Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
102. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    52 50.98%
  • Uafgjort

    24 23.53%
  • FCK vinder

    26 25.49%
Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 137

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Enig i at vi ikke spiller en dårlig kamp de første 60 min og burde vel reelt set være foran inden de scorer. Men det er netop hele vores forår sat på spidsen, vi scorer simpelthen for lidt og vi mangler en spidsangriber der som MINIMUM sparker de store chancer ind. bare se Babacar mod FCM, ja han scorer, men på et eklatant drop af Elias i målet og ikke på den gigant chance han bliver spillet til af Isak. Det samme mod Randers, der brænder han en friløber (ja den bliver dømt offside, men havde han scoret, så havde vi fået målet via VAR, for han er ikke offside i den situation) og så havde vi haft en helt anden kamp, og det samme er situationen mod Brøndby, vi brænder ganske enkelt de store chancer og scorer på nogle freak chancer eller Biel genialiteter.
    Men vi har stadig scoret flest af alle.

    Kommer vi bagud i Herning, taber vi. Så enkelt er det.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Men vi har stadig scoret flest af alle.

    Kommer vi bagud i Herning, taber vi. Så enkelt er det.
    Enig. Og de andre hold har lært. Stå lavt, så kan FCK ikke score
    og så score, på de 2-3 chancer du får… og så har du vundet mod FCK

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Men vi har stadig scoret flest af alle.

    Kommer vi bagud i Herning, taber vi. Så enkelt er det.
    Jep, og størstedelen af de mål kom via en rigtig god periode på 6-7 kampe i efteråret. Tager du højde for en power ranking, evt. kigger bare foråret, så har vi kun scoret mere end 1 mål 4 gange: PSV ude, Viborg ude, Randers hjemme, BIF hjemme. Resten af kampene har været smalle sejre.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Ja, det ser stramt ud lige pludselig. FCM har momentum, mens FCK halter.
    Hvis det går som det plejer på Heden, så vinder FCM på søndag og så vil de være favoritter til guldet uanset at vi stadig har en lidt bedre målscore.

    Dreyer har forløst deres offensiv, og giver resten af holdet enorm selvtillid, da han ligner én der altid kan score.
    Samtidigt er Isaksen godt kørende og generelt har de med ham og Chilufya et meget mere bevægeligt angreb end tidligere.
    Det ser også ud til at Sviatchenko er på vej tilbage. Hvis han er nogenlunde frisk er det også et kæmpeboost for dem, og han har vel samme betydning for deres defensiv som Dreyer har for offensiven.

    Det ser ubehageligt ud eftersom det nok er begrænset hvor mange point de andre hold kan tage fra FCM i denne forfatning. Silkeborg på hjemmebane, måske. Men ellers er FCM ret klare favoritter i deres resterende kampe.

    Det er ikke fordi FCM har spillet som et mesterhold. Ligesom os har de bumlet derudaf, og da vi benyttede deres formnedgang til at sætte dem med 9 point burde det hele have været afgjort. Det troede de også selv det var. Men nu kan de spille rimeligt frit. Bo H. har lagt armen om dem og sagt at de bare skal gå ud og nyde det eller noget i den dur. Det er simpelt, men ser ud til at virke - udelukkende fordi FCK har gjort det så svært for sig selv. De kommer ikke til at få gummiben hvis de skulle få et solidt forspring, tror jeg. Hertil er vi for tæt på målstregen: det næste hold der får en føring på +4 point tager guldet.

    Den gode nyhed er at det stadig kan blive os. Efter blamagen i den ekstremt skuffende underpræstation mod Randers ser det sort ud. Der var absolut intet at bygge optimisme på ud fra den kamp. Tværtimod var der en masse frustrationer og en kulmination af de uhensigtmæssigheder vi har set flere tegn på i den sidste håndfuld kampe.

    Hvis man skal hænge sin klaphat på noget, må det være at Randers-kampen meget tydeligt viste hvordan vi ikke skal spille. Thorup og staben har en gylden mulighed for at ændre på trup og justere taktisk istf at fortsætte med den tilgang der har vist sig skrøbelig gennem mange kampe og nu endelig blev straffet.


    Her er nogle af de ting der ikke fungerede og som oplagt kan laves om på søndag:

    - 9'eren/Babacar.
    Transfervinduets store skuffelse var at man ikke fik en stærk 9'er som spilstation og afslutter. Som Babacar spiller pt. burde han ikke være plan A. Det kan komme med tiden, men den tid er ikke nu med 5 afgørende runder tilbage. Han brænder for meget/afslutter svagt og er ikke specielt god i opspillet, hvor relationerne med Pep + kanter ikke er på plads, og han kan ikke være spilstation på lange bolde. Alternativet kunne være at starte med NJ som i glimt viser noget, men som langt fra har været overbevisende og slet ikke da han fik lov at starte sidst. Måske er det derfor et bedre alternativ at gå tilbage til den falske 9'er med fx Hákon liggende foran Pep Biel. Et tredje alternativ er at holde fast i Babacar i startopstillingen (men med kortere snor end sidst) og så fokusere på bevægelserne og relationerne på kanterne:

    - Kanterne fungerede ikke mod Randers. Claesson og Roony søger ofte ind i banen. Det bliver meget ineffektivt når også Pep og Babacar løber i samme rum. Der er et puslespil der skal løses omkring de her offensive positioner. Til gengæld vil jeg mene at vi er guldfavoritter hvis Thorup og co formår at løse det: Pep (som har shinet lidt mindre i foråret) ville blomstre hvis de rigtige løb kom foran ham og på siderne. Det gælder om at finde de bedste relationer omkring Pep, og spille med nogen der kan udfordre på ydersiden og løb i dybden. Det virker oplagt at Roony starter ude mod FCM (men forhåbentlig får et godt indhop). Claesson er så god isoleret set at han burde holde sin startplads, men har også været en del af problemet på det seneste, og jeg ville godt kunne se ideen i at have fx Bøving eller Mukairu ligge på den plads med besked om mange løb i dybden. Eller Hákon i en Isak-mod-PSV position.



    - Falk har været nøglen til vores succes i foråret, men Randers viste hvordan man sætter ham ud af spillet. Han var låst, dårlig og udenfor indflydelse. Der var intet modtræk fra bænken. Det bliver der nødt til at være uanset at FCM formentlig ikke griber kampen an på samme måde som Randers. Den mest oplagte løsning er Boile i midterforsvaret, så vi får glæde af hans opspilsfod.

    - Backerne. Ankersen viste meget lavt bundniveau mod Randers og spillede sig af, i mine øjne. Det ville bane vejen for Diks på sin foretrukne plads og Jelert, som også fortjener en startplads til venstre.
    Jeg tror dog ikke Thorup ser det på samme måde, og at Ankersen får genvalg, men jeg håber det så i det mindste at Diks ikke spildes på venstreback hvor han ikke er særligt god. Så hellere Jelert. En fræk omplacering af Diks kunne være som højrekant foran Ankersen nu vi ikke har et oplagt førstevalg på den position.

    Men her er start11'eren jeg håber på. Vavro eller Khocholava er lige gode på dørmandpladsen, men Vavro edger den lige på sin vindervilje og løfetmentalitet:

    Grabara
    Diks - Vavro, Boile - Jelert
    Falk
    Stage, Lerager
    Hákon - Pep - Claesson

    Jeg frygter og formoder at FCM nupper sejren, men til optimismen hører selvfølgelig at vi har slået dem et par gange i år. Det er ikke fuldstændig farfetched at tro vi kan gøre det igen. Det skal bare se helt anderledes ud end mod Randers.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Mit indtryk af Randers-kampen var egentlig ikke, at det handlede ret meget om banen. Faktisk vil jeg vove at påstå, at banen ser værre ud, end den i virkeligheden er. Forstå mig ret, den er en skamplet, men den virker rimelig plan, og hovedproblemet lader til at være, at spillerne skøjter rundt på den (hvilket også er slemt nok, bestemt). Randers' mål og flere af deres chancer var jo resultatet af flot kombinationsspil, som ikke stemmer med historien om en pløjemark - og mod Brøndby skabte vi masser af chancer på den.

    Fra mit sæde lignede problemet først og fremmest en voldsom mangel på bevægelse og indstilling kombineret med en uhørt høj fejlprocent i afleveringerne. Det er muligvis et resultat af forvirring over det taktiske oplæg. Eller også er det mangel på forståelse af, at den fede dame skal synge, før man kan tillade sig at slappe af. Uanset hvad falder det tilbage på træneren.

    Og så er der selvfølgelig udtagelsesdispositionerne, som i stigende grad kan undre og bekymre:

    - Diks har længe spillet under det niveau, vi så i efteråret, hvilket givetvis (delvist i hvert fald) har noget at gøre med, at han ligger i den forkerte side. Samtidig svinger Ankersens niveau fra middelmådigt til skandaløst som mod Randers, så det virker ikke oplagt, at Diks partout skal vige pladsen for ham. Og endelig har vi en anfører, der jo faktisk har ret meget erfaring med at spille venstre back - om end det er på en anden måde end vores øvrige backer - så det ville jo være en oplagt mulighed at sætte ham derud, hvis der ikke er plads til ham centralt.

    - Roony bør have lang snor, men han har det med at falde helt ud af nogle af kampene. Svaret på det har været at sætte Mukairu over i den forkerte side, hvilket ikke har gavnet hans spil. Han spillede nogle ganske gode kampe i venstre side i starten af foråret, hvor han skabte chancer, men i højre side får han ikke lige så meget ud af det. Samtidig er Amoo gledet helt ud af truppen. Måske ville det være en idé at prøve ham af - især på en bane som Silkeborgs - for uanset hvor taktisk uskolet han måtte være (hvilket i øvrigt lyder mærkeligt, eftersom han kommer fra en fuld sæsons spilletid i den meget ueksotiske Allsvenskan) har han noget af den hurtighed, bevægelighed og kreativitet, vores hold lader til at mangle for tiden.

    - Babacar bør måske nok få en håndfuld kampe i træk, for han kunne godt ligne en, der bare skal have hul på bylden. Men når nu hverken han eller Nicolai Jørgensen har overbevist om, at de skal have den plads, hvorfor er Karamoko så ikke engang på bænken? I BT's Transfervinduet blev der forleden snakket om, at man i klubben simpelthen bare fandt ham for dårlig til FCK. I så fald er det jo skandaløst ringe arbejde af PC. Vi var en del, der undrede os, da han blev hentet, fordi hverken hans CV eller hans klip på Youtube vidner om noget, der er bedre end noget, man kunne finde i en gennemsnitlig Superliga-klub. Men den slags kan jo snyde, og noget må vores scouts eller PC jo have set i ham..?

    Jeg går de kommende uger ekstremt pessimistisk i møde. Ikke fordi jeg ikke tror, vi har spillerne til at vinde mesterskabet, men fordi jeg frygter, at vi har en træner, der er i vildrede og ikke er i stand til at føre spillerne til det tilstrækkelige antal point. Men uuuh!, hvor jeg håber, mine bekymringer gøres til skamme på søndag!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    F.eks. stinker en udekamp i Bif uden FCK-tilskuere af nederlag.
    Stinker af nederlag ligefrem?
    Bøf har tabt fem i træk, har scoret et mål i de fem kampe og er uden deres anfører i midterforsvaret....

    Jeg er med på vi er lort lige nu og det hele er ret frustrerende. Men det er ikke Real Madrid vi skal spille imod næste weekend.....

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    hvorfor er Karamoko så ikke engang på bænken? I BT's Transfervinduet blev der forleden snakket om, at man i klubben simpelthen bare fandt ham for dårlig til FCK. I så fald er det jo skandaløst ringe arbejde af PC. Vi var en del, der undrede os, da han blev hentet, fordi hverken hans CV eller hans klip på Youtube vidner om noget, der er bedre end noget, man kunne finde i en gennemsnitlig Superliga-klub. Men den slags kan jo snyde, og noget må vores scouts eller PC jo have set i ham..?
    Det undrer mig også at vi ikke får lov til at se noget mere til ham, især når vores andre angribere på ingen måde har grebet chancen i foråret....
    Karamoko så virkelig spændende ud da han kom ind imod Randers....

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #23
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Stinker af nederlag ligefrem?
    Bøf har tabt fem i træk, har scoret et mål i de fem kampe og er uden deres anfører i midterforsvaret....

    Jeg er med på vi er lort lige nu og det hele er ret frustrerende. Men det er ikke Real Madrid vi skal spille imod næste weekend.....
    Det er korrekt - men det er til gengæld vores ærkerivaler der måske snart ikke har andet at spille for end at se os tabe guld. Uden vores egne fans - men foran en frådende sydside(tror ikke vi skal forvente specielt meget stemningsboykot derfra...). Vi skal ud og vinde den kamp, uanset om vi vinder mod Herning eller ej - desværre.

    Jeg kan godt frygte at det er lige netop sådan en situation der gør at BØF får heldet/marginalern/kræfterne til at vende skuden.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Stinker af nederlag ligefrem?
    Bøf har tabt fem i træk...
    6 i træk har de tabt :-) En tangering af klubrekorden og kun et enkelt nederlag på søndag i Randers fra at klemme sig ind i top-10 på all-time listen i Superliga-regi (7-9-13). Lyngby fører med 12. Man har jo lov til at drømme :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det undrer mig også at vi ikke får lov til at se noget mere til ham, især når vores andre angribere på ingen måde har grebet chancen i foråret....
    Karamoko så virkelig spændende ud da han kom ind imod Randers....
    Nu har jeg hørt det en del; at Karamoko så virkelig spændende ud i sit indhop... Altså, lad os liiiiiige...

    Personligt husker jeg ikke han lavede nogle specielt nævneværdige aktioner - i sit relativt korte indhop.

    Men bevares, han kan jo aldrig slå igennem hvis han ikke får chancen, og Babacar og NJ har mildt sagt ikke været skarpe.

    Det er bare så vi ikke begynder at køre Karamoko op til noget han ikke nødvendigvis lever op til. Tilsyneladende heller ikke til træning...

    Zan

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Som FCM spillede mod BIF, så ser det ud til at de spiller som Randers men med meget bedre spillere... Det vil sige massere af energi, fysik og frispark.... hele kampen vil balancere på dommerens linje, og også falde ud i forhold til dem der bedst muligt kan spille sig ud af deres første pres/forsøg på frispark. Det taler for at vores midtbane skal helst bestå af nogle der magter at holde på en bold uden at gå i panik, og kan spille sig ud af det første pres. Det taler for at Lerager og Stage for guds skyld ikke skal nærme sig 6'er eller 8'er positionen. De kan eventuel dele en højekant...

    Det er evident at hvis vores midtbanekombination ikke hænger sammen, så vil de smadrer os fysisk og Falk alene kan ikke løse det.... Boile skal dermed starte og desuden skal Peb tage Leragers plads og vi kan herefter rykke NJ ind som 10'er. Jeg kan godt se en linje fra Boile til falk til Peb og videre op til NJ, som en akse af spillere der kan holde og kombinere sig ud af problemer.... 9'eren kan dermed forsat være Barbacar.... resten af pladserne er indifferente...
    Very Nice

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Nu har jeg hørt det en del; at Karamoko så virkelig spændende ud i sit indhop... Altså, lad os liiiiiige...

    Personligt husker jeg ikke han lavede nogle specielt nævneværdige aktioner - i sit relativt korte indhop.

    Men bevares, han kan jo aldrig slå igennem hvis han ikke får chancen, og Babacar og NJ har mildt sagt ikke været skarpe.

    Det er bare så vi ikke begynder at køre Karamoko op til noget han ikke nødvendigvis lever op til. Tilsyneladende heller ikke til træning...

    Zan
    Jeg husker ham som rimelig hurtigt. Og langt mere boldfast end Babacar. Og så så hans blik for medspillerne rigtig godt ud. Jeg synes næsten jeg så mere godt i de 20 min. fra ham, end fra de andre to til sammen i resten af kampene. Måske sat en anelse på spidsen :)

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg husker ham som rimelig hurtigt. Og langt mere boldfast end Babacar. Og så så hans blik for medspillerne rigtig godt ud. Jeg synes næsten jeg så mere godt i de 20 min. fra ham, end fra de andre to til sammen i resten af kampene. Måske sat en anelse på spidsen :)
    Mod en modstander der stort set var stoppet med at spille, vel at mærke. Mon ikke der er gode grunde til, at Karamoko slet ikke har været i kamptruppen.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Af det jeg har set af Karamoko i træningskampene og til træning, virker han til at have smidighed og motorik som nogle af sine spidskompetencer. Det er vigtigt og nyttigt i det lille felt, og han ligner da også umiddelbart en langt bedre afslutter end Babacar - illustreret ved de par kasser, han har lavet i træningskampene, hvor han hugger til med kort aftræk, uden at bolden ligger perfekt til ham. Derudover ser han også ud til at være bevægelig og god til at opsøge hullerne. Alene af de grunde så jeg gerne noget mere til ham, specielt i kampe, hvor vi angriber meget og får bolden meget ind i boksen.

    Han mangler tydeligvis et par kilo muskler og noget taktisk forståelse og indsigt i Jess' geniale ideer (men hvem gør ikke det?) - det er vel argumenterne for at holde ham ude. Går stærkt ud fra, at han er sat til at arbejde en del med håndvægte.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Nu har jeg hørt det en del; at Karamoko så virkelig spændende ud i sit indhop... Altså, lad os liiiiiige...

    Personligt husker jeg ikke han lavede nogle specielt nævneværdige aktioner - i sit relativt korte indhop.

    Men bevares, han kan jo aldrig slå igennem hvis han ikke får chancen, og Babacar og NJ har mildt sagt ikke været skarpe.

    Det er bare så vi ikke begynder at køre Karamoko op til noget han ikke nødvendigvis lever op til. Tilsyneladende heller ikke til træning...

    Zan
    Jeg er en af dem, der har været meget positiv, så jeg satte mig lige og så slutningen på kampen en gang til og jeg undrer mig over min opfattelse, for ved gensyn er jeg mere enig med dig.

    25 minutter, 8 involvering er med bold.
    5 mislykkede, hvor han mister bolden.
    2 vellykkede, han modtager bolden upresset og slår den til siden til en fck'er.
    1 vellykket til Lerager, der scorer. Den sidste synes jeg ikke er en chance men blot en god afslutning.

    Derudover er han ikke involveret overhovedet, men lunter rundt.

    Jeg har justeret min opfattelse og kan bedre forstå JT efter gensynet, særligt hvis det også er indtrykket på træningsbanen.
    Goldbæks Højrefod

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 19.03.22, 10:20
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •