Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
57. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder

    25 43.86%
  • Uafgjort

    16 28.07%
  • FCK vinder

    16 28.07%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 80 af 80

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har ikke fået set kampen endnu eller situationen med Grabara og Ross, så jeg kan ikke udtale mig konkret om den situation.

    Men jeg lyttede til podcasten "Spiller til spiller" med et af afsnittene "Dommerformanden forklarer". Dér forklarer han at VAR (i sådan en situation) jo kun blander sig hvis der er tale om en "clear and obvious" fejl til rødt. Hvis der er rum for at dommeren kunne tolke det som evt (mørke)gult, så blander VAR sig ikke, da det er ikke er et område som VAR ændrer på.
    Undtagen når det komme til offsides som mod Horsens åbenbart. Her må VAR gerne blive brugt som et værktøj for at dommeren kan vurdere sit skøn igen.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Undtagen når det komme til offsides som mod Horsens åbenbart. Her må VAR gerne blive brugt som et værktøj for at dommeren kan vurdere sit skøn igen.
    Ja, det var lidt mærkeligt. Men det var vidst fordi at det ikke handlede om hvorvidt en spiller var x antal cm on-/offside, men hvorvidt han havde indflydelse på spillet, eller husker jeg forkert?

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Så du påstår simpelthen, at det ikke var sket i Parken, hvis det havde været omvendt? Husk på at han jo angiveligt sparkede en bold i hovedet på en 13-årig for ikke særlig mange måneder siden. Jeg havde frydet mig noget så gevaldigt, og det er sikkert dårlig stil, men jeg havde 100% set det som karma for selv at være en gigantisk klovn. Og ja, han var en kæmpe idiot med det spark ud på tribunen, som burde have givet rødt.
    Tak for at sige det som alle tænker men ingen vil indrømme.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Ja, det var lidt mærkeligt. Men det var vidst fordi at det ikke handlede om hvorvidt en spiller var x antal cm on-/offside, men hvorvidt han havde indflydelse på spillet, eller husker jeg forkert?
    Du husker korrekt, men her er der jo trods alt også tale om dommerskøn. Især situationen med Claesson kan næppe kaldes 'clear and obvious'.

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (24/07-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Du husker korrekt, men her er der jo trods alt også tale om dommerskøn. Især situationen med Claesson kan næppe kaldes 'clear and obvious'.
    Det er rigtigt at der er tale om dommerskøn, men ifølge dommerformandens forklaringer i podcastene, så har de ændret VAR's interventionsgrad til at være "så lille som muligt". Dvs at hvis de i VAR-vognen vurderer at dommeren har rum for at tolke situationen som ikke værende til rødt (og derfor fastholde dommerens valg), så vil de ikke intervenere. Så formentlig ville VAR have interveneret i sæson 1 eller 2 med VAR, men fordi man synes der var meget VAR ind før, så har man nu valgt en tilgang med mindst mulig indblanding.

    Jeg synes dog godt at man kunne tage den tilgang op til vurdering når det drejer sig om fx særlig farligt spil. Det vil være relativt få situationer hver sæson og derfor ikke have stor indflydelse på det samlede flow i kampene, men vil måske kunne være med til at mindske hasarderet spil.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  2. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  3. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •