Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
66. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    20 30.30%
  • Uafgjort

    9 13.64%
  • Silkeborg vinder

    37 56.06%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Kampen i går blev for mig en bekræftelse på den elendige forfatning vores hold befinder sig i – og vores elendige træners elendighed.

    Det første behøver ikke være sådan, dertil er kvaliteten af start 11’er alt for høj, det andet skal der meget hurtigt findes en løsning på.

    For at starte med holdet – offensiven hang meget dårligt sammen. Der har holdet købt sig lidt tid, fordi der nu skal spilles anderledes med Corner, hvilket absolut ikke lykkedes i går. Tværtimod. Vi stod oftest dybt – parkerede bussen – og forsøgte med contraer, som kun meget få gange blev løbet igennem. Det tager tid endnu en gang at skifte spillestil, men Corner gjorde det fremragende ud fra betingelserne – det var dejligt at se.

    Defensivt er vi tilbage i tiden fra før Roy Hodgson – jeg kan dårligt huske at have set et så dårligt organiseret FCK-hold rent defensivt. Hold nu fast. Vi står dybt på egen halvdel og forsvarer med en flad 451, det foregår fuldstændig uden dynamisk sammenhæng mellem kæderne eller indenfor kæderne.

    Eksempel; når vi står dybt og er organiseret, så foregår forsvaret ved, at den spiller i 5-kæden som er nærmest modstandernes mand med bolden, han støder op på manden. Men det er en isoleret bevægelse, bagved bliver der ikke stødt op fra 4-kæden og da heller ingen fra 5-kæden glider ind bagved, så efterlades der et stort mellemrum til modstanderne. Silkeborg løste det fabelagtigt med op-ned-op bevægelser af spillere, mens bolden blev flyttet i løbene. Nogle gange kunne de med en direkte aflevering angribe rummet bagved den pressende spiller, andre gange skulle der en tredjemands vinkel på, men så fik de den også ind i rummet.

    Det er så elendigt udført af os, at det virker ubegribeligt, at JT har trænet det hold i to år uden at komme længere. Det er på meget lavt divisionsniveau, det jeg ser. Til sammenligning, så tiltrådte Cappelas i FCM og tre dage efter spiller de i Brøndby og Martin Jørgensen kommenterer:

    ’Han har brugt de første tre dage på at få den defensive organisation på plads, det er tydeligt, de ved hvad de skal og der er lukket af. Men det er også den nemme del …’

    Den nemme del? Sig det til JT han sejler rundt med defensiven efter to år. Silkeborg havde 21 afslutninger i går 21!

    Da han efter kampen bliver konfronteret med kampforløbet af Peter Sørensen, der viser lange sekvenser, hvor Silkeborg fuldstændig dominerer os på bolden og spørger til om det er FCK værdigt, så svarer JT ’Ja det er det, vi kan ikke dominere kampe i 90 minutter’. Venligt spørger PS indtil, Jamen prøv at se, de spiller ind bag ved jeres midtbane, så de har jo ikke bare bolden de dominerer Jer’ JT ’Det er helt OK’.

    Jeg er en blanding af resignerende og dybt frustreret og tænker, om manden er fuldstændig uden føling med, den klub han er i. Det er på ingen måde i orden. Selvfølgelig vil der være nogle få perioder i kampen, hvor Silkeborg er på bolden, men så mange og så lange sekvenser, hvor de ovenikøbet skiller vores organisation ad. Den er helt gal.

    JT er en kæmpe joke og jo længere han får lov at sidde, jo mere begynder PC m.fl. længere oppe i organisationen at have et medansvar. Han skal sparkes ud nu. FCM kunne løse deres trænerudfordringer godt og hurtigt, vi skal kunne det samme.

    En sidste bemærkning til JT – endnu et håbløst interview. Når han taler, er det ren papegøjesnak. Han har forberedt, hvad han vil sige og hvordan han vil fremstå, så han går på ingen måde reflekteret ind i en samtale. Det er åbenlyst, at han har besluttet sig for at være offensiv og ikke tage mod slag fra reportere. Når reporterne er så begavede som Mikkel Bischoff og Peter Sørensen, fremstår JT bare spejlblank, når han vælter de forberedte one-liners ud, mens PS/MB stiller begavede spørgsmål og understøtter med videoklip.

    Det er komiske Ali, hvor kampvogne kører i baggrunden, mens han forsværger at de amerikanske tropper nogensinde kommer ind i Baghdad.

    Hvor jeg tidligere har opfattet JT som sympatisk, så er min holdning den seneste uge svinget den anden vej. Han fremstår som en middelmådig mellemleder, der hellere sælger ud af faglig stolthed, end han vil tage en konflikt med sine overordnede og når han er presset, sparker han nedad.

    Det bliver ikke mere usselt. I slutningen af et vindue, hvor han skal have nosser til at stille krav om spillere, der sidder han og roser klubben for at have købt to ledere – CS og AC. Meget godt kan man sige om AC, men leder, det er han sgu ikke. CS som leder i en storklub – har manden spist søm. Fuldstændig idiotisk suck up for chefen og når holdet taber, så sviner han spillerne. Hvor dybt kan man synke personligt og ledelsesmæssigt.
    Goldbæks Højrefod


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Da han efter kampen bliver konfronteret med kampforløbet af Peter Sørensen, der viser lange sekvenser, hvor Silkeborg fuldstændig dominerer os på bolden og spørger til om det er FCK værdigt, så svarer JT ’Ja det er det, vi kan ikke dominere kampe i 90 minutter’. Venligt spørger PS indtil, Jamen prøv at se, de spiller ind bag ved jeres midtbane, så de har jo ikke bare bolden de dominerer Jer’ JT ’Det er helt OK’.
    Ja det bed jeg også mærke i. Thumps up til Peter Sørensen for at prikke til JT omkring måden SIF og andre hold i denne sæson har domineret os på.

    Det er jo meget simpelt i min bog. JT har været her 2 år nu. Jeg misunder ikke den første tid han var her i klubben da vores klub sejlet organisatorisk på alle led og kanter, Men nu har han haft tid til at præge holdets spillestil og udtryk og været en del af nogle transfer vinduer og jeg har ikke set holdet rykke os spillemæssigt denne sæson som var "SÆSONEN" det flydende skulle blomstre.

    Det er sgu spøjst når man skal kritisere JT, når han trods alt lige har vundet DM og kvalificeret os til CL, men jeg syntes det er på sin plads.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Efter gyseren i Dortmund på tirsdag må Thorup være fortid!!! Eller skal vi lige forbi et nederlag til OB oveni. ??

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Lad os nu ikke begå samme fejl som tidligere. Lad den nye sportsdirektør vælge sin træner.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Man skal være en sten eller ret meget Bøf i sit hoved for ikke at holde af Zeca. Men som leder for holdet synes jeg stadig, han er problematisk. Han er jo så meget en spiller med 1 gear: Fuld fart fremad. Derfor er det ikke fra ham, at holdet kan få den nødvendige ro. I forsvar skal vi i perioder af kampene kunne hvile ved at stå tæt i kæderne og gøre mellemrummene små, og i angreb skal vi i perioder hvile med bolden på fødderne og undlade at sætte den på spil.

    I alle kampe skal vi selvfølgelig også kunne tage risici, åbne op og spille direkte på de rigtige tidspunkter, så vi får afgjort tingene. De gode hold evner at veksle imellem hvile og ro og så intensitet og risici på de rigtige tidspunkter. Det handler om kynisme, overblik og rytme. En leder på et fodboldhold står i min opfattelse for de kvaliteter. Min konklusion er, at Zeca ikke er en leder, men et energibundt, et forbillede og mange andre gode ting. Men pointen er, at han skal ledes - ikke lede andre. Selv er han en urolig og rastløs spiller. Det kan være fint - men en urolig og rastløs spiller er i sagens natur ikke den, der spreder ro og hvile til resten af holdet, når der er brug for det.

    Tydeligt illustreret i første halvleg mod Silkeborg. Her lignede det taktiske udgangspunkt fra starten, at vi skulle møde Silkeborg på egen banehalvdel, stå tæt i kæderne og få lukket ned for deres mellemrumsspil. Og når vi så erobrede, skulle vi angribe hurtigt og direkte over kanterne og komme til indlæg. Egentlig en snusfornuftig tilgang, som sagtens kan give mening mod netop det hold. Problemet var, at vi simpelthen slet ikke evnede at stå dybt og tæt i kæderne. Billedet var sindssygt uroligt. Der var på intet tidspunkt sammenhæng i eller imellem kæderne, og selv om vi tydeligvis prøvede det modsatte, så lukkede vi hele tiden mellemrum op mellem midtbane og forsvar. Her er det, jeg kigger på kaptajnen, som i de situationer løber rundt i midten af det hele som en flue i en flaske og fægter med armene og presser højt, falder og sideforskyder uden sammenhæng med resten af holdet. Udtrykket er ikke ro og overblik, men det modsatte.

    I anden halvleg ændrer vi tilgangen og går højt på Silkeborg i en stil, der passer meget bedre til Zeca: Højt pres, alle mand frem og så heroiske tilbageløb, når det kikser. Det går fint, og der kan vi profitere af, at vi er klart bedre end Silkeborg mand mod mand. Men mod City, Sevilla og Dortmund skal vi altså kunne det, vi prøvede på i 1. halvleg og mislykkedes så stort med. Det kræver kynisme, overblik og rytme i midten af holdet.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 03.09.22 kl. 08:55

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    JT han sejler rundt med defensiven efter to år. Silkeborg havde 21 afslutninger i går 21!
    Og det er selvfølgelig alt for mange. Med til historien hører så også, at ud af de 21 afslutninger var der (ifølge den app jeg har kigget statistik i) 0 store chancer og SIF ender på en xG på 1,03. Vores egen er 1,69.

    Jeg er dog enig i, at især i 1. halvleg var vi for shaky bagude, ligesom de sidste 10 min af 2. halvleg bliver lidt for nervøse. Jeg synes dog primært, at de farlige situationer skyldes personlige fejl fra vores side (f.eks. var Boile rusten) og knap så meget strukturelle problemer, omend disse også var til stede. I første halvleg især var der nogle udfordringer med midtbanen, hvor de to islændinge mister for mange bolde, ligesom Daramy ikke ligefrem er et defensivt monster pt. Han er godt nok tung i tilbageløb og forsvar. Pres og struktur blev væsentlig bedre, da Lerager kom ind i pausen.

    Alt er selvfølgelig ikke fryd og gammen, men det var bestemt en bedre kamp end i Farum mod et hold, som kan meget af det samme. Vi sparer/bænker desuden Falk og Lerager, hvilke begge med al sandsynlighed starter i Dortmund. I dag handlede det om en ting, og det var at komme back on track resultatmæssigt, og det gjorde vi. I mine øjne vinder vi fortjent, omend det selvfølgelig ikke er en stensikker sejr.

    Mht Thorup så gider jeg ærlig talt ikke endnu en diskussion om hans berettigelse, så her springer jeg over denne gang. Jeg er dog enig i, at hans interview ikke var godt. Han lignede en mand, som troede han skulle ind og have ros efter en sejr og som var overrasket over, at han skulle forholde sig til meget kritiske spørgsmål fra Peter Sørensen. Han lignede til gengæld lignede en mand der virkelig nød at få Thorup på glatis. Når Peter Sørensen spørger om det er FCK værdigt (den formulering var som hevet ud af sidelinien), at SIF i et par situationer kører bolden rundt i lang tid, så skal Thorup selvfølgelig bare indrømme, at det ikke er godt nok i stedet for at snakke uden om. Thorup endte med at se dum ud, og det var der egentlig ikke så meget grund til. Han kunne bare have sagt, at der stadig er noget at arbejde med, men at der bestemt var forbedringer i forhold til sidst.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Man skal være en sten eller ret meget Bøf i sit hoved for ikke at holde af Zeca. Men som leder for holdet synes jeg stadig, han er problematisk. Han er jo så meget en spiller med 1 gear: Fuld fart fremad. Derfor er det ikke fra ham, at holdet kan få den nødvendige ro. I forsvar skal vi i perioder af kampene kunne hvile ved at stå tæt i kæderne og gøre mellemrummene små, og i angreb skal vi i perioder hvile med bolden på fødderne og undlade at sætte den på spil.
    Af samme grund savner jeg også en egentlig defensiv midt. Det ville kunne skubbe Zeca frem, og Lerager ud på bænken. Der har været meget snak om Xeka, og det ville selvfølgelig også være fedt, men jeg savner sgu lidt en Kvist-type, som da Kvist var bedst.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Ville være lækkert, hvis vores indlæg og hjørnespark rent faktisk kom op i luften. Wow.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Ville være lækkert, hvis vores indlæg og hjørnespark rent faktisk kom op i luften. Wow.
    Ja de var frygtelige i går og det kan blive problematisk på sigt, at ingen på holdet kan sparke efter Biels afgang. Isak burde kunne, men de var ringe i går. Falks var om muligt endnu værre. Det er lige før, at man er nødt til at spille med Christian Sørensen fra start bare for at kunne sparke en dødbold....

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og det er selvfølgelig alt for mange. Med til historien hører så også, at ud af de 21 afslutninger var der (ifølge den app jeg har kigget statistik i) 0 store chancer og SIF ender på en xG på 1,03. Vores egen er 1,69.

    Jeg er dog enig i, at især i 1. halvleg var vi for shaky bagude, ligesom de sidste 10 min af 2. halvleg bliver lidt for nervøse. Jeg synes dog primært, at de farlige situationer skyldes personlige fejl fra vores side (f.eks. var Boile rusten) og knap så meget strukturelle problemer, omend disse også var til stede. I første halvleg især var der nogle udfordringer med midtbanen, hvor de to islændinge mister for mange bolde, ligesom Daramy ikke ligefrem er et defensivt monster pt. Han er godt nok tung i tilbageløb og forsvar. Pres og struktur blev væsentlig bedre, da Lerager kom ind i pausen.

    Alt er selvfølgelig ikke fryd og gammen, men det var bestemt en bedre kamp end i Farum mod et hold, som kan meget af det samme. Vi sparer/bænker desuden Falk og Lerager, hvilke begge med al sandsynlighed starter i Dortmund. I dag handlede det om en ting, og det var at komme back on track resultatmæssigt, og det gjorde vi. I mine øjne vinder vi fortjent, omend det selvfølgelig ikke er en stensikker sejr.
    Ovenstående burde være noget vi diskuterede det første halve år i trænerperioden. Problemet er at vi stadig har denne debat 2 år inde i trænerperioden. Det er horribelt.

    Der er overhovedet ingen grobund for eller Track record der fortæller os at det nok skal blive bedre. Vi ender med at have den samme diskussion de næste 2 år hvis vi ikke gør noget. Det lugter af Bøf efter Laudrup.
    M

  18. De følgende 11 brugere er enige:

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Ovenstående burde være noget vi diskuterede det første halve år i trænerperioden. Problemet er at vi stadig har denne debat 2 år inde i trænerperioden. Det er horribelt.

    Der er overhovedet ingen grobund for eller Track record der fortæller os at det nok skal blive bedre. Vi ender med at have den samme diskussion de næste 2 år hvis vi ikke gør noget. Det lugter af Bøf efter Laudrup.
    Hvis det er Thorups kommunikative evner som du hentyder til, så er min holdning, at problemet ikke er så stort, som mange herinde gør det til. I går var det ikke godt, men jeg er normal ikke så kritisk som andre herinde, som i mine øjne af og til hører hans interviews, som fanden læser biblen. Det er min holdning og i dette forum er jeg nok i mindretal med den.

    Han er dog hverken den første, sidste eller eneste som af og til (ja jeg synes ikke det er hver gang) ser dum ud i interviews. Vi kan jo bare kigge på vores sidste faste træner (som jeg var stor fan af), der også med jævne mellemrum var (tæt på) pinlig.

    Hvis det er vores svingende præstationer, som du henviser til, så var vi jo sidste sæson ret stabile i lange perioder. Lige nu er vi det ikke, men jeg tror fuld og fast på, at man nok skal komme tilbage på hesten. Igen en holdning, som jeg nok er i mindretal med herinde.

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis det er vores svingende præstationer, som du henviser til, så var vi jo sidste sæson ret stabile i lange perioder. Lige nu er vi det ikke, men jeg tror fuld og fast på, at man nok skal komme tilbage på hesten. Igen en holdning, som jeg nok er i mindretal med herinde.
    Stabilt er dog ikke nødvendigvis en god ting...

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis det er Thorups kommunikative evner som du hentyder til, så er min holdning, at problemet ikke er så stort, som mange herinde gør det til. I går var det ikke godt, men jeg er normal ikke så kritisk som andre herinde, som i mine øjne af og til hører hans interviews, som fanden læser biblen. Det er min holdning og i dette forum er jeg nok i mindretal med den.

    Han er dog hverken den første, sidste eller eneste som af og til (ja jeg synes ikke det er hver gang) ser dum ud i interviews. Vi kan jo bare kigge på vores sidste faste træner (som jeg var stor fan af), der også med jævne mellemrum var (tæt på) pinlig.

    Hvis det er vores svingende præstationer, som du henviser til, så var vi jo sidste sæson ret stabile i lange perioder. Lige nu er vi det ikke, men jeg tror fuld og fast på, at man nok skal komme tilbage på hesten. Igen en holdning, som jeg nok er i mindretal med herinde.
    Det var ikke det kommunikative. Jess er nok den dårligste på lige netop det punkt i hele superligaen. Jeg har ikke oplevet én eneste træner der ikke kan forklare hvorfor deres hold har gjort som det har gjort. Men jeg har lært at leve med det = slukke for post matchen.

    Det handler meget mere om at vi hele tiden snakker om holdets præstationer og resultater som om vi er i en opstartsfase. En rejse der tager tid og som vi alle skal have tålmodighed med. Vi er altså langt forbi den periode. Og det er fandme skræmmende (og BØFSK) at vi er blevet lullet i søvn og skal stå og snakke om at vi lige skal genfinde resultaterne, formen, spilsystemet og lederne efter 2 år!

    Iøvrigt. Sidste år var da overhovedet ikke stabilt? Vi performede nogenlunde stabilt i slutspillet (iøvrigt uden vores, ifølge Thorup, eneste leder Zeca), men ellers var fornemmelsen da at vi ikke ville blive mestre, vi var ude af pokalen og vandt den ene kamp stort for at tabe den næste. Det er for egen regning og uden kik i statistikerne, men sådan føltes sidste år for mig.
    M

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,302

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og det er selvfølgelig alt for mange. Med til historien hører så også, at ud af de 21 afslutninger var der (ifølge den app jeg har kigget statistik i) 0 store chancer og SIF ender på en xG på 1,03. Vores egen er 1,69.
    Problemet for Silkeborg i går var også, at de ikke spillede deres chancer større, trods mulighederne var der. Det er dog bekymrende, at vi ender med at tillade så mange chancer og muligheder i slutningen af kampen, når det ikke lykkedes os at lukke kampen.

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (02/09-2022 kl. 19:00)

    fantastisk sejr. Troen på Thorup er tilbage. Vi har stortset aldrig 2 dårlige resultater i træk. Glæder mig til Dortmund kampen nu
    Europapokal

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 85
    Sidste Meddelelse: 30.08.22, 09:47
  2. Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 26.08.22, 11:02
  3. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  4. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  5. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •