Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
104. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    28 26.92%
  • Uafgjort!

    22 21.15%
  • Nederlag!

    54 51.92%
Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 153

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    En vigtig detalje om i morgen er i øvrigt at Silkeborg med bare et enkelt point og et AaB nederlag i Randers (ikke utænkeligt) vil betyde at de er 99,9999% sikre på Bronzen = De intet har at spille for imod FCM på søndag som er den største (eneste?) realistiske chance for FCM pointtab i løbet af de sidste tre kampe….

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Jeg er ikke den store Thorup-fan, men denne udtalelse til hjemmesiden om kampen i morgen er det mest tydelige og mest bastante, jeg har hørt Thorup melde ud i hans tid FCK. Det lille klap på skulderen skal han trods alt have.

    ”Vi har brugt en del tid på at tale om, hvilken attitude vi vil møde de sidste tre kampe med. Vi vil skyde brystet frem, tage fat i fællesskab og trække tro*fæ*et hjem til København. Det er det eneste, der tæller for os."

    "Vi kommer til at se en spillertrup, der efterlader alt hvad vi har på banen for de tre point.”

    https://www.fck.dk/nyhed/thorup-foer...-saa-er-det-nu

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Vi fucker det jo alligevel up til allersidst når det pågældende kalenderår slutter på 2..

    2002: Smider det i næstsidste spillerunde mod BØF, der udligner med få minutter igen.
    2012: Smider det i næstsidste spillerunde mod FCM, mens FCN får alverdens hjælp på Hjalte Park mod et slattent BØF-hold til at vinde 1-0.
    2022: ?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    En vigtig detalje om i morgen er i øvrigt at Silkeborg med bare et enkelt point og et AaB nederlag i Randers (ikke utænkeligt) vil betyde at de er 99,9999% sikre på Bronzen = De intet har at spille for imod FCM på søndag som er den største (eneste?) realistiske chance for FCM pointtab i løbet af de sidste tre kampe….
    Hvilket er derfor vi skal slå Silkeborg imorgen. Gør vi det og slår vi Randers søndag, så kan vi være mestre Mandag aften. FCM får det svært på kunstbanen med et fyldt stadion som vil gøre alt for at hjælpe deres helte til de første medaljer i 100 år.

    De to nøglekampe er Silkeborg og Randers. Vinder vi dem bliver vi mestre.
    Jeg tænker at AaB måske allerede i sidste spillerunde kender sin skæbne og ikke har så meget at spille for, og så er der vist også noget med at man i AaB heller ikke er så glade for FCM...

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi fucker det jo alligevel up til allersidst når det pågældende kalenderår slutter på 2..

    2002: Smider det i næstsidste spillerunde mod BØF, der udligner med få minutter igen.
    2012: Smider det i næstsidste spillerunde mod FCM, mens FCN får alverdens hjælp på Hjalte Park mod et slattent BØF-hold til at vinde 1-0.

    2022: ?
    Plus én af vores moderklubber, B1903, tabte mesterskabet i sidste runde i 1992 til den direkte modstander, Lyngby, som vandt 1-0 på Gentofte Stadion.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg er ikke den store Thorup-fan, men denne udtalelse til hjemmesiden om kampen i morgen er det mest tydelige og mest bastante, jeg har hørt Thorup melde ud i hans tid FCK. Det lille klap på skulderen skal han trods alt have.

    ”Vi har brugt en del tid på at tale om, hvilken attitude vi vil møde de sidste tre kampe med. Vi vil skyde brystet frem, tage fat i fællesskab og trække tro*fæ*et hjem til København. Det er det eneste, der tæller for os."

    "Vi kommer til at se en spillertrup, der efterlader alt hvad vi har på banen for de tre point.”

    https://www.fck.dk/nyhed/thorup-foer...-saa-er-det-nu
    Den sidste del er tyvstjålet fra Kasper Hjulmand og landsholdet ... Ord til ord.

    Den første er del, han kan vel næppe sige mindre i situationen. Jeg synes den del ligner et 'manual svar' fra trænerkurser.
    Goldbæks Højrefod

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg er ikke den store Thorup-fan, men denne udtalelse til hjemmesiden om kampen i morgen er det mest tydelige og mest bastante, jeg har hørt Thorup melde ud i hans tid FCK. Det lille klap på skulderen skal han trods alt have.

    ”Vi har brugt en del tid på at tale om, hvilken attitude vi vil møde de sidste tre kampe med. Vi vil skyde brystet frem, tage fat i fællesskab og trække tro*fæ*et hjem til København. Det er det eneste, der tæller for os."

    "Vi kommer til at se en spillertrup, der efterlader alt hvad vi har på banen for de tre point.”

    https://www.fck.dk/nyhed/thorup-foer...-saa-er-det-nu
    Men altså, det er jo bare ord og noget, han skal sige i den situation, holdet står i. Før Randers-kampen sagde han sådan her:

    "Vi sagde før Mesterskabsspillet, at vi stod foran 10 finaler, og nu nærmer vi os den sidste og afgørende halvdel af dem. Der skal vi holde fokus og virkelig være bevidste om, at alle opgaver er udfordrende, og vi kræver meget af os selv i forhold til total koncentration og indsats i alle kampe.”
    Det kan man jo ikke ligefrem påstå, at man så mod Randers og i de følgende kampe. Jeg vil se nye vinde på banen, før han får klap på skulderen herfra.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Den sidste del er tyvstjålet fra Kasper Hjulmand og landsholdet ... Ord til ord.

    Den første er del, han kan vel næppe sige mindre i situationen. Jeg synes den del ligner et 'manual svar' fra trænerkurser.
    Jeg følger ikke landsholdet :-)

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Det var også kun et lille klap :-) og jeg vil også hellere se resultater end ord. Nu synes jeg bare hans retorik var lidt tydeligere end sædvanligt denne gang

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Jeg tænker at AaB måske allerede i sidste spillerunde kender sin skæbne og ikke har så meget at spille for, og så er der vist også noget med at man i AaB heller ikke er så glade for FCM...
    Aab har vel Europa at spille for? Intet er givet på forhånd, det kan gå i alle retninger de sidste tre runder. Og vel egentlig derfor man har indført et slutspil, der er bare noget på spil i hver eneste runde….

    I øvrigt synes jeg FCM er heldige med at de hele tiden spiller deres kamp efter os. Jeg ser det som en stor fordel for dem at de kender resultatet af vores kamp før de selv spiller deres….
    Fraregner man de to indbyrdes opgør + sidste runde som spilles samtidig så har de spillet efter os i 6 ud af 7 runder i mesterskabsspillet….

    Ikke at det på nogen måde er en undskyldning, blot en konstatering….

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Aab har vel Europa at spille for? Intet er givet på forhånd, det kan gå i alle retninger de sidste tre runder. Og vel egentlig derfor man har indført et slutspil, der er bare noget på spil i hver eneste runde….

    I øvrigt synes jeg FCM er heldige med at de hele tiden spiller deres kamp efter os. Jeg ser det som en stor fordel for dem at de kender resultatet af vores kamp før de selv spiller deres….
    Fraregner man de to indbyrdes opgør + sidste runde som spilles samtidig så har de spillet efter os i 6 ud af 7 runder i mesterskabsspillet….

    Ikke at det på nogen måde er en undskyldning, blot en konstatering….
    Tja, det kan jo være at de i anden sidste spillerunde sikrer sig europæisk fodbold med en hjemmesejr over BIF. Vi får se hvad der sker, jeg tænker at der er en fair chance for at det bliver et AaB uden det store at spille for der, lad os håbe at vi så selv har det. Jeg er egentlig ikke så bekymret for lige den kamp hvis det kræver en sejr. Det er de to næste der er nøglekampene for mig

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    I øvrigt synes jeg FCM er heldige med at de hele tiden spiller deres kamp efter os. Jeg ser det som en stor fordel for dem at de kender resultatet af vores kamp før de selv spiller deres….
    Sjovt jeg har det lige omvendt. Jeg syntes det er en fordel at kunne placer et pres på modstanderen. Men måske det bare er en følelse man har. I sidste ende som man hører hele tiden, så skal man jo bare fokusere på sig selv og hvad man selv kan påvirke. Det selvfølgelig lettere sagt end gjort :)

    Men ja introduceringen af slutspillet har da i den grad gjort Superligaen mere interessant. Lige nu har jeg bare nerver på :)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Sjovt jeg har det lige omvendt. Jeg syntes det er en fordel at kunne placer et pres på modstanderen. Men måske det bare er en følelse man har. I sidste ende som man hører hele tiden, så skal man jo bare fokusere på sig selv og hvad man selv kan påvirke. Det selvfølgelig lettere sagt end gjort :)

    Men ja introduceringen af slutspillet har da i den grad gjort Superligaen mere interessant. Lige nu har jeg bare nerver på :)
    Ja hvis man som holdet der spiller først vinder, så er det en fordel.
    Men når man som os pisser det hele væk uge efter uge lige pt, så tænker jeg det må give FCM spillerne blod på tanden inden de går til deres kamp…
    De har i hvert fald nok fået et kæmpe boost af Bøfs udligning i søndags inden de selv gik på banen…

    Og ja, big time nerver i disse dage…. Tænk hvis vi går i Parken næste søndag og mesterskabet endnu ikke er afgjort… Det holder jeg ikke til :)

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Aab har vel Europa at spille for? Intet er givet på forhånd, det kan gå i alle retninger de sidste tre runder. Og vel egentlig derfor man har indført et slutspil, der er bare noget på spil i hver eneste runde….

    I øvrigt synes jeg FCM er heldige med at de hele tiden spiller deres kamp efter os. Jeg ser det som en stor fordel for dem at de kender resultatet af vores kamp før de selv spiller deres….
    Fraregner man de to indbyrdes opgør + sidste runde som spilles samtidig så har de spillet efter os i 6 ud af 7 runder i mesterskabsspillet….

    Ikke at det på nogen måde er en undskyldning, blot en konstatering….
    Jeg kan ligesom Eraz også bedst lide at spille først. Man kan netop lægge pres på sin modstander og hvis man taber point føler modstanderen sig måske mindre pisket til at en sejr, da det bare vil sikre status quo. Lidt ligesom at der er en lille fordel i at sparke først i straffesparkskonkurrencen.
    Der er givetvis ingen statistik der kan give svar på det og i så fald ville den sikkert vise ar det ingen statistik betydning har. Når alt kommer til alt handler det nok mest om den generelle mentale tilstand på de to hold og hvilket momentum holdene har og her er fcm nok foran pt. Så må vi se om vi kan redde den hjem alligevel.

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det er så spot on! Forløsende læsning.

    Claesson er af en eller anden mærkelig årsag blevet fredet hos mange, og en del stempler ham som en succes so far.

    Jeg forstår det simpelthen ikke, og det gør vurderingerne lidt useriøse når nogle skal slagtes for meget mindre.

    Claesson har indtil videre ikke bidraget med meget mere end et vigtigt mål i Aalborg. That’s it.

    Zan
    Helt generelt har vores kanter været sløje, fraset i starten af sæsonen og enkelte opblomstringer. Gennem hele sæsonen har niveauet været aftagende og det er rigtigt, at Claesson ikke har løftet niveauet.

    At han er fredet ved jeg nu ikke, men han har kun været her i lidt over en måned. Relationerne er der ganske enkelt ikke og han er bare ikke typen, der kan sætte et halvt hold på egen hånd. Han er faldet med holdet.

    Helt generelt mangler vi relationer i det offensive og spillerne bliver da også kastet rundt. Roony der var ved at opbygge et samarbejde med Ankersen blev også sat af efter nogle dårlige præstationer (Ankersen holdt fast i pladsen, trods at relationen med Roony vel var det bedste argument for at han skulle have pladsen…). Alternativet til 16-årige Roony er i øvrigt 19-årige Amoo, der har fået to kampe med hhv. tre og 60 minutters spilletid. Venstrekanten er ligeledes totalt ødelagt og vi kan end ikke stille op med en venstreback. Før vi hentede Claesson rådede vi over Bøving, Singh og Mukairu og nu er Bøving mere eller mindre fsat på bænken og han ligner ikke en, som trænerne har den store tillid til, mens Singh kandiderer til det værste køb nogensinde og Mukairu er røget over på modsatte kant.

    Vi har ingen fast angriber og de to vi bruger ligger ret alene uden synderligt mange løb omkring sig, ligesom de også hyppigt bliver byttet rundt på. Den ene angriber kan tilmed ikke afslutte (og den anden kommer ikke frem til chancer). Biel, der i efteråret gjorde det rigtig godt på sin fremskudte position, er blevet rykket længere og længere tilbage, ligesom vores bedste offensive spiller nu huserer på den defensive midtbane. Det fungerer måske godt, når relationerne er der og de øvrige offensive spillere præsterer noget på egen hånd, men nu synes jeg det har svækket os.

    Vores tre forreste hænger ganske enkelt ikke sammen - og det er vel ikke så underligt?

    I starten af sæsonen var det forsvaret, der var vores største problem, ligesom det også var under Ståle. At der kom styr på det kan sagtens være fordi, vi rykkede nogle spillere længere tilbage, ligesom forsvarslinjen begyndte at stå dybere, men det kostede i offensiven, hvor vi har været for flittige til at sælge ud. Nogle påstod at vi ville købe os til det her mesterskab grundet de mange tilgange i vinters, men i realiteten er vi snublende tæt på at have solgt det. Salget af Fischer og Daramy blev erstattet af Singh, hvilket næppe var tilstrækkeligt og så har man måske haft for stor tiltro til Bøving. Højrekanten blev syltet og vores bedste spiller på højrekanten denne sæson har vel været Stage, trods Roonys enkelte gode præstationer. Det er i virkeligheden pudsigt, at vores bedste offensive spillere rykker længere tilbage på banen, mens dem der skulle være boks-boks spillerne bliver smidt frem.

    Alt det kan Claesson næppe gøre ret meget ved, men vi kan godt blive enige om, at han ikke ligefrem har brændt banen af (dem sælger vi alligevel før vi får den store gavn af dem). Meget kan man sige om Thorup og den taktiske og spillemæssige udvikling, men PC er i hvert fald ikke uskyldig.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

Side 4 af 11 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  2. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København(01.04.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 02.04.13, 14:15
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(23.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 24.09.12, 18:09
  4. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Silkeborg IF
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 05.08.09, 00:06

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •