Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
65. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Viborg vinder

    21 32.31%
  • Uafgjort

    8 12.31%
  • FCK vinder

    36 55.38%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og bare lige for at understrege, så var dagens kamp og særligt resultat selvfølgelig ikke godt nok. Men jeg er enig med Thorup i, at vi langt hen af vejen spillede bedre end i de to første kampe. Der er meget at arbejde med (Også for PC!), men helt skandaløs dårlige synes jeg ikke vi var i dag.
    Altså det offensive spil var bedre end de første 2 kampe. Det skandaløse består i at vi har tabt til 2 hold vi burde være overlegen imod uden diskussion. Læg dertil vores forsvar er helt på månen.

    Jeg tror JT er i alvorlig fare for en fyreseddel. Kan sagtens se ham ryge, hvis vi taber mod BØF på Søndag.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det der med at indsætte en ny ledelse kan du godt glemme.

    MEN. JT kommer til debat nu. Min helt store forsvar af JT i denne sæson har været, at jeg ville se en klar udvikling og forbedring af spillet i denne sæson. Javel der er kun spillet 3 kampe. Men ud er de 6 halvlege har vi vel kun spillet "Godt" i 1½ halvleg.

    Det helt store spørgsmål i min bog er nu:

    1. Skal man lave en FCM og fyrer JT nu og lade Neestrup tage over og håbe på en positiv effekt.

    2. Man har tiltro til JT som kan skabe en offensiv stor klub i FCK som alle hold i Suppen frygter med vores frygtindgydende offensive spil.

    Jeg er kraftigt begyndte at tvivle. Hmmmmm
    Jeg forstår din tvivl. Min holdning er dog stadig, at han må have nogle ordentlige spillere før vi kan dømme ham ordentligt. I efteråret havde vi nærmest ingen kantspillere, hvilket var problematisk. Det "løste" PC så ved at sælge vores eneste fungerende angriber i Wind og købe for dårlige erstatninger til angreb og kanter. Så nu står Thorup måske med brugbare kantspillere (det kan nok stadig diskuteres), men stadig et halvt år senere uden en eneste angriber man kan bruge.

    Jeg må for mit vedkommende i hvert fald sige, at det faktum at han vandt DM, og at han gjorde det med måske det på papiret dårligste FCK-hold meget længe og endda fik en masse unge i spil, det er nok til, at han i min verden stadig er langt fra at skulle fyres. Heller ikke selvom CL misser, hvilket bestemt er et meget sandsynligt scenarie. Jeg har aldrig været Thorup fan - krydsede i sin tid fingre for at FCM ikke fyrede ham, da han i mine øjne var en hæmsko for dem. Men skal han fyres, så skal det være på en fair baggrund, og det vil det i mine øjne ikke være nu - jeg ved godt, at andre er uenige.

    Og så gik vi vist lidt ud over trådens titel - men jeg mener ikke, at nederlaget i dag var hans skyld :-)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Er det ikke lidt, hvilke briller man ser kampen med. Har man de positive briller på, så kan vi vel også påstå, at det er os som bestemmer, at Viborg ikke skal have bolden og presses dybt ned i langt størstedelen af kampen? Altså jeg mener bare, at da vi spillede i Barcelona i CL lavede vi også taktiske valg om at begrænse Barcelona og åbne for deres mindre stærke punkter (dybdeløb og indlæg), men det er nok i overkanten at påstå, at vi styrede kampen.
    Pointen ved at have kontrol med kampen er ikke hvorvidt man har bolden eller ej, men i hvilken udstrækning man er i stand til at kontrollere modstandernes bevægelser og derigennem skabe bedre muligheder for at vinde.

    Eks. Barcelona away kampen. Det var vores intention at styre kampen fra en solid og lav defensiv, men Barcelona løb rundt i vores organisation, som det passede dem og skabte masser af chancer, og vi kunne have tabt meget større.

    I Viborg kampen, får vi lov at have bolden på ydersiden af deres organisation og vi får lov at slå indlæg. Hver gang vi bevæger os ind centralt, hvor vi ønsker at sætte spillet, så overbefolker de områderne og 'smadrer' igennem. Derinde hvor vi gerne vil spille, der bliver vi lukket ned og skaber kun ganske lidt. Det mest farlige vi producerer er de efterhånden velkendte 20m afslutninger, som ofte har dårlige vilkår.
    Goldbæks Højrefod

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    MEN. JT kommer til debat nu. Min helt store forsvar af JT i denne sæson har været, at jeg ville se en klar udvikling og forbedring af spillet i denne sæson. Javel der er kun spillet 3 kampe. Men ud er de 6 halvlege har vi vel kun spillet "Godt" i 1½ halvleg.

    Det helt store spørgsmål i min bog er nu:

    1. Skal man lave en FCM og fyrer JT nu og lade Neestrup tage over og håbe på en positiv effekt. Hmmmmm
    Håber fanme ikke Neestrup får lov at overtage hvis/når JT ryger.
    Kan vores assistenter ikke få mere igennem til JT er de sgu da heller ikke gode nok til at stå i spidsen for os !

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg forstår din tvivl. Min holdning er dog stadig, at han må have nogle ordentlige spillere før vi kan dømme ham ordentligt. I efteråret havde vi nærmest ingen kantspillere, hvilket var problematisk. Det "løste" PC så ved at sælge vores eneste fungerende angriber i Wind og købe for dårlige erstatninger til angreb og kanter. Så nu står Thorup måske med brugbare kantspillere (det kan nok stadig diskuteres), men stadig et halvt år senere uden en eneste angriber man kan bruge.

    Jeg må for mit vedkommende i hvert fald sige, at det faktum at han vandt DM, og at han gjorde det med måske det på papiret dårligste FCK-hold meget længe og endda fik en masse unge i spil, det er nok til, at han i min verden stadig er langt fra at skulle fyres. Heller ikke selvom CL misser, hvilket bestemt er et meget sandsynligt scenarie. Jeg har aldrig været Thorup fan - krydsede i sin tid fingre for at FCM ikke fyrede ham, da han i mine øjne var en hæmsko for dem. Men skal han fyres, så skal det være på en fair baggrund, og det vil det i mine øjne ikke være nu - jeg ved godt, at andre er uenige.

    Og så gik vi vist lidt ud over trådens titel - men jeg mener ikke, at nederlaget i dag var hans skyld :-)
    Gode pointer.

    Men, hvis vi ser på spillerne i vores start 11er samt den tid de efterhånden har fået sammen nu. Vi taler jo ikke novicer. Vi burde sgu da fuldstændig være hold som Horsens og Viborg overlegen.

    Jeg fatter det simpelthen ikke. Det var også et symptom vi så i Ståles sidste tid. Hvorfor fanden er forskellen ikke større ?? med det budget vi har.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg forstår din tvivl. Min holdning er dog stadig, at han må have nogle ordentlige spillere før vi kan dømme ham ordentligt. I efteråret havde vi nærmest ingen kantspillere, hvilket var problematisk. Det "løste" PC så ved at sælge vores eneste fungerende angriber i Wind og købe for dårlige erstatninger til angreb og kanter. Så nu står Thorup måske med brugbare kantspillere (det kan nok stadig diskuteres), men stadig et halvt år senere uden en eneste angriber man kan bruge.
    Jeg er egentlig grundlæggende enig i den præmis for en træner. Siden JT tiltrådte har han fået 16 spillere - når transfervinduet er gået, er han oppe på en helt ny trup. I lang tid var argumentet for JT, at han skulle have lov at sætte sit eget hold. 16 spillere er mange, når vinduet er gået er vi nok oppe på 20+.

    Jeg tvivler bare på, at han bliver taktisk dygtigere af det - og jeg er helt overbevist om,, at det er der skoen trykker.
    Goldbæks Højrefod


  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er egentlig grundlæggende enig i den præmis for en træner. Siden JT tiltrådte har han fået 16 spillere - når transfervinduet er gået, er han oppe på en helt ny trup. I lang tid var argumentet for JT, at han skulle have lov at sætte sit eget hold. 16 spillere er mange, når vinduet er gået er vi nok oppe på 20+.

    Jeg tvivler bare på, at han bliver taktisk dygtigere af det - og jeg er helt overbevist om,, at det er der skoen trykker.
    Den præmis er jeg så ikke så sikker på. Jess slår mig slet ikke som den topstyrede type og er begunstiget af et alen langt hold af eksperter. Herunder to assistenter, analytikere m.m. der følger alt, før, under og efter kampen ift. performance.

    Der hvor jeg tror det virkelig halter - og som egentligt er åbenlyst, når man kigger på tidligere storhold i klubben, er mangel regulær kvalitet hos vores spillere.
    Det er ikke mange af vores nuværende spillere der ville kunne klemme sig med på nogle af vores gamle storhold.

    Jeg tror desværre klubben er i den beklemte situation, at selvom der bliver brugt mange penge på transfers, så er de spillere vi kan lokke til Kbh., individuelt ikke så dygtige, at de bare køre de andre hold i ligaen over.
    De spillere der kan det ekstraordinære, skal fremover nok komme fra egne rækker, som fx Daramy og Wind.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tror desværre klubben er i den beklemte situation, at selvom der bliver brugt mange penge på transfers, så er de spillere vi kan lokke til Kbh., individuelt ikke så dygtige, at de bare køre de andre hold i ligaen over.
    De spillere der kan det ekstraordinære, skal fremover nok komme fra egne rækker, som fx Daramy og Wind.
    Det er en illusion, at vi bruger mange penge. Det er et billede og en retorik som klubben insisterer på.

    Fra Ståle fratrådte og til dd. så er investeringer i kontraktrettigheder reduceret med 50%.

    Fodbold er ikke længere omdrejningspunkt for PSE, men en selvstændig forretningsenhed, der bliver drevet som sådan og de økonomiske ambitioner for fodbolddelen er åbenlyst ikke til stede.

    Meget enkelt, så har vi en ejerkreds, der betragter PSE's aktiviteter som selvstændige forretningsenheder, der skal sikre deres investering. Fokus er det direkte afkast.

    Alt det FCK-lingo fra tidligere tider, som de fyrer af, det er gak og løjer. Før i tiden havde det substans, men i dag drives forretningen på andre præmisser og fokus er meget kraftige nedskæringer i budgetterne. De har fået en sportsdirektør og cheftræner, som vil deltage på denne præmis. At Ståle ikke ville det - og han var en person, der fyldte meget - har ganske givet været medvirkende til at han blev fyret. Hvis det alene var sportslige årsager, så røg JT i morgen - og det gør han ikke.

    Men ingen penge - ingen dygtige spillere.
    Goldbæks Højrefod

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Gode pointer.

    Men, hvis vi ser på spillerne i vores start 11er samt den tid de efterhånden har fået sammen nu. Vi taler jo ikke novicer. Vi burde sgu da fuldstændig være hold som Horsens og Viborg overlegen.

    Jeg fatter det simpelthen ikke. Det var også et symptom vi så i Ståles sidste tid. Hvorfor fanden er forskellen ikke større ?? med det budget vi har.
    1) Jeg tror ikke, at vores spillere er så meget bedre end modstandernes, som vi måske går og tror herinde. Og slet ikke på den offensive del, hvor hold som Horsens, Viborg etc samtidig er rigtigt godt organiseret defensivt.
    2) Vi vandt trods alt DM sidste år, så en del foran er/var vi stadig.

    Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Jeg tror ikke, at vores spillere er så meget bedre end modstandernes, som vi måske går og tror herinde. Og slet ikke på den offensive del, hvor hold som Horsens, Viborg etc samtidig er rigtigt godt organiseret defensivt.
    Jeg tror du har ret. I så fald så kan vi jo ligeså godt skrue ned for lønningerne og hente flere danske spillere i Suppen :)

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er en illusion, at vi bruger mange penge. Det er et billede og en retorik som klubben insisterer på.

    Fra Ståle fratrådte og til dd. så er investeringer i kontraktrettigheder reduceret med 50%.

    Fodbold er ikke længere omdrejningspunkt for PSE, men en selvstændig forretningsenhed, der bliver drevet som sådan og de økonomiske ambitioner for fodbolddelen er åbenlyst ikke til stede.

    Meget enkelt, så har vi en ejerkreds, der betragter PSE's aktiviteter som selvstændige forretningsenheder, der skal sikre deres investering. Fokus er det direkte afkast.

    Alt det FCK-lingo fra tidligere tider, som de fyrer af, det er gak og løjer. Før i tiden havde det substans, men i dag drives forretningen på andre præmisser og fokus er meget kraftige nedskæringer i budgetterne. De har fået en sportsdirektør og cheftræner, som vil deltage på denne præmis. At Ståle ikke ville det - og han var en person, der fyldte meget - har ganske givet været medvirkende til at han blev fyret. Hvis det alene var sportslige årsager, så røg JT i morgen - og det gør han ikke.

    Men ingen penge - ingen dygtige spillere.
    Uden at skal gå ind i en større Ståle diskussion, så var tiden moden til at klubben skulle en anden vej. Intet varer som bekendt evigt.

    Ift. økonomien, så synes jeg da ellers at der er blevet kastet rigeligt med penge efter spillere. Forskellen fra tidligere og til nu er, at pengene bliver kastet efter potentiale. Dette fx med købene af Amoo og Isak. Derudover kan der nævnes spillere som Vavro, Lerager, som nok ikke går til sulteløn. For ikke at forglemme Boilesens forlængelse.
    Der bliver brugt masser af penge, desværre ikke klogt nok, som ellers var en af PC's kæpheste ved ansættelsen.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Jeg mener, at PC er vores største problem, men det er bliver sværere og sværere at forsvare Thorup. Ingen tvivl om, at truppen stadig ikke er god nok, men hvorfor sejler defensiven pludselig, når holdet i al væsentlighed er uændret ift. foråret (defensiven haltede også før Grabaras skade)?

    Offensivt har vi været dårligt kørende minimum siden årskiftet (ca. samtidig med, at der kom styr på defensiven) - enkelte kampe undtaget. Dette falder især tilbage på PC, som har handlet elendigt ind. Jeg har ikke stor fidus til vores nuværende angribere (Orri kan måske blive god nok med tiden), men opstillingen med Biel i front fungerer ikke længere. Den giver en masse boldbesidelse, men der er for meget nipseri foran modstanderen felt og ikke nok tryk i feltet. Tidligere var vi alt for afhængige af indlæg fra kanterne, men nu er vi er havnet i den modsatte grøft. Alt spil går gennem midten, og kommer vores kanter eller backs til en fordelagtig indlægsposition, er der sjældent nogen at slå bolden ind på. På den korte bane, ser jeg ingen vej udenom at spille med Babacar eller Karamoko i front. Det vil måske koste på omgangen med bolden, men der er for langt mellem snapsene med den nuværende opstilling.

    Jeg vil ikke afvise, at en anden træner kan gøre det bedre med det nuværende materiale, men tør vi sætte vores lid til, at PC er bedre til at finde trænere end offensive spillere?

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Pointen ved at have kontrol med kampen er ikke hvorvidt man har bolden eller ej, men i hvilken udstrækning man er i stand til at kontrollere modstandernes bevægelser og derigennem skabe bedre muligheder for at vinde.

    Eks. Barcelona away kampen. Det var vores intention at styre kampen fra en solid og lav defensiv, men Barcelona løb rundt i vores organisation, som det passede dem og skabte masser af chancer, og vi kunne have tabt meget større.

    I Viborg kampen, får vi lov at have bolden på ydersiden af deres organisation og vi får lov at slå indlæg. Hver gang vi bevæger os ind centralt, hvor vi ønsker at sætte spillet, så overbefolker de områderne og 'smadrer' igennem. Derinde hvor vi gerne vil spille, der bliver vi lukket ned og skaber kun ganske lidt. Det mest farlige vi producerer er de efterhånden velkendte 20m afslutninger, som ofte har dårlige vilkår.
    Jeg er enig i, at Viborg er noget i kontrol med, hvordan vi angreb i dag. Jeg er dog ikke enig i den udstrækningen af kontrollen. De første 25 min havde vi imo tæt på fuld kontrol og kunne angribe både over kanter og centralt. Vi formåede desværre ikke at gøre flere gode (optrin til) muligheder store nok og lukke kampen. I 2. halvleg var deres kontrol (mht at få os til at angribe som de ønskede) måske lidt større, omend vores dominans på bolden også var større. Kampen forløb på en del parametre (efter de fik straffe) nok som Viborg håbede, men jeg kan ikke tro, at de bagefter sidder og har fornemmelsen af. at de styrede kampen. Dertil var de alligevel voldsomt pressede i lange perioder.

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ift. økonomien, så synes jeg da ellers at der er blevet kastet rigeligt med penge efter spillere. Forskellen fra tidligere og til nu er, at pengene bliver kastet efter potentiale. Dette fx med købene af Amoo og Isak. Derudover kan der nævnes spillere som Vavro, Lerager, som nok ikke går til sulteløn. For ikke at forglemme Boilesens forlængelse.
    Der bliver brugt masser af penge, desværre ikke klogt nok, som ellers var en af PC's kæpheste ved ansættelsen.
    Reduktionen på ca. 50% er objektiv - men de har været gode til at sælge historien.
    Goldbæks Højrefod

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at Viborg er noget i kontrol med, hvordan vi angreb i dag. Jeg er dog ikke enig i den udstrækningen af kontrollen. De første 25 min havde vi imo tæt på fuld kontrol og kunne angribe både over kanter og centralt. Vi formåede desværre ikke at gøre flere gode (optrin til) muligheder store nok og lukke kampen. I 2. halvleg var deres kontrol (mht at få os til at angribe som de ønskede) måske lidt større, omend vores dominans på bolden også var større. Kampen forløb på en del parametre (efter de fik straffe) nok som Viborg håbede, men jeg kan ikke tro, at de bagefter sidder og har fornemmelsen af. at de styrede kampen. Dertil var de alligevel voldsomt pressede i lange perioder.
    Delvis enig - de første 25 min der så vi rigtig gode ud. Mit indtryk, også da jeg hørte Viborg spillerne efter kampen, var, at de havde været trygge ved kampen og de diplomatisk udtrykte, at FCK vist heller ikke ramte niveauet i dag. Men de var nok først trygge efter 25 minutter :-)
    Goldbæks Højrefod

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •