Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
65. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Viborg vinder

    21 32.31%
  • Uafgjort

    8 12.31%
  • FCK vinder

    36 55.38%
Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567
Viser resultater 91 til 96 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Regnskabsmæssigt er din påstand og analyse bare forkert - eksempel hvis vi i 2018 anskaffer spillere for 400 mio. og fastholder de spillere i en kontraktperiode i fire år uden at investere yderligere i transfers, så vil anskaffelsesprisen i hele perioden fremstå som værende 400 mio. uagtet at der de tre efterfølgende år ikke har været investeret en bøjet femøre.

    Udover det forkerte i din betragtning om investeringsvilje, så strider det også mod god regnskabs praksis om, at regnskabet skal være retvisende, hvis man i sådan et tilfælde vil påstå, at investeringerne holdes på samme niveau.

    Den aktuelle værdi vil falde med 25% om året og faldet i den aktuelle værdi vil løbende demonstrere, at investeringsniveauet er aftagende. Således også i FCK selvom der foregår handler begge veje. De indgående transfers er bare ikke så store som tidligere.
    Hvis man bevæger sig på anlægget, så kan man se der er blevet smidt en del penge efter forbedringer. Senest nye træningslokaler/kontorer og en ny bane 3, som ikke er billig. Der er også et projekt i gang med banen i Parken.
    Du lagde ud med en 50% reduktion i budgettet, men den har du vist selv justeret ned løbende.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Hvis man bevæger sig på anlægget, så kan man se der er blevet smidt en del penge efter forbedringer. Senest nye træningslokaler/kontorer og en ny bane 3, som ikke er billig. Der er også et projekt i gang med banen i Parken.
    Du lagde ud med en 50% reduktion i budgettet, men den har du vist selv justeret ned løbende.
    Beklager, jeg ville gerne give dig en respons, men i sammenhæng med mine indlæg og pointer forstår jeg simpelthen ikke et ord. Beklager
    Goldbæks Højrefod

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Beklager, jeg ville gerne give dig en respons, men i sammenhæng med mine indlæg og pointer forstår jeg simpelthen ikke et ord. Beklager
    Jeg giver et par eksempler på det bliver puttet penge i anlægget derude. Du startede selv ud med at sige, at vi havde skåret gevaldigt i budgetterne. Mener du sagde 50%. Så spørger jeg dig, holder du stadigvæk fast i det?

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg giver et par eksempler på det bliver puttet penge i anlægget derude. Du startede selv ud med at sige, at vi havde skåret gevaldigt i budgetterne. Mener du sagde 50%. Så spørger jeg dig, holder du stadigvæk fast i det?
    Diskuterer I ikke pære og bananer. Kontraktsrettigheder ctr. generelle investeringer i baner, kontorer og træningsfaciliteter? Spørger helt oprigtigt, da det er en meget interessant diskussion.

  5. #95
    KK er online nu Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Regnskabsmæssigt er din påstand og analyse bare forkert - eksempel hvis vi i 2018 anskaffer spillere for 400 mio. og fastholder de spillere i en kontraktperiode i fire år uden at investere yderligere i transfers, så vil anskaffelsesprisen i hele perioden fremstå som værende 400 mio. uagtet at der de tre efterfølgende år ikke har været investeret en bøjet femøre.
    Ja, det vil den, og det er jo det tal, der er interessant: hvor mange penge er man villig til at investere i en spillertrup? Det andet er jo "bare" et spørgsmål om regnskabsteknik og periodisering. Vi kan tage to eksempler:

    Eksempel 1:
    En træner køber over en 5-årig periode 20 spillere á 20 mio. Summen der er investeret i truppen er 400 mio. Spillerne er i klubben i gennemsnit i 4 år, og erstattes med nye spillere til 20 mio, når de sælges. På et tilfældigt valgt tidspunkt vil truppens anciennitet være 2 år (spillerne er gennemsnitligt halvvejs gennem deres 4-årige ophold) og har altså 3 år tilbage af deres kontrakt. Den bogførte værdi er i dette eksempel 400 mio * 3/5 = 240 mio.

    Eksempel 2: Alt er som ovenfor, men spillerne er kun i klubben i gennemsnit i 2 år. Kontraktværdien er nu gennemsnitligt 320 mio.

    Hvis vi skal bruge din metodik, så vil det indikere en 33% øget investeringslyst i eksempel 2, hvilket ikke er tilfældet. Modsvaret vil være, at der i Eksempel 2 er tale om at bruge 200 mio. om året i stedet for 100 mio. i Eksempel 1 - men det ignorerer den praktiske virkelighed, at FCK har opereret med netto-transferoverskud i mange år. I praktiske termer ift. eksemplerne ovenfor sælger vi altså de pågældende spillere for mere end 20 mio i gennemsnit, men geninvesterer kun 20 mio - og det er dermed ikke udtryk for "øget investeringslyst".

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #96
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (31/07 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Ja, det vil den, og det er jo det tal, der er interessant: hvor mange penge er man villig til at investere i en spillertrup? Det andet er jo "bare" et spørgsmål om regnskabsteknik og periodisering. Vi kan tage to eksempler:

    Eksempel 1:
    En træner køber over en 5-årig periode 20 spillere á 20 mio. Summen der er investeret i truppen er 400 mio. Spillerne er i klubben i gennemsnit i 4 år, og erstattes med nye spillere til 20 mio, når de sælges. På et tilfældigt valgt tidspunkt vil truppens anciennitet være 2 år (spillerne er gennemsnitligt halvvejs gennem deres 4-årige ophold) og har altså 3 år tilbage af deres kontrakt. Den bogførte værdi er i dette eksempel 400 mio * 3/5 = 240 mio.

    Eksempel 2: Alt er som ovenfor, men spillerne er kun i klubben i gennemsnit i 2 år. Kontraktværdien er nu gennemsnitligt 320 mio.

    Hvis vi skal bruge din metodik, så vil det indikere en 33% øget investeringslyst i eksempel 2, hvilket ikke er tilfældet. Modsvaret vil være, at der i Eksempel 2 er tale om at bruge 200 mio. om året i stedet for 100 mio. i Eksempel 1 - men det ignorerer den praktiske virkelighed, at FCK har opereret med netto-transferoverskud i mange år. I praktiske termer ift. eksemplerne ovenfor sælger vi altså de pågældende spillere for mere end 20 mio i gennemsnit, men geninvesterer kun 20 mio - og det er dermed ikke udtryk for "øget investeringslyst".
    Det er korrekt så længe klubben har et fast investerings niveau, som realiseres år efter år. Hvis det ikke er tilfældet - hvilket det ikke er i FCK - så vil et fald i den oprindelige investeringsværdi først fremgå reelt efter en længere periode (flere år).

    Denne form for investeringshåndtering er et af flere helt almindelig greb, når man som sælgende part bevæger sig ind i en M&A-proces. Hvis du har deltaget i sådanne processer, tænker jeg, at du også kender proceduren.

    I øvrigt flugter det billede meget godt med PC's tidligere udtalelser, hvor han fortalte om, hvordan man havde været inde i en periode hvor man havde investeret mindre i transfers og han gav udtryk for, at der derfor var blevet plads til større investeringer i dette vindue.

    Når selskabs meddelelse for 1. halvårs regnskab kommer, så vil jeg gerne give et bud på, hvor meget plads der er. Jeg mistænker, at der er et markant fald i de oprindelige investeringer, da spillere, som indgår her, er væk. Nu
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 06.08.22 kl. 04:04
    Goldbæks Højrefod

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •