Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 28 af 28

Emner: PC og scoutingafdelingen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ståles sidste kamp, mod FCN. Der spillede Pep Biel strålende centralt.
    Ja, men ret skal være ret. Der var mange der råber og skreget på det træk længe, og enlig svale gør ingen sommer. Ståle flyttede Pep af nød, mere end af lyst. Alternativt han han set lyset langt tidligere.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Ja, men ret skal være ret. Der var mange der råber og skreget på det træk længe, og enlig svale gør ingen sommer. Ståle flyttede Pep af nød, mere end af lyst. Alternativt han han set lyset langt tidligere.
    Ståle havde nemlig haft 1,5 sæson med biel hvor han kunne have prøvet ham af centralt. Så det klinger lidt hult når han påstår at han opfandt biel centralt.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    12

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Jeg er enig i af vores scoutingarbejde er tvivlsomt og at PC stadig mangler at lave et kanon transfervindue. Dog vil mene man kan forsvare køb af Grabara og Diks ved at tilskrive PC. Du kender dem trods alt fordi han selv hentede dem til AGF. Derudover syntes jeg utvilsomt Claesson og tildels Gabrielsen er godkendt.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Mit store problem ligger i højgrad i hvordan vi caster til den offensive del, det er jo ikke de første angribere i vores scouting system der er fejlcastet.
    Vi har efterhånden en ret solid track record på fejlcastede angribere..

    Babacar
    Karamouko
    Nikolaj Jørgensen
    Kamil Wilzhek
    Mikkel Kaufmann
    Micheal Santos
    Nicklas Bendtner
    Kenan Kodro
    Andrija Pavlovic
    Martin Pusic
    Marvin Pourié
    Steve De Ridder

    Tilføj selv flere..

    Her er vi så tilbage til 15/16 sæsonen

    De eneste tre angribere jeg har set der har fungeret under den periode var Santander, Wind og Ndoye.. Sotiriou kan diskuteres
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Mit store problem ligger i højgrad i hvordan vi caster til den offensive del, det er jo ikke de første angribere i vores scouting system der er fejlcastet.
    Vi har efterhånden en ret solid track record på fejlcastede angribere..

    Babacar
    Karamouko
    Nikolaj Jørgensen
    Kamil Wilzhek
    Mikkel Kaufmann
    Micheal Santos
    Nicklas Bendtner
    Kenan Kodro
    Andrija Pavlovic
    Martin Pusic
    Marvin Pourié
    Steve De Ridder

    Tilføj selv flere..

    Her er vi så tilbage til 15/16 sæsonen

    De eneste tre angribere jeg har set der har fungeret under den periode var Santander, Wind og Ndoye.. Sotiriou kan diskuteres
    Wind kan vel ikke tilskrives scouting systemet
    Øvre C'er

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ståles sidste kamp, mod FCN. Der spillede Pep Biel strålende centralt.
    Altså en kamp hvor Ståle havde sat Pep Biel på en "defensiv midt" sammen med Zeca fordi Stage, Thomsen og Falk var skadet og den eneste midtbanespiller der var i truppen var Mudražija (som var elendig mod Vejle ugen før og stod og grinede sammen med sine venner fra Rijeka efter vi var røget ud) - Det var ikke en taktisk disposition eller genistreg fra Ståle, det er var et nødvendigt unde fordi han ganske enkelt ikke havde andre spillere at sætte ind

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Zimmermann Se meddelelser
    Jeg er enig i af vores scoutingarbejde er tvivlsomt.
    Jeg må endnu en gang sætte spørgsmålstegn ved dette udsagn, som synes værende den generelle holdning herinde. Man kan ikke sætte lighedstegn ved indkøb og scoutingafdelingens arbejde. Som jeg forstår det (og folk må gerne gøre mig klogere, hvis jeg tager fejl) så laver scouting lister med kandidater ud fra de parametre som sportschef og trænerteam nu en gang fastlægger. Derefter vælger ledelsen, hvem der skal indkøbes selvfølgelig i sparing med scouting. Men vi aner jo ikke herinde, hvem der står på disse lister og hvem der egentlig træffer de dårlige valg. Jeg går ud fra, at scouting både nævner styrker ved spilleren men også svaghederne og at de er yderst grundige.
    Scouting har da sikkert også lavet fejl, men mon ikke Højer og co var blevet smidt ud på røv og albuer, såfremt PC (eller hans forgængere) ikke haft følt sig ordentlig vejledt i alle disse fejlcasts. Sagen er nok bare, at de som bestemmer har valgt at gå med de forkerte spillere på listerne eller at topprioriteterne ikke var mulige.

    Scouting er forøvrigt også meget mere end spillere til 1. holdet. Der laves også et kæmpe arbejde med at scoute spillere i meget unge aldre. Og med henblik på stillingen i u17 ligaen, titlen til u19 og antallet af spillere som har fået debut på 1. holdet og ikke mindst deres præstationer (VK, Haraldsson, Roony, Jelert, etc), så kunne det tyde på, at der er i hvert fald er dele af scouting som fungerer helt vildt godt.

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Mit store problem ligger i højgrad i hvordan vi caster til den offensive del, det er jo ikke de første angribere i vores scouting system der er fejlcastet.
    Vi har efterhånden en ret solid track record på fejlcastede angribere..

    Babacar
    Karamouko
    Nikolaj Jørgensen
    Kamil Wilzhek
    Mikkel Kaufmann
    Micheal Santos
    Nicklas Bendtner
    Kenan Kodro
    Andrija Pavlovic
    Martin Pusic
    Marvin Pourié
    Steve De Ridder

    Tilføj selv flere..

    Her er vi så tilbage til 15/16 sæsonen

    De eneste tre angribere jeg har set der har fungeret under den periode var Santander, Wind og Ndoye.. Sotiriou kan diskuteres

    Babacar
    Karamouko
    Nikolaj Jørgensen


    Skulle vi ikke liiiige give vores indkøb fra i vinters mere end 4 mdr til at præstere i? Det bliver meget hurtigt skingert når man diskutere nyindkøbs niveau og sætter det op imod tidligere spillers topniveau. Det klinger også hult at bedømme spillere vi ikke har set spille endnu pga skader eller manglende form.

    Babacar har ikke været voldsomt god, og viser umiddelbart ikke til at gide, men du nævner selv N'doye - snak om en spiller der kunne virke ugidelig og var rædderlig de første 6 mdr han var i klubben
    - han har trodsalt været indblandet i 5 mål på 566 minutter spillet fordelt på 14 kampe - det er altså under 41 min pr kamp? Jeg tror han bliver en gevinst. Ja han kunne have lavet mange flere mål, men find en angriber der scorer på 80-100% af sine chancer.

    Karamoko er købt som backup - skal vi ikke bare lade den ligge der? Ingen af os ved reelt hvad han kan da han har fået 22 min eller sådan noget.

    NJ9 fik en halvårig kontrakt - det kan man sku kalde købmandskab - at give en gammel kending 6 mdr til at bevise sig og han har trodsalt ikke været så ringe så det har været fornærmende - nu er han skadet og er ude af klubben igen formentlig

    Kamil Wilzhek lavede faktisk pænt med mål, - 11 stk i 20/21 sæsonen fordelt på 1719 min hvilket er ret pænt snit med et mål pr 156. min (Helenius i denne sæson har lavet 17 på 2437 min hvilket er 144 min på scoring)
    Han blev 100% et offer for at Ståle blev fyret.

    Mikkel Kaufmann Kæmpe talent i AAB med 7 mål på en halvsæson - historisk uskarp i FCK, men jeg er faktisk ret sikker på han vil gøre det godt i Thorups system da han er hurtig og pågående og en ret stor angriber + han kommer hjem med selvtillid efter 2 mål i 3 kampe i HSV.

    Micheal Santos Blev hentet fordi både N'doye og Wind var blevet skadet - det var Ståle selv været ude og sige, så han blev jo hentet som panikløsning. ellers havde vi kun stået med Pieros i angrebet.

    Nicklas Bendtner Fik 4 mdr i FCK - var skadet og var ude igen - det har næppe kostet FCK noget synderligt.

    Kenan Kodro

    Andrija Pavlovic

    Martin Pusic

    Marvin Pourié

    Steve De Ridder


    Disse var alle lort 100% den ene kan jo ikke engang komme på holdet i Brøndby..


    Tænk hvis vi fans fik vores vilje med det samme. Så havde Stage, Biel, Daramy, N'doye, Linderoth, Grabara, Vavro osv. hurtigt været fortid i klubben, så måske vi bare skulle give spillerene lidt mere tid, se bare Stage og Biel.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Micheal Santos Blev hentet fordi både N'doye og Wind var blevet skadet - det var Ståle selv været ude og sige, så han blev jo hentet som panikløsning. ellers havde vi kun stået med Pieros i angrebet.
    Til gengæld var han en ønskespiller, vi havde jagtet ad flere omgange jf. Ståle
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Vi skal huske vores plads i det europæiske system. Med mindre det er nordiske spillere, så SKAL der tages chancer som sportsdirektør. Vi kan ikke gå ud og hente en spillere som brænder en liga af som topscorer eller assistkonge. Vi kan ikke gå ud og hente en topscorer i nogle af de ligaer vi sammenligner os med, så vi skal hente nogle af de spillere som har være i unåde, været skadet, måske ikke har slutprodukt.

    Det er alt for tidligt at bedømme de spillere som er hentet. Mange af dem vil højst sandsynligt kunne sælges igen med kun et mindre tab. PC har endnu ikke tegnet noget lange kontrakter med spillere på 30+ som Ståle jo er kendt for at have gjort.
    - Torben

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Til gengæld var han en ønskespiller, vi havde jagtet ad flere omgange jf. Ståle
    Og gjorde han det ikke også fint nok? Han lavede 9 mål og 3 assists på godt 2400 minutter hvor han blev kastet ind på holdet som ikke fungerede - han var dog svær at integrere på holdet som man også så med Varela, da de bare holdte sig for sig selv.

    Som jeg ser det, så havde Ståle et problem til sidst med at hente spillere generelt - han brugte sindsygt mange penge - virkelig dårligt og det lider vi stadig af idag.

    Generelt er vi i en virkelig svær position, da vi ikke er rigtig rige som Brügge eller Salzburg, men det er dem vi gerne vil konkurrere med, så bliver vi naturligt også nødt til at hente spillere tidligere i deres karriere (lex. Kaufmann) eller dem der ikke har slået til andre steder eller er over the hill - det er nok ikke helt nemt at være sportschef i FCK og det bliver kun sværere.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Babacar
    Karamouko
    Nikolaj Jørgensen


    Skulle vi ikke liiiige give vores indkøb fra i vinters mere end 4 mdr til at præstere i? Det bliver meget hurtigt skingert når man diskutere nyindkøbs niveau og sætter det op imod tidligere spillers topniveau. Det klinger også hult at bedømme spillere vi ikke har set spille endnu pga skader eller manglende form.

    Babacar har ikke været voldsomt god, og viser umiddelbart ikke til at gide, men du nævner selv N'doye - snak om en spiller der kunne virke ugidelig og var rædderlig de første 6 mdr han var i klubben
    - han har trodsalt været indblandet i 5 mål på 566 minutter spillet fordelt på 14 kampe - det er altså under 41 min pr kamp? Jeg tror han bliver en gevinst. Ja han kunne have lavet mange flere mål, men find en angriber der scorer på 80-100% af sine chancer.

    Karamoko er købt som backup - skal vi ikke bare lade den ligge der? Ingen af os ved reelt hvad han kan da han har fået 22 min eller sådan noget.

    NJ9 fik en halvårig kontrakt - det kan man sku kalde købmandskab - at give en gammel kending 6 mdr til at bevise sig og han har trodsalt ikke været så ringe så det har været fornærmende - nu er han skadet og er ude af klubben igen formentlig

    Kamil Wilzhek lavede faktisk pænt med mål, - 11 stk i 20/21 sæsonen fordelt på 1719 min hvilket er ret pænt snit med et mål pr 156. min (Helenius i denne sæson har lavet 17 på 2437 min hvilket er 144 min på scoring)
    Han blev 100% et offer for at Ståle blev fyret.

    Mikkel Kaufmann Kæmpe talent i AAB med 7 mål på en halvsæson - historisk uskarp i FCK, men jeg er faktisk ret sikker på han vil gøre det godt i Thorups system da han er hurtig og pågående og en ret stor angriber + han kommer hjem med selvtillid efter 2 mål i 3 kampe i HSV.

    Micheal Santos Blev hentet fordi både N'doye og Wind var blevet skadet - det var Ståle selv været ude og sige, så han blev jo hentet som panikløsning. ellers havde vi kun stået med Pieros i angrebet.

    Nicklas Bendtner Fik 4 mdr i FCK - var skadet og var ude igen - det har næppe kostet FCK noget synderligt.

    Kenan Kodro

    Andrija Pavlovic

    Martin Pusic

    Marvin Pourié

    Steve De Ridder


    Disse var alle lort 100% den ene kan jo ikke engang komme på holdet i Brøndby..


    Tænk hvis vi fans fik vores vilje med det samme. Så havde Stage, Biel, Daramy, N'doye, Linderoth, Grabara, Vavro osv. hurtigt været fortid i klubben, så måske vi bare skulle give spillerene lidt mere tid, se bare Stage og Biel.
    Jeg medgiver at det er for tidligt at afskrive Babacar og Karamouko men må også indrømme at jeg synes der er en hel del forskel på at være 23 år og komme fra en mindre klub
    også være Babacar der trods alt har en hel del erfaring på bagen fra Serie A der synes jeg godt man kan forvente mere også efter 4 måneder.. tiden må vise om det bliver en succes
    Jeg har bare mine bange anelser på baggrund af den track record vi har med angribere.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: PC og scoutingafdelingen

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Jeg har bare mine bange anelser på baggrund af den track record vi har med angribere.
    Er det ikke sådan generelt i de fleste klubber?. Nu har jeg ikke statistiker på det. Men når vi taler klubber fra mindre lande, hvor tit er det lige man ser en angriber slå til med det samme og bare tager en klub med storm.

    Normalt tager sådan noget tid og de mindre klubber har det jo med at udvikle for så at sælge videre eller købe en Lotto kupon (Babacar) og se om karrieren kan komme på spor igen.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •