Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 68

Emner: Status - sæson 2 efter Ståle

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg anerkender skam den europæiske succes Ståle skabte, men det er så absolut ikke det samme, som at anerkende den præmissen om, at europæisk succes alene kan opnås via en stram, defensivt orienteret 4-4-2. Det er alt for nemt blot at henvise til resultater og statisktikker uden af forholde sig til præstationer.. Vi har spillet nogle fremragende europæisle kampagner under Ståle, men vi har ved gud også spillet nogle virkelig sløje. Det vi netop har spillet i ECL rangerer vel middel på Ståle-skalaen, og i og med at det er første europæiske kampagne efter Ståle, så er det svært at konkludere hverken den ene eller den anden vej, men der er umiddelbart intet der peger imod, at vi skulle kunne opnå europæisk succes med vores nuværende spilkoncept, så længe vi har de rette kvalitetsspillere. I sidste ende er det det, der har haft betydning for vores store europæiske sæsoner (altså kvaliteten i spillertruppen) og ikke at vi har spillet 4-4-2.
    Ingen storhold undgår at fejle fra tid til anden
    Ingen storhold undgår fejlskud på transfermarkedet fra tid til anden

    Man bliver nød til at se på det store billede. Derfor forsøger jeg også at skrive, vi havde opskriften på succes (og helt ærligt - vi har været vanvittig succesfulde), når man sadler så markant om, så bliver det jo interessant at se virkningen. Der findes nemlig hold, som både spiller attraktivt og bokser over egen liga - det skal vi nu forsøge. Hertil siger jeg så, hvis det slet ikke virker, så skal man overveje om de drastiske ændringer har været gode (jeg vil påstå JT formodede at gå tilbage til “Ståle” taktik og så begyndte resultaterne at komme, derefter byggede han på offensivt - nøjagtig som Ståle gjorde et utal af gange)

    Dolberg var en af Europas mest lovende angribere, den dag han stod i en finale imod Man U - der så vi sandheder og Dolberg blev skilt ad. Vi oplevede det samme imod PSV

    Meeeeeen jeg er virkelig glad for de sidste 3 kampe. Der er rigtig meget at bygge på, derfor virker saga’en omkring Boilesens forlængelse også vanvittig. Det har taget lang tid, men kan vi spille sådan i størstedelen af en sæson, så har vi bestemt udviklet os i en positiv retning og der skal ikke meget mere kvalitet ind - men hvad vil klubben? Hvad gør vi med/uden Falk, Biel, Boilesen og hvad gør vi på venstre back. Den talentudvikling vi har sat igang for 5-10 år siden og som vi virkelig begynder at høste frugterne fra, hvordan sørger vi for den bliver ved og forbedret. Hvordan ser vi på vores stab og vores træningsanlæg. Hvordan ser vi på Parkens græstæppe, som kun er godt når græsset gror som vanvittigt (alle forudsætninger er der jo nu for en god græsbane, der kan manden fra Skagen umuligt fucke op, men hvad med efterår, vinter, forår).

    Det er vanvittig mange åbne spørgsmål og nogle ejere, som vil bruge FCK til at tjene mange penge og vise sig frem for offentligheden.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    OK hvad så med Bodø/Glimt? Deres europæiske succes udfordrer din tese.
    Du kan udfordre tesen Når Bødo Glimt har kvalificeret sig til europæisk gruppespil 13 ud af 14 sæsoner i træk med samme spillestil.
    Intet hold vi sammenligner os med har præsteret at spille sprudlende fodbold samtidigt med at skabe flotte resultater internationalt i 13 ud af 14 sæsoner og det er fakta.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Brækker mig lidt i munden når læser om xG

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Powderfinger Se meddelelser
    Brækker mig lidt i munden når læser om xG
    Sagligt..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Powderfinger Se meddelelser
    Brækker mig lidt i munden når læser om xG
    Jeg forstår godt hvordan man kan få sådan en tankegang, med tanke på hvordan man brugte xG da det kom frem og hvordan det gav anledning til table of justice og lignende overfortolkninger. Men xG giver væsentligt mere end bare at kigge på antal chancer/antal skud udenfor mål/antal skud indenfor mål. Det er en ganske smart metode for at forsøge at kvantificere hvor store chancerne reelt er. Man kan jo også sige, at det er en af de væsentligste parametre i fodbold - hvor mange chancer man selv skaber og hvor mange modstanderne skaber imod. I den henssende synes jeg xG er et godt værktøj og bestemt ikke noget at brække sig over.
    Hvad er det omkring xG du ikke kan lide?

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    En bachelor på CBS er altså ikke nok. Jeg er på holdet som ikke tror han er god nok, han har ikke kvaliteten eller personligheden og hvis det hjælper, så var han ikke imponerende på det hold jeg havde med ham på CBS
    Jeg påstår heller ikke at han er god nok. Jeg opponerer mod at han bliver kaldt forudsætningsløs.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg påstår heller ikke at han er god nok. Jeg opponerer mod at han bliver kaldt forudsætningsløs.
    Med den baggrund, WK har, ville en naturlig stilling i almindelige virksomheder være et trainee-job. En trainee ville aldrig deltage i køb og salg af virksomheder og ejendomme, for det vil vedkommende ikke være i stand til at kunne bidrage til.

    I FCK er han blevet udpeget som bestyrelsesmedlem - hvilket også fortæller en historie om fodboldklubber som virksomheder, der hører hjemme i den mere kulørte ende af erhvervslivet. Men det ændrer ikke på, at WK på ingen måde er i nærheden af at kunne bidrage i sådan en proces.

    Jeg har efterhånden selv deltaget i nogle af de processer og handler, og jeg er i den sammenhæng endnu ikke stødt på en med så tyndt et CV.
    Goldbæks Højrefod

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Med den baggrund, WK har, ville en naturlig stilling i almindelige virksomheder være et trainee-job. En trainee ville aldrig deltage i køb og salg af virksomheder og ejendomme, for det vil vedkommende ikke være i stand til at kunne bidrage til.

    I FCK er han blevet udpeget som bestyrelsesmedlem - hvilket også fortæller en historie om fodboldklubber som virksomheder, der hører hjemme i den mere kulørte ende af erhvervslivet. Men det ændrer ikke på, at WK på ingen måde er i nærheden af at kunne bidrage i sådan en proces.

    Jeg har efterhånden selv deltaget i nogle af de processer og handler, og jeg er i den sammenhæng endnu ikke stødt på en med så tyndt et CV.
    Det er sgu meget spøjst som en der normalt prædiker “uddannelse, uddannelse og uddannelse” at skulle sige, at uddannelse ikke er alt. At se et 36 årig menneske kravle til tops i selv helt store virkesomheder, det sker af og til. Og man skal huske at læse Kvists bachelor sammen med 15-20 år som top professionel idrætsmand. Han har ikke haft tiden til at arbejde sig op, eller læse den kandidat, fra han var 23. Men det ville en type med kvist flid og intellekt, have gjort, hvis ikke det var for 12 års professionel fodbold (Jeg tror på at kvist er mere en gennemsnitlig flittig, og mere end gennemsnitlig intelligent, trods “kun” en bachelor ved cbs). Nu kender jeg kun til kvist på lige fod med alle andre herinde, men jeg synes det er hårdt at bedømme manden på hvad der står på hans cv, når man åbenlyst ikke anderkender den fremragende forklaring på et “uddannelses hul”.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er sgu meget spøjst som en der normalt prædiker “uddannelse, uddannelse og uddannelse” at skulle sige, at uddannelse ikke er alt. At se et 36 årig menneske kravle til tops i selv helt store virkesomheder, det sker af og til. Og man skal huske at læse Kvists bachelor sammen med 15-20 år som top professionel idrætsmand. Han har ikke haft tiden til at arbejde sig op, eller læse den kandidat, fra han var 23. Men det ville en type med kvist flid og intellekt, have gjort, hvis ikke det var for 12 års professionel fodbold (Jeg tror på at kvist er mere en gennemsnitlig flittig, og mere end gennemsnitlig intelligent, trods “kun” en bachelor ved cbs). Nu kender jeg kun til kvist på lige fod med alle andre herinde, men jeg synes det er hårdt at bedømme manden på hvad der står på hans cv, når man åbenlyst ikke anderkender den fremragende forklaring på et “uddannelses hul”.
    Uanset hvor god han har været til at rende rundt og sparke til en fodbold i små 30 år, så er det kompetencemæssigt irrelevant ift. den situation, jeg indledningsvis kommenterede.

    Når WK sidder i bestyrelsen skyldes det, at der skulle findes en erstatning for det sportslige område, som NCH dækkede , da han gik på pension. Så må man selv vurdere om det var en 1:1 erstatning.

    Havde man skulle finde en virksomhedsøkonomisk kompetent person til bestyrelsen, havde der været flere tusinde i kongeriget, der havde været havde været højere oppe på kandidatlisten end WK. Det er ikke det, han er ansat til, så det skal han heller ikke vurderes på, men jeg vil ikke anerkende, at manden har kompetencer i et felt, han aldrig har beskæftiget sig med. Merkantil og kommerciel forretningsdrift og udvikling er et område, hvor læringen i høj grad foregår i praksis, og hvor uddannelse alene tjener som en adgangsbillet til den del af erhvervslivet. Og en bachelor er i dag noget meget ordinært uddannelsesmæssigt - det vil ofte være en karrierebegrænsning i et marked, hvor der er kandidater i overflod.

    Jeg anerkender ham som en ærke-FCK'er på banen, som jeg ind til det sidste satte pris på, og det kan være, at han en dag bliver dygtig i erhvervslivet, hvis han kan identificere en vej ind. Men lige nu har han trainee status - uanset hvor meget man holder af ham.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 31.05.22 kl. 09:18
    Goldbæks Højrefod

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Uanset hvor god han har været til at rende rundt og sparke til en fodbold i små 30 år, så er det kompetencemæssigt irrelevant ift. den situation, jeg indledningsvis kommenterede.

    Når WK sidder i bestyrelsen skyldes det, at der skulle findes en erstatning for det sportslige område, som NCH dækkede , da han gik på pension. Så må man selv vurdere om det var en 1:1 erstatning.

    Havde man skulle finde en virksomhedsøkonomisk kompetent person til bestyrelsen, havde der været flere tusinde i kongeriget, der havde været havde været højere oppe på kandidatlisten end WK. Det er ikke det, han er ansat til, så det skal han heller ikke vurderes på, men jeg vil ikke anerkende, at manden har kompetencer i et felt, han aldrig har beskæftiget sig med. Merkantil og kommerciel forretningsdrift og udvikling er et område, hvor læringen i høj grad foregår i praksis, og hvor uddannelse alene tjener som en adgangsbillet til den del af erhvervslivet. Og en bachelor er i dag noget meget ordinært uddannelsesmæssigt - det vil ofte være en karrierebegrænsning i et marked, hvor der er kandidater i overflod.

    Jeg anerkender ham som en ærke-FCK'er på banen, som jeg ind til det sidste satte pris på, og det kan være, at han en dag bliver dygtig i erhvervslivet, hvis han kan identificere en vej ind. Men lige nu har han trainee status - uanset hvor meget man holder af ham.
    Listen af mere kvalifiveret “KBere” er relativt kort. Jeg har svært ved at komme på et navn. Dertil er vi enige. Det er også det han har fået sit mandat på.

    Min anke var blot at det er meget hårdt at bedømme netop en type som Kvist, på at hans cv er kort.

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Uanset hvor god han har været til at rende rundt og sparke til en fodbold i små 30 år, så er det kompetencemæssigt irrelevant ift. den situation, jeg indledningsvis kommenterede.

    Når WK sidder i bestyrelsen skyldes det, at der skulle findes en erstatning for det sportslige område, som NCH dækkede , da han gik på pension. Så må man selv vurdere om det var en 1:1 erstatning.

    Havde man skulle finde en virksomhedsøkonomisk kompetent person til bestyrelsen, havde der været flere tusinde i kongeriget, der havde været havde været højere oppe på kandidatlisten end WK. Det er ikke det, han er ansat til, så det skal han heller ikke vurderes på, men jeg vil ikke anerkende, at manden har kompetencer i et felt, han aldrig har beskæftiget sig med. Merkantil og kommerciel forretningsdrift og udvikling er et område, hvor læringen i høj grad foregår i praksis, og hvor uddannelse alene tjener som en adgangsbillet til den del af erhvervslivet. Og en bachelor er i dag noget meget ordinært uddannelsesmæssigt - det vil ofte være en karrierebegrænsning i et marked, hvor der er kandidater i overflod.

    Jeg anerkender ham som en ærke-FCK'er på banen, som jeg ind til det sidste satte pris på, og det kan være, at han en dag bliver dygtig i erhvervslivet, hvis han kan identificere en vej ind. Men lige nu har han trainee status - uanset hvor meget man holder af ham.
    Og blot af nysgerrighed. 1) Tror du kvist ville være tilfreds med en trainee stilling, og 2) hvor mange måneder (ikke år) ville der gå før han blev tilbudt mere ansvar end en “Junior Consultant”.

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Og blot af nysgerrighed. 1) Tror du kvist ville være tilfreds med en trainee stilling, og 2) hvor mange måneder (ikke år) ville der gå før han blev tilbudt mere ansvar end en “Junior Consultant”.
    1) Aner det ikke,

    2) Det vil være meget individuelt - hvornår dukker der en mulighed op i organisationen, hvad er der aftalt ifm. trainee forløbet - to år er meget almindeligt?
    Hvordan er forløbet skruet sammen, hvad ligger der for enden af det, hvad kommer han igennem etc.

    Det er ikke en proces med en givet konklusion. Uanset om man hedder William, Ulla, Søren eller noget helt tredje, så skal man også i erhvervslivet præstere sig til forfremmelser. Om William helt specifikt ville gøre det, det er da en mulighed.
    Goldbæks Højrefod

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Uanset hvor god han har været til at rende rundt og sparke til en fodbold i små 30 år, så er det kompetencemæssigt irrelevant ift. den situation, jeg indledningsvis kommenterede.

    Når WK sidder i bestyrelsen skyldes det, at der skulle findes en erstatning for det sportslige område, som NCH dækkede , da han gik på pension. Så må man selv vurdere om det var en 1:1 erstatning.

    Havde man skulle finde en virksomhedsøkonomisk kompetent person til bestyrelsen, havde der været flere tusinde i kongeriget, der havde været havde været højere oppe på kandidatlisten end WK. Det er ikke det, han er ansat til, så det skal han heller ikke vurderes på, men jeg vil ikke anerkende, at manden har kompetencer i et felt, han aldrig har beskæftiget sig med. Merkantil og kommerciel forretningsdrift og udvikling er et område, hvor læringen i høj grad foregår i praksis, og hvor uddannelse alene tjener som en adgangsbillet til den del af erhvervslivet. Og en bachelor er i dag noget meget ordinært uddannelsesmæssigt - det vil ofte være en karrierebegrænsning i et marked, hvor der er kandidater i overflod.

    Jeg anerkender ham som en ærke-FCK'er på banen, som jeg ind til det sidste satte pris på, og det kan være, at han en dag bliver dygtig i erhvervslivet, hvis han kan identificere en vej ind. Men lige nu har han trainee status - uanset hvor meget man holder af ham.
    Har jeg misforstået noget eller var det ikke KB’s mandat han er kommet ind på? For i så fald er det vel halvligegyldigt hvor mange mere kvalificerede der er ude i landet?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    1) Aner det ikke,

    2) Det vil være meget individuelt - hvornår dukker der en mulighed op i organisationen, hvad er der aftalt ifm. trainee forløbet - to år er meget almindeligt?
    Hvordan er forløbet skruet sammen, hvad ligger der for enden af det, hvad kommer han igennem etc.

    Det er ikke en proces med en givet konklusion. Uanset om man hedder William, Ulla, Søren eller noget helt tredje, så skal man også i erhvervslivet præstere sig til forfremmelser. Om William helt specifikt ville gøre det, det er da en mulighed.
    Det er simpelthen håbløst at du arguementerer for at Kvist skulle have tilbudt sammen stilling entry level stilling, som man ville tilbyde en 23 årig med en bachelor.

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er simpelthen håbløst at du arguementerer for at Kvist skulle have tilbudt sammen stilling entry level stilling, som man ville tilbyde en 23 årig med en bachelor.
    Det argumenterer jeg heller ikke for. Jeg argumenterer for, hvordan en person med WK's baggrund ville blive vurderet og værdisat i erhvervslivet.

    Helt oprindelig sprang det ud af, at jeg gav en vurdering af, hvor problematisk det var, at en bestyrelse, der havde fjernet fokus fra fodbold og det at have fodbold som omdrejningspunkt for koncernens aktiviteter, skulle have modspil fra en person med så tynd en erhvervsmæssig baggrund for at fodbold kunne bevare sin position.

    Om man synes, at WK skal have særbehandling og komme direkte i bestyrelsen er jo en intern beslutning og - som andre skriver - så sidder han på NCH/KB's mandat og skal varetage deres og fodboldens interesser. Men en varetagelse af fodboldens interesser i det setup kræver en væsentlig stærk erhvervsmæssig baggrund og forudsætninger for salg og drift af virksomheder, due dilligence, forståelse af kommercielle og juridiske vilkår mm., som man kan læse om i en bog, men som det i praksis tager mange år for at kunne mestre.

    I sådan et forløb, der er jeg helt overbevist, at de meget erfarne ejere meget let kører rundt med en novice som WK, der har svært dårlige vilkår for at kunne stå op for fodbold-delen. Det kommer også til udtryk i regnskaberne, som jeg skrev tidligere og som du selv kan konstatere ved en gennemgang i perioden 2019 - 2021.
    Goldbæks Højrefod

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Status efter 14 superligakampe med Jess
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 05.04.21, 10:11
  2. Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 24.02.13, 16:53
  3. Status og Karakter efter FCK - VFF
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 12:49
  4. Status efter 17 kampe
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •