Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
52. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Lyngby vinder

    18 34.62%
  • Uafgjort

    13 25.00%
  • FCK vinder

    21 40.38%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 58

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Under 72 timer efter en udmagrende første play-off kamp om en plads i CL, skal blikket igen vendes mod den hjemlige liga, hvor første udekamp på Sjælland mod nyoprykkede Lyngby står på menuen.

    De kongeblå ligger lige akkurat over nedrykningsstreget på baggrund af en bedre målscore end AaB, og har endnu ikke vundet en Superligakamp i denne sæson. Forrige kamp endte dog med et 3-3 resultat mod FCM, på trods af man kom bagud med 0-3, så Lyngby må ikke anses som en walkover.

    FCK må undvære Grabara, der fortsat døjer med efterveerne fra AaB-kampen, ligesom Boilesen, Daramy og Roony er tvivlsomme pga. skader.

    Ingen af holdene har spillere i hverken karantæne eller karantænefare.

    Kampens dommer er Morten Krogh, der dømmer sin anden FCK-kamp i denne sæson. I hans første kamp overså han et gigantisk rødt kort, da Mathias Ross brækkede ansigtet på Kamil Grabara. Det er tredje gang, han dømmer et opgør mellem de to hold. Første gang var i 2017, hvor FCK vandt med hele 5-1 efter at være kommet bagud med 0-1 efter en times spil. Anden gang huskes for at fejlagtigt annullere et mål til Victor Nelsson, hvilket i sidste ende kostede FCK sejren, da kampen endte 2-2.

    Kampen vises på TV3 Sport med optakt fra kl. 18:30.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Foreløbigt i denne sæson: T V T V T V
    Hvis tendensen fortsætter bliver det et nederlag.
    Øvre C'er

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Foreløbigt i denne sæson: T V T V T V
    Hvis tendensen fortsætter bliver det et nederlag.
    Det kan jeg egentlig godt leve med under den forudsætning, at det så betyder et V på onsdag.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det kan jeg egentlig godt leve med under den forudsætning, at det så betyder et V på onsdag.
    Det er jo bare den "Mentalitet" der ikke er god nok i en klub som vores. Jeg kan stadig blive rasende over det. Horsens, Viborg, Randers og måske Lyngby nederlag. Men alt er okay så længe vi præsterer mod de gode hold.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Vi bør rotere for at være helt klar til kampen i Tyrkiet, for at undgå skader og for at holde spillere til ilden. Diks (som var fremragende i går) kan få en pause. Det samme kan Zeca. Måske også Claesson.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Det bliver spændende, hvordan vi stiller op. På den ene side så må returkampen i Tyrkiet være meget stærkt med i overvejelserne, da vi med gårsdagens resultat stadig har en fair chance for avancement. Det peger mod en pæn udskiftning på holdet, hvor mange må have lidt tunge ben og de med skavanker måske bør spares.
    Omvendt så kan vi grundet den magre pointhøst i superligaen ikke rigtigt tåle at smide endnu en kamp, hvilket peger i retning af lidt færre udskiftninger.
    Jeg håber egentlig, at man satser lidt og sparer de spillere som er nødvendigt inden kampen i Tyrkiet. Og så må spillere som Amoo, Johansson, Ankersen og Babacar ind og bevise sig.

    Jeg frygter dog både de tunge ben og det mentale aspekt i at kampen på onsdag er så vigtigt, så jeg tipper på endnu et 3-1 nederlag. Og så må holdet meget gerne modbevise min pessimisme.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Jeg håber, at man giver genvalg til Maty Ryan og midterforsvaret og VK34, så de kan danne bedre relationer. Og ellers må der gerne blive roteret på en del af pladserne. Ser helst at Zeca kan nøjes med de sidste 45 minutter, så han stadig får kamptræning, men uden at tømme kroppen for energi.
    Og så må det sgu snart være tid til at man giver Karamoko nogle minutter. Når nu han har noget fart, og han nok ville stå over for Bjelland, så kunne det da være en god ide..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Truppen er udtaget, og det ligner en starter til Lund.

    (Grabara, Khocolava, Boile, Roony, Daramy er ude).

    Vi går ind i en ny 50/50 kamp. Jeg er i mit optimistiske hjørne og tipper 1-1.

    Bonusspørgsmål: Ved vi egentlig noget som helst om Daramy? Boile? Og Roony - han skal jo gerne sælges snart, hvis ikke det skal ende med verdens største anti-klimaks.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 19.08.22 kl. 13:17

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det bliver spændende, hvordan vi stiller op. På den ene side så må returkampen i Tyrkiet være meget stærkt med i overvejelserne, da vi med gårsdagens resultat stadig har en fair chance for avancement. Det peger mod en pæn udskiftning på holdet, hvor mange må have lidt tunge ben og de med skavanker måske bør spares.
    Omvendt så kan vi grundet den magre pointhøst i superligaen ikke rigtigt tåle at smide endnu en kamp, hvilket peger i retning af lidt færre udskiftninger.
    Jeg håber egentlig, at man satser lidt og sparer de spillere som er nødvendigt inden kampen i Tyrkiet. Og så må spillere som Amoo, Johansson, Ankersen og Babacar ind og bevise sig.

    Jeg frygter dog både de tunge ben og det mentale aspekt i at kampen på onsdag er så vigtigt, så jeg tipper på endnu et 3-1 nederlag. Og så må holdet meget gerne modbevise min pessimisme.
    Der er næsten 5 hele dages restitution fra dagens kamp til onsdagens returkamp. Det burde alle professionelle spillere kunne klare. 3 dage er ikke alle, 4 er for de fleste og alle kan 5 (skader undtaget). Jeg tror mere det handler om, hvem der har kræfter tilbage fra kampen i tirsdags. Jess' taktik, der har taget 2 år at udvikle, kræver enormt meget af spillerne. Hvis man har 15-18 spillere i samme kaliber (som man tør at rotere uden de store tab inkl. at holde relationerne) kan det lade sig gøre. Jess har dog benyttet 25 spillere, hvoraf kun 13-14 af dem har været "faste". Det vidner om én, der ikke tør rotere (vi har også haft tiden mellem kampene skal det siges) eller skabt en slagkraftig bænk, der kan ændre et kampbillede.

    Jeg tror det handler meget om dagsform. Mon ikke han satser på, at vi kan luske os igennem med en lækker 0-1'er på en dødbold og ved et rent lykketræf holder buret rent?

    Tror på:

    Mathew Ryan

    Ankersen / Lund / Vavro / Jelert
    Amoo / Stamenic / Lerager / Johanneson
    Haraldsson
    Biel

    Håber på:

    Mathew Ryan
    Diks / Khocho / Vavro / VK4
    Amoo / Falk / Zeca / Mukairo
    Haraldsson
    Biel
    "Tro kan flytte dværge."

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Ift. restitution, så er det en ulempe, at Lyngby-kampen starter under 72 timer efter kampen i Parken mod Trabzonspor, og forhåbentligt er der foretaget udskiftninger i start-11'eren på baggrund af at spillerne ikke skal risikere overbelastningsskader, der i værste fald kan koste holdet en CL-plads. Khocholava bliver med garanti sparet på den baggrund, så hans skulderskade får mere tid til at komme sig til den "vigtige" kamp. Han er i hvert fald ude af truppen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    45

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Der er næsten 5 hele dages restitution fra dagens kamp til onsdagens returkamp. Det burde alle professionelle spillere kunne klare. 3 dage er ikke alle, 4 er for de fleste og alle kan 5 (skader undtaget). Jeg tror mere det handler om, hvem der har kræfter tilbage fra kampen i tirsdags. Jess' taktik, der har taget 2 år at udvikle, kræver enormt meget af spillerne. Hvis man har 15-18 spillere i samme kaliber (som man tør at rotere uden de store tab inkl. at holde relationerne) kan det lade sig gøre. Jess har dog benyttet 25 spillere, hvoraf kun 13-14 af dem har været "faste". Det vidner om én, der ikke tør rotere (vi har også haft tiden mellem kampene skal det siges) eller skabt en slagkraftig bænk, der kan ændre et kampbillede.

    Jeg tror det handler meget om dagsform. Mon ikke han satser på, at vi kan luske os igennem med en lækker 0-1'er på en dødbold og ved et rent lykketræf holder buret rent?

    Tror på:

    Mathew Ryan

    Ankersen / Lund / Vavro / Jelert
    Amoo / Stamenic / Lerager / Johanneson
    Haraldsson
    Biel

    Håber på:

    Mathew Ryan
    Diks / Khocho / Vavro / VK4
    Amoo / Falk / Zeca / Mukairo
    Haraldsson
    Biel

    Næppe Stamenic - han er ikke i truppen. Hvilket man egentligt godt kan undre sig over. Men vi er jo heller ikke på træningsbanen hver dag.

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Det kunne godt tyde på en Thorup classic med at dyrke rovdrift på de etablerede spillere lige indtil, de bliver skadet. Det var i hver fald mønster man så sidste efterår

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    83

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Truppen er udtaget, og det ligner en starter til Lund.

    (Grabara, Khocolava, Boile, Roony, Daramy er ude).

    Zan
    Gætter på Diks/Vavro i midter forsvaret.
    Leeds fan forever

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Hallelujah, vi spiller med angribere igen:

    51 Mathew Ryan (GK)
    3 Denis Vavro
    7 Viktor Claesson
    8 Ísak Jóhannesson
    16 Pep Biel
    22 Peter Ankersen
    27 Valdemar Lund
    29 Mamoudou Karamoko
    30 Hákon Arnar Haraldsson
    33 Rasmus Falk (anf.)
    34 Victor Kristiansen

    Men det betyder så også, at Claesson er tilbage på kanten, hvor han ikke er bedst...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (19/08-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hallelujah, vi spiller med angribere igen:

    51 Mathew Ryan (GK)
    3 Denis Vavro
    7 Viktor Claesson
    8 Ísak Jóhannesson
    16 Pep Biel
    22 Peter Ankersen
    27 Valdemar Lund
    29 Mamoudou Karamoko
    30 Hákon Arnar Haraldsson
    33 Rasmus Falk (anf.)
    34 Victor Kristiansen

    Men det betyder så også, at Claesson er tilbage på kanten, hvor han ikke er bedst...
    Spændende opstilling. Er personligt noget overrasket over, at Karamoko pludselig starter fremfor Babacar. Gad vide om det er en ren taktisk beslutning eller om der ligger noget transfersignaler i det. Hvis Babacar ikke starter i denne kamp, så kommer han jo nærmest aldrig til at starte....
    Det er også spændende om Johannesson spiller på kanten eller centralt. Ligger han på kanten, så har vi godt nok ikke ret meget fysik centralt med Falk, Haraldsson og Biel. Jeg går ud fra, at Claesson tager venstre kant og Biel en 8'er/10'er.
    Vigtigst af alt er måske, om Vavro kan holde sine positioner og ikke fise rundt som en forvirret høne, når han ikke har en chef ved siden af sig....

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  3. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •