Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    18 22.78%
  • Uafgjort

    10 12.66%
  • FCK vinder

    51 64.56%
Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 115

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af pires Se meddelelser
    Thorup SKAL være en færdig mand næste sæson.

    håber PC bruger en masse penge på en klassetræner i stedet for flere af de lottokuponer der render rundt på banen.
    Jeg håber virkelig ikke, PC får lov til at bruge penge på noget som helst i FCK. Fuldstændig katastrofale transfers. Og nej, Kvist har åbenlyst ikke erfaringen og kompetencerne til at være sportslig ansvarlig - hvordan har man fået den idé?
    Sidst redigeret af Koebenhavn : 08.05.22 kl. 17:27

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Som det nævnes ovenfor må vi altså også huske at give PC en stor del af skylden/ansvaret for tingenes tilstand.. Wind, Daramy og Højlund er blevet erstattet med hele 6 absolut middelmådige spillere (7 hvis vi tæller Johanneson med).. Flere af dem er øjensynligt så ringe, at de ikke engang kommer i betragtning til kamptruppen. Og nej, det skyldes ikke den massive konkurrence, for de spillere der holder dem ude, er ikke i nærheden af at præstere.. De 180 mio vi har fået ind på Daramy og Wind, viser sig nu at være lige så latterligt ligegyldige som forudset af mange af os. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, vi havde ført ligaen med 10-12 point på nuværende tidspunkt, hvis vi havde beholdt begge - og ja, så kunne vi med god ro i maven have solgt dem her i sommerens vindue… Det må simpelthen være lærdom til fremtiden..


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Det så vel egentlig ok ud, indtil NJ trak sin skade og udgik.

    Babacar ind betød, at vi i praksis spillede 10 mod 11, og da Diks blev udvist 9 mod 11. Det er simpelthen en gåde, hvordan Jess kan udtage vores nr. 11 med det niveau han viser. Det er både komisk, tragisk og dybt pinligt at se ham på banen.

    Hvis han bliver udtaget til næste kamp, er der virkeligt noget helt fundamentalt galt.


  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Det blev ikke til tre point mod slutspillets dårligste hold. Kampen blev lidt rodet og ingen af holdene satte sig for alvor på tingene spillemæssigt. Vi havde dog god kontrol med midtbanen, særligt i første halvleg, men vi virkede en smule tilbageholdene. Efter Biels flotte scoring gik vi lidt i stå, men i anden halvleg synes jeg vi havde god kontrol, trods det var noget passivt. Det blev løst med udskiftningerne, men der blev truffet for mange dårlige beslutninger i vores gode situationer, så vi fik ikke skabt nogle særlig store chancer (jeg regner ikke Babacars chancer for store, da han ikke kan afslutte).

    Vi startede kampen med at have tre mand fremme i pres, hvor Biel trak længere tilbage. Når vi ikke pressede endte vi derfor med en femmandsmidtbane, hvilket på papiret ikke var en dårlig idé. Vores angriber kom til at være ret isoleret, men det er vi vant til efterhånden. NJ løste det umiddelbart fint og tog del i opspillet, men det burde ikke være nødvendigt med så mange spillere bag ham og han manglede ofte i feltet. Babacar indgik også fint i spillet, når muligheden bød sig, men i duellerne og særligt afslutningerne var han svag.

    Vi haltede gevaldigt på indlæg og slog vel kun et godt indlæg i hele kampen - og det var Falk. Vi var ganske svage på kanterne i hele kampen og så bedst ud, når vi fik spillet ind centralt. Vi havde dog mulighederne til at få lukket kampen, men mod kampens slutning lignede det, at vi ville forsvare den hjem og så modtog Diks sin anden advarsel og vi blev lidt paniske og endte med at stå meget dybt og for uorganiseret. Brøndbys bedste muligheder kom da også herefter, først da Johannesson viste at han ikke kan finde ud af at markere og herefter da man stod fuldstændig blottet centralt.

    Ikke en svag præstation, men trods alt dårlig på mange parametre og det er svært at se vores offensive plan, når det ikke kommer til Falk og Biel. Resten af holdet bidrager ikke væsentligt i den offensive del og gerne med meget lav kvalitet.

    Grabara stod en ganske fin kamp, men så lidt usikker ud til tider. Har en farlig situation mod Hedlund, der er tæt på at give straffespark. Usikkert hvor meget han kan gøre ved scoringen.

    Diks haltede defensivt og måtte tit overkompensere - ikke noget vi ikke har set før. Troede nok ikke, at det ville blive tolket som et lovende angreb, da han hev i en Brøndbyspiller, da det har været linjen hele sæsonen, men i dag gik den ikke. Var involveret ret ofte i opspillet og kom også fint med frem, men kvaliteten var virkelig dårlig og han kunne vel lige så godt have ladet være. At han blev udvist var vel bare kronen på værket.
    Vavro var stærk i de fleste dueller og havde enkelte gode løb med bolden, der dog ikke resulterede i noget. Så svag ud på scoringen.
    Boilesen gjorde det fint i størstedelen af kampen, men haltede efter i enkelte dueller og havde ikke helt så meget at gøre i opspillet som jeg ellers havde håbet. Igen blev vi for pressede når modstanderen kom i et højt pres og Boilesens risikable spil med Diks kostede Diks den første advarsel.
    Ankersen leverer lidt samme præstation som Diks, han er bare på sin vante position. Det var vel alle offensive aktioner, der var for dårlige i dag.

    Claesson bidrager ikke med ret meget fra sin venstre kant. Jeg kan ikke gennemskue hvad han reelt skal komme med. Ser egentligt bedst ud når han kommer i feltet. Var ellers fint involveret i vores defensiv, men det er næppe formålet med en kantspiller, når vi kun spiller med en angriber.
    Falk var blændende og styrede vores spil, ligesom han havde mange bolderobringer. Virkede til, at han blandede sig mere længere fremme på banen i dag.
    Lerager ved jeg ikke helt hvad bidrog med. Var med i enkelte opspil og havde et fint forsøg fra distancen, men ellers blev det ikke til det store. Der var selvfølgelig heller ingen gode bolde i feltet, hvor han kunne gøre sig gældende.
    Biel var i dag rykket langt tilbage i forhold til vanligt, men gjorde det ganske fint, fraset i slutnignen af kampen. Var meget involveret i vores spil og scorede selvfølgelig også et flot mål. Vi har dermed rykket vores to bedste offensive spillere længere tilbage på banen.
    Mukairu prøvede en del, men lykkedes med intet. Pladsen var for smal og han fandt aldrig et samarbejde med Ankersen. Svag præstation.

    NJ gjorde det fint indtil han blev skadet. Trak væk fra frontpladsen, så han ikke tog så mange dueller i front. Babacar kom ind og gjorde det også fint i spillet og kom til gode muligheder, som han dog brændte. Vi har købt en angriber, der ikke kan afslutte. Var derudover dårlig i duellerne.

    Dommeren var ganske middelmådig. Overså ret mange frispark, så den internationale linje var nok fundet frem igen. Han overså dog kun enkelte advarsler, hvor særligt en overset advarsel til Hedlund (frispark på Falk der giver fordel hvorefter Cappis ender med at få advarsel for frispark på Falk - de skal selvfølgelig begge modtage advarsler). Den anden advarsel til Diks er lige på grænsen, da han begår frisparket på kanten, men den kan forsvares. Hvis man bare gav advarsler for lignende i de øvrige kampe i sæsonen.
    Edit: og så er det en fejl at give Grabara advarsel fremfor Boilesen (troede først at der var tale om en fejl fra producerne).

    I skrivende stund er FCM nu foran 2-0 og er blot et point efter. Det ligner i hvert fald, at vi er i gang med at smide mesterskabet på gulvet og i den periode har vi taktisk været i regression. Der har ikke været nogle fremskridt at få øje på og vi er blevet mere og mere defensivt betonede og offensiven er trin for trin blevet afviklet og nu er der alt for få der bidrager, ligesom vi har mistet evnen til at spille bolden rundt. Jeg tvivler på at vi får Thorup at se igen til næste sæson, men problemerne ender næppe der. Ledelsesmæssigt minder vi ikke om en topklub i Skandinavien og den kan næppe tørres af på Thorup. Selv når Thorup og PC er væk, så er det de samme, der skal finde afløserne. Nu står vi også overfor at selskabet skal ændres og fodboldklubben måske sælges fra. Jeg ved ikke hvad det indebærer, men man kan håbe på noget mere fodboldfaglig ledelse.
    Sidst redigeret af Kenney : 08.05.22 kl. 17:57

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jep dumt med dumt på.
    FCM vinder resten. Lad os nu lade være med at tro andet.
    Du har ret. Bøjer mig. FCM foran 2-0 efter 10 min. Troede faktisk AaB kunne drille dem.

    Det ligner efterhånden et mesterskab til dem, og det er vel fortjent nok.

    Vores slutspil har jo simpelthen været en gedigen katastrofe, og nærmest patetisk.

    Ligesom mange andre perioder i denne sæson.

    Men at vi skulle smide et mesterskab med et 9 points forspring, kommer totalt bag på mig. Selvom jeg grundlæggende er ret pessimistisk.
    Troede simpelthen ikke vi var så ynkelige. Ingen rygrad.

    Zan


  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Som det nævnes ovenfor må vi altså også huske at give PC en stor del af skylden/ansvaret for tingenes tilstand.. Wind, Daramy og Højlund er blevet erstattet med hele 6 absolut middelmådige spillere (7 hvis vi tæller Johanneson med).. Flere af dem er øjensynligt så ringe, at de ikke engang kommer i betragtning til kamptruppen. Og nej, det skyldes ikke den massive konkurrence, for de spillere der holder dem ude, er ikke i nærheden af at præstere.. De 180 mio vi har fået ind på Daramy og Wind, viser sig nu at være lige så latterligt ligegyldige som forudset af mange af os. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, vi havde ført ligaen med 10-12 point på nuværende tidspunkt, hvis vi havde beholdt begge - og ja, så kunne vi med god ro i maven have solgt dem her i sommerens vindue… Det må simpelthen være lærdom til fremtiden..
    Det kan også være at træneren ikke formår at få det bedste ud af spillermaterialet?! Vi kan umuligt have købt 6 - 7 dårlige spillere samtidigt med at spillere som har været her i langt tid også begyndt at spille af lort til.
    Jeg forsvarer ikke PC, men at tro at samtlige af vores indkøb er lort og ikke ham der sætter holdet og taktikken er rystende naivt.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Som det nævnes ovenfor må vi altså også huske at give PC en stor del af skylden/ansvaret for tingenes tilstand.. Wind, Daramy og Højlund er blevet erstattet med hele 6 absolut middelmådige spillere (7 hvis vi tæller Johanneson med).. Flere af dem er øjensynligt så ringe, at de ikke engang kommer i betragtning til kamptruppen. Og nej, det skyldes ikke den massive konkurrence, for de spillere der holder dem ude, er ikke i nærheden af at præstere.. De 180 mio vi har fået ind på Daramy og Wind, viser sig nu at være lige så latterligt ligegyldige som forudset af mange af os. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, vi havde ført ligaen med 10-12 point på nuværende tidspunkt, hvis vi havde beholdt begge - og ja, så kunne vi med god ro i maven have solgt dem her i sommerens vindue… Det må simpelthen være lærdom til fremtiden..
    eller også havde daramy / wind fået langvarige skader eller dykket voldsomt i niveau, bare se på hvordan daramy ikke får spilletid i Ajax. Så de der hypotetiske scenarier kan du ikke bruge som argument for at det havde set anerledes ud. Vi ved det jo ikke. Wind havde i øvrigt i DEN grad fortjent et udlandsskifte, han var virkelig ved at blive for "gammel" til at få chancen for en top 4 liga.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er simpelthen en gåde, hvordan Jess kan udtage vores nr. 11 med det niveau han viser.
    Er ret sikker på, at det skyldes personalepolitik. Babacar er hentet hertil som en stor profil på en halvlang kontrakt. Der er givetvis et pres på Thorup for at få ham til at lykkes.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Hvornår er Stage klar?

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det gerne igen. Thorup er simpelthen ikke en dygtig træner, og han falder igen i FCK pga. sin pragmatiske offensive tilgang.

    FCK har behov for en dygtig og taktisk begavet offensiv koncepttræner. Han render pt. rundt i Bodø i Nordnorge, men FCK bør i mine øjne hente ham nu, før andre ser lyset!


  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Det kan også være at træneren ikke formår at få det bedste ud af spillermaterialet?! Vi kan umuligt have købt 6 - 7 dårlige spillere samtidigt med at spillere som har været her i langt tid også begyndt at spille af lort til.
    Jeg forsvarer ikke PC, men at tro at samtlige af vores indkøb er lort og ikke ham der sætter holdet og taktikken er rystende naivt.
    Det er heller ikke det jeg siger. Jeg siger der er et fælles ansvar.. Og jo, når Bøving gang på gang overshiner de dyrt indkøbte no-names, som ingen af os havde hørt om, før PC gravede dem frem, så er der for mig stærke indikationer på, at de ikke har det fornødne niveau. Der er jo ikke en eneste af de offensive indkøb der har løftet os.. Vi kunne lige så godt have fortsat med Stage, Bøving og Roony på kanterne i stedet for at smide 100 mio efter Amoo, Johanneson, Mukairu, Karamoko osv… Det er super ringe arbejde af sportsdirektøren.. Det er jo ikke fordi alle på holdet spiller elendigt.. Det er bare ikke dem PC har købt, der hæver niveauet (bortset fra Vavro der nærmest lejede sig selv til os)..

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    eller også havde daramy / wind fået langvarige skader eller dykket voldsomt i niveau, bare se på hvordan daramy ikke får spilletid i Ajax. Så de der hypotetiske scenarier kan du ikke bruge som argument for at det havde set anerledes ud. Vi ved det jo ikke. Wind havde i øvrigt i DEN grad fortjent et udlandsskifte, han var virkelig ved at blive for "gammel" til at få chancen for en top 4 liga.
    At Daramy ikke får spilletid i Ajax, siger sgu da intet om, hvad han kunne have præsteret hos os! Come on!

    I øvrigt kunne begge have fået deres yderst velfortjente klubskifter her efter sæsonen var afsluttet.. Selvfølgelig er det en hypotetisk diskussion, det kan jo aldrig være andet, men jeg var ekstremt skeptisk over begge salg, og faktum er, at vi hverken har formået at afløse den ene eller den anden, selvom der ellers har været nok skud i bøssen. Men vi har altså KÆMPE problemer på både angriber-positionen og venstrekanten.. Om det koster point? Det er jeg fuldstændig overbevist om, og du må gerne være overbevist om det modsatte.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Er ret sikker på, at det skyldes personalepolitik. Babacar er hentet hertil som en stor profil på en halvlang kontrakt. Der er givetvis et pres på Thorup for at få ham til at lykkes.
    I så fald peger pilen jo på PC, og så må vi også rette skytset mod ham og ikke kun Thorup.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    I så fald peger pilen jo på PC, og så må vi også rette skytset mod ham og ikke kun Thorup.
    Det er da under alle omstændigheder oplagt. Jan Bech Andersen har denne uge været i medierne for at klage over, hvordan CV har brugt 43 mio. Det er jo peanuts ift., hvad PC har hældt i lokummet.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Fandme pinligt at pisse 9 point væk på den måde!

  26. De følgende 11 brugere er enige:

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •