Fint med en sejr, men det var en spillemæssigt dårlig præstation. Også bekymrende hvor mange fejl der laves i forsvaret, da det uden tvivl var forsvaret, der sikrede os mesterskabet sidste sæson. Der er grund til bekymring.
Fint med en sejr, men det var en spillemæssigt dårlig præstation. Også bekymrende hvor mange fejl der laves i forsvaret, da det uden tvivl var forsvaret, der sikrede os mesterskabet sidste sæson. Der er grund til bekymring.
Sjældent jeg er sur når vi har vundet. Især når det er 3-1 i Aalborg. Men præstationen i dag var langt under niveau. Rystende ringe faktisk. Usammenhængende spil. Et hav af individuelle fejl og elendige beslutninger. Værst var nok VK. Jeg bliver irriteret af at kigge på ham. Hakon var også dårlig. Boile var dårlig. Bøving elendig. Isak har god energi, men laver så mange fejl og dårlige aktioner også. Vi skal finde noget helt andet spil frem asap, hvis ikke denne sæson skal ende i den rene katastrofe.
VAR havde fået ballade hvis sejren mistede :). Der kan både gives rødt til Ross og dømmes straffe uden at man kan brokke sig.
Fedt med en sejr - den havde jeg faktisk ikke forventet, men vi har styr på AaB.
Virkelig vigtig sejr!
Vi kom fint tilbage efter nogle af de værste 35 min i mands minde.
Men vi kommer ikke til at buldre derud af medmindre der kommer markant andre boller på suppen.
Hver kamp vil være fifty-fifty, som det også var i store dele af sidste sæson.
Og det går jo bare ikke.
Zan
“Kan gives rødt” synes jeg er en stor underdrivelse. Jeg mener det er en gigantisk fejl at han ikke får rødt. Det er nærmest overlagt mord, og totalt underordnet om det er med vilje eller ej. Det er en grov tilsidesættelse af hensynet til modstanderen det han laver og derfor klokkeklart rødt. Hvem husker ikke Falks røde kort på Kaiser i Brøndby. Langt mildere omstændigheder end denne her. Og alle eksperter var dengang enige om at Falks røde var ok. Gør ingen forskel om man kommer smadrende ind i en modstander med pandebrasken først, eller en fodsål. Lige før det er farligere med sådan en skalle der.
Det var godt nok en rodet kamp. Vi begynder mildest talt elendigt, får Grabara skadet, og er hamrende heldige at kunne gå til pause med en sidste-sekunds scoring af vores nye topscorer, Claesson, på det første af to målmandskiks fra AaBs generøse målmand, Posavec.
Anden halvleg er klart bedre set med FC-briller. Ísak laver et glimrende indhop i stedet for en lidt vel ivrig Bøving, som havde energien - men ikke ligefrem slutproduktet i første halvleg. Vi får et større og større spilovertag, og det er tydeligt, at det i den grad passer os, når det er modstanderen, der skal satse - og ikke os.
Claesson gør sig selv til kampens spiller ved endnu engang at stå det helt rette sted og bringe FCK på den farligste føring.
Havde vi haft dommeren mere med os, kunne der også være fløjtet straffespark efter tydelig hånd på bolden i AaB-feltet. Den slags har været dømt før. Omvendt har det også før givet mindst gult kort, når man sender modstanderens målmand på hospitalet.
Men sådan var der så meget i dag, og heldigvis fik det ikke den store betydning, da Posavec gav Ísak og FCK et mål at gå hjem på, efter ellers at have pillet selvsamme Ísak på en 100%-chance i en superhurtig omstilling med en lækker aflevering fra en velspillende Mukairu, der spillede med mere selvtillid end set tidligere.
Tre lækre og velfortjente point efter en godkendt anden halvleg, og efter en kamp, hvor vi viste langt mere vindervilje de sidste 45 minutter end i åbningskampen. Dog er det også tre point på en billig baggrund, da AaB mildest talt ikke spillede op til deres bedste, og hvor vi får to mål foræret.
Nu er det bare at krydse fingre for, at Grabara slipper med et blåt øje, og at det en dag lykkes os at spille to gode halvlege i træk.
Sidst redigeret af Andreas Hansen : 24.07.22 kl. 19:48
Og kudos til JT for et af sine bedste post-kamp-interviews!
JT tog styring i sine svar, var klar i spyttet om, hvad der skulle gøres, tog en klar lederrolle og lignede og lød som en mand, der var kommet sig godt over sidste uges granatchok, hvor han virkede groggy og rådvild.
Sejre skaber folk! :)
He he sandheden skal sgu frem! Det er jo ganske korrekt.
AaB 1 skud på mål = 1 mål
Kalle har stadig problemer med skud på mål
Godkendt kamp af Claesson, der tydeligvis befinder sig godt når han spiller i Aalborg. Denne gang 2 mål og en assist.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)