Se afstemningsresultater: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

Stemmeafgivere
182. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jess Thorup

    34 18.68%
  • Christian Poulsen

    7 3.85%
  • Kjetil Knutsen

    65 35.71%
  • Hjalte Bo Nørregaard

    3 1.65%
  • David Nielsen

    5 2.75%
  • Christian Lønstrup

    10 5.49%
  • Brian Riemer

    5 2.75%
  • Jacob Neestrup

    37 20.33%
  • Jon Dahl Tomasson

    10 5.49%
  • Flemming Pedersen

    0 0%
  • Brian Priske

    6 3.30%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 50

Emner: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    I hele den her diskussion skal man også huske, at FCK inden for en overskuelig fremtid formentlig bliver solgt. Med mindre man på nuværende tidspunkt ved, at der går relativt lang tid inden et salg, er det vel meget tænkeligt, at man vil afvente og lade de nye ejere foretage eventuelle udskiftninger i organisationen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I hele den her diskussion skal man også huske, at FCK inden for en overskuelig fremtid formentlig bliver solgt. Med mindre man på nuværende tidspunkt ved, at der går relativt lang tid inden et salg, er det vel meget tænkeligt, at man vil afvente og lade de nye ejere foretage eventuelle udskiftninger i organisationen.
    Og en anden lille detalje man måske også bør overveje;

    Vores træner har lige ført os til det første mesterskab i 3 år.

    Hvordan kan det så nogensinde være en super intelligent beslutning at fyre vedkommende med alt hvad det indebærer af økonomi, ny indkøring, nye spillere (det ville så være ok efter den gang skrald vi fik over vinteren), ny stab, nyt system...

    Oven i købet med en kort pause frem til Superliga-start... og ikke mindst en forkortet CL-kval??

    Jeg tænker måske bare nogle skal trække vejret, og give Thorup chancen for at bygge på nu hvor der er lidt ro i motoren.

    Og nej, det havde ikke været bedre med Ståle...

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 16.05.22 kl. 14:40


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Jeg synes Brian Riemer ville være et oplagt bud på en kommende cheftræner, man kan næsten ikke andet end at tage hatten af for det arbejde han har lavet i Brentford
    spørgsmålet er så bare om det er muligt at lokke ham væk derfra, det kan jeg godt have min tvivl om, han har i hvert fald meritterne på plads og man kan jo kun tage hatten af
    for det arbejde der er blevet lavet i Brentford, forstiller mig at han ville bringe en 433 som i Brentford.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvordan kan det så nogensinde være en super intelligent beslutning at fyre vedkommende med alt hvad det indebærer af økonomi, ny indkøring, nye spillere (det ville så være ok efter den gang skrald vi fik over vinteren), ny stab, nyt system...
    Det handler jo om hvorvidt man har troen på, at Thorup kan videreudvikle holdet. Vi kommer givetvis til igen at have nye spillere og hvem ved hvordan vores system ser ud til efter sommerferien - der er vel ikke engang nogen der ved, hvordan detser ud til sæsonens sidste kamp. Thorup har ikke ligefrem stået for kontinuitet.
    Jeg siger bestemt ikke, at Thorup skal fyres. Han har ikke haft de bedste betingelser og har næppe fået tilført de spillere, han havde håbet på. Derfor er det også ret svært, at evaluere det Thorup har leveret over sæsonen - især med tanke på det PC har gået og lavet. Jeg synes dog ikke det ville være en særlig overraskende beslutning og den kan sagtens forsvares.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Det der i højgrad kendertegner Thorup er at han spiller med de spillere der har momentum altså idéen om "Dont change a winning team"
    Det stærke defensive fundamentet, som kun er blevet yderligere styrket efter Vavro er kommet til klubben,
    Der i denne sæson bekræfter fodbold flosklen om at defensiver vinder mesterskaber, Det har været den største bedrift, og den merit der nok har sikret os mesterskabet i sidste ende.
    Derfor kan det være en gåde hvorfor man ikke gør alt for at sikre sig Boilesen der har vist sig, at være en vigtig brik i netop det, der måske blev grundlaget for mesterskabet.
    Det koncept der blev fremlagt i starten af den nye æra i FCK, var idéen om at spille attraktiv offensiv fodbold, at der skulle være en symbiose mellem tribunen og de 11 på banen,
    Salgstalen var god men kan lyde en smule hul, når der skiftes og skiftes i offensiven mens der ikke er noget der lykkes når monumentet forsvinder fra individualisterne.

    Det er blevet sværere og sværere at forstå hvordan vores offensiv skal se ud, hvad der skal ske og kan endda til tider i højere grad virke en kende tilfældigt, eller handle om hvem der lige har haft momentum til træning.
    I foråret var planen at skifte mellem NJ og Babacar i håbet om at kunne få en stor stærk spilfordeler der kunne sætte de nye hurtige kanter op. men hvor meget Babacar og NJ prøver så får de bare ikke den samme røv som Jonas Wind ej heller samme blik for spillet.

    Ud af det blå kommer så redningen, et skifte mod Silkeborg hvor et højtpres samt en løbekonkurrence af en anden verden om hvem der kan løbe flest meter i hele kampen og flest højintense løb udspiller sig, de unge islændinge viser en arbejdesiver af en anden verden og det scenarie, mange fans havde set op til på forhånd nemlig at Silkeborgs pasningsfodbold skulle blive bøddlen for vores mesterskab blev aflivet.

    Det der blev vores redning kommer også til at blive trænerteamets hovedbrud den kommende sæson, for er idéen om den stærke angriber, targetman, boldfordeleren aflivet? Hverken Håkon, Isak, Orri eller hvad de ellers hedder fra det islandske U21 landshold kommer til at kunne udfylde den rolle som en stærk target man. Kommer vi til at gå ud og hente en klassisk target man til 4-5 måske endda 6 mil euro for at kunne spille den type fodbold vi har arbejdet på hele foråret? eller skal vi bygge holdet op omkring den stamme af U19 spillere, der lige nu byder sig til.

    Hvis vi skal gå med på præmissen om "Dont change a winning team" så tror jeg/håber jeg hvad der kommer til at ske.

    -Victor AR

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes dog ikke det ville være en særlig overraskende beslutning og den kan sagtens forsvares.
    Jeg må bare sige jeg ikke er enig.

    Klubben bliver i først og fremmest bedømt på at hente guld. Det mål har JT opfyldt. Ståle blev jo bedømt på samme måde og selve spillet på banen var hellere ikke prangende med sprudlende spil, men aligevel blev der set igennem med det, pga i sidste ende vandt han jo guldet til sidst. Da det så ikke skete mere, tog man jo konsekvensen.

    Nu hvor DM guldet er hjemme så vil det da være en kæmpe overraskelse i min bog, hvis man fyre JT nu, som jeg mener ikke kan forsvares. Jeg syntes Garneren er noget på inde af det rigtige. Hvis det står til truende at FCK indenfor en årrække bliver solgt, så ville det evt. bedst give mening, hvis den potentiale nye ejerkreds ser nye veje.

    Jeg tror altså også folk glemmer den "periode" på 8-10 kampe, hvor Daramy stadig var her, hvordan vi smadret ligaen med flot offensivt bold. Biel scoret også mål på samlebånd der. Så vi kan jo godt spille flot bold. Det handler bare om at finde de rigtige spillere til positionerne og som er noget jeg er enige i JT har famlet lidt for meget med.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Thorup har sine udfodringer specielt med at hvis man først komme i bad standing (Boile, Ronny m.fl.) så skal der en del til at komme tilbage igen. Og så er der andre som har alt for lang snor (Babacar, Dicks på VB). Tror nu man skal kigge generelt på trænerteamet. Der mangler nogen med et offensiv mindset. Jeg tror begge assistenter gør et fantastisk arbejde, men er måske begge lidt for meget de samme typer som har den primære fokus på det defensive. Ingen af dem skal fyres, men vil nu hellere ikke græde længe, hvis en af dem fik et bedre tilbud som cheftræner et sted, så et mere optimalt trænerteam kan sættes sammen.

    Så for meget er drømmescenariet at vi starter næste sæson med et team som er mere optimalt. Kan være Thorup eller en af assistenterne der skiftes ud.

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Jeg synes, at den er svær. Jeg er lige så utålmodig og hysterisk som alle andre, men tanken om at få en ny træner ind, der starter med at skulle udskift 8-10 af truppens spillere, magter jeg simpelthen ikke. Og så er jeg nok af den opfattelse, at har vi et problem, så er Neestrup og Selles en del af problemet. Trænerteamet sparrer rigtig meget under kampene, men det ser jeg ikke som en svaghed hos Thorup, men som udtryk for, at de er et team.

    Hvis afskedigelse af Thorup sker, sker det fordi han har tabt omklædningsrummet, eller fordi han er blevet oprigtig uvenner med PC. Ikke på grund af det øjeblikkelige spil på banen isoleret set.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Hvis man mener at JT skal fyrres hvis vi bliver nr 2 - så skal JT også fyrres, hvis han bliver nummer 1. Hvorfor

    - han virker ikke til at have mentaliteten til at lede FCK
    - han virker ikke taktisk dygtig nok
    - han virker ikke til at kunne håndtere stjerner
    - han er kommunikativt ringe

    Han har i mine øjne ikke de egenskaber, som FCK har brug for. Så er resultatet i år egentlig ligegyldig, vi skal stille op med bedste setup fra næste sæson. Havde jeg ejet FCK, så havde jeg brugt de seneste 8-9 måneder på at sondere markedet og her kommer eneste grund til at beholde JT - hvis man ikke mener man kan få en bedre træner.

    Det er helt forfærdeligt at sige - men vi kan rent faktisk blive nr 2. Det er ikke sandsynligt, da vi nok kan tåle at tabe med 2-3 mål… men lige netop med panik Jes, så skal vi helst ikke komme bagud med 2 imod AaB. FCM kommer til at vi de med 3-4 mål igen

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    For mig at se handler debatten om JTs fremtid først og fremmest om, hvad alternativet er. Hvis alternativet er endnu en træner, hvis primære evne er at motivere sin spillertrup og som beskriver sin taktiske tilgang til spillet i vendinger som "dynamisk" og "vi skal begejstre", så nej tak. Opstår muligheden for at få en visionær kapacitet, som kan udvikle vores spillestil og hold i en retning, hvor vi bliver så overlegne, som vores budget berettiger til, så ja tak. En trænertype, der også vil kunne udvikle spillere som Boile, Falk, Hakon, Isak, osv.

    Så for at sætte navne på: Kæmpe stort nej tak til alt, hvad der lugter af Brian Priske, David Nielsen, Jon Dahl Thomasson, osv. Ja tak til en visionær trænertype som Guardiola, Tuchel, Hjulmand, Bo Svensson og Kjetil Knutsen. Ved godt, at de navne er urealistiske, måske bortset fra Kjetil Knutsen, så derfor trænerTYPE.


  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Jeg må indrømme, at jeg hellere vil beholde JT og så af med PC.
    Hvorfor, fordi JT, har fået noget ud af de unge knægte.
    og efter salget af Daramy og før jul, var JT ude og sige hvad han skulle
    bruge, men PC leveret ikke..

    JT har leveret først med Daramy, så finde en ny stil uden ham og så også uden falk
    for så igen lidt senere også uden Zeca.. mister Wind og Højlund… og senere Stage
    og VK til skader (uden at der var købt en VB, selvom det var det JT efterlyste).

    Så, at vi ikke har fundet en spillestil under JT, hænger vil sammen med at hver gang er der kommet skader eller salg
    og så truppen ikke være bred nok til at dække det - PC’ skyld.

    selvom JT ikke virker som en FCK træner med sin kommunikation, så kan han lære det eller vi andre kan lære at acceptere det.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    I dagens udgave af Transfervinduet siger Farzam Abolhosseini: "Jon Dahl og F.C. København er rygtet, der ikke vil dø."
    Mvh.
    Dane

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    En eller anden....gør et eller andet for at få det rygte slået ihjel. Sådan helt og aldeles ihjel! København skal ikke gå fra famlende Jess til sure Jon Dahl Tomasson. Men fordi det virker som en rigtig dårlig idé, er der jo nok noget om snakken.
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar


  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Citat Oprindeligt indsendt af Hjaltees#1 Se meddelelser
    En eller anden....gør et eller andet for at få det rygte slået ihjel. Sådan helt og aldeles ihjel! København skal ikke gå fra famlende Jess til sure Jon Dahl Tomasson. Men fordi det virker som en rigtig dårlig idé, er der jo nok noget om snakken.
    Nå for Søren da..... Der var da ellers flere som savnede noget Københavner-arrogance hos JT. Med Jon Dahl så får man da rigelig med arrogance :)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Cheftræner den kommende sæson (2022-23)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Skal vi have ny træner til sommer, så ønsker jeg mest af alt en med visioner. En der har nogle planer for hvordan vi spillemæssigt skal fungere. Det skal ikke være totalt fri for pragmatik, men vi har behov for at klart koncept som der kan videreudvikles. Jeg ønsker at vi gør tingene anderledes – i hvert fald væsentligt anderledes end hvordan det fungerer nu.
    Om Christian Poulsen kan det aner jeg ikke. Jeg ved slet ikke hvad han har opnået som træner, hvilken ’skole’ han tilhører eller lignende. Men jeg ved, at jeg ikke ønsker Kent Nielsen som træner. Han har gjort det fint i Silkeborg som nu peaker og tidligere i Aab, men jeg ser ham som en udpræget ”proces” træner. Den tid og kontinuitet som han givetvis har behov for tror jeg ganske enkelt ikke han vil få her. Det synes jeg fint er demonstreret i både tiden i Silkeborg og Aab, men også ved tiden i OB – har vi lyst til at investere 2-3 år i Kent Nielsen for at han kan få bygget noget op og tror vi overhovedet han kan det, når vi jo skal sælge vores profiler? Omvendt er Kent Nielsen dog langt mere attraktiv som træner end Thorup.
    Havde valgt "Kenney" som træner fra næste sæson, hvis det var en mulighed.
    "Tro kan flytte dværge."

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 24.05.12, 10:46
  2. Hvem bliver publikumsfavoritten i den kommende sæson?
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 19.07.06, 01:50
  3. Den kommende sæson
    By Don A in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.06.05, 17:13
  4. Forventninger til den kommende sæson
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 28.05.04, 13:54
  5. De unge i den kommende sæson...
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 07:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •