Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 66

Emner: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Problemet kan jo løses meget nemt: 30 minutters stemningsboykot i næste derby, som protest mod at idioti rent faktisk har konsekvenser.

    Det har jo "virket før".

    I øvrigt er det politiet og vagternes skyld. De opildner totalt til balladen mod de fuldstændig uskyldige fans.

    Modstand til stadionkarantæner!!!!111
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    85

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Med fare for, at dette indlæg bliver et for og imod topstyring, pyro, stemning, tifo, tilhørselsforhold, hvem er mere rigtig fan end andre mm. Så vover jeg pelsen alligevel.

    Men ovenpå hændelserne i går samt de episoder jeg har været vidne til på udebane i gennem denne sæson.

    Jeg har siden 1992 fulgt FCK, først primært i PARKEN, sidenhen mest på udebane da jeg er bosiddende i Jylland. Jeg har derfor fulgt udviklingen af fankulturen på godt og ondt gennem årene. I starten var der ikke meget styring, sange blev startet rundt om på tribunen. Det blev accepteret, at der blev startet sange forskellige steder på tribunen. Det blev ligeledes accepteret, at man kunne vælge om man deltog aktivt i stemningen. Der var plads til, at man selv kunne vælge. Blev to sange startet samtidig, så kunne man selv vælge hvilken sang man ville synge med på. I dag bliver alt styret og til tider oplever jeg “halv truende” adfærd, hvis det vurderes at man ikke er aktiv nok i stemningen.

    JEg har taget et aktivt valgt, om at være på udebane afsnittet, da jeg gerne vil bidrage til stemningen og være sammen med ligesindet. Dog vil jeg gerne have lov til, at vælge til og fra.

    Jeg har til de seneste kampe, især på udebane, oplevet, at der er opstået en “deltag eller forsvind” kultur. Der er opstået et hierarki, som gør at nogle fans bestemmer mere end andre og over andre.

    Topstyringen, har på en eller anden vis taget overhånd. Man er som FCK fan nødt til at acceptere følgende, når man er på stadion som FCK fan i udebaneafsnittet:

    af få af vide at man skal deltage i stemningen
    at man skal flytte sig når nogen vil afbrænde pyro
    at man skal “hjælpe” med at skjule dem som vil brænde pyro af.
    at man på en eller anden måde acceptere en adfærd, som normalvis ikke accepteres uden for “fodbold sammenhænge”
    at man bliver sat i bås med statements som man ikke nødvendigvis er enig i (eks. imod kollektive straf, imod fan forbud, flaget med osten i skydeskive mm)

    I forbindelse med kampen i Randers, fik jeg nok. Jeg var afsted med mine teenage sønner, som meget gerne vil deltage i stemning (det vil jeg til tider også selv). Da scoringen faldt og pyroen på øvre blev tændt filmede en af mine drenge jublen deroppe. Han vendte sit kamera opad og fik meget prompte og truende besked på ikke at filme. Lidt efter pustede vi en pokal op, som vi havde taget med, da vi jo næsten kunne sikre os mesterskabet med en sejr. Denne pokal fik vi også meget meget tydeligt af vide, at vi ikke måtte bruge.
    Om dem som sagde er meget overtroiske, ved jeg ikke, men vi er forhåbentlig ikke der hvor man skal spørge om tilladelse til hvordan man gerne vil gå til fodbold og hvad man vil medbringe.

    Diverse fan fraktioner i FCK fordømmer man kollektive straffe, fan forbud mm. Men gælder det kun når det ikke er fraktionerne selv som dikterer dem?

    I lyset af episoden i PARKEN i går med baneløbere, må og skal der ske ændringer. Klubben skal slå hårdere ned, når regler bliver brudt. Inden folk løb ind på banen, kunne de ses at en del i lang tid fik lov til at stå bag målet og ikke på tribunen.

    Spillerne bør også tage stilling til hvad de vil lægge navn til. Det er tydeligt at se, at spillerne især på udebane har meget fokus på de mest aktive stemningsskabere og mindre på de øvrige FCK fans.

    Kort og godt:

    Det SKAL ske ændringer, hvad klubben vælger at gøre må tiden vise. Jeg vil aktivt tage afstand fra pyro, dårlig opførsel mm på stadion. Samtidig vil jeg forbeholde mig retten til selv at bestemme. Mange skriver i dette forum, at de også vil se ændringer. Vi skal starte med os selv. Så næste gang en maskeret person gemmer sig foran dig, bag dig eller lign. så gå væk. Vis aktivt, at det vil DU ikke lægge navn til.
    Oprindelig fra KBH, nu i Hobro. Stadig 100% F.C.K
    FCK_randers's Avatar


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jens G Se meddelelser
    Det ville være et kæmpe skridt hvis man slog hårdt ned på folk der bryder maskeringsforbudet...set ude fra slipper folk afsted med at gå lige forbi vagter iført elefanthuer. Pillede man de maskerede ud og afleverede dem til politiet, kunne klovnerne dømmes og få karantæne. Var ingen maskerede ville det formedentlig også lægge en dæmper, på de fleste andre problemer. Ved godt det nok kræver massivt flere vagter, men problemerne løses ikke kun ved dialog. Hele konceptet med at have elefanthue med til fodbold er mig totalt uforståeligt og usmageligt.
    Problemet er jo, at vi har frivillige vagter og de tager en stor risiko for deres egen sikkerhed, hvis de begynder at lægge sig ud med den hårde kerne. Det er vel derudover mere eller mindre alment kendt, at det er de ledende personer på tribunen, der reelt bestemmer og ikke vagterne. Ønsker de ikke at en vagt skal være der mere, så er det det der sker.
    Derfor kan man godt frygte konsekvenserne, hvis vagterne begynder at indføre mere konsekvens og tage kampen op. Resultatet er nok mere det vi så med baneløberne, end at de uheldige typer pludseligt begynder at ændre adfærd. Jeg ved slet ikke, hvordan det skulle lykkes kontrollørerne at pille en maskeret person ud og aflevere vedkommende til politiet, når de bliver overfaldet midt på banen i forsøget på at tilbageholde en baneløber.

    At det for nogle er et frirum at tage til fodbold og at der hersker en anden kultur mht. acceptabel adfærd end i resten af samfundet er en ting, men når man sætter spillernes risiko på spil (hvilket de facto sker, når folk invaderer banen) og det på ingen måde kan inddæmmes eller kontrolleres (det var jo kun fordi fremtrædende personer fra tribunen trådtei karakter, at folk forlod banen igen), så skal der laves yderligere sikkerhedsforanstaltninger. På med sikkerhedshegnet igen og så må der komme net foran tribunen også.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    18

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Det er i bund og grund det der er problemet, vi har en tribune med egne regler, hvor vagterne/klubben ikke har noget at skulle have sagt. Spørgsmålet er om klubben vil acceptere at vi har vores eget lille Christania i Parken, hvor vagter/politi kun kan prøve at gribe ind, hvis de er massivt mange. Jeg synes det er direkte skræmmende at frivillige vagter skal undlade at gribe ind ved ulovligheder, af hensyn til egen sikkerhed. Er godt klar over at nogen af topdrengene, prøver at løse problemerne, men føler lidt at det her er et ekempel på at frihed under ansvar ikke altid virker.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Problemet er jo, at vi har frivillige vagter og de tager en stor risiko for deres egen sikkerhed, hvis de begynder at lægge sig ud med den hårde kerne. Det er vel derudover mere eller mindre alment kendt, at det er de ledende personer på tribunen, der reelt bestemmer og ikke vagterne. Ønsker de ikke at en vagt skal være der mere, så er det det der sker.
    Derfor kan man godt frygte konsekvenserne, hvis vagterne begynder at indføre mere konsekvens og tage kampen op. Resultatet er nok mere det vi så med baneløberne, end at de uheldige typer pludseligt begynder at ændre adfærd. Jeg ved slet ikke, hvordan det skulle lykkes kontrollørerne at pille en maskeret person ud og aflevere vedkommende til politiet, når de bliver overfaldet midt på banen i forsøget på at tilbageholde en baneløber.
    Det er jo også derfor, at det jo er FULDSTÆNDIG ÅBENLYST, at den ENESTE løsning er, at sektionen selv indfører noget selvjustits - fordi man har ikke lyst til at "eksterne" vagter eller lign. skal bokse med fans - og dermed følger rent logisk, at den ENESTE løsning på at "motivere" til selvjustits, det er at indføre nogle sanktioner, når det går galt. Så kan man skrige "kolletiv straf" til man bliver blå i hovedet - det ændrer ikke på at logikken er glasklar.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er jo også derfor, at det jo er FULDSTÆNDIG ÅBENLYST, at den ENESTE løsning er, at sektionen selv indfører noget selvjustits - fordi man har ikke lyst til at "eksterne" vagter eller lign. skal bokse med fans - og dermed følger rent logisk, at den ENESTE løsning på at "motivere" til selvjustits, det er at indføre nogle sanktioner, når det går galt. Så kan man skrige "kolletiv straf" til man bliver blå i hovedet - det ændrer ikke på at logikken er glasklar.
    Jeg må indrømme, at jeg har det virkelig svært med den betragtning. Du er klar over, at mange af dem er temmelig meget voldspsykopater og bonget op på coke ikke? Vold og stoffer er en politiopgave ikke en opgave for medfans. For et par kampe siden gik jeg 3 minutter og 50 sekunder inde i 4 minutters overtid. Vi førte 2-0. En medfan på Sektionen råbte mig an, at jeg ikke skulle gå før tid. Jeg svarede "10 sekunder. Det går nok.". Hvorefter han på to meters afstand tyrede en fyldt øl i hovedet på mig. Det var da helt uacceptabelt, selvom jeg overlevede. Gad vide hvorfor ingen af mine medfans overdrog ham til vagterne?

    Jeg talte en gang tilfældigt med en vagt til en privat fest, som sagde, at ordren er, at hvis der er behov for håndtering af vold, så skal politiet tilkaldes. Vagterne må ikke blande sig. Om det er rigtigt, ved jeg ikke, men at tro, at voldspsykopater kan håndteres af hvem som helst, er en fejl.

    Jeg kan læse, at rigtigt mange mener, at der ingenting sker med dem, der bryder reglerne, og at de ikke får karantæner. Er det noget folk ved, eller er det noget folk tror? For ti år siden var der en del skriverier om karantæner, og Urban Crew havde en telefon, som de karantæneramte kunne ringe til for at få at vide, hvor man kunne samles og se kampen sammen med andre karantæneramte. Den slags læser vi ikke længere om. UC kommunikerer nok ikke længere åbent om det, og klubben må holde lav profil efter flere overvejelser.

    Selvom jeg står på Sektionen er der ingen af mine kollegaer eller familiemedlemmer, der nogensinde forbinder mig med, hvad der sker, og jeg føler mig ikke ansvarlig for vold og pyro, men efter diverse overfald og fodboldrelateret vold i byen (de mange der sidder anklaget for at have forsøgt at sparke en 16 årig bøf til lirekassemand), pyro og baneløbere, må vi da snart have tyndet godt ud i de værste typer.

    Respekt til ham SLO'en og Daniell, der tog kampen op på banen, men capoen og ham topboy'en, der konstant på twitter opfører sig arrogant og misforstået er jeg sgu' meget lidt imponeret over. De to sidste virker småtbegavet på mig, og alligevel er jeg faktisk ikke sikker på, at de har den endelige indflydelse på, hvad der sker, så vi må nok bare vende os til at blive sat i bås med bøf.

    Nu afventer vi så klubbens reaktion, og som andre skriver, er det jo næsten det mest spændende lige nu. Jeg misunder ikke SLO'erne, som måske lige nu er i gang med at udpege deres venner eller deres venners venner på diverse videoer.

    Til lykke med mesterskabet da.


  10. #22
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er jo også derfor, at det jo er FULDSTÆNDIG ÅBENLYST, at den ENESTE løsning er, at sektionen selv indfører noget selvjustits - fordi man har ikke lyst til at "eksterne" vagter eller lign. skal bokse med fans - og dermed følger rent logisk, at den ENESTE løsning på at "motivere" til selvjustits, det er at indføre nogle sanktioner, når det går galt. Så kan man skrige "kolletiv straf" til man bliver blå i hovedet - det ændrer ikke på at logikken er glasklar.
    Man kan også lade med at købe sektion 12 merchandise, men kun købe FCKs officielle merchandise, så man støtter klubben.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Jeg er vred på dem som løb på banen. Det siger vist sig selv hvor ødelæggende for oplevelsen sådan noget er..
    Jeg er til gengæld vildt skuffet over de fremtræden grupper/folk som har travlt med at gå forrest for klubben nede på sektionen. Dem som alle havde så travlt med at fortælle om fælles ansvar da der skulle lave stemningsboycot stod bare og så til.. hvis man ønsker frihed under ansvar, så lev op til det!

    I øvrigt synes jeg SLO gutterne viser sig som mandfolk! Stor ros!

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jens G Se meddelelser
    Det er i bund og grund det der er problemet, vi har en tribune med egne regler, hvor vagterne/klubben ikke har noget at skulle have sagt. Spørgsmålet er om klubben vil acceptere at vi har vores eget lille Christania i Parken, hvor vagter/politi kun kan prøve at gribe ind, hvis de er massivt mange. Jeg synes det er direkte skræmmende at frivillige vagter skal undlade at gribe ind ved ulovligheder, af hensyn til egen sikkerhed. Er godt klar over at nogen af topdrengene, prøver at løse problemerne, men føler lidt at det her er et ekempel på at frihed under ansvar ikke altid virker.
    FCK har selv skabt dette "monster", og der er et afhængighedsforhold begge veje. Fans er åbenlyst afhængige af FCK, men FCK er desværre også dybt afhængige af stemning og den positive fanudvikling især på S12. Formentlig derfor ser vi oftest meget få hvis overhovedet nogen konsekvenser.
    FCK har i deres bestræbelse på at udvikle på fanområdet set igennem fingre med det ene problem efter det andet og ikke overraskende, så har det tiltrukket nogle typer som konstant skal udfordre de (uskrevne) regler og strække normerne for, hvordan vi går til fodbold. Vi kan jo bare se på romerlys som længe ikke har været et problem i Parken (åbenlyst noget som de ledende figurer på tribunen sagtens kan styre det meste af), men som der nu er problemer med hver eneste kamp. I går så vi så problemer af en helt anden skuffe, så spørgsmålet er, om FCK tør reagere nu (tør de lade være?) med andet end at blæse sig op i medierne omkring bøder og karantæner. Sker der mon noget?

    Der er jo ingen tvivl om, at hvis FCK ønskede det, så kunne man sagtens sætte hårdt mod hårdt. F.eks så er det egentlig absurd, at man kan have et capotårn, når der kamp efter kamp fyres romerlys af herfra. Det er absurd, at man accepterer (ja vel ligefrem hylder en capo med pokalløft, besøg af spillere osv), når denne intet ansvar tager i forhold til at stoppe romerlys (og jo, selvfølgelig kan han og andre ledende skikkelser få 95% af det væk) eller for den sags skyld ikke gør en indsats for at få folk tilbage på tribunen i går. De stod lige foran, så brug dog for helvede din megafon til at råbe dem ind.
    Det er vel egentlig også absurd, at man tillader flag, bannere, trommer og andre ting, hvor romerlys etc kan skjules, så længe der er problemer med disse. Og det uanset om bannere og trommer benyttes til dette eller ej. Og sådan kan vi blive ved.

    Ingen (og da slet ikke FCK) ønsker at tage den slags restriktioner i brug, men vi er vel snart kommet ud på et punkt, hvor det snart er nødvendigt. Man kan ikke lade denne tendens fortsætte. hvor små konger på tribunen konstant skubber til reglerne og FCK bare lader det ske. Men mon ikke det ender i (endnu) et møde mellem FCK og medlemmer fra S12, hvor man igen skal tale om situationen.
    S12 skal bare vide, at hvis (måske nærmere når) restriktionerne rammer, så er det egen fejl. Støtten fra S12 er vidunderlig, men det skal gøres efter samme regler som alla andre tribuner. Tribunen er ikke en skueplads for egen måling af pik i forhold til andre fangrupper (som nogen tror) med bannere, romerlys og i går baneløb. Det handler om FCK - ikke jer.


  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    der er et afhængighedsforhold begge veje. Fans er åbenlyst afhængige af FCK, men FCK er desværre også dybt afhængige af stemning og den positive fanudvikling især på S12.
    Den præmis er jeg principielt ret uenig i. FCK har tidligere spillet (og præsteret) uden det helt store tryk fra tribunerne, og kan gøre det igen. Er det et lige så fedt produkt? På ingen måde. Men det er ikke mængden af tilskuere på den ene, den anden eller den fjerde tribune, der afgør om FC København kan stille hold til den enkelte kamp. Og jeg nægter kategorisk at tro på at disse højt betalte spillere ikke kan finde ud af at spille på et højt niveau, uden at der står en horde mennesker ved siden af og laver larm. Det er ikke tribunerne, som afgør kampene, det er de 11 spillere på banen, det er reserverne, og det er trænerteamet, som gør det. Det skal fans huske, og de skal fandeme lære at kende deres plads i den sammenhæng.

    Men ja, klubben har selv skabt dette monster i jagten på større økonomiske indtægter. Og man har også de nødvendige redskaber til at tæmme eller i sidste ende nedslagte det monster, skulle det være nødvendigt. Og det ved man også selv. Det er bare svært, når det kan ramme ens egen pengepung i en periode. Det er også derfor, at jeg efter i går i højere grad er blevet tilhænger af pointstraffe, hvis man ser så hjernedød en opførsel fra tilskuere som den i går. For pointstraffe kan i sidste ende være forskellen på om man får europæiske indtægter på +100 mio. kr., eller om man står tilbage med fridage i midtugen i den kommende sæson. Og så kan det vel nok være, at man får ryddet ud i det ukrudt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den præmis er jeg principielt ret uenig i. FCK har tidligere spillet (og præsteret) uden det helt store tryk fra tribunerne, og kan gøre det igen. Er det et lige så fedt produkt? På ingen måde. Men det er ikke mængden af tilskuere på den ene, den anden eller den fjerde tribune, der afgør om FC København kan stille hold til den enkelte kamp. Og jeg nægter kategorisk at tro på at disse højt betalte spillere ikke kan finde ud af at spille på et højt niveau, uden at der står en horde mennesker ved siden af og laver larm. Det er ikke tribunerne, som afgør kampene, det er de 11 spillere på banen, det er reserverne, og det er trænerteamet, som gør det. Det skal fans huske, og de skal fandeme lære at kende deres plads i den sammenhæng.

    Men ja, klubben har selv skabt dette monster i jagten på større økonomiske indtægter. Og man har også de nødvendige redskaber til at tæmme eller i sidste ende nedslagte det monster, skulle det være nødvendigt. Og det ved man også selv. Det er bare svært, når det kan ramme ens egen pengepung i en periode. Det er også derfor, at jeg efter i går i højere grad er blevet tilhænger af pointstraffe, hvis man ser så hjernedød en opførsel fra tilskuere som den i går. For pointstraffe kan i sidste ende være forskellen på om man får europæiske indtægter på +100 mio. kr., eller om man står tilbage med fridage i midtugen i den kommende sæson. Og så kan det vel nok være, at man får ryddet ud i det ukrudt.
    Vi er formentlig enige. Sportsligt har S12 nok ikke den store betydning - man kan godt vinde uden. På udebane er det sikkert rart, at spillerne ikke er "alene", men hjemme har S12 rent sportsligt meget lidt indflydelse. Man følger ikke med i kampen og bidrager primært med monotone sange kampen igennem. Og selvom det gør noget for stemningen som helhed, så lægger det absolut intet pres på dommer og modstander, hvor stemning virkelig kan rykke. Og nej som siddende på Øvre C så byder jeg ikke selv med mere, men hvis man fra S12's side ønsker at rykke noget for alvor sportsligt, så skal man omlægge måden at støtte på.

    Jeg er dog overbevist om, at man økonomisk ikke kan overvurdere betydningen af (tæt på) fulde huse, tifoer, sange hele kampen etc. Vi har pt. det vildeste kommercielle produkt med den stemning som primært S12 laver. Og FCK vil da for alt i verden undgå at ødelægge det og endnu være starte en konflikt med tribunen, hvis man er nødt til at indføre restriktioner. Og derfor har man også gang på gang set igennem fingre med den ene "se-mig"-dumhed efter den anden. På et eller andet tidspunkt er man dog nok nødt til at sætte foden ned - jeg tror bare ikke, at det bliver nu.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Rigtigt godt indlæg. Det får mig til at tænke på, at det i FCKs start, var en del af fansenes selvforståelse, at man IKKE var marionetdukker. Ar man ikke ville kommanderes med, at folk gjorde og støttede, som de havde lyst til.
    Opbakningen var levende, opfindsom, anarkistisk, humoristisk, uforudsigelig. Og holdet skulle ofte gøre sig fortjent til støtten.

    Opbakningen fra S12 er da flot og konstant, men faktisk også forudsigelig og kedelig i længden. Og autoritær. Det undrer mig, at så mange unge, synes det er fedt, at blive dirigeret rundt med. De eneste andre steder, hvor man vil acceptere det, er i hæren og totalitære stater.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af x-færing Se meddelelser
    Opbakningen fra S12 er da flot og konstant, men faktisk også forudsigelig og kedelig i længden. Og autoritær. Det undrer mig, at så mange unge, synes det er fedt, at blive dirigeret rundt med. De eneste andre steder, hvor man vil acceptere det, er i hæren og totalitære stater.
    Eller måske bare på alle andre etablede stemningstribuner i verden..?

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi er formentlig enige. Sportsligt har S12 nok ikke den store betydning - man kan godt vinde uden. På udebane er det sikkert rart, at spillerne ikke er "alene", men hjemme har S12 rent sportsligt meget lidt indflydelse. Man følger ikke med i kampen og bidrager primært med monotone sange kampen igennem. Og selvom det gør noget for stemningen som helhed, så lægger det absolut intet pres på dommer og modstander, hvor stemning virkelig kan rykke. Og nej som siddende på Øvre C så byder jeg ikke selv med mere, men hvis man fra S12's side ønsker at rykke noget for alvor sportsligt, så skal man omlægge måden at støtte på.

    Jeg er dog overbevist om, at man økonomisk ikke kan overvurdere betydningen af (tæt på) fulde huse, tifoer, sange hele kampen etc. Vi har pt. det vildeste kommercielle produkt med den stemning som primært S12 laver. Og FCK vil da for alt i verden undgå at ødelægge det og endnu være starte en konflikt med tribunen, hvis man er nødt til at indføre restriktioner. Og derfor har man også gang på gang set igennem fingre med den ene "se-mig"-dumhed efter den anden. På et eller andet tidspunkt er man dog nok nødt til at sætte foden ned - jeg tror bare ikke, at det bliver nu.
    Jeg tror, vi er ret enige. Det er nok også netop pga. det kommercielle, at det er begrænset, hvad klubben har gjort indtil videre for at sætte foden ned over for dem, og af netop den årsag har de troet at de har fået en antagelse om at de er ligestillet med klubben, og har fået et forskruet syn på deres indflydelse på resultaterne på banen. Så længe de kommercielle indtægter har været højere end bøderne, har det gået an. Især når man har kunnet slå ned på de allerværste med karantæner og bøder på 10.000 kr. pr. idiot.

    Så hvis man for alvor skal tvinge klubben til at gøre noget mere markant over for dem, og rent faktisk tvinge dem til at få ryddet op i egne rækker, så er der tre veje at gå:
    1) Større bøder
    2) Kampe hvor Nedre B er uden tilskuere
    3) Pointstraf

    Så bliver omkostningen ved idioterne større end den kommercielle indtægt, og det kan måske rykke noget i endnu højere grad.
    Her savner jeg personligt Anders Hørsholts meget hårde hånd og isnende kulde i røven i den sammenhæng.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Ingen over klubben. Heller ikke jer tosser, der løb på banen i dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser

    Så hvis man for alvor skal tvinge klubben til at gøre noget mere markant over for dem, og rent faktisk tvinge dem til at få ryddet op i egne rækker, så er der tre veje at gå:
    1) Større bøder
    2) Kampe hvor Nedre B er uden tilskuere
    3) Pointstraf

    Så bliver omkostningen ved idioterne større end den kommercielle indtægt, og det kan måske rykke noget i endnu højere grad.
    Her savner jeg personligt Anders Hørsholts meget hårde hånd og isnende kulde i røven i den sammenhæng.
    Så man skal bremse egen udvikling ved at pisse på fredelige sæsonkortholdere ved at udelukke dem fra hjemmekampe?
    Hvordan tror du helt alvorligt at det ville fungere i praksis?

    Iøvrigt er det vel værd at bemærke at Hørsholt vendte 180 grader i sin holdning til Sektionen, efter at have kørt en krig der var umulig at vinde, som ikke gjorde noget godt for nogen og som skabte mere ballade end set længe. Kort og godt, så er det du savner en periode hvor forholdet mellem fans og klub var elendigt.

    Nuancer savnes godt nok i den her debat. Det i søndags var pinligt at være vidne til, men gruppen af reelle ballademagere var en yderst lille del af den samlede tribune, som iøvrigt var ligeså utilfredse som den resterende del af stadion.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ingen sne på banen i Farum
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 20.03.06, 16:05
  2. Såeeh skidt er det da heller ikke...
    By FCAnders in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 21.06.05, 15:45
  3. Aktien er... ja heller ikke vær at se på...!
    By Ais in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 12:14
  4. Heller ikke idag
    By 5.LarsHøjer in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 18.01.04, 15:21
  5. 2 mål i 2 kampe - Det er da heller ikke godt nok!
    By Maske in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 28.08.03, 15:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •