Side 40 af 57 FørsteFørste ... 303738394041424350 ... SidsteSidste
Viser resultater 586 til 600 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #586
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Med udsigt til en masse millioner i kassen, så burde man måske også allerede nu overveje at købe Daramy fri af Ajax? selvom det bliver dyrt. Der vil jo stadig være gode muligheder for salg af Daramy på et senere tidspunkt, så han vil stadig være en god forretning.

    I min verden ser jeg bare store udfordringer med at finde en tilsvarende med så store spidskompetencer som hans.
    Ja det kunne være fedt. Men var det ikke i går, at Daramy var ude i medierne og sige, at han vil tilbage til Ajax og spille sig på holdet? Det kan selvfølgelig være spin, men jeg tror sgu den bliver svær at få i hus.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #587
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg tror egentligt ikke vi er specielt uenige. Selvfølgelig skal vi hente en venstreback ind (med mindre Kaastrup vurderes som et stort nok talent). Min pointe er blot, at CS muligvis kan være nok i foråret, hvis alternativet er et panikkøb i et traditionelt svært vintervindue. Der er trods alt større muligheder for at finde en klassespiller til sommer, som kan gå direkte ind. Der er jo først CL (eller EL/ECL......) kval til sommer.

    Forstå mig ret – jeg vil helst have Augustinsson, Meling eller en anden spiller i den klasse ind nu. Men hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg hellere spille med CS indtil sommer end at hente en eller anden forkølet sekundaspiller.
    Det er stabens opgave at have en liste over mulige afløsere klar. Alle vidste den her dag ville komme, og at det nok var ved at være oppe over.
    PC pg scouts skal have det nødvendige netværk til at hente en klassespiller ind. De arbejder jo i nordens største klub.

    I øvrigt kan det jo også tage tid at spille nye spillere ind på holdet, så hvis vi skal stå stærkt til når vi forhåbentlig skal spille CL kval, så skal erstatningen hentes ind nu.

    Jeg kan i øvrigt enormt godt lide CS og synes han virker enormt sympatisk. Men tilbage til min oprindelige pointe, så skal vi have det ypperste på alle positioner efter skandinaviske standarder - og der befinder han sig ikke.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #588
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er stabens opgave at have en liste over mulige afløsere klar. Alle vidste den her dag ville komme, og at det nok var ved at være oppe over.
    PC pg scouts skal have det nødvendige netværk til at hente en klassespiller ind. De arbejder jo i nordens største klub.

    I øvrigt kan det jo også tage tid at spille nye spillere ind på holdet, så hvis vi skal stå stærkt til når vi forhåbentlig skal spille CL kval, så skal erstatningen hentes ind nu.

    Jeg kan i øvrigt enormt godt lide CS og synes han virker enormt sympatisk. Men tilbage til min oprindelige pointe, så skal vi have det ypperste på alle positioner efter skandinaviske standarder - og der befinder han sig ikke.
    Jeg er helt enig både mht CS og at vi bør hente en. Men hvis man nu har udset sig Ludde (for at nævne et eksempel) som ideal afløser og han først er til rådighed til sommer (her udløber hans lejekontrakt med Aston Villa), så kan det måske give mening at vente et halvt år når vi nu trods alt har CS og (ikke optimale men) brugbare backups i Jelert og Diks. I så fald skal det være afklaret med Neestrup og man skal være helt sikker på, at drømmespilleren er til at få fat i til sommer...

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #589
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er helt enig både mht CS og at vi bør hente en. Men hvis man nu har udset sig Ludde (for at nævne et eksempel) som ideal afløser og han først er til rådighed til sommer (her udløber hans lejekontrakt med Aston Villa), så kan det måske give mening at vente et halvt år når vi nu trods alt har CS og (ikke optimale men) brugbare backups i Jelert og Diks. I så fald skal det være afklaret med Neestrup og man skal være helt sikker på, at drømmespilleren er til at få fat i til sommer...
    Jeg synes det meget rart at have det bedste hold, med de bedste spillere når en sæson skal afsluttes og et mesterskab skal vindes, men sådan er vi så forskellige….

  8. #590
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg synes det meget rart at have det bedste hold, med de bedste spillere når en sæson skal afsluttes og et mesterskab skal vindes, men sådan er vi så forskellige….
    Så må din holdning vel være, at VK slet ikke skal sælges nu...?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #591
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af TåsingeFb Se meddelelser
    150 for VK og 100 for HH… Overvej lige hvor meget vi ville kunne styrke vores hold for 250 millioner..

    Er det ikke ca. det beløb PC har brugt???

    Så svaret er vel at det ikke behøber at være så meget endda :-)
    /Stiv

    Trying is the first step towards failure...

    Homer J

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #592
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Med udsigt til en masse millioner i kassen, så burde man måske også allerede nu overveje at købe Daramy fri af Ajax? selvom det bliver dyrt. Der vil jo stadig være gode muligheder for salg af Daramy på et senere tidspunkt, så han vil stadig være en god forretning.

    I min verden ser jeg bare store udfordringer med at finde en tilsvarende med så store spidskompetencer som hans.
    Det vurderer jeg som tæt på umuligt. Det vil blive dyrt, mon ikke vi skal af med 50-60 mio, og så har Daramy en løn på ca. 15 millioner om året, og der blev omkring skiftet lagt meget vægt på, at han gerne vil sikre sin familie resten af livet. Mener Farzam sagde i Transfervinduet at hans familie er fra nogle kår, der gør, at han tænker anderledes end andre spillere.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #593
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg tror også det bliver svært med Daramy permanent i København i denne omgang.
    Mon ikke det kræver, at han lige skal floppe i Ajax igen og så måske mellemlande i Belgien (eller tilsvarende niveau) igen, uden afgørende at bryde igennem, inden han atter er at finde i FCK?
    Jeg tror det, desværre.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #594
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Det vurderer jeg som tæt på umuligt. Det vil blive dyrt, mon ikke vi skal af med 50-60 mio, og så har Daramy en løn på ca. 15 millioner om året, og der blev omkring skiftet lagt meget vægt på, at han gerne vil sikre sin familie resten af livet. Mener Farzam sagde i Transfervinduet at hans familie er fra nogle kår, der gør, at han tænker anderledes end andre spillere.
    Absolut, jeg nævnte også det vil blive dyrt :). Og så er der selvfølgelig hvad Daramy selv vil.

    Men nu får PC meget ros for vores salg er spillere og det er fair nok, men sporene skræmmer altså stadig hos mig, omkring indkøbene. Jeg husker stadig hvad vi fik af "PC" i stedet for Daramy da han forlod os dengang og det var ikke kønt.

    Kvalitet ala Daramy's spidskompetencer koster kassen, uden vi ved om personen slår i gennem. I det mindste ved vi hvad vi får med Daramy.

    Men ja den bliver svær.

  17. #595
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Absolut, jeg nævnte også det vil blive dyrt :). Og så er der selvfølgelig hvad Daramy selv vil.

    Men nu får PC meget ros for vores salg er spillere og det er fair nok, men sporene skræmmer altså stadig hos mig, omkring indkøbene. Jeg husker stadig hvad vi fik af "PC" i stedet for Daramy da han forlod os dengang og det var ikke kønt.

    Kvalitet ala Daramy's spidskompetencer koster kassen, uden vi ved om personen slår i gennem. I det mindste ved vi hvad vi får med Daramy.

    Men ja den bliver svær.
    Helt enig. Jeg er heller ikke i nærheden af bare at være en smule tryg over PC som sportsdirektør, men han skal have en fair chance med Neestrup træner. Thorups skiftende spillestil og ikke-eksisterende koncept må godt nok også have været svært at købe ind til.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #596
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Helt enig. Jeg er heller ikke i nærheden af bare at være en smule tryg over PC som sportsdirektør, men han skal have en fair chance med Neestrup træner. Thorups skiftende spillestil og ikke-eksisterende koncept må godt nok også have været svært at købe ind til.
    Både og. Selvfølgelig har Thorups (manglende) stil været svær at købe ind til. Men nogle af indkøbene sidste vinter (Babacar, Amoo, Mukairu og Karamoko) var jo bare så dårlige, at de ikke havde klaret sig i selv klareste koncept. Og det kunne man jo nærmest se fra dag 1.

    Omvendt er jeg ikke så vildt utryg med PC, som andre er. Ser man bort fra det ene vindue (jeg ved godt det er svært), så er der jo kommet en del rigtig gode spillere til og hans hitrate er vel ganske udmærket. Så ved jeg godt, at man kan diskutere manglende indkøb osv osv (det er gjort utallige gange før), men det er jo ikke sådan, at alt hvad PC henter er skidt. Han er forhåbentlig også blevet klogere (end at hente 3-4 lottokuponer på samme plads), ligesom det forhåbentlig er blevet nemmere med Neestrup som sparingspartner i stedet for Thorup, som bare spillede med, hvad der var i truppen og eller ikke virkede til at blande sig.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #597
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Både og. Selvfølgelig har Thorups (manglende) stil været svær at købe ind til. Men nogle af indkøbene sidste vinter (Babacar, Amoo, Mukairu og Karamoko) var jo bare så dårlige, at de ikke havde klaret sig i selv klareste koncept. Og det kunne man jo nærmest se fra dag 1.

    Omvendt er jeg ikke så vildt utryg med PC, som andre er. Ser man bort fra det ene vindue (jeg ved godt det er svært), så er der jo kommet en del rigtig gode spillere til og hans hitrate er vel ganske udmærket. Så ved jeg godt, at man kan diskutere manglende indkøb osv osv (det er gjort utallige gange før), men det er jo ikke sådan, at alt hvad PC henter er skidt. Han er forhåbentlig også blevet klogere (end at hente 3-4 lottokuponer på samme plads), ligesom det forhåbentlig er blevet nemmere med Neestrup som sparingspartner i stedet for Thorup, som bare spillede med, hvad der var i truppen og eller ikke virkede til at blande sig.
    Jeg er meget enig. Jeg synes grundlæggende han har været god til at hente dyre profiler. Men han skal ikke kigge efter tilbud og helst heller ikke dyre talenter. Dem er Sune bedre til at skaffe.

    Jeg tænker nogen gange over, i hvor høj grad de manglende indkøb af defensiv midt og Biel erstatning i sommers, handlede om at man internt havde tillid til Haraldsson og Clem kunne løfte faklen tilfredsstillende. Var det en del af tanken, så var det jo ikke helt galt. Det der primært var galt med holdet i starten af efteråret var jo åbenbart mere Thorup end truppen.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #598
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så må din holdning vel være, at VK slet ikke skal sælges nu...?
    Næ, min pointe er at sælger man så har man en ny klar / henter en ny i samme vindue. Det der med at vente på en spiller et halvt år er jeg ikke fan af. Det er at svække truppen meget i den tid.

    Sælger vi f.eks. Grabara nu, så skal vi vel heller ikke lade Kalle stå et halvt år fordi der er en ledig keeper om et halvt år.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #599
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Næ, min pointe er at sælger man så har man en ny klar / henter en ny i samme vindue. Det der med at vente på en spiller et halvt år er jeg ikke fan af. Det er at svække truppen meget i den tid.

    Sælger vi f.eks. Grabara nu, så skal vi vel heller ikke lade Kalle stå et halvt år fordi der er en ledig keeper om et halvt år.
    Altså det er jo ikke heeeelt så sort/hvidt. Selvfølgelig har du en pointe.. Og i tilfældet med keeperne, ville det ikke give mening at vente. Men PC’s job er i høj grad at se fremad, og hvis man ved at man har et giga-talent på en given position, som står klar inden for 6 måneder, så giver det ikke mening at hente en dyr stjernespiller ind, hvis man i forvejen har én dygtig spiller på samme position i truppen. Så bliver vi måske lidt smallere på den korte bane, men det skal vejes op i mod trupharmoni, udvikling/salg af egenudviklede spillere etc.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #600
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Næ, min pointe er at sælger man så har man en ny klar / henter en ny i samme vindue. Det der med at vente på en spiller et halvt år er jeg ikke fan af. Det er at svække truppen meget i den tid.

    Sælger vi f.eks. Grabara nu, så skal vi vel heller ikke lade Kalle stå et halvt år fordi der er en ledig keeper om et halvt år.
    Det tror jeg ikke, at der er nogen som er uenige i. Selvfølgelig skal vi helst hente en erstatning nu og ikke vente. Jeg er helt enig i, at vi skal gå ind i DM-kapløbet med bedst mulig trup, ligesom det giver mening at spille en afløser ind inden de vigtige kvalkampe til Europa.

    Min pointe var bare, at der kan være en rimelig grund til at vente et halvt år lige netop på venstre back, såfremt følgende to ting er opfyldt:
    1) man har en oplagt afløser klar til sommer og denne er bedre end hvad der kan hentes nu. Eller som Jons nævner, at der står et kæmpe talent klar - det er dog nok ikke tilfældet lige netop nu på venstre back.
    2) man har tiltro til, at CS kan løfte opgaven i acceptabel grad evt. med lidt hjælp fra Jelert.

    Jeg synes ikke helt at situationen på venstre back kan sammenlignes med et salg af Grabara og deraf brug af Kalle. Dertil er målmandspositionen både mere vigtig, ligesom springet fra Grabara til Kalle er meget større end fra VK til CS

  28. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •