Viser resultater 1 til 15 af 68

Emner: Status - sæson 2 efter Ståle

  1. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    122

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    KBs repræsentant i bestyrelsen er Gert Petersen som afløste NCH. B1903 er stadig repræsenteret ved Benny Olsen.
    Bestyrelse & direktion | Parken.dk

    De er så ikke de største linselus de to, og har jo et særlig ansvar overfor hver deres moderklub, og derfor en lidt speciel rolle.
    Jeg tror at Kvist er valgt ind for at have en med noget personlighed og kant, og positionen "opfundet" til ham som fodboldfaglig repræsentant for FC København, såvel som bestyrelsens sportslige ansigt udadtil.
    Det skal vi være glade for, man kan sagtens risikere en bestyrelse der giver 0 fucks for andet end at optimere værdien, og sørge for aktionærerne (også på bekostning af fodbolden). Det er vel normalt deres arbejdsbeskrivelse, og det er helt fair. Og der er jo altså folk der køber aktier i PS&E for profit. Og da de udbetalte udbytte var der er del der mistede bøde lidt af gnisten, og lysten til at støtte (f.eks ved at købe platin i europaløse år, donere osv)

    At vælge Kvist ind pga swagger kan man så lolle over, men jeg kan ikke se andre der passer så godt til opgaven, uagtet at han skal vokse ind i den. Det kræver at vi stadig har folk til forretningsdelen, hvis viden om fodbold så omvendt er mindre vigtig. Og det har vi jo. Hele vores setup er jo netop meget anderledes end det normale erhvervsliv. Den dag vi ikke længere har behov for penge tjent andetsteds, eller *gys* fodbolddelen tjener penge ind som bruges andetsteds, så er hele ideen død, og man skal genopfinde sig selv. Det er muligvis hvad vi gør nu, eller overvejer.

    Mht hvad det kræves for at sidde i bestyrelser i det store bidske erhvervsliv, så er det ikke min fordomsfulde opfattelse at egentlig faglig viden, lavpraktisk tilgang til arbejdsopgaver, eller uddannelse er det vigtigste.
    De skal jo ikke sidde og knuse excel ark, og lave store business cases, risk assessments og analyser, men forholde sig til dem de får præsenteret, og være beslutningsdygtige på et oplyst grundlag. Nogle gange går relationer øjensynligt forud for alt andet, i en indspist verden i et lille land.

    Det hele bliver vel kastet op i luften uanset, hvis vi virkelig sælger fodbolddelen fra. Men at have en der minder de andre om, at alt det andet jazz er til for at servicere og generere $$$$$ til fodbolden, er en god ting. Vi har 3, en for hver moderklub og Kvist til FC København, pga dna, ikke hans cbs bachelor og erfaring med badelande.

    Jeg kan godt lide Kvist skal siges, endda på trods af hans KB baggrund. At han skal overvinde en del national bias er ikke overraskende, lokalt forstår jeg det ikke. Den pæne ordentlige fornuftige FC Københanvske mand.

    /kalif

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Status efter 14 superligakampe med Jess
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 05.04.21, 10:11
  2. Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 24.02.13, 16:53
  3. Status og Karakter efter FCK - VFF
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 12:49
  4. Status efter 17 kampe
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •