Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    43 46.24%
  • Uafgjort

    16 17.20%
  • BIF vinder

    34 36.56%
Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 143

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Når tifo-udvalget er et officielt udvalg under fanklubben, så burde det jo under normale omstændigheder jo også være en selvfølge, at tifo-udvalget og dens arbejde lever op til fanklubbens regler og vedtægter. Og jeg synes sgu ikke at den bevidste brug af 13:12 detaljen lever op til §2 i fanklubbens vedtægter:
    Foreningens formål er at støtte F.C. København på en festlig og fredelig måde, for derigennem at udbrede kendskabet til klubben, samt gennem sociale aktiviteter for foreningens medlemmer at udbrede den rette forståelse af, at fredelig sameksistens med andre fodboldfans er en naturlig ting af det, at være FCK-fan.
    Kilde: https://www.fckfc.dk/om-fckfc/vedtae...nhavn-fan-club

    Det er i mine øjne ret underligt at på den ene side teknisk set være repræsentant for festlig og fredelig støtte af FCK på vegne af den officielle fanklub, og så på den anden side give visuelt udtryk for at mene at alle politibetjente er horeunger..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Når tifo-udvalget er et officielt udvalg under fanklubben, så burde det jo under normale omstændigheder jo også være en selvfølge, at tifo-udvalget og dens arbejde lever op til fanklubbens regler og vedtægter. Og jeg synes sgu ikke at den bevidste brug af 13:12 detaljen lever op til §2 i fanklubbens vedtægter:

    Kilde: https://www.fckfc.dk/om-fckfc/vedtae...nhavn-fan-club

    Det er i mine øjne ret underligt at på den ene side teknisk set være repræsentant for festlig og fredelig støtte af FCK på vegne af den officielle fanklub, og så på den anden side give visuelt udtryk for at mene at alle politibetjente er horeunger..
    Helt enig. Og i den forbindelse har jeg lige et sikkert dumt spørgsmål: Når jeg med mit platin/sæsonkortkøb har givet 50 kroner til "fankassen," er det så samme kasse, der engang hed "tifokassen?"
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Derudover er det også vanskeligt at se forbindelsen imellem Bahs & Ballings folkekomedier og så FCK anno 2022. Snakker vi fodbold, er 'Olsen Banden' noget, man forbinder med landsholdet i firserne (eller endnu værre: I Morten Olsens trænerperiode), og der er heller ikke mange ligheder imellem Egon, Kjeld og Benny og fansene på tribunerne, så vidt jeg kan se. Skulle der være en forbindelse, er det måske, at man ofte tænker 'hundehoveder, hængerøve og elendige socialdemokrater', når man ser på vores sportslige ledelse. Men altså 'Olsen Banden' - der må da være noget mere begavet og rammende at skyde med...
    Det burde vel ikke være nødvendigt at nævne, at filmene om Olsen-banden er fiktive komedier. Så ved jeg sgu ikke, om det er nødvendigt at ligne hovedpersonerne for at nyde dem.

    Når så de er et afholdt stykke meget københavnsk kultur, og en af deres tilbagevendende hovedfjender er BØFfen, så er det da lige i øjet.


  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Når så de er et afholdt stykke meget københavnsk kultur,
    Har du intet lært på Twitter? Du må forstå at de er fra Valby og derfor intet har med København at gøre. Overhovedet.

  6. #95
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det burde vel ikke være nødvendigt at nævne, at filmene om Olsen-banden er fiktive komedier. Så ved jeg sgu ikke, om det er nødvendigt at ligne hovedpersonerne for at nyde dem.

    Når så de er et afholdt stykke meget københavnsk kultur, og en af deres tilbagevendende hovedfjender er BØFfen, så er det da lige i øjet.
    Det var rigtig fint med Olsen Banden og musikken. Tifoen var fint gennemført og det er virkelig fedt…. Men det gør det super ærgerligt med 13:12. Jeg venter faktisk på en offentlig beklagelse fra tifo udvalget. (Jeg er klar over jeg nok kommer til at vente forever)
    Vi laver alle fejl og hvis man stiller sig op og siger “vi fejlede og undskylder til politiet”, så fred være med det. Hvis fanklubben og tifoudvalget ikke tager afstand, så kan jeg ikke se hvordan FCK som klub kan samarbejde med fanklubben. Min støtte ryger

    Herfra var der ellers sindssygt meget ros til S12 i går. God stemning, ikke meget lys, stor tifo osv. jeg er klar over, at det kan være svært at få god stemning og en stor samling unge til at opfører sig 100% efter bogen, men I repræsentere alle når der laves tifo. Prøv at tænk over det næste gang

  7. De følgende 12 brugere er enige:

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Har du intet lært på Twitter? Du må forstå at de er fra Valby og derfor intet har med København at gøre. Overhovedet.
    Åh gud, nu lokkede du mig til at søge på Valby på Twitter. Og til at finde argumentet "København er ik Sverige så vidt jeg ved" og "I Jylland har byer navne" :-)))

    https://twitter.com/Giffel_dk/status...53080639225856

  9. #97
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Jeg synes, det er en dum detalje med uret, men jeg har svært ved for alvor at komme op i det røde felt, som flere andre herinde. Jeg tolker det som en lille stikpille til politiet, der, som jeg forstod på både fanfraktioner og klubber i sidste sæson, har droppet dialogen for så derefter at forbyde udebanefans trods en positiv udvikling. Og inden nogen kommer for godt i gang. Jeg har været til rigtig mange derbys i betonen, og jeg synes, at der de sidste par år har været en positiv udvikling blandt vores egne fans, når vi har været derude. Det var meget værre for 5-8 år siden. Det kan jeg sgu godt forstå, at man er sur over, men det bør ikke komme til udtryk med en besked rettet mod alle betjente, der blot passer deres arbejde. Nåh, det er en større diskussion, der ikke hører til her.

    Dum detalje, men nok snarere rettet mod politiets ledelse end det enkelte betjente.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes, det er en dum detalje med uret, men jeg har svært ved for alvor at komme op i det røde felt, som flere andre herinde. Jeg tolker det som en lille stikpille til politiet, der, som jeg forstod på både fanfraktioner og klubber i sidste sæson, har droppet dialogen for så derefter at forbyde udebanefans trods en positiv udvikling. Og inden nogen kommer for godt i gang. Jeg har været til rigtig mange derbys i betonen, og jeg synes, at der de sidste par år har været en positiv udvikling blandt vores egne fans, når vi har været derude. Det var meget værre for 5-8 år siden. Det kan jeg sgu godt forstå, at man er sur over, men det bør ikke komme til udtryk med en besked rettet mod alle betjente, der blot passer deres arbejde. Nåh, det er en større diskussion, der ikke hører til her.

    Dum detalje, men nok snarere rettet mod politiets ledelse end det enkelte betjente.
    Bare lige ....

    ACAB er ikke en "lille stikpille", men blevet brugt i hardcore hooligan-kredse i mange år. Så hvis de ikke vil forbindes med "sådanne kredse" er det rimelig usmart...

    Personligt har jeg svært ved at hidse mig op over det, selvom jeg nok burde (jeg har jo været glad nok for politiet på Pestegnen et par gange i tidens løb...)
    Lidt ligesom med pyro, som jeg inderst inde synes er ganske festlig, men bliver nødt til at tage en form for afstand fra.

    Hvad der foregår på alverdens fodboldstadions er noget underligt noget...

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 08.08.22 kl. 16:03

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Bare lige for at få the facts straight.

    ACAB er ikke en "lille stikpille", men blevet brugt i hardcore hooligan-kredse i mange år. Så hvis de ikke vil forbindes med "sådanne kredse" er det rimelig usmart...

    Personligt har jeg svært ved at hidse mig op over det, selvom jeg nok burde (jeg har jo været glad nok for politiet på Pestegnen et par gange i tidens løb...)
    Lidt ligesom med pyro, som jeg inderst inde synes er ganske festlig, men bliver nødt til at tage en form for afstand fra.

    Hvad der foregår på alverdens fodboldstadions er noget underligt noget...

    Zan
    Ligesom jeg til mange kampe gennem tiden har set almindelige middelaldrende mænd og børn synge med på "All cops are bastards, ACAB". Det er vildt bøvet at gøre, og der er heldigvis mere og mere fokus på, hvor dumt det egentlig er, men at gøre det til et udtryk, der er forbeholdt hardcore hooligan-kredse, er meget langt fra den virkelighed, jeg har oplevet gennem alle årene i både Parken og på udebane.

    Du og jeg har vel også sunget med på, at vi med en molotovcocktail vil brænde hele vestegnen ned. Det mener vi nok heller ikke så bogstaveligt. Det er måske heller ikke alle nuværende narkomaner i behandling, der synes det er vildt fedt, at vi bruger metadonbehandling i et nedsættende chant mod vestegnen. Og det er der, hvor jeg nogle gange godt kan blive lidt træt af os herinde. Det er lidt som om, at det vi selv gjorde, især i det gode gamle 90'ere, bare var med et glimt i øjet og for sjov, men når den nye generation af fans gør noget, som de måske bare har ment som en lille stikpille, så er det bare det værste nogensinde.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Personligt har jeg svært ved at hidse mig op over det, selvom jeg nok burde (jeg har jo været glad nok for politiet på Pestegnen et par gange i tidens løb...)
    Samme her. Så og ser det som en indforstået joke, rettet mod dem, der i forvejen kender udtrykket til hudløshed.

    Men hold nu kæft hvor er det trættende, at det igen skal handle om bannere i stedet for kun om at vi totalt kvaste jammerlige Brøndby, der endnu en gang blamerede sig på og uden for banen. Det kan tifoudvalget ikke løbe fra; man ved jo præcis hvilke, pedaler man selv vælger at træde på og hvad det vil føre til. Ingen forargelse, men en inderlig træthed over den hang til ekstra omtale.

    Nå, men var det i øvrigt kun mig, der virkelig nød Claessons indsats i første halvleg i fulde drag? Det er skønt at se ham centralt, hvor han måske fra kanten har haft lidt svært ved at binde spillet sammen mere end glimtvist i en del kampe. Da han blev rykket derud efter udskiftningen, forsvandt han fra spillet. Men der er vel ingen tvivl om, at han fremadrettet bliver derinde som den kreative chef, nu Daramy sætter sig på venstre wing.


  16. #101
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Samme her. Så og ser det som en indforstået joke, rettet mod dem, der i forvejen kender udtrykket til hudløshed.

    Men hold nu kæft hvor er det trættende, at det igen skal handle om bannere i stedet for kun om at vi totalt kvaste jammerlige Brøndby, der endnu en gang blamerede sig på og uden for banen. Det kan tifoudvalget ikke løbe fra; man ved jo præcis hvilke, pedaler man selv vælger at træde på og hvad det vil føre til. Ingen forargelse, men en inderlig træthed over den hang til ekstra omtale.

    Nå, men var det i øvrigt kun mig, der virkelig nød Claessons indsats i første halvleg i fulde drag? Det er skønt at se ham centralt, hvor han måske fra kanten har haft lidt svært ved at binde spillet sammen mere end glimtvist i en del kampe. Da han blev rykket derud efter udskiftningen, forsvandt han fra spillet. Men der er vel ingen tvivl om, at han fremadrettet bliver derinde som den kreative chef, nu Daramy sætter sig på venstre wing.
    Claesson centralt virker så oplagt at holde fast i.

    Han er for tung til kanten, men hans spilforståelse, veltimede afleveringer og kløgt kan virkelig bruges.
    Og med hans fysik har vi en fyr som - efter min mening - kan bruges på den offensive midt (eller hvad man vil kalde hans plads igår), men måske også helt fremme?

    Der skal fart og kreativitet til på kanterne - så de tilhører Daramy og xxx (så virkelig gerne Hákon eller Roony lykkes derude. Men den højreside er der stadig kamp om).

    Zan

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    en sejr over et bundhold, der set over deres seneste 15 ligakampe har et pointsnit på 0,73.

    Mon ikke NF satser på en fyring, så han kan tage lidt løn med til Herning :)

  19. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Ligesom jeg til mange kampe gennem tiden har set almindelige middelaldrende mænd og børn synge med på "All cops are bastards, ACAB". Det er vildt bøvet at gøre, og der er heldigvis mere og mere fokus på, hvor dumt det egentlig er, men at gøre det til et udtryk, der er forbeholdt hardcore hooligan-kredse, er meget langt fra den virkelighed, jeg har oplevet gennem alle årene i både Parken og på udebane.

    Du og jeg har vel også sunget med på, at vi med en molotovcocktail vil brænde hele vestegnen ned. Det mener vi nok heller ikke så bogstaveligt. Det er måske heller ikke alle nuværende narkomaner i behandling, der synes det er vildt fedt, at vi bruger metadonbehandling i et nedsættende chant mod vestegnen. Og det er der, hvor jeg nogle gange godt kan blive lidt træt af os herinde. Det er lidt som om, at det vi selv gjorde, især i det gode gamle 90'ere, bare var med et glimt i øjet og for sjov, men når den nye generation af fans gør noget, som de måske bare har ment som en lille stikpille, så er det bare det værste nogensinde.
    Nu skal det ikke blive til en kamp om at være mest hellig, men jeg har gennem 30 år i Parken aldrig sunget med på noget med "all cops are bastards." Jeg kan faktisk ikke engang huske, at jeg har hørt det sunget, der hvor jeg har stået på Nedre C (og A helt i starten), så jeg vil godt opponere mod idéen om, at det er en helt normal og udbredt ting at synge eller skilte med. Som zan påpeger, er det udtryk i den grad knyttet til hooligans (og andre voldsparate miljøer som rockere og bander).

    Mht. "Jeg har lige set en Brøndby-fan" kan jeg ikke sige, at jeg aldrig har sunget den, men jeg synes faktisk, det er dejligt, at vi er kommet videre og ikke længere synger den sang. Det handler for mig at se ikke om at en ny generation ikke må det samme, som vi måtte. Det handler blot om, at vi er blevet klogere som samfund, ligesom når vi - på C i hvert fald - så vidt jeg kan høre, efterhånden fuldstændig har fået udryddet de racistiske og homofobiske råb.

    Når politiet ikke synes, ACAB blot er en munter lille stikpille, er det jo, fordi de mennesker, der står for det udtryk sædvanligvis er folk, som rent faktisk hader politiet så højt, at de udgør en potentiel fysisk trussel. Og det skriver jeg ikke, fordi jeg er en eller anden enøjet, konservativ politiforsvarer (det er jeg meget langt fra!), men hvis man vil tages seriøst, når man kritiserer politiet, når det begår fejl og har systemiske problemer (hvilket det gør og har!), er man også nødt til at anerkende, at det består af en formentlig lige så broget skare som fodboldtilhængere og ikke alle er røvhuller.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  20. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    36

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    “1312” blev også brugt i tifoen mod Porto i 2016. Så ikke et helt nyt tiltag.

  21. #105
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af dennisp Se meddelelser
    “1312” blev også brugt i tifoen mod Porto i 2016. Så ikke et helt nyt tiltag.
    Men stadig lige så idiotisk som dengang!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •