Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    43 46.24%
  • Uafgjort

    16 17.20%
  • BIF vinder

    34 36.56%
Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 143

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

  1. #106
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Når tifo-udvalget er et officielt udvalg under fanklubben, så burde det jo under normale omstændigheder jo også være en selvfølge, at tifo-udvalget og dens arbejde lever op til fanklubbens regler og vedtægter. Og jeg synes sgu ikke at den bevidste brug af 13:12 detaljen lever op til §2 i fanklubbens vedtægter:

    Kilde: https://www.fckfc.dk/om-fckfc/vedtae...nhavn-fan-club

    Det er i mine øjne ret underligt at på den ene side teknisk set være repræsentant for festlig og fredelig støtte af FCK på vegne af den officielle fanklub, og så på den anden side give visuelt udtryk for at mene at alle politibetjente er horeunger..


    Det her bekræfter alt det, jeg tidligere har skrevet om tifo-udvalget.

    Og er en af årsagerne til, at jeg ikke igen kommer til at donere penge til dem.

    Og jeg opfordrer alle til at sige NEJ næste gang, de står og beder om penge
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    72

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Det er mig lidt af en gåde, at politiet (eller andre myndigheder) stadig vil tillade disse fanmarcher før kampe som dem mod Brøndby. At mødes to timer før en kamp og i den grad "indtage" ærkerivalens territorium er i mine øjne næsten lig med ballade. Det må stoppe nu.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det burde vel ikke være nødvendigt at nævne, at filmene om Olsen-banden er fiktive komedier.
    Jeg synes, det er ret relevant - derfor nævnte jeg det. De har som fiktive personer intet med FC at gøre, og så må man jo tænke, at de, der har valgt dem som indhold i tiffen, i stedet kan se en eller anden værdimæssig relevans eller identifikation i de folkelige komedier.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så ved jeg sgu ikke, om det er nødvendigt at ligne hovedpersonerne for at nyde dem.
    Det ved jeg heller ikke, men hvis det skal give mening at bruge dem i FC sammenhæng, skal der vel som sagt gerne være en eller anden værdimæssig sammenhæng og/eller identifikationsmulighed. Det har jeg svært ved at få øje på. Olsen Banden talte effektivt ind i den danske folkesjæl i halvfjerdserne. Småt er godt i filmene - den lille mand ved generelt bedre end den store, og Danmark fremstilles som mere ægte og rigtigt end alt 'stort' omkring os som EF og USA. Markedsøkonomi skildres generelt og klichefyldt som et onde. I det omfang, sådan et verdensbillede lever videre i dag, er det vel steder som Dansk Folkeparty, de ældre dele af fagbevægelsen og den yderste og ældre del af venstrefløjen - ja og så hos de overlevende blandt seriens mange fans i DDR.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Når så de er et afholdt stykke meget københavnsk kultur, og en af deres tilbagevendende hovedfjender er BØFfen, så er det da lige i øjet.
    Den med Bøffen havde jeg ikke lige fanget, men det indgik heller ikke specielt tydeligt på banneret - og er Bøf ikke også en temmeligt indforstået betegnelse her på Sidelinien? Desuden vil jeg umiddelbart forvente, at serien er mere afholdt i Jylland end på Kbh.s broer, hvis du spørger rundt i dag.

    Jeg fra mit midaldrende perspektiv synes stadig, at positiv arrogance er indbegrebet af (FC) Københavnsk kultur - Olsen Banden står for mig som en eksponent for det stik modsatte: Resultatet er ligegyldigt, hvis bare vi holder sammen imod de store i klassen og husker at hygge os.

    Men ok, er det halvfjerdsernes miniput-mentalitet, vi skal dyrke, så lade mig skynde mig at foreslå en stor Anker Jørgensen tifo til næste kamp. Og Bjarne Liller og Papa Bue kan måske også noget? Superafholdte københavnere.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Karsten Se meddelelser
    Det er mig lidt af en gåde, at politiet (eller andre myndigheder) stadig vil tillade disse fanmarcher før kampe som dem mod Brøndby. At mødes to timer før en kamp og i den grad "indtage" ærkerivalens territorium er i mine øjne næsten lig med ballade. Det må stoppe nu.
    Hvis alternativet er mange mindre grupper af BØF fans spredt rundt omkring tilfældige steder i byen i timerne op til kampen, så foretrækker jeg nu nok den store samlede gruppe. Det må trods alt også være lettere for politiet at holde styr på grupperingerne, når de i det væsentligste er samlet på få steder.


  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Karsten Se meddelelser
    Det er mig lidt af en gåde, at politiet (eller andre myndigheder) stadig vil tillade disse fanmarcher før kampe som dem mod Brøndby. At mødes to timer før en kamp og i den grad "indtage" ærkerivalens territorium er i mine øjne næsten lig med ballade. Det må stoppe nu.
    Spørgsmålet er, om politiet i virkeligheden ikke er ok tilfreds med en march ala den som BIF lavede fra Svanemøllen til Parken. Turen er kort og man får på den måde samlet og holdt styr på de fleste ballademagere.

    Personligt undrer det mig lidt, at Politiet sammen med FCK og BIF ikke gør noget mere for at forebygge og straffe maskering på stadion. Der var næppe nogen som i søndags medtog og iklædte sig en maske på stadion pga kulde...det er udelukkende for at dække over forbudt aktivitet som romerlys, hærværk osv. Har man maske på i en fanmarch skal man selvfølgelig ikke ind på stadion. Medbringer man og Iklæder man sig en på stadion skal man selvfølgelig på en eller anden måde identificeres og have en både bøde og udelukkelse fra stadion og hænger/står man f.eks. i capotårn (ikke at jeg specielt lagde mærke til det i søndags - men det er vist sket før), så har fanafsnittet selvfølgelig ikke et capotårn længe efter....
    Men så er vi jo nok igen tilbage til, at det ikke nødvendigvis er i klubbernes interesse at få disse mennesker væk fra stadion.....


  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Spørgsmålet er, om politiet i virkeligheden ikke er ok tilfreds med en march ala den som BIF lavede fra Svanemøllen til Parken. Turen er kort og man får på den måde samlet og holdt styr på de fleste ballademagere.

    Personligt undrer det mig lidt, at Politiet sammen med FCK og BIF ikke gør noget mere for at forebygge og straffe maskering på stadion. Der var næppe nogen som i søndags medtog og iklædte sig en maske på stadion pga kulde...det er udelukkende for at dække over forbudt aktivitet som romerlys, hærværk osv. Har man maske på i en fanmarch skal man selvfølgelig ikke ind på stadion. Medbringer man og Iklæder man sig en på stadion skal man selvfølgelig på en eller anden måde identificeres og have en både bøde og udelukkelse fra stadion og hænger/står man f.eks. i capotårn (ikke at jeg specielt lagde mærke til det i søndags - men det er vist sket før), så har fanafsnittet selvfølgelig ikke et capotårn længe efter....
    Men så er vi jo nok igen tilbage til, at det ikke nødvendigvis er i klubbernes interesse at få disse mennesker væk fra stadion.....
    Og så samtidig et forbud mod de to meter høje bannere, der skygger for de forreste rækker, så de maskerede kan arbejde i fred. Problemet er selvfølgelig at håndhæve de forbud, uden at det ender i store kampe på tribunen...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og så samtidig et forbud mod de to meter høje bannere, der skygger for de forreste rækker, så de maskerede kan arbejde i fred. Problemet er selvfølgelig at håndhæve de forbud, uden at det ender i store kampe på tribunen...
    Men der skal tages et opgør på et tidspunkt - det bliver næppe bedre af at man udskyder det. Jeg har ikke lige svaret og selvom jeg ikke er fan af straf-kultur og især ikke kollektiv straf, så er jeg i tvivl om hvad det bedste er:

    - i går kunne politiet gribe ind under deres march. De kunne have taget kampen ved stadion ved simpelthen ikke at lukke nogen ind.
    - man kan uddele fanforbud i x antal kampe. Både ude og hjemme, altså den kollektive straf, som jeg egentlig er imod, men som forhåbentlig ville få flere til at tage afstand og ikke gøre det muligt at maskere sig, skjule sig osv.

    Det kommer helt sikkert til at kost ekstra ressourcer, men er det ikke bedre at politiet er i stærkt overtal med civilbetjente og så rydder ud i 2-3 kampe. Det er i hvert fald voldsomt irriterende at vores flotte 4-1 sejr falder i baggrunden og der er mange vanvittige historier.

    Så en kraftig opfordring:

    FCK - I tager den video af banneret ned fra fck.dk og tager afstand
    FCKFC - I tager officielt kraftig afstand
    S12 - I undskylder

    I kan fanme ikke være det bekendt. Det var malplaceret helt vildt og fred med det, hvis det var en hjernedød fejl, så undskylder man og kommer videre. Hvis man ikke vil undskylde, så mener I jo 1312 og den mangel på respekt for en stor gruppe hører sig ikke hjemme på “mit” stadion.


  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Men der skal tages et opgør på et tidspunkt - det bliver næppe bedre af at man udskyder det. Jeg har ikke lige svaret og selvom jeg ikke er fan af straf-kultur og især ikke kollektiv straf, så er jeg i tvivl om hvad det bedste er:

    - i går kunne politiet gribe ind under deres march. De kunne have taget kampen ved stadion ved simpelthen ikke at lukke nogen ind.
    - man kan uddele fanforbud i x antal kampe. Både ude og hjemme, altså den kollektive straf, som jeg egentlig er imod, men som forhåbentlig ville få flere til at tage afstand og ikke gøre det muligt at maskere sig, skjule sig osv.

    Det kommer helt sikkert til at kost ekstra ressourcer, men er det ikke bedre at politiet er i stærkt overtal med civilbetjente og så rydder ud i 2-3 kampe. Det er i hvert fald voldsomt irriterende at vores flotte 4-1 sejr falder i baggrunden og der er mange vanvittige historier.

    Så en kraftig opfordring:

    FCK - I tager den video af banneret ned fra fck.dk og tager afstand
    FCKFC - I tager officielt kraftig afstand
    S12 - I undskylder

    I kan fanme ikke være det bekendt. Det var malplaceret helt vildt og fred med det, hvis det var en hjernedød fejl, så undskylder man og kommer videre. Hvis man ikke vil undskylde, så mener I jo 1312 og den mangel på respekt for en stor gruppe hører sig ikke hjemme på “mit” stadion.
    Jeg er sådan set enig, men ingen af de ting kommer til at ske. Politiet kan/vil ikke tage kampen med en kæmpe march - det er for farligt og for omkostningfuldt. Så er det nok nemmere bare at udelukke udefans til derby i årevis, hvilket formentlig er meget tæt på at ske.
    Klubberne er heller ikke interesseret i at tage konflikten, da nogle af de samme personer, som ikke fatter hvor grænsen går, også er de personer, som bidrager mest til stemning, tifo osv, hvilket sælger tonsvis af billetter og giver omtale. Man kan bare kigge på tifoen - der er lagt absurd meget tid og arbejde i det, så hvis man udelukker de mennesker fra at lave tifo, ja så er det jo nok bare slut med kæmpe store flotte tifo's.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Den med Bøffen havde jeg ikke lige fanget, men det indgik heller ikke specielt tydeligt på banneret - og er Bøf ikke også en temmeligt indforstået betegnelse her på Sidelinien? Desuden vil jeg umiddelbart forvente, at serien er mere afholdt i Jylland end på Kbh.s broer, hvis du spørger rundt i dag.

    Jeg fra mit midaldrende perspektiv synes stadig, at positiv arrogance er indbegrebet af (FC) Københavnsk kultur - Olsen Banden står for mig som en eksponent for det stik modsatte: Resultatet er ligegyldigt, hvis bare vi holder sammen imod de store i klassen og husker at hygge os.

    Men ok, er det halvfjerdsernes miniput-mentalitet, vi skal dyrke, så lade mig skynde mig at foreslå en stor Anker Jørgensen tifo til næste kamp. Og Bjarne Liller og Papa Bue kan måske også noget? Superafholdte københavnere.
    BØFfen var såmænd bare en vittighed, men jeg kan se, at du og dine stråmænd tager det hele meget alvorligt, inklusive både den om Anker Jørgensen og de andre politiske formodninger om, hvad København er. Problemet med dem er bare, at der er du nødt til at tale for dig selv – også når det gælder smag i gamle komedier. Og at gøre Olsen-banden til et jysk fænomen, den må du længere ud på landet med ;-)

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Fantastisk analyser I har om tifoen. :-)
    Jeg synes den var meget fed og aktuel, da vi jo "kom tilbage på sporet" igen sidste år hentede guldet fra sidste års vindere.....det illustrerede tifoen, da super godt, uanset om Olsen Banden er noget specielt Københavnsk eller ej. Og udover klokkeslettet så var den da vældig humoristisk med smukke KBH, grimme Brøndby og en masse sjove detaljer.
    Skulle man have lavet den mere FCK'sk så kunne ma da have byttet Egons, Bennys og Kelds ansigter ud med karikaturer af Falk, Grabara og Biel og bibeholdt musikken, men det kan da godt være, at det kun er mig, som synes det kunne være sjovt. :)

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Problemet med dem er bare, at der er du nødt til at tale for dig selv – også når det gælder smag i gamle komedier.
    Hvad er problemet i det - vi taler vel alle for os selv. Gør du ikke det, eller taler du på vegne af nogen?

    Jeg kan godt forstå dine vittigheder, men du kan åbenbart ikke forstå mine. Olsen Banden opildner mig stadig ikke til kamp for Kgs. København - giver mig snarere en fad, anakronistisk bøf-smag i munden, som når man hører et stykke med Van Halen.

    Ikke at jeg skal forbyde andre at holde af Egon og Eddie, eller at min smag er 'rigtig' - jeg bryder mig bare ikke om det.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Politiet kan/vil ikke tage kampen med en kæmpe march - det er for farligt og for omkostningfuldt.
    Jeg er ikke politiet, men jeg er ret sikker på, at det er svaret.

    Jeg har læst et hav af med- og modfans, som mener (insisterer på), at politiet bare skal pille de brådne kar ud af flokken. Både under march og på tribunen. Hver gang. Det tror jeg faktisk aldrig, at politiet gør. Da vores sinker stormede indgangen til bøf-stadion i 2017, tænkte alle vel, at politiet bare skulle have anholdt alle dem, der var inde derefter (portene var endnu ikke åbnet, så alle inde, havde stormet portene). Det gjorde man ikke, da man frygtede for reaktionen fra de tusinde fans, der var på vej fra toget. Alle vi andre vidste så godt, at der nok ikke ville være blevet nogen videre ballade af, at politiet havde fjernet et par hundrede danske og tyske hools, men politiet vurderede anderledes, hvilket resulterede i skandaløse scener efter bøfs scoring

    Samme grund i øvrigt til, at vagterne ikke reagerer voldsomt meget på lys. Man jagter dem ikke på tribunen, men undersøger efterfølgende på videoovervågningen, om man kan finde de skyldige (selvom jeg har set vagter søge, om de kan lokalisere konkrete typer med lys).

    Jeg kunne så godt ønske, som fredelig og efterhånden godt træt fan, at klubben er mere åben om hvor mange personer, der får karantæne og hvor længe. Der skal helt sikkert være forskel på længden af karantæne stanget ud for ølkast (?), lys, baneinvasion, vold og hærværk. Vold bør efter min opfattelse straffes ekstremt hårdt.

    Anyways, jeg er sgu' ved at være godt træt af selvoptagne, voldsparate, bumser og af fanpolitiet på S12.

    Ps. Jeg har spurgt før, men hvad er budskabet i "Vi er imod stadionkarantæner-sangen"? Er det, at vi skal have lov til at hærge uden at det får konsekvenser for os?


  21. #118
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ps. Jeg har spurgt før, men hvad er budskabet i "Vi er imod stadionkarantæner-sangen"? Er det, at vi skal have lov til at hærge uden at det får konsekvenser for os?
    Det er også min tolkning. Jeg står, bevidst, fuldstændigt stille, med korslagte arme, hver gang den eller ACAB - kører.
    - Det er, efter min mening, noget utilstedeligt, skadeligt, idioti.

  22. De følgende 12 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    At lave grin med voldtægter er efter min opfattelse ligeså usmageligt, som når Brøndbyfans håner de tragiske episoder, hvor FCK-fans har mistet livet. Hvis sådanne bannere vises i Parken igen, ser jeg gerne, at kampen stoppes, indtil bannerne og dem, der holder dem, er permanent fjernet fra stadion. Fy for satan!

    Jeg forstår udmærket, hvorfor man ikke griber ind overfor idioterne på stadion - jeg holder selv meget af mine fortænder. Men det mindste, man kan forvente, er sgu, at der bliver taget klar afstand fra idiotien.

    Jeg fik også kaffen galt i halsen, da jeg trykkede play på Fanradion og hørte en ægte Ronnie sidde og plædere for, at ACAB-budskabet er ok - mens værten på pinligste vis listede sig udenom for alvor at udfordre hans vrøvl. Der blev vist mumlet lidt om, at budskabet ikke var helt uproblematisk. Pinligt.


  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (07/08-2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    At lave grin med voldtægter er efter min opfattelse ligeså usmageligt, som når Brøndbyfans håner de tragiske episoder, hvor FCK-fans har mistet livet.
    Vildt nok. En hooligan-leder voldtog medlemmer af sin hooligan-gruppe. Flere af de personer ville smadre dig på gaden, hvis de så dig eller dine børn i en FCK-trøje. Flere af dem var også iblandt, da der blev smadret sæder i Parken. Det kan ikke sammenlignes med ulykker hvor folk omkommer, og der var beviseligt et kærlighedsforhold hvor man både sendte breve, besøgte arresten og omtalte ham som 'skat' og 'min elskede'.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 05.08.22, 19:56
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •