Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    43 46.24%
  • Uafgjort

    16 17.20%
  • BIF vinder

    34 36.56%
Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 143 af 143

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Så hvordan du mener det fortæller en historie kunne jeg oprigtig talt godt tænke mig at få uddybet.
    Jeg kan uddybe det: Pointen er, at "1312" også dukker op på rulleflaget, der forestiller en kuvert til UEFA. Åbenbart lagde ingen mærke til det dengang, selv om det stod med fed på kuverten, hvilket tyder på, at det om ikke andet ønskes bemærket.

    Her kan man se tifoen i videoudgave:

    https://www.youtube.com/watch?v=lzQYvX4P5t4

    Banneret er kun oppe i ca 45 sekunder, og "1312" er del af adressen. Jeg ved ikke, om tanken så er, at hvis ingen bemærker det dér, er der heller ingen, der vil bemærke det, hvis det er den eneste lidt påfaldende detalje på hele to bannere i træk, der er sat op i flere minutter.

    Men som før nævnt: Hvis man ikke vil have nogen til at lægge mærke til det, var det ret let at undgå. Det var bare at lade være med at tegne det.

    Nu fik man i stedet budskabet ud – så stå da ved det i stedet for at bebrejde alle mulige andre. Episk selvmål.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #137
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    My 2 cents: Det er jo ikke noget nyt med ACAB/1312....

    Et par eksempler på tidligere visuelt brug (og "dogwhistles") i og omkring det københavnske (og sikkert også internationale samt anti-international (læs: ude vestpå)) fanmiljø:
    Der er pænt mange "friske typer" som har enten 1312 eller ACAB tatoos, ofte synligt på læggen...
    Der bliver sunget A C A B imens man "volleyballer" en bold sparket op på tribunen rundt.
    Der er RIGELIGT med ACAB/1312 stickers rundt i bylivet/i s-toge/på stationer, og det har der været i mange år.
    Der har været et banner med nogle frugter der begynder med de rigtige bogstaver på sektionen i mange mange år også.

    Mansplaining fra wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/ACAB

    Lidt sjov situation, da jeg har en del venner der ynder at benytte udtykket, men næppe mener det bogstaveligt..... Og så er der sikkert en del der mener det ganske bogstaveligt....

    Jeg kan i hvert fald ikke få mig selv til at piske en stemining op over klokkeslettet på uret i tifoen... Men kan sagtens få mig selv til at piske en stemning op over hvis udtrykket bliver brugt på en aggressiv, seriøst ment og nedlandende måde...

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan uddybe det: Pointen er, at "1312" også dukker op på rulleflaget, der forestiller en kuvert til UEFA. Åbenbart lagde ingen mærke til det dengang, selv om det stod med fed på kuverten, hvilket tyder på, at det om ikke andet ønskes bemærket.
    Ah, stæreblind er jeg simpelthen :-/

    Så den historie det fortæller er måske bare, at der i den periode er kommet endnu mere fokus på forholdet mellem politi og et vist segment af fodboldfans også jvf. historikken ifm. især derbyer.

    Denne her gang "kostede" det ift. at det blev en historie - det erindrer jeg ikke det blev i 2016.

  5. #139
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Ah, stæreblind er jeg simpelthen :-/

    Så den historie det fortæller er måske bare, at der i den periode er kommet endnu mere fokus på forholdet mellem politi og et vist segment af fodboldfans også jvf. historikken ifm. især derbyer.

    Denne her gang "kostede" det ift. at det blev en historie - det erindrer jeg ikke det blev i 2016.
    Mjah... Det er jo også agurketid, og der sker ikke rigtig noget vigtigt ude i verdenen..... (i kunne være a....)

  6. #140
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    My 2 cents: Det er jo ikke noget nyt med ACAB/1312....

    Et par eksempler på tidligere visuelt brug (og "dogwhistles") i og omkring det københavnske (og sikkert også internationale samt anti-international (læs: ude vestpå)) fanmiljø:
    Der er pænt mange "friske typer" som har enten 1312 eller ACAB tatoos, ofte synligt på læggen...
    Der bliver sunget A C A B imens man "volleyballer" en bold sparket op på tribunen rundt.
    Der er RIGELIGT med ACAB/1312 stickers rundt i bylivet/i s-toge/på stationer, og det har der været i mange år.
    Der har været et banner med nogle frugter der begynder med de rigtige bogstaver på sektionen i mange mange år også.

    Mansplaining fra wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/ACAB

    Lidt sjov situation, da jeg har en del venner der ynder at benytte udtykket, men næppe mener det bogstaveligt..... Og så er der sikkert en del der mener det ganske bogstaveligt....

    Jeg kan i hvert fald ikke få mig selv til at piske en stemining op over klokkeslettet på uret i tifoen... Men kan sagtens få mig selv til at piske en stemning op over hvis udtrykket bliver brugt på en aggressiv, seriøst ment og nedlandende måde...
    Udskift 1312 med et racistisk udtryk og læs dit indlæg igen.

    Det er en fri verden, så hvis man mener alt politi er lort - så må man jo mene det. Det lader bare til folk ikke forstår forskellen på at stå med en tatoo og bringe budskabet på en tifo som repræsentere tusinde af (med)fans, der bestemt ikke er enige. Hvis man ikke kan indse fejlen, så er man bare ikke voksen nok til opgaven.


  7. #141
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    My 2 cents: Det er jo ikke noget nyt med ACAB/1312....

    Et par eksempler på tidligere visuelt brug (og "dogwhistles") i og omkring det københavnske (og sikkert også internationale samt anti-international (læs: ude vestpå)) fanmiljø:
    Der er pænt mange "friske typer" som har enten 1312 eller ACAB tatoos, ofte synligt på læggen...
    Der bliver sunget A C A B imens man "volleyballer" en bold sparket op på tribunen rundt.
    Der er RIGELIGT med ACAB/1312 stickers rundt i bylivet/i s-toge/på stationer, og det har der været i mange år.
    Der har været et banner med nogle frugter der begynder med de rigtige bogstaver på sektionen i mange mange år også.

    Mansplaining fra wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/ACAB

    Lidt sjov situation, da jeg har en del venner der ynder at benytte udtykket, men næppe mener det bogstaveligt..... Og så er der sikkert en del der mener det ganske bogstaveligt....

    Jeg kan i hvert fald ikke få mig selv til at piske en stemining op over klokkeslettet på uret i tifoen... Men kan sagtens få mig selv til at piske en stemning op over hvis udtrykket bliver brugt på en aggressiv, seriøst ment og nedlandende måde...
    Pointen er jo ikke, at vi tror, det er en ny ting. Jeg tror, de færreste omkring FCK's fanmiljø har været i tvivl om, hvad ACAB betyder, og at det er et udtryk, der gennem mange år har været tæt knyttet til voldsparate idioter som hooligans. Men vi er nok en del, der enten tidligere ikke har opdaget eller kendt til 1312-oversættelsen. Og hvad så? Det gør det jo ikke bedre.

    I kan forsøge at gøre ACAB til en ironisk eller munter stikpille alt det, I vil. Faktum er stadig, at udtrykket er tæt knyttet til voldsparate idioter som hooligans. Derfor tages der afstand fra det - også fra folk, der sagtens i øvrigt kan være med på at kritisere politiet, når det går over stregen. Og ikke mindst: Når mine, fanklubbens eller FCK's penge bliver brugt til udbrede det stupide, primitive budskab, siger jeg fra, for fandeme nej om jeg vil støtte voldelige typers budskaber.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #142
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I kan ...I vil.
    Hvem er de her "I" du mener jeg er en del af? :D

  9. #143
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Jeg stod under Olsen Banden-tifoen og så den derfor ikke. Jeg har heller ikke haft tid (prioriteret tid) til at se den efterfølgende, men jeg forstår jo udmærket ACAB-diskussionen uanset. Da jeg første gang læste om uret, tænkte jeg, at det var et Egon budskab, da Egon jo konstant i serien blev anholdt. Jeg tænker så, at hvis UC var lidt bedre udrustet rent intellektuelt, så havde de spinnet den ned ad den vej ;-)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •