Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 68

Emner: Status - sæson 2 efter Ståle

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Thorup tør generelt bruge de unge mere, end Ståle turde.
    Men man kan jo også spørge sig selv, om forskellen stadig havde været så stor mellem dem, hvis Ståle havde haft lige så stor en talentmasse til rådighed, som JT har haft til rådighed. Det kan man sagtens sætte spørgsmålstegn ved. Det er nok de færreste af dem, som kom op fra talentafdelingen under Ståles tid, der har vist sig at have lige så højt niveau fra dag 1 som dem, der kommer op nu.

    Man kan jo påpege, at i denne sæson har spilletiden til "home-grown" spillere været på ca. 22% af den samlede spilletid. I 15/16 sæsonen under Ståle var den på ca. 19%, og i de efterfølgende sæsoner daler tallet kraftigt i takt med at profilerne sælges, og ikke erstattes nedefra af spillere, der var gode nok. Man kan jo også nævne, at inden denne sæson, der havde U17 og U19 kun vundet ligaen 1 gang i de sidste 10 år. Så jo, det hjælper da at Thorup generelt er en type, der har fortid med ungdomsfodbold og som er et godt valg ift. at få spillere op fra ungdomsafdelingen, men med tanke på hvor få spillere fra eget akademi af den kaliber, som Ståle havde til rådighed til sammenligning, så giver det jo mening at tallene ser så forskellige ud.
    (Beetlejuice, beetlejuice, beetlejuice)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Thorup tør generelt bruge de unge mere, end Ståle turde.
    Men man kan jo også spørge sig selv, om forskellen stadig havde været så stor mellem dem, hvis Ståle havde haft lige så stor en talentmasse til rådighed, som JT har haft til rådighed.
    Det tvivler jeg på Ståle ville have gjort, men det er jo spekulationer. VK og Daramy var jo ganske ordinære på det tidspunkt, bare for at nævne 2 eksempler. Men jeg vil hellere ikke bebrejde Ståle noget her. Strategien var jo anerledes i hans Ære. Det var jo rutineret spillere man satset på da man jo mener at det er kilden til også at få sucess i Europa. Hele strategien er jo lavet i tiden efter Ståle at der nu vil køres en slags Mini "Ajax" model. Noget som jeg hilser velkommen. Dog med det Store "MEN" at vi gerne skal høste frugterne lidt mere end vi bare skyder dem afsted for hurtigt (HOST Daramy). Især, hvis man har tanker om CL etc.

    Om ovenstående formel nok til succes i Europa?. Tjaa uagtet om ECL er en mindre turnering, så syntes jeg stadig det var en fantastisk indgang til mere rutine og erfaring i Europa for de unge. Om det så er nok på den helt store scene CL Gruppespil er mere tvivlsomt. Dog vil jeg mene at når vi ser på de hold vi kan møde i "Kvalifikationen" til CL. Så burde vi være på mindst samme niveau. Og det er vel det at det handler om for en Klub af vores størrelse. Kom ind i Gruppespillet og få de 200 mill på kontoen. Det er vel rimelig meget at forlange at vi kan bide skeer med de store hold i CL :). EL/ECL er nok vores og alle andre Danske holds niveau. Når det så er sagt så siger man selvfølgelig ikke nej til CL.
    Sidst redigeret af EraZ : 27.05.22 kl. 13:36

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Der er i den henseende meget langt fra at være dygtig til at gå i skole og så have den meget tunge erhvervserfaring, som deltagelse i sådan en proces kræver.
    Der er også virkelig langt fra det, William er, til at være forudsætningsløs.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det tvivler jeg på Ståle ville have gjort, men det er jo spekulationer. VK og Daramy var jo ganske ordinære på det tidspunkt, bare for at nævne 2 eksempler. Men jeg vil hellere ikke bebrejde Ståle noget her. Strategien var jo anerledes i hans Ære. Det var jo rutineret spillere man satset på da man jo mener at det er kilden til også at få sucess i Europa. Hele strategien er jo lavet i tiden efter Ståle at der nu vil køres en slags Mini "Ajax" model. Noget som jeg hilser velkommen. Dog med det Store "MEN" at vi gerne skal høste frugterne lidt mere end vi bare skyder dem afsted for hurtigt (HOST Daramy). Især, hvis man har tanker om CL etc.

    Om ovenstående formel nok til succes i Europa?. Tjaa uagtet om ECL er en mindre turnering, så syntes jeg stadig det var en fantastisk indgang til mere rutine og erfaring i Europa for de unge. Om det så er nok på den helt store scene CL Gruppespil er mere tvivlsomt. Dog vil jeg mene at når vi ser på de hold vi kan møde i "Kvalifikationen" til CL. Så burde vi være på mindst samme niveau. Og det er vel det at det handler om for en Klub af vores størrelse. Kom ind i Gruppespillet og få de 200 mill på kontoen. Det er vel rimelig meget at forlange at vi kan bide skeer med de store hold i CL :). EL/ECL er nok vores og alle andre Danske holds niveau. Når det så er sagt så siger man selvfølgelig ikke nej til CL.
    Vi har haft rigtig vilde resultater i Europa over en lang periode og det en smule angstprovokerende at gå væk fra den taktik. VM 86 var genialt, men det var i 92 vi vandt. FCN har en attraktiv spillestil, men de er elendige i Europa og vi viste absolut ikke gode takter over to kampe imod PSV (som var første svære modstander).

    Indtil nu har den gamle model slået Ajax ud og den nye er blevet rundbarberet af PSV. Jeg byder forsøget velkommen og synes Prag gør det på en god måde, så måske er der plads… men hvis det fejler, så håber jeg man er klar til at skifte om igen.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Der er også virkelig langt fra det, William er, til at være forudsætningsløs.
    En bachelor på CBS er altså ikke nok. Jeg er på holdet som ikke tror han er god nok, han har ikke kvaliteten eller personligheden og hvis det hjælper, så var han ikke imponerende på det hold jeg havde med ham på CBS

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har haft rigtig vilde resultater i Europa over en lang periode og det en smule angstprovokerende at gå væk fra den taktik. VM 86 var genialt, men det var i 92 vi vandt. FCN har en attraktiv spillestil, men de er elendige i Europa og vi viste absolut ikke gode takter over to kampe imod PSV (som var første svære modstander).

    Indtil nu har den gamle model slået Ajax ud og den nye er blevet rundbarberet af PSV. Jeg byder forsøget velkommen og synes Prag gør det på en god måde, så måske er der plads… men hvis det fejler, så håber jeg man er klar til at skifte om igen.
    Tjaa Jeg husker også kampe mod Ajax med Ståle ved roret, hvor vi blev rundbarberet spillemæssigt, selvom det ikke blev til store nederlag. Nu nævner du FCN, men det er jo ikke ens betydning vi skal spille så naivt som de gjorde. Der kan være en gylden mellemvej. Spillemæssigt kommer vi ikke i nærheden af de bedste hold i Holland, men mindre kan også gøre det og så er det jo fint at have et erklæret mål at arbejde sig derhen af. Rom blev ikke bygget på en dag og det kommer til at kræve tålmodighed og fast tro på den nye strategi. Der vil komme bump på vejen, alt andet ville være mærkeligt.

    Det værste man kan gøre er at skifte/sadle om for hurtigt som du er inde på. Jeg syntes grundlaget for at præstere fint i EL/ECL helt klart er til stede med den strategi vi har nu. CL er lidt mere et stort spørgsmålstegn, men det var det jo også under Ståle som jo også en del gange fejlet i kvalifikations kampene til gruppespillet (Nogle vil mene pga. han ikke satset nok offensivt)

    JT har min opbakning, men jeg vil også se en klar udvikling af det offensive spil frem mod næste sæson og det tror jeg også selv han er klar over.

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Der er også virkelig langt fra det, William er, til at være forudsætningsløs.
    Ikke i den henseende, hvor der blev refereret til det.
    Goldbæks Højrefod

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har haft rigtig vilde resultater i Europa over en lang periode og det en smule angstprovokerende at gå væk fra den taktik. VM 86 var genialt, men det var i 92 vi vandt. FCN har en attraktiv spillestil, men de er elendige i Europa og vi viste absolut ikke gode takter over to kampe imod PSV (som var første svære modstander).

    Indtil nu har den gamle model slået Ajax ud og den nye er blevet rundbarberet af PSV. Jeg byder forsøget velkommen og synes Prag gør det på en god måde, så måske er der plads… men hvis det fejler, så håber jeg man er klar til at skifte om igen.
    Den der køber jeg ikke helt, det må jeg sige. Vi blev også rundbarberet af Aberdeen under Ståle. Og af Torino. Og af Atletico osv osv. Det er alt for nemt at hive enkeltstående resultater ud og så bare konkludere som du gør. Mod Ajax var vi svineheldige og spillede en på alle måder forfærdelig kamp, hvor der både var åbent hus bagtil og hvor vi absolut INTET skabte frem af banen. Der skulle et par mirakuløse lykketræf til, for at vi selv scorede og Ajax var hamrende in-effektive på deres mange chancer. Det var på ingen måde et taktisk mesterværk der fik os i det gruppespil, men derimod en ufattelig portion held og marginaler der alle faldt i samme kamp.

    Mht FCN er jeg også uenig. Har Hjulmand ikke efterhånden bevist, at den form for fodbold han praktiserer, sagtens kan være succesfuldt, også når man stræber efter at “bokse over sin vægtklasse”?

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Den der køber jeg ikke helt, det må jeg sige. Vi blev også rundbarberet af Aberdeen under Ståle. Og af Torino. Og af Atletico osv osv. Det er alt for nemt at hive enkeltstående resultater ud og så bare konkludere som du gør. Mod Ajax var vi svineheldige og spillede en på alle måder forfærdelig kamp, hvor der både var åbent hus bagtil og hvor vi absolut INTET skabte frem af banen. Der skulle et par mirakuløse lykketræf til, for at vi selv scorede og Ajax var hamrende in-effektive på deres mange chancer. Det var på ingen måde et taktisk mesterværk der fik os i det gruppespil, men derimod en ufattelig portion held og marginaler der alle faldt i samme kamp.

    Mht FCN er jeg også uenig. Har Hjulmand ikke efterhånden bevist, at den form for fodbold han praktiserer, sagtens kan være succesfuldt, også når man stræber efter at “bokse over sin vægtklasse”?
    Vi tænker næsten ens Jons :)

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har haft rigtig vilde resultater i Europa over en lang periode og det en smule angstprovokerende at gå væk fra den taktik. VM 86 var genialt, men det var i 92 vi vandt. FCN har en attraktiv spillestil, men de er elendige i Europa og vi viste absolut ikke gode takter over to kampe imod PSV (som var første svære modstander).

    Indtil nu har den gamle model slået Ajax ud og den nye er blevet rundbarberet af PSV. Jeg byder forsøget velkommen og synes Prag gør det på en god måde, så måske er der plads… men hvis det fejler, så håber jeg man er klar til at skifte om igen.
    OK hvad så med Bodø/Glimt? Deres europæiske succes udfordrer din tese.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Den der køber jeg ikke helt, det må jeg sige. Vi blev også rundbarberet af Aberdeen under Ståle. Og af Torino. Og af Atletico osv osv. Det er alt for nemt at hive enkeltstående resultater ud og så bare konkludere som du gør. Mod Ajax var vi svineheldige og spillede en på alle måder forfærdelig kamp, hvor der både var åbent hus bagtil og hvor vi absolut INTET skabte frem af banen. Der skulle et par mirakuløse lykketræf til, for at vi selv scorede og Ajax var hamrende in-effektive på deres mange chancer. Det var på ingen måde et taktisk mesterværk der fik os i det gruppespil, men derimod en ufattelig portion held og marginaler der alle faldt i samme kamp.

    Mht FCN er jeg også uenig. Har Hjulmand ikke efterhånden bevist, at den form for fodbold han praktiserer, sagtens kan være succesfuldt, også når man stræber efter at “bokse over sin vægtklasse”?
    Hvis vi skal diskutere resultater uden at du anerkender den kæmpe europæiske succeshistorie FCK og Ståle var og stimen på nogle og 30 kampe i træk, hvor der maksimalt blev scoret 1 mål imod os - så giver jeg op på forhånd.

    Det er fint at sadle om, men vi går væk fra den taktik som virkede og det er alt andet lige en chance at tage og virker den ikke, så bør man da seriøst overveje om ændringen har været den rigtige. Hjulmand gør det rigtig godt, men dk var også svineheldige med overhovedet gå videre fra puljen til EM, det hører også med til historien.

    Selvom jeg synes det var rigtigt at skifte Ståle ud, så mangler jeg bare at bliver overbevist om at vi skulle skifte hele grundlaget for vores succes

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Thorup tør generelt bruge de unge mere, end Ståle turde.
    Men man kan jo også spørge sig selv, om forskellen stadig havde været så stor mellem dem, hvis Ståle havde haft lige så stor en talentmasse til rådighed, som JT har haft til rådighed. Det kan man sagtens sætte spørgsmålstegn ved. Det er nok de færreste af dem, som kom op fra talentafdelingen under Ståles tid, der har vist sig at have lige så højt niveau fra dag 1 som dem, der kommer op nu.

    Man kan jo påpege, at i denne sæson har spilletiden til "home-grown" spillere været på ca. 22% af den samlede spilletid. I 15/16 sæsonen under Ståle var den på ca. 19%, og i de efterfølgende sæsoner daler tallet kraftigt i takt med at profilerne sælges, og ikke erstattes nedefra af spillere, der var gode nok.
    I år er tallet for spilletid for spillere under 21 på 19,2% i ligaen. I 2015/16 var denne på 4,3%…. Så man kan jo påpege at det ikke er nok kun at kigge på spillere af egen avl, men også deres alder.

    Ovenstående tal er i øvrigt det højeste for en dansk mester nogensinde.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg skal ikke kloge mig på skadesbehandling indenfor fodbold, men ovenstående er jeg meget uenig i. Det er fløjtende ligegyldigt om meridianer findes…
    Beklager på forhånd at jeg endnu engang afsporer emnet, men de pågældende påstande fremsagt af Ouger, skal ikke få lov til at stå uimodsagt.

    Når man snakker om sandsynligheden for, at en given behandling har en potentiel effekt, så er virkningsmekanismen bestemt væsentlig. Hvis akupunktur aldrig var beskrevet før, så tror jeg ikke man ville have meget held med at pitche idéen: “Hvad nu hvis, vi behandler dine smerter, ved at stikke nåle i dig på mere eller mindre tilfældige steder?”.

    Der er tale om en behandling baseret på overtro (uanset hvordan man bortforklarer det) - dette skal indgå, når man vurderer sandsynligheden. Derudover er akupunktur et godt eksempel på pseudovidenskabelig praksis, hvor konklusionen er fast på forhånd og hvor alt andet omkring er fleksibelt og ændres til det passer. Først var det meridianer og da man blev bevidst om at det var noget vrøvl, så flyttede man målstolpen til at det måske havde noget at gøre med endorfiner, der blev frigivet lokalt ved indstikssted og nu er man mere ovre i at man stimulerer nerverne (uden at man umiddelbart har forladt endorfinhypotesen). Men det er da sikkert, at skidtet virker.

    Man kan godt lave forsøg med akupunktur - også placebokontrollerede forsøg. Der findes sham-akupunktur og de forsøg er udført. Den generelle konklusion er, at der er tale om en placebobehandling og at sham-akupunktur også kan medføre placeboeffekten. Derudover kan man også vælge andre Det der har været mest lovende har vist været elektroakupunktur, men det er jeg ikke så meget inde i - vi bevæger os dog meget langt væk fra akupunktur i det tilfælde.

    Derudover er der også det faktum, at akupunktur kan medføre bivirkninger. Hvor mange og hvor svære bivirkninger kan man tillade, når der er så stor usikkerhed om effekten (det er der ikke om bivirkningerne i øvrigt) og at meget peger på, at der er tale om en placeboeffekt? Svaret er simpelt - effekten skal opveje bivirkningerne og det gør de næppe her. I yderste tilfælde risikerer man pneumothorax (punkteret lunge) og det er potentielt dødeligt (det er endda sket herhjemme)!

    Om kiropraktik virker mod kolik er en helt anden debat. Herhjemme er det omkring hvert femte spædbarn, der modtager kiropraktisk behandling. Det er et fuldstændig vanvittigt tal - og det foregår helt uden evidens for effekt! Det er jo meget pudsigt, at effekten helt forsvinder, når forældrene er blindede for om deres barn har modtaget kiropraktisk behandling eller ej. Det har ikke noget at gøre med, at forældre ikke vil gå med til at lade deres børn behandler uden at vide hvad der foregår - studiet er jo lavet. Det er på ingen måde umuligt at lave ordentlige videnskabelige undersøgelser - hvis man da vil. Edit: I nyere tid er der endda lavet sådan et studie herhjemme, som umiddelbart er det største der er udført og fremstår ganske robust. De fandt en forskel på en halv times gråd mellem de to grupper, men den var ikke signifikant når man justerede for hvor meget børnene græd før behandling. Generelt mente lige mange forældre i de to grupper, at gråden var blevet bedre eller helt var stoppet. Der var heller ingen forskel på hvor længe børnene sov. Dermed kan man lige så godt tage sit barn til en kiropraktor og gå udenfor i fem minutter, i stedet for at foretage behsndlingen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8054384/).

    At man ikke aner hvad børnene fejler, afholder heller ikke kiropraktorerne fra at behandle dem. Det kan man så mene om hvad man vil, men at kalde det støj i studierne, når det er sådan det foregår i praksis, er direkte forkert.

    Igen er der spørgsmålet om bivirkninger. Kiropraktorerne vil nemlig ikke anerkende, at fx manipulation af nakken kan medføre en blodprop i hjernen (grundet en arterie, der kan overrives (a. vertebralis)). Det forstår jeg godt de ikke vil, for det er godt nok svært at anbefale en behandling med så tvivlsom effekt med en så farlig potentiel konsekvens.

    Derudover skal det fremhæves, at anekdotisk evidens er lavest i evidenshierarkiet af en grund. Man oplever altså placeboeffekten også selvom man ikke er klar over det og selv mener, at der har været en klar effekt. Det er hele formålet med at lave studier. Vi kan ikke have en reel debat, når den ene anekdote efter den anden bliver hevet frem. Det er ikke brugbar evidens.
    I dit tilfælde skulle du have en hypotese om, at kiropraktisk behandling virker mod infantil kolik, baseret på din observation om, at dit barn stoppede med at græde (eller at du opfattede, at det stoppede med at græde) efter kiropraktisk behandling. At blive fuldstændig overbevist baseret på ovenstående stemmer ikke godt overens med en utrolig stærk tiltro til den videnskabelige metode - tværtimod.


    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Super indlæg, ougar.

    Mht. meridianbaner har jeg læst flere steder, at man faktisk er begyndt at kunne dokumentere visse baners eksistens….
    Det pågældende studie påstår at have fundet øget forekomst af små blodkar omkring akupunkturpunkterne (så nu er meridianer blodbaner?). Man kan diskutere om deres valg af scanner overhovedet er passende (aner ikke om det er valideret) og så scanner de døde kaniner (de beskriver dog ikke hvor mange kaniner de har undersøgt). De to valgte akupunkturpunkter er et ved maven og et ved underbenet. De er angiveligt 5 mm i kaniner og 10 mm hos mennesker (pudsigt størrelsesforhold). Så har man taget en vævsbiopsi af området (højde: 1,2 cm og diameter 4,5 mm) der er mindre end det påståede akupunkturpunkt. Så har man kontrolleret med andre prøver, der blev taget omkring 3 cm væk fra de to punkter.
    Kigger man på scanningerne, er det på ingen måde tydeligt, at der er forskel på antallet af små blodkar mellem de to prøver fra akupunkturprøverne og de to prøver fra ikke-akupunktur områderne.
    Når man læser artiklen ligner det, at de har kigger på en enkelt kanin - de beskriver i hvert fald kun 4 samples taget fra 4 forskellige steder (men de beskriver det som “rabbits” i artiklen). Derudover er der tale om så små områder, at jeg ikke tror på, at man kan udtage det helt præcise område gentagne gange, som det ellers er påkrævet.

    Det er altså ikke et særlig grundigt studie. Det påviser ikke, at meridianer eksisterer - selvom forskerne gør det. Det er faktisk sat op sådan, at man aldrig ville kunne påvise meridianer, selvom de fandtes. Det eneste de reelt kan påvise er, at der måske er flere små blodkar i de samples de har taget, men de har så få samples, at de ikke engang kan generalisere deres fund til kaniner - og da slet ikke mennesker.

    Man må dog give forfatterne kredit - det er sindssygt svært at finde noget, der ikke findes. Men det er tydeligt, at uanset hvilke beviser der end måtte fremlægges, så er du overbevist. Igen så er konklusionen fast og så fylder man hullerne med hvad man kan. Det er pseudovidenskab, ikke videnskab og forfatterne i din artikel anvender ikke den videnskabelige metode.

    Sidst redigeret af Kenney : 27.05.22 kl. 20:21

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis vi skal diskutere resultater uden at du anerkender den kæmpe europæiske succeshistorie FCK og Ståle var og stimen på nogle og 30 kampe i træk, hvor der maksimalt blev scoret 1 mål imod os - så giver jeg op på forhånd.

    Det er fint at sadle om, men vi går væk fra den taktik som virkede og det er alt andet lige en chance at tage og virker den ikke, så bør man da seriøst overveje om ændringen har været den rigtige. Hjulmand gør det rigtig godt, men dk var også svineheldige med overhovedet gå videre fra puljen til EM, det hører også med til historien.

    Selvom jeg synes det var rigtigt at skifte Ståle ud, så mangler jeg bare at bliver overbevist om at vi skulle skifte hele grundlaget for vores succes
    Jeg anerkender skam den europæiske succes Ståle skabte, men det er så absolut ikke det samme, som at anerkende den præmissen om, at europæisk succes alene kan opnås via en stram, defensivt orienteret 4-4-2. Det er alt for nemt blot at henvise til resultater og statisktikker uden af forholde sig til præstationer.. Vi har spillet nogle fremragende europæisle kampagner under Ståle, men vi har ved gud også spillet nogle virkelig sløje. Det vi netop har spillet i ECL rangerer vel middel på Ståle-skalaen, og i og med at det er første europæiske kampagne efter Ståle, så er det svært at konkludere hverken den ene eller den anden vej, men der er umiddelbart intet der peger imod, at vi skulle kunne opnå europæisk succes med vores nuværende spilkoncept, så længe vi har de rette kvalitetsspillere. I sidste ende er det det, der har haft betydning for vores store europæiske sæsoner (altså kvaliteten i spillertruppen) og ikke at vi har spillet 4-4-2.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Status - sæson 2 efter Ståle

    Jeg synes, det er tæt på umuligt at vurdere, hvorvidt Thorups spillestil kan give succes på europæisk plan, for det har ved gud været svært at pege på kampe, hvor vi både har mødt virkelig kvalificeret modstand OG haft hele truppen til rådighed.

    Vi går ubesejret gennem ECL-kvalifikationen, hvor det største problem i den forbindelse er at Wilczek brænder straffespark mod Lokomotiv Plovdiv, så vi ikke vinder på udebane der, og at de scorer to mål i returkampen, så den lange europæiske stime med max. 1 mål imod brydes. Uagtet at man kan irriteres over det, så er det stadig i småtingsafdelingen.

    I en meget nem ECL-pulje møder vi to ufatteligt svage hold, som vi ubesværet fejer af banen, og så taber vi hjemme mod PAOK, fordi vi spiller i undertal i over 80 minutter, samt mangler både Zeca og Falk pga. skader, mens vi vinder på udebane. Fire pligtsejre, og så en god præstation på udebane i gruppespillet, det er godkendt, men det er svært at fortælle noget som helst om niveauet.

    I 1/8 finalen trækker vi så en af de sværest mulige resterende modstandere i turneringen, og lægger godt nok ud som lyn og torden i første halvleg på udebane, men den resterende tid af dobbeltopgøret mod PSV taber vi stadig 1-7. Og ja, der var ingen angribere til rådighed, Zeca og Falk var skadet i returopgøret, Grabara var syg, Babacar havde karantæne, og vi havde nada at skyde med fra bænken mod et hold, hvis markedsværdi er ca. 2,5 gange større end vores. Det er svært at kunne komme med en saglig konklusion på baggrund af så lidt empiri.

    Hvad man måske kan bruge som målestok i stedet, er mængden af store chancer og xG skabt imod os, hvilket kan give en ide om vi forsvarsmæssigt leverer over niveau eller ej. Hvis vi tager de fire kampe mod PAOK og PSV (fordi de modstandere svarer til EL-modstand og derover), har vi i alle fire kampe et xG imod på over 1. Men kun i én af de fire kampe, ude mod PAOK, formår vi at lukke færre mål ind end hvad xG indikerer. I de tre andre kampe lukker vi flere mål ind end hvad xG indikerer. I de 4 kampe med xG imod på >1, havde vi i snit et xG imod på 2,23, mens vi lukkede 2,75 mål ind pr. kamp.

    Hvis vi kigger på Ståles seneste fulde europæiske kampagne, 19/20 sæsonen, har FCK både et lavere xG for og et lavere xG imod. I samtlige kampe, hvor xG imod er på 1 eller derover, formår holdet at lukke færre mål ind end hvad xG indikerer. I de 8 kampe med xG imod på >1 havde vi i snit et xG imod på 1,76, mens vi lukkede 0,83 mål ind pr. kamp.

    Så man kan godt argumentere for at den ændrede spillestil gør, at vi i kampe mod modstandere på samme niveau eller lavere, der kan vi godt holde modstanderne fra at score, men at det er sværere at bokse over egen vægtklasse, både fordi vi tillader flere chancer imod, og vi formår ikke i lige så høj grad at holde modstanderen fra at score.

    Modsat har vi i 3 af de 4 ovennævnte kampe under Thorup scoret flere mål end hvad xG mener, vi burde. I snit har vi et xG på 1,23 pr. kamp, mens vi har scoret 1,75 mål pr. kamp. Til sammenligning havde vi under Ståle et xG på 0,91 pr. kamp, mens vi scorede 1,25 mål pr. kamp.

    Altså kan man godt tillade sig at sige, at vi scorer flere mål under Thorup i de "sværere" kampe, mens vi også lukker flere mål ind.

    Men igen, det er svært at konkludere noget, for begge europæiske kampagner har været præget af langvarige skader og/eller karantæner til nøglespillere undervejs, med hvert sit impact. Boilesen, Wind, N'Doye og Zeca under Ståles sidste fulde sæson, og Zeca, Falk, Babacar og Grabara under Thorup.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Status efter 14 superligakampe med Jess
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 05.04.21, 10:11
  2. Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 24.02.13, 16:53
  3. Status og Karakter efter FCK - VFF
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 12:49
  4. Status efter 17 kampe
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •