Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
45. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    35 77.78%
  • Uafgjort!

    7 15.56%
  • Nederlag!

    3 6.67%
Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 109

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    2. Spiller med X-faktor. Vi troede vi havde fået det med Amoo/Mukairu, men nu har vi i flere år skreget på en spiller som kan sætte sin direkte modstander og jeg ser det sjældent. Der var en fin aktion i slutningen af kampen fra VK. Det var det.
    Jeg ved fandeme heller ikke, hvad jeg skal sige til her. Det er så forpulet skuffende, at vi stadig/igen ligner et dybt ordinært hold. Med hensyn til det her punkt kan jeg ikke lade være med at undre mig over, at vi har en træner, der virker bange for at bruge de typer, der kan noget på egen hånd. Jeg har stor fidus til Johannesson, og jeg er også med på, at Claesson har masser af brugbare kvaliteter, men mod en oprykker på hjemmebane er det sgu for fattigt ikke at stille op med fløje, der kan noget på egen hånd.

    Sats nu på de mange unge, hurtige, tekniske kanter, vi har i truppen, selv om de på grund af deres alder stadig er ustabile i præstationerne. Det der fokus på "driftsikre" typer var en af mine hovedanker mod Ståle, og Thorup fortsætter tendensen, når han kører med folk på kanterne, der burde være bedre centralt. Giv folk som Roony, Mukairu, Bøving, Amoo en håndfuld kampe fra start, så vi kan få noget tempo, bevægelse og kreativitet ind på holdet. Mange tak.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Kampen i dag var med stor sandsynlighed allerede tabt, inden den blev fløjtet i gang. Jeg har tidligere beskrevet, hvordan vores angrebsspil er en one-trick-pony og hvor let det er at dæmme op for den – og det skete i dag, så vores angreb endte som en no-trick-pony.

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...en-2022/page64

    Vi skaber ingenting – vi har to chancer begge på riposter. Den ene går til Isak og den anden til Roony. Efter 20 minutter var det indlysende, at vi var læst og jeg sad med en tydelig fornemmelse af, hvor det bar henad. Spillerne mistede troen på taktikken og begyndte på nogle halv-desperate/håbløse afslutninger fra 20-25 meter. Spillerne løb det de skulle, så de leverede i princippet. Det var taktikken der fejlede. Det eneste, der var mere umuligt end taktikken, det var JT’s insisteren på at fastholde den kampen igennem.

    Håbløs og elendig præstation af trænerteamet med JT i spidsen – det var absolut et kampforløb, man kunne frygte på forhånd, og vi havde ingenting at skyde med, hverken taktisk eller i form af indskiftninger.

    JT’s egne ambitioner da han tiltrådte, for snart to sæsoner siden, var, at vi skulle være fleksible, kunne spille på mange måder, moderne og uden systemer, men med relationer. I det perspektiv var dagens kamp et billede på den omgang Bullshit. Et fuldstændig stigmatiseret hold inkl. trænerbænk, der var fastlåst i den lagte taktik.

    Når man ser truppen, så er dagens kamp også et billede på, hvor meget crap-shopping PC har foretaget. Vores foretrukne angribere er alle kendetegnet ved at være markant langsomme, fysisk underlegne, dårlige i hovedspillet, uden gennembrudskraft og for VC og Isaks vedkommende, et meget lavt teknisk niveau. Roony for Isak løftede teknikken lidt, men det øvrige er status quo. Sådan et angreb kan ikke true. Der skal sælges fem spillere og så købes minimum tre på solidt internationalt niveau. Vores boksspillere sidder begge udenfor i 75 minutter selvom det allerede efter 20 minutter var klart, at der skulle sådan en på banen.

    Alle faldt gennem i dag – særligt synes jeg, at tre spillere var decideret elendige. Jelert skal undskyldes, de to andre Diks og Isak var en katastrofe. Diks har snart været elendig meget længe nu og Isak blev i en periode reddet af hans scoringer, der overskyggede hans meget store begrænsninger i det elementære håndværk. Jeg spår, at antallet af mål fra Isak bliver færre. Han afslutter konsekvent på samme måde. Venstre inderside, og så lægger han overkroppen lidt til højre. Det er elendig afslutningsteknik, når han kommer ind fra højrekanten. Målmændene har læst ham og de afslutninger er til at tage for en fornuftig superliga-målmand.

    Vi er meget enkle at lægge taktik mod og hvis modstanderne er indstillet på at gennemføre kampene på den præmis, så bliver det en svær sæson. Så skal vi glæde os til at møde FCN og Lyngby, der typisk insisterer på at gennemføre kampene på egne præmisser.

    En JT-kommentar til Tipsbladet – truppen er stærk nok til CL-kval. Det er den så ikke, men han lægger da noget af et pres på sig selv., for så kan det jo kun være hans fejl, når det kikser.
    Goldbæks Højrefod


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Måske man i fremtiden skal finde træningspartnere som vi ved "pakker" sig, især når vi ved hvem vi skal møde i sæsonåbningen. Ja Fayenoord og Brugge lyder lidt mere sexet, men måske ikke det vi har behov for.

    Jeg syntes faktisk ovenstående statistik er skræmmende over så en lang periode med sæsonåbninger.
    Tja. Igen er det nok lidt med en CL kval i baghovedet, så man gerne vil matches hårdt.
    Jeg ved heller ikke, om det nødvendigvis hjælper så meget at have en træningskamp mod et defensivt hold. Langt hen af vejen kan vi godt spille imod det, men i dag er vi sløsede og manglede indstilling. Og så mangler vi i den grad en god angriber, så Biel ikke skal gemmes væk på den position. Det er spild af hans talent, men jeg forstår godt, at trænerteamet vil have de bedste spillere på banen i form af både Hakon og Biel fremfor en tynd angriber i Babacar eller Karamoko.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tja. Igen er det nok lidt med en CL kval i baghovedet, så man gerne vil matches hårdt.
    Jeg ved heller ikke, om det nødvendigvis hjælper så meget at have en træningskamp mod et defensivt hold. Langt hen af vejen kan vi godt spille imod det, men i dag er vi sløsede og manglede indstilling. Og så mangler vi i den grad en god angriber, så Biel ikke skal gemmes væk på den position. Det er spild af hans talent, men jeg forstår godt, at trænerteamet vil have de bedste spillere på banen i form af både Hakon og Biel fremfor en tynd angriber i Babacar eller Karamoko.
    Måske.

    Jeg syntes bare det tegner sig til at være en tendens når vi over en 10 årige periode, performer så dårligt i sæson åbningen. Sidste år blev vi taget på sengen og blev udspillet af SIF i sæsonåbningen. Nu hørte jeg Grabara, nævnte i Post interview, at det måske lå i baghovedet at de gik lidt "let" ind til kampen. Sådan burde det sgu ikke være.

    Vi mangler helt klart en Plan B. Hvis Falk bliver er/bliver skadet er vi fuucked. Læg dertil vi fortsat mangler fart og en 9'er som du er inde på. Babacar tror jeg ikke på.

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved fandeme heller ikke, hvad jeg skal sige til her. Det er så forpulet skuffende, at vi stadig/igen ligner et dybt ordinært hold. Med hensyn til det her punkt kan jeg ikke lade være med at undre mig over, at vi har en træner, der virker bange for at bruge de typer, der kan noget på egen hånd. Jeg har stor fidus til Johannesson, og jeg er også med på, at Claesson har masser af brugbare kvaliteter, men mod en oprykker på hjemmebane er det sgu for fattigt ikke at stille op med fløje, der kan noget på egen hånd.

    Sats nu på de mange unge, hurtige, tekniske kanter, vi har i truppen, selv om de på grund af deres alder stadig er ustabile i præstationerne. Det der fokus på "driftsikre" typer var en af mine hovedanker mod Ståle, og Thorup fortsætter tendensen, når han kører med folk på kanterne, der burde være bedre centralt. Giv folk som Roony, Mukairu, Bøving, Amoo en håndfuld kampe fra start, så vi kan få noget tempo, bevægelse og kreativitet ind på holdet. Mange tak.
    Jeg er uenig. Vi ved, at Horsens kommer til at pakke sig, hvorfor de hurtige spillere som Mukairu ikke får noget rum at udfordre i. På baggrund af det, så synes jeg at kanterne egentlig gav sig selv fra start af, da både Claesson og Johansson er stærke relationelt og i kombinationerne. Jeg undrede mig til gengæld over, at Jehlert var valgt fremfor VK. Ikke fordi Jehlert var dårlig, men fordi en venstrebenet back bare giver mere bredde og flere muligheder. Desuden pakkede Horsens sig centralt og tillod indlæg, hvilket er endnu en grund til at bruge VK. Det kunne de selvfølgelig gøre, da vi spillede uden rigtig angriber. Jeg kan forstå den beslutning, men det er håbløst, at vi ikke har en angriber, som man stoler på. I dag havde en NDoye, Cornelius eller Wind kunne skabe plads til Biel/Haraldsson ligesom vi ville kunne blive farlig på indlæg. Det er et kæmpe problem, som PC er nødt til at forholde sig til. Det går ikke at låse Biel som angriber.

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Helt enig. FCK har længe manglet en 9'er til angrebet, samt at den centrale midtbane står og falder med fart og skader. Bevares, Zeca er tæt på officielt comeback efter sin lange skadespause, men holdet står i til halsen, hvis Falk og Zeca er væk med karantæne/skader. Så er det et stort problem for holdet, for hvem vil tage ansvaret, når de centrale skikkelser er ude.
    Casper the ghost

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er uenig. Vi ved, at Horsens kommer til at pakke sig, hvorfor de hurtige spillere som Mukairu ikke får noget rum at udfordre i. På baggrund af det, så synes jeg at kanterne egentlig gav sig selv fra start af, da både Claesson og Johansson er stærke relationelt og i kombinationerne. Jeg undrede mig til gengæld over, at Jehlert var valgt fremfor VK. Ikke fordi Jehlert var dårlig, men fordi en venstrebenet back bare giver mere bredde og flere muligheder. Desuden pakkede Horsens sig centralt og tillod indlæg, hvilket er endnu en grund til at bruge VK. Det kunne de selvfølgelig gøre, da vi spillede uden rigtig angriber. Jeg kan forstå den beslutning, men det er håbløst, at vi ikke har en angriber, som man stoler på. I dag havde en NDoye, Cornelius eller Wind kunne skabe plads til Biel/Haraldsson ligesom vi ville kunne blive farlig på indlæg. Det er et kæmpe problem, som PC er nødt til at forholde sig til. Det går ikke at låse Biel som angriber.
    Men en spiller som Roony, der kan udfordre og sætte en mand - også uden at have plads til at få fart på - havde givet bedre mening end Johannesson. Og igen, jeg har stor fidus til Johannesson, men han er altså udpræget central.

    Jelert-valget virkede meget mystisk, ikke mindst fordi han ikke optrådte i startopstillingen, der kom en time før kampen. Jeg gik ud fra, at VK var blevet skadet i opvarmningen, men så dukkede han pludselig op og varmede op i pausen. Jeg ved ikke, hvad det handlede om, men det lod ikke til at være planen, at Jelert skulle spille. Og han lignede da også en, der slet ikke var klar!

    Jeg er enig i, at det er håbløst, at vi ikke har en giftig angriber. Ja, det kan principielt være lige meget, hvor målene kommer fra, men vi så bare igen i dag, at folk som Biel og Claesson er alt for uskarpe til, at vi kan sætte vores lid til, at de skal stå for hovedparten af målene. Indtil PC får købt en angriber FRA DEN DER FORPULEDE HYLDE, SOM HAN HAR FABLET OM, MEN SOM VI ENDNU MANGLER AT SE NOGET TIL, ville jeg faktisk foretrække, at Thorup giver de angribere, vi har, chancen. Det giver i hvert fald ingen mening at bruge to bænkepladser på dem og sætte dem ind med 10-20 minutter tilbage på et hold, der ikke er gearet til at spille med dem.
    Sidst redigeret af Garneren : 17.07.22 kl. 20:23
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Kampen i dag var med stor sandsynlighed allerede tabt, inden den blev fløjtet i gang. Jeg har tidligere beskrevet, hvordan vores angrebsspil er en one-trick-pony og hvor let det er at dæmme op for den – og det skete i dag, så vores angreb endte som en no-trick-pony.

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...en-2022/page64

    Vi skaber ingenting – vi har to chancer begge på riposter. Den ene går til Isak og den anden til Roony. Efter 20 minutter var det indlysende, at vi var læst og jeg sad med en tydelig fornemmelse af, hvor det bar henad. Spillerne mistede troen på taktikken og begyndte på nogle halv-desperate/håbløse afslutninger fra 20-25 meter. Spillerne løb det de skulle, så de leverede i princippet. Det var taktikken der fejlede. Det eneste, der var mere umuligt end taktikken, det var JT’s insisteren på at fastholde den kampen igennem.

    Håbløs og elendig præstation af trænerteamet med JT i spidsen – det var absolut et kampforløb, man kunne frygte på forhånd, og vi havde ingenting at skyde med, hverken taktisk eller i form af indskiftninger.

    JT’s egne ambitioner da han tiltrådte, for snart to sæsoner siden, var, at vi skulle være fleksible, kunne spille på mange måder, moderne og uden systemer, men med relationer. I det perspektiv var dagens kamp et billede på den omgang Bullshit. Et fuldstændig stigmatiseret hold inkl. trænerbænk, der var fastlåst i den lagte taktik.

    Når man ser truppen, så er dagens kamp også et billede på, hvor meget crap-shopping PC har foretaget. Vores foretrukne angribere er alle kendetegnet ved at være markant langsomme, fysisk underlegne, dårlige i hovedspillet, uden gennembrudskraft og for VC og Isaks vedkommende, et meget lavt teknisk niveau. Roony for Isak løftede teknikken lidt, men det øvrige er status quo. Sådan et angreb kan ikke true. Der skal sælges fem spillere og så købes minimum tre på solidt internationalt niveau. Vores boksspillere sidder begge udenfor i 75 minutter selvom det allerede efter 20 minutter var klart, at der skulle sådan en på banen.

    Alle faldt gennem i dag – særligt synes jeg, at tre spillere var decideret elendige. Jelert skal undskyldes, de to andre Diks og Isak var en katastrofe. Diks har snart været elendig meget længe nu og Isak blev i en periode reddet af hans scoringer, der overskyggede hans meget store begrænsninger i det elementære håndværk. Jeg spår, at antallet af mål fra Isak bliver færre. Han afslutter konsekvent på samme måde. Venstre inderside, og så lægger han overkroppen lidt til højre. Det er elendig afslutningsteknik, når han kommer ind fra højrekanten. Målmændene har læst ham og de afslutninger er til at tage for en fornuftig superliga-målmand.

    Vi er meget enkle at lægge taktik mod og hvis modstanderne er indstillet på at gennemføre kampene på den præmis, så bliver det en svær sæson. Så skal vi glæde os til at møde FCN og Lyngby, der typisk insisterer på at gennemføre kampene på egne præmisser.

    En JT-kommentar til Tipsbladet – truppen er stærk nok til CL-kval. Det er den så ikke, men han lægger da noget af et pres på sig selv., for så kan det jo kun være hans fejl, når det kikser.
    Vi skal passe på med ikke at male Fanden på væggen efter endnu en dårlig sæsonstart. Men ellers er jeg meget enig i din kritik.

    Efter kampen lagde JT da heller ikke skjul på, at man slet ikke havde opereret med en plan b. Af uransagelige årsager blev man taget på sengen taktisk (selv om intet der skete i dag var særligt overraskende), og det havde man ikke et modsvar på. Overhovedet!

    Det er både tankevækkende, bekymrende og uforståeligt.

    Noget af det handler selvfølgelig om truppen. P.t. har vi bare ikke den oplagte 9'er, selv om vi må håbe, at Orri bliver det i løbet af sæsonen. Her hviler ansvaret langt mere på PC's skuldre, der solgte hele vores angreb på en enkelt sæson uden skudsikre erstatninger.

    Noget tredje handler om det mentale. Vi var ikke klar. Det konkluderede både JT, Grabara og Boilesen på hver sin måde efter kampen.

    Når al det er sagt, tror jeg, vi kan forvente endnu en fesen kamp eller to i løbet af de første kampe, og så VIL det begynde at gå bedre. Det kræver en del kampe i benene at spille et hold som AaB så legende let ud af banen, som vi gjorde i sæsonens sidste kamp. Men vi HAR spillerne til det - når vi altså ikke bliver taktisk sat til vægs som i dag.

    Misforstå mig ikke: Jeg er hamrende skuffet, og jeg er irriteret over, at en ellers stærk holdopstilling viser så lidt, ligesom at modsvaret fra bænken var så pauvert. Men jeg er også fortrøstningsfuld og tror stadig, det bliver en fantastisk sæson. Samtidig krydser jeg fingre for, at det var et wake-up-call til PC om at få signet de to spillere, vi p.t. i den grad mangler: En 9'er og en vild central midt med offensive kvaliteter.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Vi skal passe på med ikke at male Fanden på væggen efter endnu en dårlig sæsonstart. Men ellers er jeg meget enig i din kritik.

    Efter kampen lagde JT da heller ikke skjul på, at man slet ikke havde opereret med en plan b. Af uransagelige årsager blev man taget på sengen taktisk (selv om intet der skete i dag var særligt overraskende), og det havde man ikke et modsvar på. Overhovedet!

    Det er både tankevækkende, bekymrende og uforståeligt.

    Noget af det handler selvfølgelig om truppen. P.t. har vi bare ikke den oplagte 9'er, selv om vi må håbe, at Orri bliver det i løbet af sæsonen. Her hviler ansvaret langt mere på PC's skuldre, der solgte hele vores angreb på en enkelt sæson uden skudsikre erstatninger.

    Noget tredje handler om det mentale. Vi var ikke klar. Det konkluderede både JT, Grabara og Boilesen på hver sin måde efter kampen.

    Når al det er sagt, tror jeg, vi kan forvente endnu en fesen kamp eller to i løbet af de første kampe, og så VIL det begynde at gå bedre. Det kræver en del kampe i benene at spille et hold som AaB så legende let ud af banen, som vi gjorde i sæsonens sidste kamp. Men vi HAR spillerne til det - når vi altså ikke bliver taktisk sat til vægs som i dag.

    Misforstå mig ikke: Jeg er hamrende skuffet, og jeg er irriteret over, at en ellers stærk holdopstilling viser så lidt, ligesom at modsvaret fra bænken var så pauvert. Men jeg er også fortrøstningsfuld og tror stadig, det bliver en fantastisk sæson. Samtidig krydser jeg fingre for, at det var et wake-up-call til PC om at få signet de to spillere, vi p.t. i den grad mangler: En 9'er og en vild central midt med offensive kvaliteter.
    Godt indlæg og jeg er enig.

    Set ud fra de seneste mange sæsonstarter, så virker det altid lige til "Motoren" skal i gang. FCM har i øvrigt også en elendig statistik i sæsonåbninger.

    På den lange bane skal vi nok kæmpe om Guldet igen, men jeg tror det står og falder med en Falk i god form (lad os håbe han ikke bliver skadet) samt om vi får købt en kvalitets Angriber der hamre 15+ kasser ind.

    Der er pres på PC og han kan næsten kun skuffe. Den der med en Top angriber fra en høj hylde, tror jeg ikke på. Det bliver 100 % en angriber vi ikke har hørt noget om.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Det er jo helt utroligt så taktisk Jess er udfordret. Jeg har endnu tilgode at se han kan ændre en kamp i spillet. Han skifter to backs med to backs hvor vi er bagud, det skal han jo ikke, er han i tvivl om hvor hvem hans favorit backs er må han sgu tage den til træning. Det her er jo sølle at se på.

    Der var jo også flere kampe sidste sæson hvor man tog sig til hovedet.

    En ting er jo at han stiller med nul angriber, det er jo hvad det er, men det er jo tydeligt at det ikke fungere.

    Så mit bedste bud på en transfer er, fyr nu for helvede cluejess- han er og bliver ikke FCK træner uanset hvor flink han er


  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    ...

    Noget af det handler selvfølgelig om truppen. P.t. har vi bare ikke den oplagte 9'er, selv om vi må håbe, at Orri bliver det i løbet af sæsonen. Her hviler ansvaret langt mere på PC's skuldre, der solgte hele vores angreb på en enkelt sæson uden skudsikre erstatninger.
    ...

    Misforstå mig ikke: Jeg er hamrende skuffet, og jeg er irriteret over, at en ellers stærk holdopstilling viser så lidt, ligesom at modsvaret fra bænken var så pauvert. Men jeg er også fortrøstningsfuld og tror stadig, det bliver en fantastisk sæson. Samtidig krydser jeg fingre for, at det var et wake-up-call til PC om at få signet de to spillere, vi p.t. i den grad mangler: En 9'er og en vild central midt med offensive kvaliteter.
    For mig er FCK en klub, der dominerer superligaen med pæn afstand til de øvrige og det er niveauet, som bærende spillere skal matche. I det perspektiv synes jeg, at der kører en ungdoms-hype herinde.

    Vores unge spillere er rigtig dygtige unge spillere, men de er på ingen måde spillere, der endnu har det niveau, som skal berettige, at de bærer noget i kampene eller skal spille kampe i fuld tid. Ikke i denne sæson og formentlig heller ikke i næste. VK er god nok og Hákon har fysikken til at spille en god halvleg.

    Resten burde have meget længere til en startplads på holdet. Rent fodbold-fagligt kan jeg have svært ved at genkende vores unge spillere i nogle af de meget optimistiske indlæg jeg læser.

    Mht. PC så skal jeg tro på, at han kan løfte opgaven. Men det må også være sidste chance. Det er hans tredje vindue, 14/15 nye spillere hidtil og en meget lav hitrate. Hans største performance har været at beskære transferbudgettet med 50%. I munden er den sportslige ledelse ligeså ambitiøs som altid, men i handlingen er det til dato den mest uambitiøse ledelse, klubben har haft.

    Put your money where you mouth is.
    Goldbæks Højrefod

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men en spiller som Roony, der kan udfordre og sætte en mand - også uden at have plads til at få fart på - havde givet bedre mening end Johannesson. Og igen, jeg har stor fidus til Johannesson, men han er altså udpræget central.

    Jelert-valget virkede meget mystisk, ikke mindst fordi han ikke optrådte i startopstillingen, der kom en time før kampen. Jeg gik ud fra, at VK var blevet skadet i opvarmningen, men så dukkede han pludselig op og varmede op i pausen. Jeg ved ikke, hvad det handlede om, men det lod ikke til at være planen, at Jelert skulle spille. Og han lignede da også en, der slet ikke var klar!
    Jeg er enig mht Roony. På den anden side har jeg ikke set træningerne, så jeg aner ikke, hvad hans form er. Ligner det afslutningen på sidste sæson, så synes jeg, at det var oplagt at gå med Johansson igen også set i lyset af, at vi havde pænt succes med ham på pladsen inden ferien. Og med lidt held og dygtighed så scorer ham jo også et mål, ligesom Claesson på den anden kant vel også bør score i kampen.

    Jeg må indrømme, at jeg er mest skuffet over indstilling og mangel på koncentration. Defensivt lavede både Boile og Vavro store fejl, imens vi i det opbyggende spil også laver simple fejl, som ikke har noget med taktik at gøre. Presset sad heller ikke særlig godt.

    Mht Jelert/VK ved jeg ikke hvad der skete. Jeg synes kun at have set en opstilling med Jelert og ikke VK. Det ærgrede mig forøvrigt, at man ikke bare udskiftede Diks med VK og satte Jelert over til højre. Ankersen kommer jo aldrig ind og laver noget godt i disse situationer

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Selvfølgelig går verdenen ikke under efter første kamp - men alt det som JT/FCK er blevet kritiseret for i 2 år blev vist i dag

    - alt for lette at læse og stoppe ved at stå kompakt centralt
    - absolut ingen plan B
    - fuldstændig panik, hvis vi kommer bagud (inklusiv JT der står og sender en million håndtegn afsted)
    - ingen selvtillid i truppen
    - vi kan ikke true på indlæg pga der intet er i feltet
    - for mange spiller på udvandt plads og lidt hårdt er det inklusiv Falk. Vi har trukket vores dåseåbner for langt tilbage på banen

    Jeg var forsigtig optimist, men jeg lærer nok aldrig at forstå eller holde af JT

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Når al det er sagt, tror jeg, vi kan forvente endnu en fesen kamp eller to i løbet af de første kampe, og så VIL det begynde at gå bedre. Det kræver en del kampe i benene at spille et hold som AaB så legende let ud af banen, som vi gjorde i sæsonens sidste kamp. Men vi HAR spillerne til det - når vi altså ikke bliver taktisk sat til vægs som i dag.
    Det der lyder som en plausibel forklaring på, at et hold bestående af en masse nyindkøb ikke præsterer endnu. Som vores hold efter vinterpausens massive udskiftninger.

    Men vores trup burde jo nu netop høste frugterne af at være stort set uændret og dermed sammenspillet siden sidste sæson...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (17.07.22 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det der lyder som en plausibel forklaring på, at et hold bestående af en masse nyindkøb ikke præsterer endnu. Som vores hold efter vinterpausens massive udskiftninger.

    Men vores trup burde jo nu netop høste frugterne af at være stort set uændret og dermed sammenspillet siden sidste sæson...
    Jamen, jeg er da også møghamrende skuffet. Men jeg prøver bare at minde mig selv om, at jeg ganske ofte er møgskuffet efter første kamp i sæsonen, fordi spillet er langsomt, uinspirerende og resultatet også ofte er ganske pauvert.

    Og så skal vi åbenbart igen-igen lige vende os til at spille mod hold, der graver sig helt ned. Dem har vi trods alt ikke mødt så mange af i slutspillet.

    Men igen: Det er IKKE et forsvar. Der er meget at kritisere i dag. Jeg argumenterer bare for, at det ikke behøver at tyde på, at vores hold hen over en kort sommerferie er gået langt ned i kvalitet.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 14.08.17, 16:04
  2. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 30.10.12, 20:39
  3. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens-FC København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 20.10.08, 20:05
  5. Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 07.05.08, 18:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •