Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
128. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    20 15.63%
  • Uafgjort

    49 38.28%
  • Trabzonspor vinder m. 1 mål (FCK går videre efter forlænget spilletid + evt. straffe)

    9 7.03%
  • Trabzonspor vinder m. 1 mål (Trabzonspor går videre efter forlænget spilletid + evt. straffe)

    16 12.50%
  • Trabzonspor vinder med 2+ mål

    34 26.56%
Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 107

Emner: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Ok hvis jeg udskifter elendig fodbold med “ikke seværdigt fodbold” :)))). Vi spillede en form for fodbold jeg ikke bryder mig om, når man over 2 kampe overlader alt spil til modstanderen i 3/4 halvlege, så overlader man for meget til tilfældighederne og som sagt - det var 0-0 eller ud og her synes jeg vi overlod for meget i forhold til risikoen for at de kunne score.

    Det er en kæmpe skalp at slå de tyrkiske mestre ud, jeg forventer ikke vi dominere de kampe, men det var ren overlevelse og den taktik er jeg ikke glad for. Meeeeen det virkede og det er skide fedt, klub og trup har brug for selvtillid og troen på egne evner og det hjælper sådan en sejr på.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ok hvis jeg udskifter elendig fodbold med “ikke seværdigt fodbold” :)))). Vi spillede en form for fodbold jeg ikke bryder mig om, når man over 2 kampe overlader alt spil til modstanderen i 3/4 halvlege, så overlader man for meget til tilfældighederne og som sagt - det var 0-0 eller ud og her synes jeg vi overlod for meget i forhold til risikoen for at de kunne score.

    Det er en kæmpe skalp at slå de tyrkiske mestre ud, jeg forventer ikke vi dominere de kampe, men det var ren overlevelse og den taktik er jeg ikke glad for. Meeeeen det virkede og det er skide fedt, klub og trup har brug for selvtillid og troen på egne evner og det hjælper sådan en sejr på.
    To bemærkning:

    1)
    Jeg er ikke uenig i, at det ikke var specielt kønt i dag. Jeg er dog ikke sikker på, at det er 100% taktik at overlade alt spil til modstanderne. Mon ikke det lige så meget skyldes omgivelserne (vejr, stadion og vigtighed) og modstanderne, der trods alt ikke er helt uefne. Når det er sagt, så havde vi nok ikke så vildt meget imod det. Det primære var formentlig, at vi stod tæt i kæderne og at vi ikke endte i noget Hawaii-fodbold, hvor vi så nok var blevet kørt over.

    2)
    Jeg kan heller ikke lide den form for fodbold. Jeg kan dog sagtens leve med det i kampe som denne og i mange af de kommende CL-kampe, hvor billedet nok vil være det samme. Vi skal bare ikke gøre det samme Superligaen, hvor vi i hovedparten af kampene skal være dem som dominerer, som Trabzon gjorde mod os (bare med bedre resultat). Her skal vi nok vænne os til, at Thorup ikke er helt så religiøs omkring dominans med boldindehav som vi måske er, men jeg synes dog at han med tiden har fået holdet til at spille mere fodbold fremfor at forsvare tingene hjem.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    … det var ren overlevelse
    Det er jeg ikke helt enig i. Ja, vi var under pres, men jeg følte egentlig, at vi var i rimelig kontrol. De få store chancer til tyrkerne, tog Ryan sig af. Men ingen tvivl om, at vi kunne være bedre på bolden, og det kan sagtens blive grimt i CL, hvis vi ikke forbedrer os på det område.

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Jeg vil give superstrella ret i at det vi så igår var en dårligt udført ståle europæisk kamp, men med det ønsket resultat til følge. Ståles ønske om at spille lukkede kampe i europa handlede netop om at øge tilfældighedernes betydning, frem for at sænke dem, da tilfældigheder, over en kamp, kommer det svage hold tilgode. Mod PSV så vi det modsatte, en åben kamp og en røvfuld over 3 halvlege.

    Men som kasper skriver. Vi er igennem, for kun 4 gang, på en svær udebane mod sværeste modstand vi kunne trække. 4 gange på 16 år, trods seeting i de fleste af årene. Dansk fodbold kræver bare “held” og lodder og trisser for at komme i champions league. Bedre er dansk fodbold ikke og bedre bliver det aldrig.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    ...ingen tvivl om, at vi kunne være bedre på bolden, og det kan sagtens blive grimt i CL, hvis vi ikke forbedrer os på det område.
    Der er vel en ret høj sandsynlighed for, at det bliver en grim omgang i gruppespillet, med mindre PC laver et par Ryan-signings (=øjeblikkelig stor value for money) mere i den næste uge, og Thorup på magisk vis får nogle ting til at klikke, som indtil nu har været svingende. Sådan ca. 20 ud af 24 potentielle modstandere ligner nogle, der kan give os en røvfuld, hvis de er motiverede på dagen og vi ikke er bedre end mod Trabzonspor.

    Men den tid, den sorg. Det er fantastisk, at vi er med igen.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Der er vel en ret høj sandsynlighed for, at det bliver en grim omgang i gruppespillet, med mindre PC laver et par Ryan-signings (=øjeblikkelig stor value for money) mere i den næste uge, og Thorup på magisk vis får nogle ting til at klikke, som indtil nu har været svingende. Sådan ca. 20 ud af 24 potentielle modstandere ligner nogle, der kan give os en røvfuld, hvis de er motiverede på dagen og vi ikke er bedre end mod Trabzonspor.

    Men den tid, den sorg. Det er fantastisk, at vi er med igen.
    Ja, den kan blive grim, men det har vi sagt før og sluppet nogenlunde igennem. Sådan en kamp i Parken er ret magisk, og så længe det ikke er de helt ubehagelige (PSG, Real, Barca, Liverpool - typerne...).

    Og tænk bare en enkelt sejr = 20 mio oveni hatten. Wow!

    Jeg håber sådan vi trækker Milan fra første pot. Et fedt hold en fed udebanetur, og af en eller anden grund tror jeg vi har en chance.

    Pot 2 og 3 har jeg ikke helt fundet ud af med mig selv endnu... Anyone?

    Zan

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hånden på hjertet - vi spillede jo elendig fodbold og man får kun uafgjort i 2 ud af 10 tilfælde med den taktik. Udskiftningerne gjorde det umuligt at slå tilbage eller vinde straffespark, hvis Trapzonspor fik scorer…. Men det gjorde de ikke og endelig var vi holdet som bare stod dybt og ideløst og det “bedre” hold, som ikke anede hvordan de skulle pakke os op.

    Jeg synes hellere ikke Karamoko gjorde noget væsen af sig og jeg blev lidt irriteret over hans manglende pres og dovne tilbageløb (han burde være frisk). Men vi gik videre og det har klubben i den grad brug for, så overlever jeg nok at PC virkede bitter og “skulle lige fortælle kritikerne” hvor godt det går.

    VK spillede en af hans bedste kampe
    Zeca - det var for vildt…. og jeg var bange for at han var færdig
    Ryan - jeg synes det var fjollet at købe en ekstra målmand. Nok ikke sidste gang jeg tager fejl, men er du vimmer hvor tog jeg fejl. Sindsyg godt køb af PC
    David spillede også solidt

    Alt i alt, så var det en stor præstation. Vi var det dårligste hold på bolden - men vi kæmpede og stod flot i kæderne
    Spillemæssigt var vi ikke særligt gode. Generelt mange boldtab og fejl og så spillede vi utålmodigt, selv når vi havde pladsen. Men jeg køber ikke præmissen om, at man kun får uafgjort i 2/10 tilfælde. Udgangspunktet var, at vi skulle ned og forsvare et resultat og netop ikke skabe alverdens. Derfor satsede vi heller ikke det store i angrebene og tog kun meget få risici. Til trods for det lykkedes det stadig at få skabt chancer, så selv hvis Trabzonspor var kommet foran havde vi ikke været chanceløse (også derfor jeg skrev det kunne være interessant, men ikke ønskværdigt, at se hvordan vi havde reageret). Det er klart, at vi i slutningen af kampen satsede hele butikken med en ekstra forsvarer, men sommetider er det at foretrække at agere fremfor at reagere og det mener jeg ikke sænker sandsynligheden for at hente et resultat.

    Desuden forstår jeg ikke kritikken af Mukairu eller Karamoko. Dels er det begge spillere, der længe har været holdt ude af holdet, hvorfor man ikke kan forvente at de er helt så skarpe og heller ikke har relationerne på plads (hvilket jeg synes var synligt i et par omstillinger, især når Haraldsson også var med - han ville umiddelbart noget andet end dem). Jeg bemærkede ikke at tilbageløbende var dårlige, slet ikke Karamoko som kom ind for at være targetmand.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg vil give superstrella ret i at det vi så igår var en dårligt udført ståle europæisk kamp, men med det ønsket resultat til følge. Ståles ønske om at spille lukkede kampe i europa handlede netop om at øge tilfældighedernes betydning, frem for at sænke dem, da tilfældigheder, over en kamp, kommer det svage hold tilgode. Mod PSV så vi det modsatte, en åben kamp og en røvfuld over 3 halvlege.

    Men som kasper skriver. Vi er igennem, for kun 4 gang, på en svær udebane mod sværeste modstand vi kunne trække. 4 gange på 16 år, trods seeting i de fleste af årene. Dansk fodbold kræver bare “held” og lodder og trisser for at komme i champions league. Bedre er dansk fodbold ikke og bedre bliver det aldrig.
    Jeg er enig i din analyse af Ståles taktisk og kalkulationer, men jeg har ved flere gennemlæsninger stadig ikke helt forstået, hvorfor dette var en "dårlig udført Ståle europæisk kamp". Mit indtryk er da netop, at vi formåede at gøre dette til en ret lukket kamp med få chancer imod og en stærk disciplineret defensiv. Ja faktisk var det da i mine øjne meget lig det, som jeg forbinder med Ståle-europæisk udebane-classic. Vi manglede næsten bare det store skur oppe foran (han spillede på det andet hold), som vi kunne slå befriere op på. Egentlig er jeg ret imponeret over, at vi kan spille sådan en kamp, når holdet i år trods alt har lidt flere teknikkere på holdet, end en typisk Ståle udekamp.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i din analyse af Ståles taktisk og kalkulationer, men jeg har ved flere gennemlæsninger stadig ikke helt forstået, hvorfor dette var en "dårlig udført Ståle europæisk kamp". Mit indtryk er da netop, at vi formåede at gøre dette til en ret lukket kamp med få chancer imod og en stærk disciplineret defensiv. Ja faktisk var det da i mine øjne meget lig det, som jeg forbinder med Ståle-europæisk udebane-classic. Vi manglede næsten bare det store skur oppe foran (han spillede på det andet hold), som vi kunne slå befriere op på. Egentlig er jeg ret imponeret over, at vi kan spille sådan en kamp, når holdet i år trods alt har lidt flere teknikkere på holdet, end en typisk Ståle udekamp.
    Jeg synes ikke vi “hvilede” i defensiven med helt sammen overbevisning som vi har set under Ståle. Til tider kunne det jo være facinerende at se fcks helt stramme 4-4-2 atletico style hvor man nærmest kunne trække reb mellem spillerne. Så diciplineret synes jeg ikke vi var igår. Det var mere “rodet” specielt på midtbanen og i angrebet. Så man kan måske sige at bagkæden stod lige så overbevisende defensivt som under ståle, men det gjorde de forrest 6 altså ikke. Derfor, hvis taktikken var “ståle fodbold” så var det ikke helt så elegant som vi har set det udført tidligere.

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg synes ikke vi “hvilede” i defensiven med helt sammen overbevisning som vi har set under Ståle. Til tider kunne det jo være facinerende at se fcks helt stramme 4-4-2 atletico style hvor man nærmest kunne trække reb mellem spillerne. Så diciplineret synes jeg ikke vi var igår. Det var mere “rodet” specielt på midtbanen og i angrebet. Så man kan måske sige at bagkæden stod lige så overbevisende defensivt som under ståle, men det gjorde de forrest 6 altså ikke. Derfor, hvis taktikken var “ståle fodbold” så var det ikke helt så elegant som vi har set det udført tidligere.
    Til gengæld var vi også langt mere levende i det offensive. Så når vi snakker elegance, kan nogle måske også påstå, at det var en noget mere elegant 0-0’er, end den klassiske Ståle-nulløsning..

    Edit: Jeg må i øvrigt lige spørge. På hvilken måde var vores 0-0 i Atalanta elegant? Vi blev kørt ud på røv og albuer i den kamp, hvor kun en klassekamp af Joronen sikrede rent bur.. Ligeledes miraklet i Amsterdam, hvor vi ret beset blev kørt ud på røv og albuer, men var piv heldige… Man husker åbenbart kun de gode ting fra Ståle, for nøj hvor har vi også spillet mange uskønne kampe under ham i europa.05

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Alle de, der synes, at Trabzonspor var en klassemodstander, må jo være mere trygge end os andre, nu når vi skal møde et top 3 hold i verden samt top 5 hold fra Bundesligaen og La Liga. Det kan jo ikke være noget særligt stort skridt?

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Til gengæld var vi også langt mere levende i det offensive. Så når vi snakker elegance, kan nogle måske også påstå, at det var en noget mere elegant 0-0’er, end den klassiske Ståle-nulløsning..

    Edit: Jeg må i øvrigt lige spørge. På hvilken måde var vores 0-0 i Atalanta elegant? Vi blev kørt ud på røv og albuer i den kamp, hvor kun en klassekamp af Joronen sikrede rent bur.. Ligeledes miraklet i Amsterdam, hvor vi ret beset blev kørt ud på røv og albuer, men var piv heldige… Man husker åbenbart kun de gode ting fra Ståle, for nøj hvor har vi også spillet mange uskønne kampe under ham i europa.05
    Må jeg igen hive en af de værste kampe under Ståle frem: 0-1-kampen mod Malmö FF for nogle år siden. Et fyldt Parken blev vidner til en gang "antifodbold", der stadig den dag i dag, gør mig irriteret. De fleste herinde har sikkert set kampen og ved hvad jeg mener. Det var nok ét af Ståles mest uelegante nederlag. Jeg elsker når mit hold forsvarer sig godt/elegant, men der skal også være én eller anden lyst til angreb, gerne via gode kontraangreb. Malmö-kampen var et skoleeksempel på hvordan man ikke skal afvikle en (hjemme)kamp.
    Sidst redigeret af Onkel Sjus : 26.08.22 kl. 08:08

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Alle de, der synes, at Trabzonspor var en klassemodstander, må jo være mere trygge end os andre, nu når vi skal møde et top 3 hold i verden samt top 5 hold fra Bundesligaen og La Liga. Det kan jo ikke være noget særligt stort skridt?
    Haha, hvordan skal det dog forstås? At folk er tilfredse med præstationen på en svær udebane, er da ikke det samme, som at selvsamme mennesker siger, at nu vinder vi over sevilla, Dortmund og City? Det er en monster svær pulje, hvor vi nærmest kun kan overraske positivt. Og en pulje, hvor kvaliteten vel er den højeste vi nogensinde har mødt i et gruppespil. Så selvfølgelig får vi det enormt svært. Uanset om vi spiller 4-4-2 Ståle-style eller ej.

  21. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Vi har, med et dårligere hold, fået 4 point i en sværere CL-pulje med Real Madrid, Juventus og Galatasaray..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: Trabzonspor vs. F.C. København (24/08-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi har, med et dårligere hold, fået 4 point i en sværere CL-pulje med Real Madrid, Juventus og Galatasaray..
    Er det ikke der ståle udtaler at det var det mest uhyggelige han havde prøvet som træner?

    Det var iøvrigt også eneste gang vi ikke skulle nå gennem nåleøjet med en tæt kvalkamp inden.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 18.08.22, 09:44
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  4. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09
  5. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •