Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
102. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    52 50.98%
  • Uafgjort

    24 23.53%
  • FCK vinder

    26 25.49%
Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 137

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Søndag er der lagt op til et guldbrag, hvor de to øverste hold i Superliga-tabellen mødes i Herning.
    Med en sejr kan FCK igen øge afstanden ned til FCM til 6 point med 4 kampe igen, og samtidigt kan man sikre sig deltagelse i Champions League kvalifikationen ved at være garanteret en plads i Top-2. Omvendt kan et nederlag sende Løverne à point med dagens modstander. Skulle FCM gøre det onde ved Byens Hold, og vinde med 6 overskydende mål, vil midtjyderne endda overtage førstepladsen på en bedre målscore inden de sidste fire runder.

    FCK kommer til kampen veludhvilet, mens værterne forinden har været på besøg i Vejle på udebane i pokalsemifinalen om torsdagen.

    FCK må undvære Zeca, Viktor Kristiansen, Valdemar Lund og Akinkunmi Amoo, der alle er skadede. Af samme årsag er Jens Stage også tvivlsom til opgøret på Heden.

    FCK har ingen spillere i karantæne. Dog ryger Boilesen, Diks, Vavro og Pep Biel i skammekrogen i en runde ved næste gule kort, uanset antallet af strafpoint. Det samme gør sig gældende for Khocholava og Falk, såfremt deres gule kort er til hhv. 4 og 6 strafpoint. FCM må til gengæld undvære Junior Brumado, der sidder ude med karantæne efter sit gule kort mod Vestegnens bærme i seneste kamp.

    Kampens dommer er endnu ikke offentliggjort.

    Kampen vises på 3+.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Stensikker 4-0 til Herning/Ikast. Jess letter på hatten og ønsker tillykke efter kampen
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Stensikker 4-0 til Herning/Ikast. Jess letter på hatten og ønsker tillykke efter kampen
    Jep, og så er den suveræne målforskel også lige blevet pisse væk, flot gutter!!!
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    1 ting er den store risiko for vi taber kampen på Søndag. En anden ting vil være den kæmpe psykologiske mavepuster vi ville modtage frem mod de sidste 4 kampe. Og så kan Bo. H skyde med Gatling gun og råbe Gummiben.

    Men okay, Nuvel hvis vi vinder så skal der fandeme også gå helt skævt hvis DM ikke kommer hjem. Det er bare svært at tro på ovenpå en af de værste præstationer længe set i Parken...


    Kæft en unødvendig situation at havne i....


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Det kan jo også være at vores spil bliver bedre af mere græs under støvlerne........I hope.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Er jeg den eneste der synes, at den seneste periode (og sidste sæson om man vil) meget godt viser hvorfor Midtjylland aldrig helt bliver en rigtig topklub? Jeg tænker selvfølgelig på at FCM har haft en klar tendens til at præstere bedre når de ikke er favoritter til noget som helst. De har simpelthen ikke klassen. Det kan godt være at det lyder lidt hult når nu vi selv er på vej til at smide et 9 points forspring på 4 kampe, dog vil dette vel kun være 2 gang at dette er sket for os så sent i en sæson, og vi har trods alt vundet et mesterskab cirka hvert andet år i vores 30 årige levetid (13 i alt)

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Er jeg den eneste der synes, at den seneste periode (og sidste sæson om man vil) meget godt viser hvorfor Midtjylland aldrig helt bliver en rigtig topklub? Jeg tænker selvfølgelig på at FCM har haft en klar tendens til at præstere bedre når de ikke er favoritter til noget som helst. De har simpelthen ikke klassen. Det kan godt være at det lyder lidt hult når nu vi selv er på vej til at smide et 9 points forspring på 4 kampe, dog vil dette vel kun være 2 gang at dette er sket for os så sent i en sæson, og vi har trods alt vundet et mesterskab cirka hvert andet år i vores 30 årige levetid (13 i alt)
    Jeg synes desværre, at FCM i snart nogle år har været ganske gode til at være favoritter, spille tvivlsomt og vinde alligevel. Ligesom de har været ret gode til at hive point hjem til sidst i kampene. Det er det et tophold kan - og det er det, vi f.eks. ikke har været ret gode til i denne sæson udover sejren i Herning sidst. Uden at jeg har holdt regnskab, så vil jeg tro, at vi ville have haft flere point, hvis kampene sluttede efter 90 min i stedet for efter 90 min + tillægstid. Og det lugter langt fra af tophold med sådan en statistik.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes desværre, at FCM i snart nogle år har været ganske gode til at være favoritter, spille tvivlsomt og vinde alligevel. Ligesom de har været ret gode til at hive point hjem til sidst i kampene. Det er det et tophold kan - og det er det, vi f.eks. ikke har været ret gode til i denne sæson udover sejren i Herning sidst. Uden at jeg har holdt regnskab, så vil jeg tro, at vi ville have haft flere point, hvis kampene sluttede efter 90 min i stedet for efter 90 min + tillægstid. Og det lugter langt fra af tophold med sådan en statistik.
    For at være ærlig, så syntes jeg hverken FCK, FCM eller for den sags skyld BØF sidste år da de blev mestre har været imponerende. Her tænker jeg specifikt på det spillemæssige. Javel der er "Stimer" af sejre for for alle 3 hold, men det er jo ikke fordi man sidder tilbage og siger wow, solidt ja, men spillemæssig imponerende nej. Både vi og FCM har i sæsonen frem til nu har smidt underlige point på både hjemme og udebane.

    Måske man bare fremover skal vende sig til lidt mere middelmådighed uden der bare er 1 hold der bare er overlegen som i de gode gamle FCK dage F.eks :). Jeg vil stadig mene at med vores budget og kvalitet af spillere, så er det en "joke" vi generelt over en lang årrække har haft så mange problemer mod de "mindre" hold. Såsom SIF, Viborg, Randers. I de tidligere år har vi også haft problemer med Horsens og andre bondehold :).

    Anyway tilbage til Søndagens kamp. Jeg prøver at bevare troen og tipper 1-1

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    For at være ærlig, så syntes jeg hverken FCK, FCM eller for den sags skyld BØF sidste år da de blev mestre har været imponerende. Her tænker jeg specifikt på det spillemæssige. Javel der er "Stimer" af sejre for for alle 3 hold, men det er jo ikke fordi man sidder tilbage og siger wow, solidt ja, men spillemæssig imponerende nej. Både vi og FCM har i sæsonen frem til nu har smidt underlige point på både hjemme og udebane.

    Måske man bare fremover skal vende sig til lidt mere middelmådighed uden der bare er 1 hold der bare er overlegen som i de gode gamle FCK dage F.eks :). Jeg vil stadig mene at med vores budget og kvalitet af spillere, så er det en "joke" vi generelt over en lang årrække har haft så mange problemer mod de "mindre" hold. Såsom SIF, Viborg, Randers. I de tidligere år har vi også haft problemer med Horsens og andre bondehold :).

    Anyway tilbage til Søndagens kamp. Jeg prøver at bevare troen og tipper 1-1
    Jeg er nu ret sikker på, at en dygtigere træner med et fast, teknisk og flot offensivt koncept, ville gøre underværker i både FCK og FCM. For mig at se, lider begge klubber af stor middelmådighed på trænerfronten, og konservativ stædighed i den sportslige ledelse.

    BØF er jeg ligeglad med. De bliver kun mestre, hvis de andre fejler.
    Sidst redigeret af Devil : 27.04.22 kl. 06:36

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    BØF [...] bliver kun mestre, hvis de andre fejler.
    Og med gårsdagens resultat mellem BØF og FCM, er det nu matematisk sikkert, at BØF ikke længere kan blive dansk mester i denne sæson. Hurra for det, og så kan tælleren starte forfra (og forhåbentlig blive ved til evig tid).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes desværre, at FCM i snart nogle år har været ganske gode til at være favoritter, spille tvivlsomt og vinde alligevel. Ligesom de har været ret gode til at hive point hjem til sidst i kampene. Det er det et tophold kan - og det er det, vi f.eks. ikke har været ret gode til i denne sæson udover sejren i Herning sidst. Uden at jeg har holdt regnskab, så vil jeg tro, at vi ville have haft flere point, hvis kampene sluttede efter 90 min i stedet for efter 90 min + tillægstid. Og det lugter langt fra af tophold med sådan en statistik.
    He K@sper - der beskriver du lige vores forår helt perfekt!

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1 ting er den store risiko for vi taber kampen på Søndag. En anden ting vil være den kæmpe psykologiske mavepuster vi ville modtage frem mod de sidste 4 kampe. Og så kan Bo. H skyde med Gatling gun og råbe Gummiben.

    Men okay, Nuvel hvis vi vinder så skal der fandeme også gå helt skævt hvis DM ikke kommer hjem. Det er bare svært at tro på ovenpå en af de værste præstationer længe set i Parken...


    Kæft en unødvendig situation at havne i....
    Ja, og det mest frustrerende er jo at det er lige præcis den mavepuster vi burde have givet FCM, da vi vinder i Parken og bringer os 9 point foran!!

    Den ville FCM skide på, og har vundet alt siden. Vi derimod bliver spillet ud af brættet i Silkeborg og render rundt som hovedløse høns i Parken imod Randers. Det er SIMPELTHEN for dårligt!!! ALT ALT for dårligt!!!

    Og Bo Henriksen kan med rette hovere over hans gummiben-udtalelse - for den er spot on!

    Så det er ikke uden grund man efterhånden er pessimistisk - alt stinker jo lige nu af at FCM kører den i mål her til sidst.
    De har selvtilliden, og FCK virker nærmest i granatchok - den 9 point føring kunne vi åbenbart slet ikke administrere.

    Det er fuldstændig vanvittigt at det får lov at ske. Vreden og frustrationen bobler virkelig!

    Zan


  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, og det mest frustrerende er jo at det er lige præcis den mavepuster vi burde have givet FCM, da vi vinder i Parken og bringer os 9 point foran!!

    Den ville FCM skide på, og har vundet alt siden. Vi derimod bliver spillet ud af brættet i Silkeborg og render rundt som hovedløse høns i Parken imod Randers. Det er SIMPELTHEN for dårligt!!! ALT ALT for dårligt!!!

    Og Bo Henriksen kan med rette hovere over hans gummiben-udtalelse - for den er spot on!

    Så det er ikke uden grund man efterhånden er pessimistisk - alt stinker jo lige nu af at FCM kører den i mål her til sidst.
    De har selvtilliden, og FCK virker nærmest i granatchok - den 9 point føring kunne vi åbenbart slet ikke administrere.

    Det er fuldstændig vanvittigt at det får lov at ske. Vreden og frustrationen bobler virkelig!

    Zan
    Både og. I SIF synes jeg ikke det lignede gummiben, da vi egentlig kontrollerer kampen og bør føre, da de scorer ud af det blå. Derefter var der plastikbane-kontrakniv for resten af pengene. Vi reagerede også uden problemer med en fornuftig kamp mod BIF. Men kampen mod Randers var virkelig problematisk, om det var gummiben eller ej er svært at sige. Jeg synes mere det lignede mere et spørgsmål om at undervurdere og en dårlig bane end decideret nerver.

    Men taber vi i Herning, så er jeg slet ikke i tvivl om, at gummibenene kommer, også selvom vi strengt taget selv kan afgøre guldet selv med nederlag. Taber vi, så vil presset være kæmpe stort, og vi vil næppe kunne klare det. F.eks. stinker en udekamp i Bif uden FCK-tilskuere af nederlag.

    Når det er sagt, så kan Henriksen jo snakke alt det han vil om pres. Situationen er dog den, at FCM stadig må være presset til at skulle vinde over os søndag, imens vi sikkert gerne tager imod uafgjort.

    Jeg er dog helt på linje med dig mht pessimismen. Jeg har svært ved at se os score i Herning (dertil er PC's offensive indkøb for jammerlige), ligesom de kommer til at score formentlig et par mål. Jeg tror FCM gør rent bord (i hvert fald så længe mesterskabet ikke er afgjort), imens vi næppe tager 12 point af de sidste 15.

    Under alle omstændigheder så ville jeg ønske (for mit helbred og mine nærmeste), at det hele snart var afgjort. Frustrationerne tårner sig op inden i og man render rundt nærmest med stresssymptomer. Det bliver næppe bedre ved et nederlag (eller for den sags skyld uafgjort) søndag. Spændingen er enorm og det er egentlig ikke særlig fedt.


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Både og. I SIF synes jeg ikke det lignede gummiben, da vi egentlig kontrollerer kampen og bør føre, da de scorer ud af det blå. Derefter var der plastikbane-kontrakniv for resten af pengene. Vi reagerede også uden problemer med en fornuftig kamp mod BIF. Men kampen mod Randers var virkelig problematisk, om det var gummiben eller ej er svært at sige. Jeg synes mere det lignede mere et spørgsmål om at undervurdere og en dårlig bane end decideret nerver.

    Men taber vi i Herning, så er jeg slet ikke i tvivl om, at gummibenene kommer, også selvom vi strengt taget selv kan afgøre guldet selv med nederlag. Taber vi, så vil presset være kæmpe stort, og vi vil næppe kunne klare det. F.eks. stinker en udekamp i Bif uden FCK-tilskuere af nederlag.

    Når det er sagt, så kan Henriksen jo snakke alt det han vil om pres. Situationen er dog den, at FCM stadig må være presset til at skulle vinde over os søndag, imens vi sikkert gerne tager imod uafgjort.

    Jeg er dog helt på linje med dig mht pessimismen. Jeg har svært ved at se os score i Herning (dertil er PC's offensive indkøb for jammerlige), ligesom de kommer til at score formentlig et par mål. Jeg tror FCM gør rent bord (i hvert fald så længe mesterskabet ikke er afgjort), imens vi næppe tager 12 point af de sidste 15.

    Under alle omstændigheder så ville jeg ønske (for mit helbred og mine nærmeste), at det hele snart var afgjort. Frustrationerne tårner sig op inden i og man render rundt nærmest med stresssymptomer. Det bliver næppe bedre ved et nederlag (eller for den sags skyld uafgjort) søndag. Spændingen er enorm og det er egentlig ikke særlig fedt.
    Tak K@sper, TAK, for lige at beskrive præcis den følelse, jeg også sidder med. Det er faktisk ikke en fed følelse at have i kroppen. Jeg læste et grineren tweet den anden dag. En ikke-fodboldglad person, som skrev: "People choose their favourite team when they're like 11 and let it make them upset for the rest of their life." Det er eddermame spot-on :D

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/05-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Både og. I SIF synes jeg ikke det lignede gummiben, da vi egentlig kontrollerer kampen og bør føre, da de scorer ud af det blå. Derefter var der plastikbane-kontrakniv for resten af pengene. Vi reagerede også uden problemer med en fornuftig kamp mod BIF. Men kampen mod Randers var virkelig problematisk, om det var gummiben eller ej er svært at sige. Jeg synes mere det lignede mere et spørgsmål om at undervurdere og en dårlig bane end decideret nerver..
    Enig i at vi ikke spiller en dårlig kamp de første 60 min og burde vel reelt set være foran inden de scorer. Men det er netop hele vores forår sat på spidsen, vi scorer simpelthen for lidt og vi mangler en spidsangriber der som MINIMUM sparker de store chancer ind. bare se Babacar mod FCM, ja han scorer, men på et eklatant drop af Elias i målet og ikke på den gigant chance han bliver spillet til af Isak. Det samme mod Randers, der brænder han en friløber (ja den bliver dømt offside, men havde han scoret, så havde vi fået målet via VAR, for han er ikke offside i den situation) og så havde vi haft en helt anden kamp, og det samme er situationen mod Brøndby, vi brænder ganske enkelt de store chancer og scorer på nogle freak chancer eller Biel genialiteter.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 19.03.22, 10:20
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •