Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    18 22.78%
  • Uafgjort

    10 12.66%
  • FCK vinder

    51 64.56%
Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 115

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Til sæsonens sidste derby sendes Byens Hold alene ud til VSTGNs højborg uden support, som Frodo og Sam rejste ind i Mordor uden hjælp udefra.

    Med en sejr kan FCK tage et afgørende skridt imod et længe ventet mesterskab, og man vil samtidigt have matematisk sikret sig en plads i CL-kvalifikationen i næste sæson. En udesejr kombineret med en hjemmesejr til Silkeborg over Randers vil samtidigt sikre, at BIF kun kan få medaljer, hvis Silkeborg taber deres resterende kampe, de selv vinder deres egne resterende kampe, og at de indhenter en målforskel på min. 27 mål på 3 kampe. Altså vil det de facto endegyldigt sende BIF ud af medaljestriden, og uden mulighed for en plads i EL-kvalifikationen.

    Kampen spilles som nævnt uden fans, som synligt tilkendegiver sympati for udeholdet, på samme måde som det forrige indbyrdes opgør i Parken 2. påskedag.

    FCK må undvære Zeca og Valdemar Lund, ligesom Jens Stage, Victor Kristiansen, Davit Khocholava og Amoo fortsat er tvivlsomme til opgøret.
    Løverne har ingen spillere i karantæne, men Kevin Diks, Denis Vavro, Nicolai Boilesen, Pep Biel og Peter Ankersen får en dag i skyggen ved næste gule kort, uanset antal strafpoint. Khocholava står også til en kamp på tribunen, hvis han får et gult kort til min. 4 strafpoint, og det samme gør sig gældende for Rasmus Falk, hvis han får et gult kort til 6 strafpoint.

    Kampens modstander har deres anfører Andreas Maxsø ude med karantæne, og det samme gør sig gældende for deres midtbanespiller Anis Ben Slimane. Derudover står Radosevic og Divkovic også til en karantænedag ved næste gule kort, og det samme gør Tshiembe ved et gult kort for en grov forseelse.

    Kampens dommer er endnu ikke offentliggjort.

    Kampen vises på 3+ med optakt fra kl. 14. Der er fanarrangement i Parken, så kampen kan ses på storskærm med ligesindede. Se flg. link:
    https://www.fck.dk/nyhed/carlsberg-a...i-pop-fanzonen
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Brøndby mangler 2 af deres 3 bedste spillere (Mads H. er den 3.). De er selvtillidsforladte og ringere end vanligt. Vi har for nyligt set hvad der sker, hvis vi undervurderer modstanderen og møder op på halv kraft - så det burde på ingen måde være et tema. Det er altså gode betingelser for en sejr..
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Brøndby mangler 2 af deres 3 bedste spillere (Mads H. er den 3.). De er selvtillidsforladte og ringere end vanligt. Vi har for nyligt set hvad der sker, hvis vi undervurderer modstanderen og møder op på halv kraft - så det burde på ingen måde være et tema. Det er altså gode betingelser for en sejr..
    På papiret, helt klart. Jeg kan bare godt blive nervøs for, om vores hold er i en mental forfatning, hvor det kan blive trykket af et rent, frådende blågult stadion. Og samtidig er det den eneste kamp, deres spillere kan få lidt oprejsning for en horribel sæson i. Hvis vores maskine kørte som smurt, ville jeg være rolig. Det gør den bare ikke...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Vi MÅ og SKAL vinde den her kamp. På papiret er det den letteste kamp, vi har tilbage - på trods af at det er et derby osv.

    Først rivalen:

    - Brøndby er inde i en historisk ringe stime med syv nederlag i træk.
    - Senest tabte de til Randers trods at være i overtal i en time OG være kommet foran 1-0.
    - De mangler både Maxsø og Slimane og har solgt nærmest alt, der kan kravle og gå af gode spillere.
    - Sidst kørte vi dem ud af banen.

    Så os:

    - Vi MÅ have tanket selvtillid igen med 0-0 i FCM, og spillerne virkede da også svært lettede, trods til tider enormt ringe spil.
    - Boilesen er endelig blevet taget til nåde og ligner en klar styrkelse af holdet.
    - Hvis Stage var tæt på at være klar til FCM-kampen, burde han være klar til Brøndby-kamp.

    Men...

    - Vores angribere kan ikke score. Tre mål i hele foråret har hele vores angreb tilsammen scoret, og særligt Babacar tjekkede mentalt helt ud i sidste kamp. NJ vil dog ganske givet få noget bedre arbejdsbetingelser mod Brøndby.
    - Mentalt ER vi shaky. Vi har netop afviklet 120 af de ringeste FCK-minutter i dette årtusinde mod henholdsvis FCM i den første halve time og i særdeleshed mod Randers.
    - Ingen udebanefans. Not good!
    - Historisk har der været en tendens til, at de to klubber får vendt eventuelle kriser mod hinanden.
    - Brøndby(s fans) sæson ville nærmest være reddet, hvis de kan stikke en kæp i hjulet på os. Nu har de muligheden.

    Jeg tipper 2-0 til os. Igen!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Jeg håber spillerne bruger mere tid på at sætte sig op til derby end vi gør :). Med 4 kampe ugeniveau 3 point forspring, så er dette en af de kampe, hvor vi absolut ikke må sætte point til. Brøndby får pt de point som deres trup svare til. De har reddet på en meget lang bølge og uden Slimane og Maxøe vil alt andet end 3 point være en katastrofe - også selvom det er derby.

    FCM har ikke råd til at snuble, men det er næsten usandsynligt at de ikke vil sætte point til på et tidspunkt. Hvis vinder 3 og spiller 1 uafgjort, så skal vi altså “kun” vinde 2 og spille 1 (eller 2) uafgjorte. Kommer første sejr i morgen, så ser det rigtig godt ud med 3 points forspring og en bedre målscore.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    - Mentalt ER vi shaky. Vi har netop afviklet 120 af de ringeste FCK-minutter i dette årtusinde mod henholdsvis FCM i den første halve time og i særdeleshed mod Randers.
    Det er alligevel lidt af en overdrivelse, når et knebent nederlag hjemme til Randers og 60 min ude mod nærmeste modstander, hvor man holder FCM helt fra chancer, kan kategoriseres som noget af det dårligste i dette årtusinde. Det er vel bare at kigge på Thorups første superligakampe med klubben (som vist også også var mod FCM og Randers) for at finde et niveau som var markant lavere.
    Jeg er enig i, at vi spillede skidt mod Randers. Mod FCM så det heller ikke godt ud frem af banen, men det var i størstedelen af kampen solidt defensivt.

    Vi har åbenlyst svært ved at lave chancer og score, og det er bekymrende. Måske er det bare hukommelsen som svigter, men jeg kan faktisk ikke huske en sæson med et vundet mesterskab, hvor vi som nu nærmest står helt uden offensive "stjerner". Ofte har defensiven været god og så har vi haft Zuma, N'Doye, Allbäck, Alvaro, Skov etc som man troede på kunne lave nogle mål og vinde kampene for os, men lige nu har vi nærmest intet. Det er virkelig bekymrende. Det er også bekymrende, at vi aldrig længere scorer på dødbolde (synes nogle sagde, at vi var dårligst i ligaen) - vi har tidligere set (bl.a. med FCM), at gode offensive dødbolde kan løsne op for det andet.

    Nå men tilbage til kampen søndag. Jeg tror desværre, at vi taber 2-0. Bif får et tidligt mål (sikkert Hedlund eller Kvistgården) og så spiller de den sædvanlige kontra-pindsvinebold, hvor de er farlige på omstillinger, og vi kan ikke bryde et middelmådigt forsvar op. FCM vinder derefter i Aalborg (den sidste kamp de kan smide point i) og panikken breder sig i KBH :-(

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Jeg tænker at denne opstilling, vil kunne bruges i de sidste kamp, hvor vi skal lukke midten ned og lade dem slå indlæg fra kanterne, som vi så kan heade væk.

    Garbara
    Vero - Khocholava - boliesen
    Diks - Stage- falk - Pep - Cleason (Bøvning, Paul, Isak og Leager kan skiftes ind)
    NJ - barbacar. (Roony og Haraldsson kan skiftes ind her)

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Jeg synes ikke, at vi skal sadle for meget om systemmæssigt her i slutningen af sæsonen. 4-back-kæden har tjent os bedst og bør fastholdes, men en 4-4-2 kunne godt være en ide, da vores spidsangribere ofte er meget isolerede, og vi alligevel ikke har nogle målfarlige kanter.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg synes ikke, at vi skal sadle for meget om systemmæssigt her i slutningen af sæsonen. 4-back-kæden har tjent os bedst og bør fastholdes, men en 4-4-2 kunne godt være en ide, da vores spidsangribere ofte er meget isolerede, og vi alligevel ikke har nogle målfarlige kanter.
    Jeg er enig.

    Selvom jeg syntes der er behov for at prøve nye ting, så er timingen bare ikke til det med 4 kampe tilbage, det kan potentielt skade mere end det gavner. Vi må bare håbe vi holder hjem og skraber Guldet hjem til sidst, selvom vi spiller håbløst for tiden.

    Men hold da op JT skal få styr på den offensiv til næste sæson og få holdet spillet ordentligt sammen, HVIS han vel og mærke er fortsat er FCK træner (Meget kommer an på om DM kommer i hus)

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Kigger man på highlights fra starten af sæsonen, så skabte vi langt mere over kanterne, end vi har gjort her når sæsonen lakker mod enden. Vi mistede selvfølgelig Daramy og nu er VK skadet, men jeg synes vi har fået langt sværere med at få backerne med når vi angriber, ligesom de sjældent bliver udnyttet. Når det er sagt, så kan jeg ikke se fordelen med at have en ekstra spiller ned i det centrale forsvar. Det gør det i hvert fald ikke lettere, at skabe noget over kanterne og så ser jeg ikke helt det smarte i at bruge Claesson som wing (når han i virkeligheden har mange løb i feltet). Kombineres det med to angribere, der ikke ligefrem har slået til, så ligner det en ændring der i højere grad skader vores offensiv. Derudover frygter jeg altid, at vi ender med fem mand i bagkæden, når vi bliver pressede.

    Skal det fungere så er det fordi vi får væsentligt mere ’fylde’ oppe foran, når vi sparker langt – især hvis vi rykker Stage eller Lerager derop også. Dertil kan jeg se det fornuftige i, at Boilesen kan gå længere med frem, men vi har også set at både Vavro og Khocholava bryder fra forsvarskæden, hvor især Vavro spiller noget udisciplineret.

    Vi møder dog slutspillets dårligste hold, der ikke har vist noget særligt offensivt, så hvad skal vi opnå ved at have en yderligere forsvarsspiller på banen?

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi møder dog slutspillets dårligste hold, der ikke har vist noget særligt offensivt, så hvad skal vi opnå ved at have en yderligere forsvarsspiller på banen?
    Du har jo ret i henhold til kantspillet har været ringe længe. Men som skrevet i ovenstående, tør man lave sådan en ændring så tæt på Guld målstregen. Det kan jo måske skabe usikkerhed i et ellers godt fungerende forsvar denne sæson.

    Jeg tror ikke på det JT laver nogle ændringer i det forsvar selvom du rejser en god pointe.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Kampen i morgen er ekstrem vigtig. På onsdag får vi besøg af et hold med enorm selvtillid, som spiller for bronze, og som netop har sat klubrekord med 6 sejre i træk…. Vi kan meget vel komme i problemer imod Silkeborg, så derfor vil det være helt utrolig vigtigt med en sejr i morgen.

    Jeg er med på de klassiske floskler om at et Derby lever sit eget liv uanset hvilken form holdene ellers er i. Men vi må simpelthen ikke smide point imod et Bøf hold med 7 nederlag i træk og som må undvære deres anfører og forsvars krumtap.

    Vi har ikke spillet specielt kønt - men der bør være så stor forskel niveau mæssigt på os og dem at vi kan vinde derude. Alt andet vil være dybt skuffende… Alene det at vi spiller for det første guld i lang tid bør kunne være den motivation vi skal bruge…

    KOM NU FOR H*LVEDE FC….

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ... Bif får et tidligt mål (sikkert Hedlund eller Kvistgården) og så spiller de den sædvanlige kontra-pindsvinebold, hvor de er farlige på omstillinger ...(
    Ligesom os - vi er bare uden kontraer :-)
    Goldbæks Højrefod

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Brøndby mangler 2 af deres 3 bedste spillere (Mads H. er den 3.). De er selvtillidsforladte og ringere end vanligt. Vi har for nyligt set hvad der sker, hvis vi undervurderer modstanderen og møder op på halv kraft - så det burde på ingen måde være et tema. Det er altså gode betingelser for en sejr..
    Også mangler vi bare lidt om rekorden for nederlag i træk

    Den her kamp stinker værre end en optået forsøsgrotte, langt væk af en heldig bif sejr

    /Jesper
    cossie's Avatar

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S vs. F.C. København (08/05-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Skal det fungere så er det fordi vi får væsentligt mere ’fylde’ oppe foran, når vi sparker langt – især hvis vi rykker Stage eller Lerager derop også. Dertil kan jeg se det fornuftige i, at Boilesen kan gå længere med frem, men vi har også set at både Vavro og Khocholava bryder fra forsvarskæden, hvor især Vavro spiller noget udisciplineret.
    Jeg synes dette rammer det meget godt. Vi har har ikke haft et godt link mellem forsvar, midt bane og angreb. Men en 3-5-2 opstilling ville vi binde flere folk i modstanderens forsvar og vores styrker - små spil på den sidste 3. del blive mere tydelige, fordi vi ville vi bolden mere oppe på den sidste 3. del, grundet mere personel der og bedre mulighed for at vi de 2. Boldene. Desuden er mange mål mod os, kommer fra indspil fra siden. Med en 3-5-2 ville midten (burde være) lukket. Og dermed indlæg som den eneste mulighed for st score imod os, og her har har vi de bedste forsvarsspillere (pånær Eric ØvSniko).
    Samt med en tagetmand i Barbacar og opspil spiller i NJ ( som vi havde i gamle dage med NJ og Corner tiden); så bilder vi flere folk i flettet med mulighed for Pep, Falck og Stage.

    desuden ville denne opstilling presse både Silkeborg og Randers, da vi ville være stærker på midten og presse deres bagersefter kæde.. desuden ville det passe bedre for Roony at komme ind i angrebet i dette format, samt både Isak og Paul og Bøving.

    Nuvel, skal man ændrer på noget så tæt på målstregen - Nej, ikke hvis vi havde spillet godt de sidste mange kampe.. men det har vi ikke. De andre hold har lært, stå lavt, score på dine chancer… dermed lad os bringe flere i flettet og foran og andgribe og ikke bare håbe på et heldig mål - mine Sarte nerver holder ikke til det.
    Sidst redigeret af Come ON FC : 08.05.22 kl. 02:05

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  2. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  4. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  5. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •