Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
65. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Viborg vinder

    21 32.31%
  • Uafgjort

    8 12.31%
  • FCK vinder

    36 55.38%
Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er enig.

    Den form for kontra er jo sådan jeg ville ønske vi spillede når vi møder svære internationale modstandere. Det må være den følelse Viborg også gik en til kampen. Men ja, defensiven var helt væk i dag. Der må aldrig blive scoret 4 mål på kontra. på bolden offensivt i dag syntes jeg faktisk vi så bedre ud end set længe.

    Men igen det er trænerens ansvar. Det er jo til grin. tabte kampe mod nogle bonderøve fra Horsens og Viborg. Det må ikke ske på den måde og så er jeg ligeglad, hvem der er træner.
    Jeg synes, at der var væsentlig forskel på de kampe. Mod Horsens var jeg rasende over indstilling og attitude - i dag sidder jeg egentlig med følelsen af, at vi gjorde det meste rigtigt. Vi tabte og alt er derfor pr. definition lort, men jeg synes stadig at vi gjorde det meste rigtigt. Vi blev bare straffet helt vildt hårdt med ikke-eksisterende straffe, flot mål til 2-1 og en gudekontra efter et hjørne.

    Mht offensiven, så kørte kombinationerne da fornuftigt. Men jeg er enig med "Goldbæks Højrefod" i, at vi er for lette at læse og for endimensionelle (alt skal kombineres igennem midten) - jeg er så uenig med "Goldbæks Højrefod" i, at det er noget specielt taktisk, men derimod mener jeg, at det primært skyldes mangel på en angriber. Man prøvede med Babacar i dag, men han er ikke dygtig nok.

    Defensivt havde vi vel egentlig også ret godt styr på tingene det meste af tiden (Viborg vadede jo ikke i chancer, som da vi vandt der sidst), men i enkelte situationer stod vi og snorksov. Der er dog noget med organisationen som ikke virker så tæt som inden ferien - det er bekymrende. Jeg håber virkelig ikke, at problemet ligger i Ruben Selles der er forsvundet.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Meget tyder jo tillige på at truppen vil af med Thorup!
    Det må du da gerne lige uddybe. Jeg har ikke set nedtakt i dag, men jeg har da ellers ikke set meget som tyder på en trup, der vil af med træneren.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Det er sgu lidt bekymrende efter jeg har set det interview med Boilsen. Citat: Balancen på holdet er skidt. Vi vil spille som Man. City og forsvarer som Atletico Madrid.

    Undskyld mig. Men det burde man sgu da have styr på og have trænet?. Vi har lige haft en pre-season.

    Det er her er 100 % trænerteamets ansvar og i sidste ende JT. Jeg har forsvaret JT, men jeg syntes sgu Boiles interview er ret tankevækkende.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er sgu lidt bekymrende efter jeg har set det interview med Boilsen. Citat: Balancen på holdet er skidt. Vi vil spille som Man. City og forsvarer som Atletico Madrid.

    Undskyld mig. Men det burde man sgu da have styr på og have trænet?. Vi har lige haft en pre-season.

    Det er her er 100 % trænerteamets ansvar og i sidste ende JT. Jeg har forsvaret JT, men jeg syntes sgu Boiles interview er ret tankevækkende.
    Nu har jeg ikke set interviewet, men er det ikke bare en kommentar til, hvad der ikke fungerede i dag?

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Elendigheden fortsætter og det nu andet nederlag i sæsonen er en realitet. Viborg fik en god mulighed i starten af kampen, men derudover startede vi ellers opgøret fint. Vi så mere dynamiske ud i offensiven og var gode til at ødelægge Viborgs markeringer hvor vi blandt andet byttede rundt på kanterne og også trak Biel og Claesson med tilbage for at skubbe Lerager frem. Viborg forsøgte at kompensere ved blandt andet at gå lidt hårdt i duellerne, hvor der især blev begået mange frispark på Falk. Viborg havde umiddelbart ikke til hensigt at stå dybt, men vi fik dem forholdsvist let presset tilbage og efter målmandsdroppet lignede det, at vi havde Viborg præcist hvor vi ville. Da Viborg fik en enkelt god periode og det ikke lykkedes os at få bolden væk fik Viborg et straffespark – og dermed momentum – foræret af kampens dommer og så så de sig ikke tilbage. Derudover ændrede de på deres presspil, men det synes jeg ikke havde nogen synderlig effekt. Efter scoringen var vi også nødt til, at trække Claesson ud på kanten når vi forsvarede og vi stod i en kortere periode i en 451. Presspillet hang ikke sammen i dag og vi har for svært ved at omstille os til de forskellige hold og ikke mindst at variere presset i løbet af kampen. Det virker til at være alt eller intet og vi ser for usikre ud, når vi kommer ned og står dybt. Hvor vi tidligere i sæsonen viste, at vi havde styr på omstillinger, så var det på ingen måde tilfældet i dag.

    Jo mere kampen skred frem, jo mere lignede det at vi faldt fra hinanden. Strukturen forsvandt og intet virkede særlig organiseret. Vi forsøgte fortsat med en masse småspil foran feltet, men det var ikke særlig effektivt og vi endte med at have for mange berøringer, når vi kom i de farlige positioner. Dermed var der mange ’lige ved og næsten’ situationer.

    Bænken virkede til at være rådvilde. I kraft af udskiftningerne var der lagt op til, at vi skulle have bolden mere i feltet og vi skulle komme til flere indlæg, men det stemte ikke ret godt overens med, at vi vælger en højrebenet venstreback. Babacar kom også ind og skulle fylde i feltet, hvilket jeg synes han løste, men han fik alt for lidt at arbejde med. Et godt indlæg til Babacar blev det til. Til slut fik vi også sat Bøving og Mukairu ind i panik, men det var ikke noget seriøst forsøg på at ændre kampbilledet. Viborg havde et fint modsvar på vores taktiske træk blandt andet ved at sætte en ekstra forsvarer ind. De små taktiske justeringer i løbet af kampen var mest til de forreste spillere, men det løste ikke det store.

    Kalle reddede straffesparket, men var uheldig med returen. Han var ellers startet fint, men det virkede til at tage modet fra ham og mon ikke de fire indkasserede scoringer (igen) også vil bidrage til dette fremadrettet.

    Ankersen så vi ikke meget til i første halvleg og han blev da også skiftet ud trods han kom lidt mere med frem i anden halvleg (uden kvalitet).
    Boilesen så i perioder svag ud, når han gik frem i dueller, men var virkelig stærk med bolden og fandt mange gode muligheder fremme i banen trods Viborg angiveligt havde fokus på at lukke ham ned. Det udmøntede sig dig sjældent til noget særligt.
    Vavro leverede en noget jævn præstation, der mest vil blive husket for et godt forsøg fra distancen.
    VK havde en virkelig skidt kamp både offensivt og især defensivt. Men forhåbentligt har han fået en lektion i skudfinter i dag.

    Falk er stadig en skygge af sig selv og trods enkelte gode præstationer på den dybe position mener jeg, at han er spildt så langt tilbage og for nem at lukke ned ved at begå frispark, når han får ’vredet’ sig fri. Jeg ved dog ikke hvad alternativet reelt skal være, men det er for let for modstanderne at pakke Falk ind og lukke meget af vores opspil ned.
    Lerager var skuffende i dag og er ved at falde tilbage til de præstationer, som vi tidligere har set. Det hænger også sammen med, at vores presspil i dag hang i laser og at der sjældent blev fulgt op når han gik i pres, ligesom han blev brugt mere i feltet.

    Johannesson leverer endnu en præstation til glemmebogen og det er fortsat svært at se, hvad han skal bidrage med fra kant/inderste angriber positionen ud over at han enkelte gange får positioneret sig godt i feltet. Så kan man undre sig over hvordan han holder Roony ude af holdet.
    Claesson scorer igen og har en virkelig god mulighed til sidst i kampen, men intet af det han leverer retfærdiggør at han skal positioneres bag Biel, da hans bidrag spillemæssigt er yderst begrænset.
    Haraldsson positionerer sig godt og har mange gode løb, men i dag var han kilde til mange boldtab, da hans afleveringer ofte var elendige. Derudover var han meget involveret i småspillet, men med lav kvalitet.

    Biel var mere synlig i dag og bidrog væsentligt mere. Han var mere bevægelig og blev ikke hængende blandt modstanderens forsvarere. Hans kompetencer er dog spildt, når han placeres så langt fremme for han har for svært ved at modtage bolden i gode positioner og løbene omkring ham kommer ikke. Jeg kan ikke helt gennemskue hvad planen med ham er.

    Dagens dommer dømte egentligt en ganske fin kamp trods et par enkelte fejlvurderinger, som trods alt må forventes. Straffesparket blev dog meget afgørende og det var en stor fejlkendelse. Dermed buldrede VAR-cirkusset videre og det er svært at finde hoved og hale i hvad der defineres som ’clear and obvious’, når selv mikroskopisk kontakt hører under dommerskøn-kategorien og også deciderede overfald hører under den kategori, men hvor VAR alligevel kan sidde og fluekneppe andre kendelser. Afskaf lortet og uddan dommerne bedre.

    Kort og godt, så ser det ikke særlig godt ud. Defensivt sejler vi og offensiven halter efter trods at vi scorede to mål. I dag viste vi mental svaghed, da kampen vender så meget efter det forkerte straffespark. En ting er at Viborg får momentum vippet over til deres fordel, men det er vel her, at vi skal kunne lokke dem frem på banen og straffe dem med omstillinger via vores presspil, fremfor bare at stå og måbe. Eller i det mindste bryde deres angreb ved at spille hårdt (hvilket er fuldt tilladt i Superligaen – det koster i hvert fald meget sjældent advarsler). Vores modsvar i øjeblikket er dog mere i den modsatte ende – vi bliver for passive og ender med at pakke os sammen i organisationen i de enkelte zoner og så bliver vi splittet. Viborg så endda ret trætte ud, da det var et kvarter tilbage, men det fik vi heller ikke udnyttet (andet end at vi vel havde mere boldbesiddelse). Det kan godt være, at det er en hård vurdering, da Viborgs trods alt var kyniske og scorede et par gode mål, men der bliver ikke taget meget ansvar hverken blandt spillerne eller på bænken. Vi ligner ikke et hold, der kan kvalificere os til Champions League og Thorup har ikke gjort meget for at vinde tiltroen. Han har endelig lagt sig fast på et taktisk udgangspunkt (som vi ikke helt har spillerne til, i hvert fald ikke i angrebet) og så er det her resultatet. Det så ellers godt ud i slutningen af sæsonen, men det har vi i hvert fald ikke fastholdt og mod væsentligt dårligere hold, ser det ganske ineffektivt ud. Mon ikke vi snart igen ser et taktikskifte og en ny retning og sådan kan det ellers blive ved. Jeg ved ikke hvad der skal til, før man begynder at kigge efter en ny træner og jeg ved ikke engang om PC har beføjelserne til dette. Måske hans fokus er på den uharmoniske trup (i hvert fald i forhold til den aktuelle taktik), men jeg synes bestemt at det er kritisk, at vi virker så ustabile og at der ikke er opnået mere siden Ståle blev fyret.


  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu har jeg ikke set interviewet, men er det ikke bare en kommentar til, hvad der ikke fungerede i dag?
    Selvfølgelig var det en kommentar til kampen i dag :)

    Men noget så fundamentalt og måden at spille på skal efter min mening være gennem trænet og på plads. Vi taler om stort set samme forsvar og midtbane fra sidste sæson.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Ejere og bestyrelse har bragt klubben i en kritisk situation. Vi skal starte forfra IGEN.Vi skal endnu engang have en helt ny sportslig ledelse. Det er formentlig en meget dyr, men nødvendig opgave.. Klubbens redning kan være vi er sikret Europa League gruppespil. Nu må vi nok acceptere et par "mellemsæsoner" indtil korthuset er bygget op igen.

    Tilbage til den kontrollerede stringente stil, tak!

    - Jeg bliver næsten sur på mig selv, når jeg spontant falder ud i latter, når jeg ser vores vanvittigt naive og udisciplinerede "spillestil"
    Udfordringen er, at det vil være selvsamme ejere og til dels bestyrelse (dog med ny formand), som vil skulle sammensætte endnu en ny sportslig ledelse. Og reelt vil det være Kvist, der igen vil komme til at stå med en meget stor del af ansvaret, da vores bestyrelse ikke ligefrem flyder over med fodboldmæssig indsigt og know-how.

    Ergo: Der er ikke ændret meget i forudsætninger for, at vi i morgen ville kunne sammensætte en bedre sportslig ledelse, end den vi har i dag. Når det er sagt, er der ingen tvivl om, at JT ikke er langt fra, at hans sæde igen bliver brandvarmt. Om PC's er det i denne kritiske fase kort før transferdeadline, tvivler jeg stærkt på.

    Anyhow!

    Kampen i dag illustrerede (mindst) syv ting:

    1) Vi har langtfra fundet vores idealopstilling. Det ses tydeligt på spil og indskiftninger.

    2) Vi har ingen (velfungerende) plan B.

    3) Apropos plan B: Babacar skal væk. Han passer ikke ind i vores måde at spille på, virker tømt for kampgejst, og ligner ikke en velintegreret spiller på nogen måde.

    4) Vi får p.t. langtfra nok ud af en nøglespiller som Falk. Forhåbentlig ændrer det sig hurtigt, hvis Zeca hurtigt kommer retur og viser sin klasse.

    5) Mentalt problem: Vi kan stadig ikke vinde en kamp, hvis først vi kommer bagud. Sidst, vi formåede det, hed vores målscorere vist Wilczek og Fischer.

    6) ...og apropos: Vores defensiv sejler, så snart vi bliver bare lidt rystede - og vi er blottede for vores ellers velkendte kynisme.

    7) Vores relationsspil kræver for meget. Alt for mange spillere skal toppe, før spillet virkelig flyder. Samtidig virker det for let for vores modstandere at spolere.

    Og så må vi bare igen erkende, at VAR ikke har gjort meget godt for at fjerne fejldomme fra fodboldspillet. Hvor er det håbløst, at man lader en klar fejldom stå.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Jeg så interviewet med JT efter kampen, hvor en af konklusionerne er, at vi spiller sæsonens bedste kamp og har fin kontrol, med argumentet om, at vi har bolden.

    Når jeg ser kampen, så er det Viborg, der kontrollerer kampen - uden bold. De styrer, i hvilke områder vi må have bolden og de har fuld kontrol på deres organisation.

    Det undrer mig at JT så enkelt konkluderer at meget boldbesiddelse er lig kontrol. Det er nærmest basic i boldbesiddelse, at bolden skal flyttes rundt og der skal være offensive bevægelser, så man enten trækker modstandernes defensive organisation skævt eller skaber overtal. Når man mestrer det, kan man tale om kontrol, for så kontrollere man modstandernes defensive organisation.

    Man har ikke kontrol, når det er modstandernes defensiv, der uden bold dikterer vores offensive bevægelser og organisation.

    Jeg antager, at JT siger det han oprigtig mener, men det er meget besynderlige udtalelser. Hvis det er sådan han ser fodbold, så går det galt også næste gang og næste gang.

    EDIT: Uden xG skal være alt, så er det en indikator på, at Viborg vel skabte mere end os. De vandt xG med 2,67 mod 1,45. Kontrol består af mange fodboldmæssige elementer, men har man kontrol må det ideelt udmønte sig i, at man at man har flere og større muligheder for at score end modstanderne.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 31.07.22 kl. 18:06 Årsag: xG
    Goldbæks Højrefod


  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Jeg synes at problemerne gentager sig selv lidt:

    - 2 af vores bedste spillere (Falk og Biel) bliver brugt på en plads, hvor de bestemt ikke er bedst. Hvis man spillede 4-2-3-1 med Claesson, Biel, Falk på de 3 offensive pladser og havde Mukairu, Roney, Haraldsson som backup, så villle det på,papiret se udemærket ud. Især hvis vores backer kom flyvende i overlap hele tiden og vi havde et eller andet farligt i feltet. Altså - vi spiller ikke på vores styrke

    - jeg har ikke set så mentalt svagt et hold før hos FCK og sådan har det set ud i laaaaang tid. En smule modgang og vi giver op og bliver rådvilde. I dag på et elendigt dømt straffe, men det skal da ikke ødelægge et mesterhold

    - JT siger selv han ikke har en plan B…. Jeg er begyndt at tvivle på om han har en plan A. Vi spiller virkelig ideløst

    - vi har gode unge spillere, men de må ikke blive bærende kræfter. Følgende tager jeg på egen regning - JT virker ikke som en mand, der kan håndtere stjerner/store ego’er, han har det bedre med unge folk som han kan forme (læs, som ikke svare igen) og de får for et for stort ansvar på skuldrene. Det er jo synd at vi kører anden sæson uden en ordentlig venstre back, som VK kan læne sig op ad.

    Vi kan ikke bare fyrre JT, vi kan ikke bare fyrre PC. Vi bliver nød til at indsætte en i ledelsen, som har forstand på at drive en fodboldklub og så skal JT og PC fyrres og nogle med større kvalitet skal findes.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Nu kan der vel nærmest ikke være nogen tvivl om at Thorup ikke skal stå i spidsen for os..

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Efter sådan en kamp håber man jo snart at William Kvist stiller sig op og siger “har I ikke ser fodbold i 2022 eller hvad?”..
    Der er så meget dårligt at sige om den her kamp, men jeg er virkelig skræmt af den defensiv vi har set i de første 3 kampe.. måske det var på tide at prøve Krocholava fra start, han fik i hvert fald skabt ro på dette tidspunkt sidste år.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi kan ikke bare fyrre JT, vi kan ikke bare fyrre PC. Vi bliver nød til at indsætte en i ledelsen, som har forstand på at drive en fodboldklub og så skal JT og PC fyrres og nogle med større kvalitet skal findes.
    Det der med at indsætte en ny ledelse kan du godt glemme.

    MEN. JT kommer til debat nu. Min helt store forsvar af JT i denne sæson har været, at jeg ville se en klar udvikling og forbedring af spillet i denne sæson. Javel der er kun spillet 3 kampe. Men ud er de 6 halvlege har vi vel kun spillet "Godt" i 1½ halvleg.

    Det helt store spørgsmål i min bog er nu:

    1. Skal man lave en FCM og fyrer JT nu og lade Neestrup tage over og håbe på en positiv effekt.

    2. Man har tiltro til JT som kan skabe en offensiv stor klub i FCK som alle hold i Suppen frygter med vores frygtindgydende offensive spil.

    Jeg er kraftigt begyndte at tvivle. Hmmmmm

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg så interviewet med JT efter kampen, hvor en af konklusionerne er, at vi spiller sæsonens bedste kamp og har fin kontrol, med argumentet om, at vi har bolden.
    At han som FCK træner kan stå og sige det efter vi har lukket fire mål ind imod Viborg illustrerer bare endnu engang at den mand ikke har format til at træne en storklub som vores….


  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg så interviewet med JT efter kampen, hvor en af konklusionerne er, at vi spiller sæsonens bedste kamp og har fin kontrol, med argumentet om, at vi har bolden.

    Når jeg ser kampen, så er det Viborg, der kontrollerer kampen - uden bold. De styrer, i hvilke områder vi må have bolden og de har fuld kontrol på deres organisation.

    Det undrer mig at JT så enkelt konkluderer at meget boldbesiddelse er lig kontrol. Det er nærmest basic i boldbesiddelse, at bolden skal flyttes rundt og der skal være offensive bevægelser, så man enten trækker modstandernes defensive organisation skævt eller skaber overtal. Når man mestrer det, kan man tale om kontrol, for så kontrollere man modstandernes defensive organisation.

    Man har ikke kontrol, når det er modstandernes defensiv, der uden bold dikterer vores offensive bevægelser og organisation.

    Jeg antager, at JT siger det han oprigtig mener, men det er meget besynderlige udtalelser. Hvis det er sådan han ser fodbold, så går det galt også næste gang og næste gang.

    EDIT: Uden xG skal være alt, så er det en indikator på, at Viborg vel skabte mere end os. De vandt xG med 2,67 mod 1,45. Kontrol består af mange fodboldmæssige elementer, men har man kontrol må det ideelt udmønte sig i, at man at man har flere og større muligheder for at score end modstanderne.
    Er det ikke lidt, hvilke briller man ser kampen med. Har man de positive briller på, så kan vi vel også påstå, at det er os som bestemmer, at Viborg ikke skal have bolden og presses dybt ned i langt størstedelen af kampen? Altså jeg mener bare, at da vi spillede i Barcelona i CL lavede vi også taktiske valg om at begrænse Barcelona og åbne for deres mindre stærke punkter (dybdeløb og indlæg), men det er nok i overkanten at påstå, at vi styrede kampen.

    Mht xG så har jeg stadig ikke helt styr på, hvordan den beregnes. Men et straffe, et helt frit hovedstød foran mål og en friløber skaber vel en høj xG, men det giver ikke et præcist billede af kampens forløb. Den effektivitet Viborg viste i dag især ved 2-1 og 3-1 (og opspillet til disse) kan de næppe lave igen, om så de prøvede igen og igen på træningsbanen og modstanderne var kegler (ja, nogen vil sikkert mene, at vi var kegler i dag)

    Og bare lige for at understrege, så var dagens kamp og særligt resultat selvfølgelig ikke godt nok. Men jeg er enig med Thorup i, at vi langt hen af vejen spillede bedre end i de to første kampe. Der er meget at arbejde med (Også for PC!), men helt skandaløs dårlige synes jeg ikke vi var i dag.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det der med at indsætte en ny ledelse kan du godt glemme.

    MEN. JT kommer til debat nu. Min helt store forsvar af JT i denne sæson har været, at jeg ville se en klar udvikling og forbedring af spillet i denne sæson. Javel der er kun spillet 3 kampe. Men ud er de 6 halvlege har vi vel kun spillet "Godt" i 1½ halvleg.

    Det helt store spørgsmål i min bog er nu:

    1. Skal man lave en FCM og fyrer JT nu og lade Neestrup tage over og håbe på en positiv effekt.

    2. Man har tiltro til JT som kan skabe en offensiv stor klub i FCK som alle hold i Suppen frygter med vores frygtindgydende offensive spil.

    Jeg er kraftigt begyndte at tvivle. Hmmmmm

    Nu kan der vel nærmest ikke være nogen tvivl om at Thorup ikke skal stå i spidsen for os.. det eneste jeg kan blive bekymret for er at det bliver dyrt at fyre Thorup mener han har en dyr afskedsklausul, men det er nok det sure æble vi må bide i.
    Når det så er sagt så er Neestrup ikke løsningen han er alt for investeret i holdet i forevejen..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •