Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
104. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    28 26.92%
  • Uafgjort!

    22 21.15%
  • Nederlag!

    54 51.92%
Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 153

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er ret overbevist om at vi vinder den kamp.

    Én ting er at SIF skal spille deres spil på en umulig bane.

    En anden ting er vi selvfølgelig godt kan slå SIF - trods deres ret vilde form.

    Jeg er normalt hamrende pessimistisk, og for tiden er jeg ganske vred.

    Men onsdag vinder vi 2-0. Ikke overbevisende dog… Men vi vinder.

    Jeg frygter udekampen i Randers meget mere.

    Zan
    Ok, ikke 2-0 men 2-1.

    Jeg frygter dog stadig Randers. Og nu uden Boile. Kors hvor er det dumt!

    Vil dog gerne lave et statement:

    Hvis JT hiver det mesterskab hjem - selvom det er med hiv og sving - skal han IKKE ud!

    Så skal manden have et par point for at vinde guld i hans første "rigtige" sæson. Kønt? Nej, bestemt ikke!

    Men det ville fandme være for sygt at skyde træneren af helvede til, og ikke give manden chancen for at ride videre på den bølge et mesterskab trods alt kan give.

    Synes simpelthen det andet er for langt ude, og specielt fordi en guldmedalje kan give de små marginal-vind-i-sejlende der bare nogen gange skal til.

    Har bare virkelig aldrig været tilhænger af at fyre trænere der vinder mesterskabet - det er sgu ikke fair.

    Taber vi guldet, må manden se de hårde "resultat-facts" i øjnene og pakke sit lort. For vi er bestemt enige i denne sæson har budt på meget pis.

    Men igen, hans skæbne afhænger af hvad det hele handler om; guld eller ej! Konklusion: JTs skæbne finder vi indenfor halvanden uge.

    Bum færdig!

    Zan

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Jehlert og Haraldsson var virkelig gode i dag. Er Jehlert egentlig ikke oprindeligt højre back?
    Jelert er oprindelig kantspiller

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    3 point mere og den er hjemme. Jeg er 100 procent sikker på at FCM dummer sig i en af de næste to kampe, min følelse siger mig at de bliver kørt ud på røv og albuer på Jysk Park på Mandag da SIF foran et fyldt stadion kan sikre sig bronzemedaljerne. Den chance smider de ikke væk.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Helt rigtigt tidspunkt at brænde sådan en kamp af.

    Flot og meget sigende, hvor dygtige de unge var, så synes jeg at holdet var stærkere i inden indskiftningerne.

    Thumbs Up ... Tak for sejren og godt spil.

    Min MOM er Lerager, han var helt vild i pres spillet - hold nu fast.
    Goldbæks Højrefod


  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Første halvleg var vi i fuld kontrol, fordi vi turde spille fodbold på en bane som i øvrigt overraskende hurtigt er blevet god igen. Det viste jo, at vi godt kan mere end spille op med Silkeborg selv på Silkeborgs præmisser. Der manglede godt nok noget bevægelse på den sidste tredjedel, så det blev sjældent meget farligt, men vi sad på kampen.

    Anden halvleg slap vi mere og mere grebet om kampen og overlod initiativet til Silkeborg, hvilket naturligvis var rigtig dumt. Efter 2-0-målet stod jeg med en fornemmelse af, at hvis vi pressede på, ville vi have scoret det tredje mål, der havde knækket Silkeborg. Og så blev det selvfølgelig alt for spændende til sidst, hvor det ikke havde været ufortjent, hvis Silkeborg havde udlignet.

    Jeg undrede mig over, at Thorup ikke stolede mere på den taktik, holdet med succes havde bragt sig foran 2-0 med, og satte en Roony ind i stedet for en af de store angribere. Der er noget knee jerk-tankegang i at smide et stort skur ind for at forsvare en føring hjem, når det, der tydeligvis er et bedre forsvar mod et hold som Silkeborg er bevægelige typer, der er boldfaste.

    Nå, heldigvis gik det godt... Og hurra for vores to islændinge! De kan blive så vigtige for det hold næste sæson. Johannesson skal bare lige have et offside-kursus.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Giv Lerager en 5årig kontrakt og lad ham selv skrive beløbet!

    Hjulmann ringer til ham i morgen! Av av av hvor er han god!
    -It is the dirty fucking wins-


  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Og så viste de på D+, at der ikke var offside.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    God kamp, god indstilling hele vejen igennem og vigtigt vigtigt resultat. Vi dominerer i den tid, hvor kræfterne var der til voldsomt pres. Derefter løber kræfterne en smule tør, vi laver dobbelt udskiftningen med Isak og Pep og Silkeborg scorer ud af ingenting. Det fik nok helt naturligt alle alarmklokker til at ringe, men heldigvis holdt vi stand.

    Der er store plusser ud for vores unge drenge, hvor jeg især er imponeret af Haraldsson. Generelt spillede vi godt og hurtigt med bolden i dag og alligevel så skaber vi desværre ikke ret mange chancer. Og så får vi ikke Pep helt så meget med i spillet, når han ligger som angriber.

    Dagens helt store minus var, at Boile hev en karantæne til sig i overtiden. Det var absurd dumt (synes nu nok dommeren overreagerede lidt), især når Kocholava er ude med en skade. Hvordan fa'en skal vi lige løse den?

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    May 2017
    Indlæg
    13

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Åh Gud hvor ville jeg ønske, vi har set Babacar for sidste gang i denne sæson. Mistede samtlige bolde og luntede ellers hyggeligt rundt i presset med to-tre minutter i benene - helt vild kontrast til vores to islændinge og Jelert, der kom ind med forbilledlig fightervilje. Karamoko havde også nogle pænt serie 4-agtige defensive aktioner.
    Sidst redigeret af Goldbaek7 : 12.05.22 kl. 06:13 Årsag: Typo

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Kronen på værket, og det der virkelig sætter en fed streg under elendigheden, var da han tildelte Boilesen en advarsel i forbindelse med indkastet til sidst i kampen. Et indkast der vel at mærke ikke var særlig længe undervejs – således brugte Silkeborg væsentligt længere tid på indkastet lidt senere. De fleste indkast i kampen tog i virkeligheden omtrent lige så lang tid. Der gik således ti sekunder fra Jelert først tog bolden, til Boilesen blev advaret sammenlignet med Silkeborgs indkast efterfølgende, der var 20 sekunder om at blive afviklet.
    Helt enig - det er en gåde for mig, at man kan give et gult kort i den situation.
    Er der nogen som kan forklare hvordan den kan forsvares?
    Skal et indkast tages hurtigere i slutningen af en kamp end i starten af en kamp?
    Skal et indkast tages hurtigere, hvis man er foran, end hvis man er bagud?

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Ekstrem vigtig at vinde denne kamp. Nu var det jo ikke fordi vi skabte et hav af chancer hvor SIFs målmand kom på prøver, men det mest positive var den boldsikkerhed og vilje til sejre man så de første 75 min. At vi så ser et "shaky" FCK hold efter reduceringen til 1-2 tror jeg mentalt bare der, hvor holdet er lige nu. Vi skal ikke have meget modgang så kan tingene ramle, derfor rart med nogle marginaler.

    Så ja klare forbedringer, men der er altså snart meget at arbejde med i henhold til at skabe lidt mere "slutprodukt" på den sidste tredjedel. Men først og fremmest handler det om at få det mesterskab som forhåbentlig gør vi får en masse arbejdsro frem mod den næste sæson, hvor der kan fokuseres på at træne en masse detaljer uden en masse kval kampe.

    KOM NU. Så spænder vi lige bollerne de sidste 2 kampe. 100 % indsats og hold for gud skyld fast så vidt som muligt i denne start 11 de sidste 3 kampe (hvis vi lige tager karantæner ud af denne ligning). D.v.s. jeg vil slet ikke se DIKS i nærheden af dette hold pånær, hvis det er på hans ynglings position. Jeg får stadig lange løg over at tænke på, hvor meget den mand fejler på den plads han spiller nu.

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Helt enig - det er en gåde for mig, at man kan give et gult kort i den situation.
    Er der nogen som kan forklare hvordan den kan forsvares?
    Skal et indkast tages hurtigere i slutningen af en kamp end i starten af en kamp?
    Skal et indkast tages hurtigere, hvis man er foran, end hvis man er bagud?
    Helt generelt skal dommeren holde et godt flow i spillet og det er klart, at holdet der kæmper for at forsvare en snæver føring, ikke skal have ret lang snor når det kommer til at trække tiden. Idet en midterforsvarer går ud for at tage et indkast, så er det jo en indikation på, at man er ude på noget. I det her tilfælde er det dog sandsynligt, at dommeren på forhånd havde tænkt sig at advare Boilesen, da han gik ud for at tage indkastet - og det er der ikke hjemmel for i reglerne.
    Man giver altså ikke en advarsel fordi et indkast har taget ti sekunder og man gør kun sig selv til grin, når modstanderholder så er dobbelt så lang tid om selv at tage et indkast kort efter. Der står ingen steder, at man skal tage et indkast hurtigt fordi modstanderen jagter en scoring og der står ingen steder, at man ikke må skifte indkasttager. Hver gang et hold skal tage et langt indkast, så tager det snildt 30 sekunder, før bolden kommer i spil og det koster aldrig nogensinde en advarsel. Når det så er den første og eneste advarsel man giver i kampen, trods rigeligt med muligheder, så er det bare mere grinagtigt.
    Ret beset er der ingen fastsatte grænser for hvor længe der skal gå, før man giver en advarsel, så det er næppe sandsynligt, at vi vil få noget ud af at klage - men jeg synes klart at vi burde.


  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Helt enig - det er en gåde for mig, at man kan give et gult kort i den situation.
    Er der nogen som kan forklare hvordan den kan forsvares?
    Skal et indkast tages hurtigere i slutningen af en kamp end i starten af en kamp?
    Skal et indkast tages hurtigere, hvis man er foran, end hvis man er bagud?
    Nu har jeg lige genset situationen, og det er vel en karantæne, som klubben burde klage over. Der er næppe tvivl om, at Boilesen overtager indkastet fra Jelert for at trække tid, men hvis man på andre tidspunkter af en kamp godt må bruge tid på at lade en spiller, der ikke er nærmest bolden, tage et indkast, så må det jo også gælde til sidst i kampen. Og det kast tager ikke unødigt lang tid udover den tid, det tager for Boilesen at overtage bolden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #119
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Hold da op, hvor har jeg det ambivalent med den her kamp.

    På den positive side: VI VINDER!!! Og vi gør det i store dele på ganske forrygende vis med en holdoptilling, som mange af os herinde vist har sukket efter. Vores detroniserede angreb er sat på bænken, og tre unge stempler i den grad ind, ligesom Lerager i den grad sætter trumf på sin opadgående formkurve.

    Det var i store dele en enorm fornøjelse at se fodbold i dag - også selv om de sidste tyve minutter føltes længere end de første 70.

    På den negative side: Lad os være ærlige. Vi kunne SÅ let have tabt mesterskabet i dag. Og vi har i den grad marginalerne med os i dag. Det var shaky af h.... til i 25 lange minutter.

    Trods virkelig godt presspil og en enorm energiudladning får vi heller ikke tilspillet os meget andet end det, vi scorer på - og vi er millimeter fra at få begge mål bordømt.

    Samtidig er vi et utroligt ringe hovedstød fra Silkeborg fra, at vi stod med præcis samme resultat som efter Brøndby-kampen. Og længe lignede de - hvis vi skal være ærlige - en klogere modstander, der bare ventede på at sætte et afgørende jap ind.

    Og endelig går der desværre JT i den med indskiftninger, som kunne have været katastrofale. Babacar MÅ simpelthen ikke få mere spilletid i denne sæson. Jeg håber det bedste for ham, og at vi får meget mere ud af ham i næste sæson.

    Lige nu er Babacar reelt bare til større gavn for modstanderne end for os. Når vi nu igennem hele kampen har insisteret på at holde bolden på jorden, hvorfor giver vi så ikke Roony chancen i stedet for en, der med statsgaranti taber de første fire dueller (hvilket Babacar da også gjorde).

    Anyways... Jeg håber SÅ meget, at de her tre point og den her indstilling gav et gigantisk boost for moralen, som kan føre os til en sejr i Randers. Længere end til den kamp tør jeg simpelthen ikke tænke.

    Men ambivalent eller ej med det samlede indtryk af de 90 minutter står der bare en ting tilbage: F(u)ck, hvor var det godt med tre point i dag og at se den rette indstilling hos de, der startede inde!!!! :D

    --
    Lille tilføjelse: Efter at have tygget lidt på de ambivalente følelser kan jeg mærke, at det, der nok tricker mig mest er, at jeg slet ikke aner, hvad jeg skal forvente mig af Randers-kampen. Dagens kamp var en klassisk JT fra dengang, hvor vi indrettede spil og hold fuldstændig efter modstanderen.

    Vores start-11'er, vores indstilling, vores gameplan kan se helt forskellig ud til næste kamp. Ja, selv i kampen i dag skiftede vi i den grad udtryk undervejs. Så jeg føler ikke, vi er landet, eller noget er forløst fremadrettet. Vi har nærmere spillet en hård pokalsemifinale - og vundet!
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 12.05.22 kl. 01:15 Årsag: Lidt ekstra tanker
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. #120
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Det blev noget shaky til sidste, og 2-1 mod silkeborg hvor vi er presset de sidste 10 min er på papiret ikke noget man burde være begejstret over. Men silkeborg har haft niveau til mere end silkeborg denne sæson, og det ser man også ved at kampen faktisk lever trods 2-0 i parken.

    Det næste der var for ringe var boilesen kort. Jeg er sådan set ligeglad med hvad dommeren dømmer der. Vores anføre, der spiller midterforsvar og er i karantæne fare, skal ikke tage indkast i 90+2. Længere er den ikke, og det burde holdet og boile vide.

    Men derudover er jeg positiv oven på igår. Som hver gang vi spiller med den falske 9er. I går så jeg en plan i spillet. Både offensivt og defensivt. En plan der kan have en chance europæisk. Og i guder hvor har vi manglet at se en tydelig plan for hvad vi vil. Alene fordi det var tydeligt at se hvad vi ville var det den bedste kamp vi har spillet i foråret.

    Alle de unge var gode. Haraldson løser kattepinen med at lave er bindeled mellem falk og biel. Jelert får ligeså meget ud af bakken som han fik mod fcn. Og McLovin har slutprodukt. Derudover virkede det til at lerager faldt helt naturligt ind i kampen igår, og viste det spil vi håber at se fra ham.

    Af indskifterne var Karamoko og Bøving klasser bedre end Mukairo og Babarcar. Og jeg tror ikke vi havde været faldet helt så meget i niveau til sidst, hvis ikke vi havde spillet med 2 badebilletter på højre fløj og oppe foran.

    Jess, please lad nu være med at divigere væk fra den falske 9er i de næste 5 kampe. Det har set godt ud hver evig eneste gang vi har spillet på den måde. Det spil vi så igår vil få folk til at komme i parken. Bliv nu ved.

Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  2. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København(01.04.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 02.04.13, 14:15
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(23.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 24.09.12, 18:09
  4. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Silkeborg IF
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 05.08.09, 00:06

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •