 46.34%
  • Uafgjort

    5 12.20%
  • Randers vinder

    17 41.46%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 133

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Skandaløs indsats. Det er rigtig skidt af flere spillere, som er langt fra godkendt niveau. Fx. Roony, Babacar, Claesson, Ankersen.

    Men det er jo primært Thorups ansvar: når han så tydeligt ikke rammer start-11'eren, så skal han sørge for at bringe sin brede trup i spil langt tidligere. Mukairu er en bizar første indskiftning når de primære udfordringer er at vi ikke kan spille bolden op og at vi ikke kan fastholde bolden i angrebet (selvom Roony var ringe og fortjente at blive skiftet ud).

    Det er også Thorups ansvar at løse det taktiske i at Randers lukker Falk ned. Det gør han slet ikke. Det er først mod slutningen hvor Randers trækker sig tilbage at Falk automatisk får mere plads.

    De sidste kampe skal Thorup spille - fra start - med de mest voksne og dem med den stærkeste psyke. Det er først og fremmest Boile. Nu går det ikke længere at holde anføreren ude. Det er nok heller ikke nu at Roony skal spille sig gennem sit formdyk. Babacar skal heller ikke starte.

    Diks tilbage på højrekanten, Jelert til venstre. Og så må Stage meget gerne snart komme tilbage.

    Jeg er helt sikker på at vi har holdet til at vinde guld. Det er bare ikke det Jess stiller op med fra start.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Jeg bliver iøvrigt ikke overrasket hvis Jess Thorup er færdig til sommer uanset hvad der måtte resten af sæsonen. Spillet har med undtagelse af August 2021 været decideret elendigt. Vi har ikke rykket os en meter under ham. Jeg tror desværre vi er a point med FCM om en uge.
    Glipper mesterskabet, så er der næppe en vej udenom..

    Spillet i dag var elendigt og vi kan ikke tillade os at bruge dommeren som undskyldning, men hvad i helvede er forskellen på den handsforseelse der ikke giver os straffe i dag, og den der giver AGF straffe mod os i efteråret, hvor bolden dumper ned på VK’s hånd i en identisk situation? Altså det er jo nok psykopaten Burchardt der lavede en fejl dengang, jeg kunne bare godt tænke mig lidt fokus på den slags situationer, så der var en tydelig linie i tingene. Man er jo totalt forvirret som tilskuer, når sådan en forseelse den ene kamp giver straffe, og den anden ikke.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Ak ja. Så fik vi gummiben. !! Endnu et år uden mesterskab efter at have kunne Cruise den hjem 9 point foran. Jeg ved snart ikke hvad der skal til før vi får et stærkt FCK tilbage. Det er jammerligt og pinligt at være vidne til i øjeblikket og jeg er sgu helt uden ord. Spillerne vil åbenbart ikke det her siden de kan spille på den her måde med fejlafleveringer og uden gejst. Fy for satan..
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Glipper mesterskabet, så er der næppe en vej udenom..

    Spillet i dag var elendigt og vi kan ikke tillade os at bruge dommeren som undskyldning, men hvad i helvede er forskellen på den handsforseelse der ikke giver os straffe i dag, og den der giver AGF straffe mod os i efteråret, hvor bolden dumper ned på VK’s hånd i en identisk situation? Altså det er jo nok psykopaten Burchardt der lavede en fejl dengang, jeg kunne bare godt tænke mig lidt fokus på den slags situationer, så der var en tydelig linie i tingene. Man er jo totalt forvirret som tilskuer, når sådan en forseelse den ene kamp giver straffe, og den anden ikke.
    Som jeg skriver vil jeg slet ikke blive overrasket hvis det sker selvom vi skulle blive mestre. Vi har ikke rykket os og han er IKKE FCK træner. Punktum.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Virkelig en rystende ringe præstation. Det kan koste dyrt.
    Ja også af FCK.
    Dommeren havde valgt en vinder inden kampen startede imo

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Ankersen har vel 6–8 uprovokerede boldtab i første halveg og er banens klart dårligste. Er der nogen der kan gøre os klogere på, hvilke taktiske dispositioner der kan gøre man holder ham inde så længe? Jeg forstår det simpelthen ikke. Og lad os så få Boile tilbage fra start, nu må Jess kraftedme styre sit eget ego, og sætte vores bedste boldspillende CB ind.


  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Thorup er udfordret af, at der ikke er nogle af de offensive spillere, måske Claesson undtaget, der leverer varen pt., men han kan hjælpe sig selv og holdet, ved at starte med de mindst dårlige. Babacar er en hån, og Roony har det svært pt. Derudover kæmper Ankersen især også med niveauet.

    Der er ikke råd til flere svipsere. Hensyn til kontraktforhold, hierarki mv. må lægges til side, og så skal der spilles med de bedste. Ud med Babacar, Roony og Ankersen. For min skyld kan Babacar udelades helt af truppen. Jeg nægter at tro, at Karamoko er dårligere.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    - Vi blev enormt bedre med Boilesen inde - monster fejl af JT. Det var virkelig tydeligt.
    - Jelert ligner en bedre spiller end Diks i venstre side
    - Falk er måske god som 6’er, men hvorfor smadre vores teknisk og mest inteligente spiller. Han er meget farligere, når afstanden til modstanderens mål er mindre.
    - Claesson spillede faktisk også dårligt.
    - vi spiller med for mange spillere på deres forkerte position

    Så har modstanderen igen bolden mere end os. Vi skal altså dominere vores modstandere og det ligger vores taktik slet ikke op til. Når vi har bolden, så løber 5 op på en linie og jeg kan ikke rigtigt se ideen, men jeg kan se at manden med bolden ikke aner hvad han skal. Vi skælder Ankersen ud, men der er ingen at spille


  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Ja også af FCK.
    Dommeren havde valgt en vinder inden kampen startede imo
    stop med de der dommer kommentarer. Buchart er heller ikke psykopat, helt ærligt! Det er pisse svært at dømme, det er derfor vi ser fejl.

    Vi taber i dag pga af Thorup, det var ingen andres skyld.

    Som andre skriver, så håber jeg også på Diks på højre og boile ind i start elveren, men jeg tror ikke Thorup tør ændre på noget... Jeg bliver ikke overrasket hvis vi igen stiller med vavro, kocho diks og ankersen i forsvaret næste kamp...

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - Falk er måske god som 6’er, men hvorfor smadre vores teknisk og mest inteligente spiller. Han er meget farligere, når afstanden til modstanderens mål er mindre.
    Fordi Lerager er elendig som defensiv midt.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Første halvleg bød ikke på poleret spil og det er nok meget retvisende, at knoldesparkerne fra Randers slap bedst fra den. De startede i en 451 formation, hvor de var meget påpasselige på kanterne. Her flyttede de gerne en ekstra mand med ud, for ikke at komme i undertal og vi fik ikke øget tempoet, så vi fik Randersforsvaret ud af position. Når de pressede skete det gerne med tre mand, hvor den bagerste kæde flyttede op og markerede, således at vi ofte var nødt til at slå lange bolde. Defensivt så vi svageste ud i højre side, hvor Ankersen så noget svag ud. Det var her Randers fik mest ud af deres pres og også her, de fleste af deres angreb opstod.
    Vi startede dog halvlegen bedst med to gode muligheder (den ene offside, men havde Babacar kunne afslutte havde VAR formentligt omstødt). Det der vendte halvlegen til Randers’ fordel var, at de valgte en taktik, som intet mandskab kan forsvare sig imod – frisparkstaktikken og det var uhyre tydeligt. De begik mange frispark og de fleste gode løb blev derfor bremset med frispark. Det var generobre eller frispark for det meste. Når Randers ikke var organiseret, så løste de det ved at begå frispark. Det er svært at gardere sig mod og kræver en dommer, der gennemskuer det og rent faktisk sørger for, at følge op på frisparkene med følgestraffe. Det var ikke fordi Randers bare spillede fysisk – for det gjorde de ikke, de begik bare frispark efter forgodtbefindende. Der er i hvert fald ikke mangel på situationer, hvor Randersspillerne snildt kunne have modtaget advarsler, men de udeblev og Randers fortsatte ufortrødent, så det var ikke kun banen, der ikke indbød til at spille flot fodbold.

    Anden halvleg startede i passivitetens tegn. Der var ikke meget gåpåmod fra start og Randers så klart bedst ud. Vi blev endda hurtigt advaret, da Grabara måtte levere en stor redning, men ingen vågnede op før vi kom bagud. Presspillet igennem hele kampen havde generelt været for dårligt, men må siges, at være under al kritik i starten af anden halvleg. Det var komplet modsat af det vi så mod Brøndby og en gåde, når nu man har en dommer, der tillader at man bremser lovende angreb. Efter scoringen blev vi febrilske. Halvdelen af markspillerne blev udskiftet og vi fandt aldrig rigtigt et godt tempo i kampen. Taktikken med at flytte Lerager frem på lange bolde blev aldrig nogen succes, da han vandt for få og vi ikke fik noget ud af dem han vandt. Til gengæld manglende han ofte på midten som spilstation og til at vinde andenbolde. Vi forsøgte at forcere spillet på kanterne for meget, trods det var her Randers havde stort fokus på at lukke ned – bedst illustreret med Ankersen, der hælder bolden ud over baglinjen i et forfejlet forsøg på et indlæg, da han stod overfor to mand uden frie medspillere omkring. Indlæggene var generelt af lav kvalitet og løbene i feltet på indlæggene ligeså. Derudover var vores opspil plaget af for mange fejl og det kostede naturligvis meget tempo og da Randers kom foran så de meget komfortable ud med deres gameplan.

    De manglende advarsler fortsatte indtil slutningen af anden halvleg, hvor Randersspillerne begyndte at få et par stykker – de kom bar en time for sent. De havde lavet de helt samme ting igennem hele kampen, men først til sidst valgte dommeren at uddele følgestraffe. På en dag, hvor vi kvalitativt var for dårlige og hvor vi hang efter, så hjalp det ikke, at kampens dommer fuldstændig tillader, at et hold systematisk bryder reglerne for at opnå en fordel. Det var jo ikke fordi, han overså et hav af frispark eller generelt leverede en dårlig præstation (blandt andet mange gode hands-vurderinger). Han overså dog et muligt straffespark til sidst, hvor Randers’ målmand har en hånd i hovedet på Lerager. En svær situation at vurdere, da Lerager selv søger duellen og kontakten, men det retfærdiggør ikke Randersmålmandens forsøg på at få overtaget i duellen – og i min bog et klart straffespark som VAR skal handle på, men VAR har mere eller mindre udspillet sin rolle i den her sæson. Bliver der ikke ændret væsentligt til næste sæson, kan det være ligegyldigt at have det – spild af penge.

    Grabara står en ganske fin kamp, men kan ikke gøre ret meget ved scoringen, der mest er at skoleeksempel i passivitet. Ingen følge med bevægelserne i feltet og hele forsvaret står på linjen og klør sig i navlen.

    Ankersen spiller en virkelig dårlig kamp fyldt med fejl, boldtab og dårlige beslutninger. Utroligt han ikke blev udskiftet før. Udviser voldsomt lavt bundniveau.
    Khocholava og Vavro så noget udisciplinerede ud i forsvaret. Brød forsvarskæden flere gange, hvor især Khocholava ikke havde succes med det. Stod bag for mange fejlafleveringer og blev alt for pressede, selv når Randers kom i let pres. Skal de to spille sammen, så skal vi gøre noget med midtbanen. Jeg synes klart, det er på midten vi var svagest i dag, da vi slet ikke får presset eller kontrolleret, men med Falk der trækker ned og bolden så losses op på Lerager, så når man ikke ret langt og det virker uafstemt.
    Diks spiller ikke den bedste kamp på venstrebacken og kom alt for lidt med frem. Når Claesson så trækker med i feltet savnede vi bredde.

    Roony bidrog ikke væsentligt, men havde mange boldtab. Mukairu kom ind og bød ind med mere, men viste igen, at skarpheden og køligheden i de afgørende situationer mangler.
    Falk spiller en usædvanlig svag kamp. Taktikken var usammenhængende og midtbanen var ”tom” i mange opspilssituationer med Falk der trækker ned og Lerager der løber frem. Der var mange situationer, hvor det måske er kanterne der ser dårlige ud, når de trækker ind centralt, men der manglede spilmuligheder.
    Lerager spiller en virkelig svag kamp og er heldig med ikke at blive udskiftet (altså heldig med at der var holdkammerater, der var ligeså/endnu dårligere). Midtbanen var totalt usammenhængende og han prioriterede for ofte at komme med frem (måske ikke hans skyld, kan også være taktikken). Derudover dårlig i opspillet i de chancer han fik. Har ikke det store blik for medspillerne længere fremme. Startede ellers fint med at være skarp i duellerne og havde også et godt skud fra distancen (her er han altså bedre end i feltet), men efter det tabte han langt de fleste dueller. Til dem der er uenige, vil jeg egentligt gerne have fremhævet tre situationer, hvor Lerager har gode aktioner. Vi kan starte med skuddet fra distancen (med dertilhørende fokus på andenbolde).
    Claesson fik vi ikke meget ud af i dag. Ingen kunne ramme ham, når han kom i feltet og der var kun en god situation mellem ham og Diks. Det er for svagt og for begrænset, når han samtidig heller ikke for taget del i opspillet.

    Biel spiller ligeledes en svag kamp. Der var for ofte store rum på midten, hvor han ellers plejere at husere, men hvor han var fraværende i dag. Han var ellers involveret i en del, men fik for lidt ud af det og endte med at skulle ’slås’ for meget.
    Babacar har en uheldig afslutning på indlægget fra Diks, ligesom han havde et godt løb hvor han fik afsluttet for dårligt (og fejlagtigt blev dømt offside). Ellers bidrog han ikke. Er alt for passiv i for lang tid. For mange fejl, for lavt impact. Ingen grund til at starte med ham længere, når han kommer med lidt og så dårlige afslutninger. NJ virker dog ikke som løsningen, da han umiddelbart for ofte trækker for dybt i banen, så måske Karamoko skal til at have lidt minutter.

    Alt i alt en yderst skuffende præstation på mange fronter og selvom man med rette kan kritisere dommeren, så er præstationen alligevel for svag. Opspillet var fyldt med fejl og presspillet alt for passivt. Vi gav Randers for meget plads og var for nemme at komme forbi, ligesom vores midtbane var usammenhængende. Der skulle for lidt til at lukke Falk ned og så røg vores mange af vores offensive planer og vi brugte for mange kræfter på at sparke lange bolde efter Lerager, hvorefter vi så tabte andenboldene. Nu må vi sætte vores lid til, at Brøndby kan hjælpe os med at pointabet i dag ikke bliver for dyrt.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    stop med de der dommer kommentarer. Buchart er heller ikke psykopat, helt ærligt! Det er pisse svært at dømme, det er derfor vi ser fejl....
    Ok.. Fair nok… Det er svært at dømme, den køber jeg… Meeeen… Burchardt.. Jeg tror faktisk ikke det er langt fra..

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    stop med de der dommer kommentarer. Buchart er heller ikke psykopat, helt ærligt! Det er pisse svært at dømme, det er derfor vi ser fejl.

    Vi taber i dag pga af Thorup, det var ingen andres skyld.

    Som andre skriver, så håber jeg også på Diks på højre og boile ind i start elveren, men jeg tror ikke Thorup tør ændre på noget... Jeg bliver ikke overrasket hvis vi igen stiller med vavro, kocho diks og ankersen i forsvaret næste kamp...
    Du skal ikke bestemme hvad jeg vil kommentere...

    Havde dommeren delt de gule kort ud i første halvleg der burde, havde det set meget anderledes ud.
    Og ja FCK spillede dårligt som jeg også skrev

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Du skal ikke bestemme hvad jeg vil kommentere...

    Havde dommeren delt de gule kort ud i første halvleg der burde, havde det set meget anderledes ud.
    Og ja FCK spillede dårligt som jeg også skrev
    Ej Comeon. At pive over dommeren i dag, pga. der "burde" have været delt et par gule kort ud. Jeeez. Det sker jo i alle kampe at der vurderes forkert for eller i mod os. I øvrigt mener jeg hellere ikke der var straffespark i nogle af situationerne.

    Ja du skriver FCK spillede dårligt, men den præstation i dag var mere end dårlig og på grænsen til noget af den værste jeg har set siden de dårlige tider under Ståle. Det burde bekymrer dig langt mere end dommer præstationen i dag.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022

    Lad os lige se på det positive først:

    - Vi endte med at have nogenlunde de rette spillere på banen til sidst (og blev bare lidt farlige).
    - Det tog ufatteligt mange kampe for vores modstandere at regne ud, at lukker man Falk ned, lukker man FCK ned.
    - Grabara er god!
    - Selv JT kan vel se nu, at Ankersen og Roony har brug for en pause, at Babacar er lort, og at Boilesen skal starte inde.
    - Vi er stadig foran i tabellen. Trods alt!

    Det negative:

    - Vel nærmest alt andet!
    - Vi er mentalt fuldstændig væk.
    - Relationer? Really?
    - Vi har en trænerstab, der hverken kender sin start-11'er eller tør agere i pausen.
    - Vi har ikke en eneste farlig angriber, og vi er lysår væk fra vores storhedstider tilbage i sidste årti.

    Jeg havde helt ærligt troet, at vi var bedre end det her. Nederlaget til Silkeborg var i det mindste ikke fuldstændigt ydmygende som i dag, hvor vi ALT ANDET end lignede et hold i nogenlunde mental sund forfatning.

    Smuldrer mesterskabet mellem hænderne på os, er JT væk til sommer. Det er sikkert!

    Samtidig må PC kigge indad og spørge sig selv, om det virkelig var en god idé at skifte hele angrebet ud op til en forårssæson. Med mindre at Karamoko er en glemt juvel, har JT jo ikke en eneste skarp angriber til rådighed.

    Bevares, vi lignede længe Danmarksmestre til at køre kampene hjem med 1-0, men tvivler stærkt på, at Wind, Højlund (og Daramy) til sammen blot ville have scoret 3 mål efter 10(!) kampe i foråret.

    Og endelig må vi konstatere, at PC i denne sæson har brugt størstedelen af vores transfermidler - små 70 mio. kr. - på to spillere (Ísak og Amoo), som vel knap nok til sammen har spillet 90 minutter her i foråret.

    Fint nok at investere i fremtiden. Men det er vel reelt kun lånespillerne Vavro og Claesson, som her i foråret har forstærket os. Sådan lød den plan, PC fremlagde i vinterpausen ikke ligefrem. Der talte han om mindst tre nye profiler, som kunne levere fra dag 1.

    Vi kan selvfølgelig stadig nå mesterskabet, og allerede med en sejr i næste kamp mod FCM vil meget fra i dag være glemt.

    Men det her er et wake-up-call til, at vores bundniveau er helt uhyggeligt lavt - og at vi altså end ikke tog en eneste konsekvens i pausen.

    Av!!!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  27. De følgende 9 brugere er enige:

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Randers 24.04.2022
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.04.22, 10:10
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •