Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    43 46.24%
  • Uafgjort

    16 17.20%
  • BIF vinder

    34 36.56%
Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 143

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Ham her skal de jo nok få fat i (https://politi.dk/da/koebenhavns-pol...ner/2022/08/09). Alt er jo gennemfilmet i toget og på den station, han stod af på. Det spørgsmål, jeg hver gang stiller mig selv, er, gad vide hvad han nu går rundt og tænker? "Superfed tur hjem. Pustede mig op og røvede et par trøjer. Fanme' værd at sidde inde 6 måneder for. Jeg sir' det bare. Fedt. Og så tegner gutterne på tribunen lagener med "Hold ud" til mig. Endnu en gang fedt!". Eller hvad mon går gennem hovedet på den mand? Og andre i lignende situationer.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Sektion 12 forening forholder sig tavs når det gælde baneinvasion og hadefulde bannere.. til gengæld kommer der opslag op om, at man kan smide penge efter fly og tifoarbejde.. kan mærke det konflikter i mig i disse dage..
    Meld dog ud og tag det ansvar for udvikling af den københavnske fanscene som man ønsker at have.

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ham her skal de jo nok få fat i (https://politi.dk/da/koebenhavns-pol...ner/2022/08/09). Alt er jo gennemfilmet i toget og på den station, han stod af på. Det spørgsmål, jeg hver gang stiller mig selv, er, gad vide hvad han nu går rundt og tænker? "Superfed tur hjem. Pustede mig op og røvede et par trøjer. Fanme' værd at sidde inde 6 måneder for. Jeg sir' det bare. Fedt. Og så tegner gutterne på tribunen lagener med "Hold ud" til mig. Endnu en gang fedt!". Eller hvad mon går gennem hovedet på den mand? Og andre i lignende situationer.
    Han var del af en større gruppe som også overfaldte og røvede to teenagepiger i toget, 3 drenge ifm. episoden der blev optaget, 2 drenge som mistede både FCK-tøj og deres almindelige tøj, og efterfølgende tæskede en gut i toget, som ikke overgav sin trøje. Jeg tænker at alle de klamme idioter sidder med sved på panden nu og kan se frem til langt længere end 6 måneder.

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    For at alt ikke skal handle om 13:12 og pinlige optrin i s-toget vil jeg lige tillade mig at fremhæve Khocholava.

    Hold op en pragtpræstation af ham i søndagens kamp. Jeg håber så meget at han kan bide sig fast på holdet, synes han er en fornøjelse at se på....


  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    For at alt ikke skal handle om 13:12 og pinlige optrin i s-toget vil jeg lige tillade mig at fremhæve Khocholava.

    Hold op en pragtpræstation af ham i søndagens kamp. Jeg håber så meget at han kan bide sig fast på holdet, synes han er en fornøjelse at se på....
    Helt enig - hver eneste gang jeg ser ham spille, så tænker jeg at han altså under ingen omstændigheder kun er vores tredje bedste midterforsvarer.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    58

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Eller hvad mon går gennem hovedet på den mand? Og andre i lignende situationer.
    Der går ikke noget gennem hovedet på den mand...
    "Brøndby IF er et professionelt fodboldhold - ikke et velgørenhedsprojekt for fallerede eks-stjerner, hvor vi skal være åh så taknemmelige, bare de kan slå en præcis aflevering." - Mr. Scott

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Helt enig - hver eneste gang jeg ser ham spille, så tænker jeg at han altså under ingen omstændigheder kun er vores tredje bedste midterforsvarer.
    Enig. Vi har tre centrale forsvarsspillere som alle fortjener at spiller hver gang.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Enig. Vi har tre centrale forsvarsspillere som alle fortjener at spiller hver gang.
    Ja vi har 3 gode centrale forsvarsspiller, men det er vel også et krav, hvis vi deltager i 3 turneringer. Det er så JTs lod at forsøge at rotere på den bedst mulig måde så det ikke går ud over spillet på banen samt holde spillerne nogenlunde tilfredse som kan være svært.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Ikke overraskende, men stadig ærgerligt. TIFO udvalget har et problem med politiet og synes at det er helt fint at “skære alle over en kam”. Det er en ret umoden og umoderne tilgang til tingene - desværre, men jeg ville egentlig have det fint med forbud imod tifoer indtil man er blevet enige om “hvordan og hvad man kan tillade sig”.

    Tifo udvalget er dygtige og der er et utal af fede tifoer, men jeg synes at tifoerne repræsentere os alle som fans (og bidragere), så er det lidt ærgerligt at forståelsen ikke går længere end egen næsetip.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-politi-issues


  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Aug 2021
    Indlæg
    57

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ikke overraskende, men stadig ærgerligt. TIFO udvalget har et problem med politiet og synes at det er helt fint at “skære alle over en kam”. Det er en ret umoden og umoderne tilgang til tingene - desværre, men jeg ville egentlig have det fint med forbud imod tifoer indtil man er blevet enige om “hvordan og hvad man kan tillade sig”.

    Tifo udvalget er dygtige og der er et utal af fede tifoer, men jeg synes at tifoerne repræsentere os alle som fans (og bidragere), så er det lidt ærgerligt at forståelsen ikke går længere end egen næsetip.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-politi-issues
    Synes generelt det med at man kan have et problem med politiet siger mere om én selv end om politiet.


  16. #131
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Jeg synes, der er så mange ting at sige omkring hele sagen, fordi den lugter en del, og burde give grund til selvransagelse.

    Tifo-udvalget er formelt set et udvalg under den officielle fanklub, og skal derfor også leve op til de vedtægter og værdier, som fanklubben står på mål for. Herunder kan nævnes §2:
    Foreningens formål er at støtte F.C. København på en festlig og fredelig måde, for derigennem at udbrede kendskabet til klubben, samt gennem sociale aktiviteter for foreningens medlemmer at udbrede den rette forståelse af, at fredelig sameksistens med andre fodboldfans er en naturlig ting af det, at være FCK-fan.
    Som jeg tidligere har nævnt, så burde det være en selvfølge, at alt arbejde skal være i overensstemmelse med fanklubbens regler, vedtægter og værdier. Det var ikke tilfældet denne gang, og det er desværre ikke første gang. Der er intet fredeligt i budskabet om at alle politibetjente er horeunger, uagtet hvem man måtte mene har skylden for en evt. konflikt med visse fan-grupperinger og -fraktioner, eller hvor (in)kompetent man måtte mene den ene eller anden part måtte være. Det er udelukkende konfliktoptrappende. Og det kan godt være, at der er nogen, som enten ikke har et issue med det, eller som bakker op om det, og det må stå for folks egen, personlige regning, ligesom jeg har min egen, personlige holdning om folk med de synspunkter. Det skal bare ikke på nogen måde virke, som om det er fanklubbens holdning, når det kun deles af en lille, men højlydt minoritet. Men det kommer det til, især når der bruges af fanklubbens midler til formålet.

    Det virker som om at visse medlemmer i tifo-udvalget fra tid til anden glemmer, at deres arbejde i høj grad skal repræsentere den samlede fanscene, og ikke kun den lille gruppering/fanfraktion, de selv er medlem af. Snakken med skroder i Fanradioen, som nu er blevet citeret af tipsbladet.dk, hvor han bl.a. udtaler
    Som Sektion 12 og forening har vi issues med etaten
    var virkelig noget af det mest tåkrummende pinlige, jeg har hørt i Fanradioens lange historie. Det kan godt være, at I har issues med politiet (hvilket til en vis grad nok også peger tilbage på egen opførsel), men så giv udtryk for det for egne midler, ikke fanklubbens. For det er ikke fanklubbens holdning at alle politibetjente er horeunger, det er kun jeres lille grupperings, og I taler på ingen måde på alles vegne.
    For hvis det er det, så skal jeg have meldt mig ud af fanklubben hurtigst muligt, for det vil jeg fandme ikke stå på mål for. Og under alle omstændigheder er jeg færdig med at smide penge efter tifo-udvalget, så længe der ikke bliver givet udtryk for nogen form for kritisk selvrefleksion. Jeg har ikke de høje forventninger på den front, må jeg så også være ret ærlig at indrømme. Jeg hørte i al fald absolut intet af det i seneste afsnit af Fanradioen.

    Som andre har skrevet, så virker det som en manglende evne til at se udover egen næsetip, og en manglende erkendelse og forståelse af at de på ingen måde repræsenterer hele fanscenen, "blot" fordi de er blandt de mest visuelle. Vil man lave en tifo med et sådant budskab, så gør det dog for egne midler, og lad være med at:
    1) Tage hele den københavnske fanscene som gidsler for en holdning, der kun deles af en forsvindende lille minoritet, og
    2) At bruge fanklubbens ressourcer til at udbrede et budskab og formidle en holdning, der ikke er i overensstemmelse med fanklubbens vedtægter og værdier.

    PS: Jeg orker ikke at høre nogen form for whataboutery omkring det mere. Jeg har set rigeligt herinde.
    PPS: Jeg gider heller ikke at høre noget som helst om at folk i tifogruppen har lagt en stor indsats i det. At folk lægger en stor indsats fritager på ingen måde folk retten til at forholde sig kritisk til det output, der er blevet leveret.

    Og det er det sidste, jeg gider sige om den sag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  17. #132
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Hvis man er i tvivl om hvordan samfundet har ændret sig fra 2016 til 2022, bør man kigge på reaktionerne på hhv. Porto-tifoen og Olsen banden-tifoen.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Hvis man er i tvivl om hvordan samfundet har ændret sig fra 2016 til 2022, bør man kigge på reaktionerne på hhv. Porto-tifoen og Olsen banden-tifoen.
    Denne her https://www.fckfc.dk/galleri/tifo/po...-porto-og-uefa ?

    Porto-tifoen var en sviner til UEFA, som jeg tænker mange fodboldfans i en eller anden grad kan erklære sig enige i.

    Detaljen på Olsen Banden-tifoen er et udtryk jeg mest forbinder med kriminelle miljøer, og som jeg gætter på væsentligt færre bakker op om.

    Så hvordan du mener det fortæller en historie kunne jeg oprigtig talt godt tænke mig at få uddybet.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #134
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Hvis man er i tvivl om hvordan samfundet har ændret sig fra 2016 til 2022, bør man kigge på reaktionerne på hhv. Porto-tifoen og Olsen banden-tifoen.
    Forskellen består nok primært i at folk er blevet gjort opmærksomme på betydningen. - Jeg tvivler stærkt på at ret mange har lavet anden kobling end at tallet på Porto-Tifoen blot skulle repræsentere en adresse, og jeg tilstår gerne at jeg heller ikke lurede den, i søndags. - Det gør dog, på ingen måde, budskabet til noget jeg vil associeres med overhovedet.

    - Jeg kan også garantere at jeg var blevet ligeså rasende i 2016, som jeg er nu, hvis jeg var blevet gjort opmærksom på at mit bidrag til fanklubben (Som nu er taget op til overvejelse) gik til at fremme den slags budskaber.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Denne her https://www.fckfc.dk/galleri/tifo/po...-porto-og-uefa ?

    Porto-tifoen var en sviner til UEFA, som jeg tænker mange fodboldfans i en eller anden grad kan erklære sig enige i.

    Detaljen på Olsen Banden-tifoen er et udtryk jeg mest forbinder med kriminelle miljøer, og som jeg gætter på væsentligt færre bakker op om.

    Så hvordan du mener det fortæller en historie kunne jeg oprigtig talt godt tænke mig at få uddybet.
    Mon ikke bare du skal frem med forstørrelsesglasset, som også har været nødvendigt i Olsen banden-tifoen? 2022 er året hvor man skal forarges over det mindste. I 2016 krævede det vist lidt mere.

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •