Side 43 af 57 FørsteFørste ... 334041424344454653 ... SidsteSidste
Viser resultater 631 til 645 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #631
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er altid sjovt at diskutere moneyball teorier og vi har over en lang periode haft en tendens til at have et skævt sammensat hold. PC har ikke rigtigt fået løst den del særlig godt, hvilket må ha’ været en del af hans opgave efter Ståles deroute de seneste vinduer. Vi har 28 i førsteholdstruppen, hvilket er for meget til foråret.
    En dybere analyse af penge bundet op på diverse pladser har jeg ikke og jeg kan hellere ikke 100% gennemskue hvor X millioner vil gøre størst gavn, så det her er super simpelt sat op:

    Målmand: 3 stk. antal, alder og økonomi ligner et godt match. Kvaliteten hos Kalle er blevet for dårlig og her kommer en udskiftning senest til sommer. Mit bud er at vi for relativ få penge kan udskifte Kalle og dermed forbedre bredden, hvorimod det ikke ville give mening at forsøge at forbedre start 11 (for dyr en opgave og unødvendigt).

    Højre back: 3 styk er egentlig 1 for meget til foråret og her kan vi umiddelbart godt sælge. Kvalitet i start 11 og backup er god nok, så her skal der helt sikkert sælges før vi overhovedet overvejer nyt til positionen. Økonomisk tror jeg at vi bruger forholdsvis mange penge pga Ankersen og Diks nok bliver betalt godt og de er breddespillere

    Venstre back: 1 styk. CS er i mine øjne en rigtig fin trupspillet, men på ingen måder en stjerne til start 11. Selvom Boilesen, Diks, Jelert kunne spille pladsen, så er de oplagt at vi skal bruge penge her og gerne start 11 penge eller et helt enormt stort talent.

    Central forsvare: 4 styk og egentlig perfekt sammensat aldersmæssigt, kvalitetsmæssigt og antal. Det er klart at vi bør have en shortlist med brugbare navne, hvis Vavro eller David bliver solgt.

    Central midtbane: 8 styk. Claesson, Johannesson, Falk, Zeca, Lerager, Haraldsson, Clem, Stamenic. Det er for mange til 3 pladser, men hvis vi trækker Zeca og Stamenic fra, så er antallet vel passende. Balancen er lidt off og vi kunne virkelig godt bruge en stærk 6er til startopstillingen. Jeg har ikke rigtigt en spiller, som jeg ikke mener vi kan undvære - så måske kunne vi godt bruge at ryste posen grundigt.

    Venstre fløj: 2 stk. Daramy og Mukairu. Da både Claesson og Goncalves er oplagte til pladsen, så kan vi sagtens sælge Mukairu uden at miste kvalitet. Måske vores stærkeste besatte plads og selv når Daramy skal tilbage til Ajax og uden Daramy, så ser det godt ud. Jeg ville egentlig foretrække atlade Claesson og Goncalves dække pladsen til sommer og så bruge penge på en stjerne offensiv midt eller en højre midt.

    Højre fløj: 3 stk. Amoo er jo et stort ? Af mange grunde, så reelt har vi 2. Roony og Goncalves. Det er rigtig fint besat til foråret og vi bør undgå at se vores islændinge på pladsen (den opgave synes jeg ikke de læser godt). Jeg synes vi er godt besat her og Goncalves må bruge foråret på at bevise han er god nok, hvis han ikke slår til - så har vi et problem på denne plads.

    Angreb: 4 stk. det er for mange spillere og når vi samtidig har 2 ubrugelige spillere og et for ungt talent, så er sammensætningen helt gal her. Corner er klart en kæmpe stjerne, men han kan ikke spille alle kampe, så vi skal hente en angriber med høj kvalitet. Karamoko og Babacar ud, brug seriøse penge på en spiller ind.

    Kort konklusion:

    Vi er svagt besat på 3 pladser. Målmand, venstre back og angriber. Det kan reelt set koste muligheden for et mesterskab hvis alle 3 er ude (Grabara, CS, Corner) og hvor jeg sagtens kan leve med at vi chancer den lidt på venstre back og/eller målmandsposten, så er jeg seriøst nervøs for at spille uden Corner. Derfor ville min prioritet være følgende:

    Ind:
    1) angriber
    2) venstre back
    3) målmand

    Ud i prioriteret rækkefølge:
    1) Babacar
    2j Mukairu
    3) Ankersen (eller Diks)
    4) Karamoko
    5) Stamenic

    Ind i prioriteret rækkefølge:
    1) angriber af høj kvalitet
    2) venstre back med kvalitet til start 11
    3) målmand til bredden
    Gode betragtninger, men jeg er uenig i at vi skal købe en startende 6er. Ligesom det var tydeligt for enhver at VK skulle have lov at have venstrebacken, så mener jeg at vi godt kan tillade os at satse på Clem som 6er. Jeg mener at han, specielt i Sevilla og hjemme mod Dortmund viste at havde havde niveauet. Han har taget pladsen fra Stamenic (da Stamenic primært blev brugt her), og i min verden har han også taget pladsen fra Zeca. Han bringer en ro Zeca aldrig har været i stand til at bidrage med på den plads. (Zeca er en anden type). Så med Clem, Falk, Zeca og resten, mener jeg at det vil være spild at smide penge efter en 6er. Vi har nok ikke råd til at købe en der er bedre end det Clem har vist, og vi har slet ikke råd til at købe det Clem kan vokse ind i, hvis han gives tillid og udvikler sig som VK hat gjort det.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #632
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Der er godt nok ikke mange hverken hele eller halve rygter at forholde sig til. Jeg mindes ikke, at der har været så stille omkring FCK så langt henne i vintervinduet.

    Er det godt? Eller er det skidt? Venter PC på Sevilla og Delaney? Skal Babacar, Karamoko og de andre æsler have den årlige tur i PCs momskarrussel inden der kan stikkes følere ud?

    Der er 1 uge tilbage af transfervinduet inden #jagtenfortsætter :-/
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #633
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Der er godt nok ikke mange hverken hele eller halve rygter at forholde sig til. Jeg mindes ikke, at der har været så stille omkring FCK så langt henne i vintervinduet.

    Er det godt? Eller er det skidt? Venter PC på Sevilla og Delaney? Skal Babacar, Karamoko og de andre æsler have den årlige tur i PCs momskarrussel inden der kan stikkes følere ud?

    Der er 1 uge tilbage af transfervinduet inden #jagtenfortsætter :-/
    Jeg savner også flere rygter, men det er nok især på ud-siden. På ind siden er det nok mest af alt min moderne forbrugertrang til nyt nyt nyt, der higer efter rygter. Har vi egentlig brug for dem, der snakkes om?

    Som andre har skrevet, vil Delaney koste os måske 70-80 mio. at hive hjem over en 5 årige perioder (løn, sign-on, etc.). Det er en gigantisk udgift for en spiller, som - let's face it - har været alt for skadet de seneste to sæsoner. Der er i hvert fald nogle alarmklokker, der ringer der. Læg dertil, at han naturligt er bedst som 8'er, hvor vi pt. er totalt dækket ind. Altså... Delaney er på min alltime top 3 over FCK spillere, så selvfølgelig vil jeg elske at se ham i den hvide trøje. Jeg kan bare også godt se, at det vil være enormt dyrt, og at han ikke kan forventes at bidrage med 90 minutter hver gang. Så jeg forstår den sportslige sektors overvejelser.

    Christian Sørensen får tilliden nu på den venstre back. Jeg synes ikke, at man skal købe en etableret stjerne, men et ung talent. Det håber jeg, at vi kigger på, da jeg ikke ser det holdbart, at vi kun er én skade fra at fjerne ligaens bedste back fra hans vanlige position eller stille med Diks/Ankersen på VB. Men det vil jo ikke være en penistransfer med sådan et talent. Nok mere lidt kedeligt.

    CB er næsten den sværeste position. Hvis vi forlænger med Valdemar Lund, hvilket jeg tror vi gør, så har vi 3 CBs + Boile på lang kontrakt på vej tilbage. Vi henter jo ikke et etableret navn nu, måske mere til sommer, hvor man måske skibber Vavro? Den er sgu også svær.

    I angrebet tror jeg, at vi skal regne med Corner, Håkon, Oskarsson og Karamoko. Nees har i hvert fald snakket positivt om Karamoko.

    Alt i alt:

    Skibber vi Babacar og Mukairo og evt. Ankersen samt henter et VB talent, så er jeg tilfreds.

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #634
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    CB er næsten den sværeste position. Hvis vi forlænger med Valdemar Lund, hvilket jeg tror vi gør, så har vi 3 CBs + Boile på lang kontrakt på vej tilbage. Vi henter jo ikke et etableret navn nu, måske mere til sommer, hvor man måske skibber Vavro? Den er sgu også svær.

    I angrebet tror jeg, at vi skal regne med Corner, Håkon, Oskarsson og Karamoko. Nees har i hvert fald snakket positivt om Karamoko.

    Alt i alt:

    Skibber vi Babacar og Mukairo og evt. Ankersen samt henter et VB talent, så er jeg tilfreds.
    Som sagt er Boilesen ude resten af sæsonen. Så på kort sigt er vi meget sårbare i det centrale forsvar før en halvsæson, hvor vi formentlig ikke har råd til at miste point i mere end et par kampe, hvis vi skal have en chance for at vinde mesterskabet. Så for mig er det nok den mest oplagte plads at forstærke nu - sammen med angrebet, som ikke virker kvalitativt bredt nok.

    Og undskyld, min indre sprogrøgter springer op et øjeblik. Det hedder at "afskibe." Det kommer af at sende noget af sted med skib. Har bare set så mange mærkelige afarter af det ord - afskippe, afskibbe, skippe, og nu skibbe - så måtte lige have afløb. Beklager. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #635
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvorfor har man ikke forlænget med Valdemar Lund for længst? Det gør mig lidt nervøs.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #636
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvorfor har man ikke forlænget med Valdemar Lund for længst? Det gør mig lidt nervøs.
    Det er ren spekulation, men mon ikke det handler om spilletid. Han er et sted i karrieren, hvor det er vigtigt, at han spiller rimelig kontinuerligt, hvilket han pt. ikke er sikker på her. Uden at vide det, så kan man måske forestille sig, at man (måske han) lige ser tiden an over foråret for at se, om han får spillet kampe eller ej.

    Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi meget gerne vil forlænge.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #637
    Tilmeldingsdato
    Aug 2021
    Indlæg
    57

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Håber på følgende:

    -Køb af ungt spændende talent til VB, som så stille og roligt kan køres ind
    -Leje af en CB til at agere backup i tilfælde af Lund, Vavro & Khocholava får karantæner eller skader
    -Salg af nogle af de spillere ude i periferien, enten Diks/Ankersen, Amoo, Singh, Mukairu, Babacar og Karamoko.

  13. #638
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Vi skulle ifølge Farzams udtalelser i KiBs transfer-podcast være interesseret i spanske Jesus Vazquez fra Valencia. Vi vil vist max. give 6 mio. euro for ham, og gerne langt mindre, mens Valencia minimum vil have 5 mio. euro for ham. PC skulle vist arbejde på at presse prisen så langt ned som muligt.
    Han er lige fyldt 20 i starten af måneden (så han er 3 uger yngre end VK), og han har spillet en del U-landskampe for Spanien. Han har spillet 19 kampe i La Liga, men ingen mål eller assists indtil videre.
    https://www.transfermarkt.com/jesus-...spieler/623024
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. #639
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi skulle ifølge Farzams udtalelser i KiBs transfer-podcast være interesseret i spanske Jesus Vazquez fra Valencia. Vi vil vist max. give 6 mio. euro for ham, og gerne langt mindre, mens Valencia minimum vil have 5 mio. euro for ham. PC skulle vist arbejde på at presse prisen så langt ned som muligt.
    Han er lige fyldt 20 i starten af måneden (så han er 3 uger yngre end VK), og han har spillet en del U-landskampe for Spanien. Han har spillet 19 kampe i La Liga, men ingen mål eller assists indtil videre.
    https://www.transfermarkt.com/jesus-...spieler/623024
    Det lyder som nogle benhårde forhandlinger der venter, hvis Valencia minimum vil have 5 mio euro og vi maks. vil give 6 mio euro :-)


  15. #640
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg finder det vanvittigt interessant, at PC og scoutingafdelingen åbenbart har rettet blikket intensivt mod Den iberiske halvø. Både Pordugal og Spanien slider i det økonomisk, og deres ungdomsarbejde er uovertruffent. Samtidig har man Pep som succesen man kan sælge til talenterne, at der måske er en alternativ vej til fodboldsucces og store oplevelser end bundklubberne i Spanien og Pordugal.

    Samtidig er det i min verden "at kigge på en højere hylde", når man begynder at hente i Valencia og Benfica. Nuvel, det er reserverne, men de er stadig af en kaliber man normalt har set gå til eksempelvis Brugge og Basel. Jeg er i hvert fald positiv overfor den vej.


  16. #641
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg finder det vanvittigt interessant, at PC og scoutingafdelingen åbenbart har rettet blikket intensivt mod Den iberiske halvø. Både Pordugal og Spanien slider i det økonomisk, og deres ungdomsarbejde er uovertruffent. Samtidig har man Pep som succesen man kan sælge til talenterne, at der måske er en alternativ vej til fodboldsucces og store oplevelser end bundklubberne i Spanien og Pordugal.

    Samtidig er det i min verden "at kigge på en højere hylde", når man begynder at hente i Valencia og Benfica. Nuvel, det er reserverne, men de er stadig af en kaliber man normalt har set gå til eksempelvis Brugge og Basel. Jeg er i hvert fald positiv overfor den vej.
    Bestemt. Pep Biel var vel økonomisk ikke en storslået succes, han bliver solgt for 1 million euro mere end han bliver købt for og dermed formoder jeg at vi har “tabt” nogle millioner på ham (med løn, sign on fee osv). De store gevinster er hentet i Skandinavien og det marked burde vi styre fuldstændig.

    Jeg er dog enig i at det er rigtig fint at kigge på det sydeuropæiske marked, men jeg mener faktisk at vi burde have styr på alle markeder.

    1) Skandinavien skal vi være ledende på scouting området
    2) resten af Europa kan deles i to. Syd og øst og her skal vi have en stor viden om talenter
    3) 23-28 årlige i Europa, som vil være stjerne i FCK og sidder fast i en større liga.
    4) Sydamerika, Afrika, Asien skal vi have en del viden om. Det er klart, at vi ikke kan være over det hele

  17. #642
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Ifølge BT's podcast er vi også interesseret i Magnus Mattsson, som Brøndby skulle være ude efter. Jeg må indrømme, jeg ikke kender ham, men han ligner umiddelbart ikke en, der er god nok til os, synes jeg. Nogen, der kender mere til ham?

    Derudover påstår Farzam Abolhosseini, at et evt. salg af Stamenic afhænger af, at vi køber Delaney (eller en anden til midtbanen). Det har jeg meget svært ved at tro på er rigtigt. Jeg kan ikke se Stamenic spille nogen rolle på holdet det næste halve år, hvis han bliver hængende, uanset om Delaney kommer eller ej. Med mindre vi bliver hårdt ramt af skader.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #643
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ifølge BT's podcast er vi også interesseret i Magnus Mattsson, som Brøndby skulle være ude efter. Jeg må indrømme, jeg ikke kender ham, men han ligner umiddelbart ikke en, der er god nok til os, synes jeg. Nogen, der kender mere til ham?

    Derudover påstår Farzam Abolhosseini, at et evt. salg af Stamenic afhænger af, at vi køber Delaney (eller en anden til midtbanen). Det har jeg meget svært ved at tro på er rigtigt. Jeg kan ikke se Stamenic spille nogen rolle på holdet det næste halve år, hvis han bliver hængende, uanset om Delaney kommer eller ej. Med mindre vi bliver hårdt ramt af skader.
    Men Stamenic giver jo lige præcis noget bredde, og har netop bevist at han er god nok. Så det kunne da sagtens give mening, hvis man vurderer at vi lige nu har det antal CM, vi skal bruge, og derfor ikke vil sælge Stamenic, med mindre der kommer en anden ind. Så kan det godt være at Stamenic lige nu sidder på det yderste CM-mandat, mens den man vil bringe ind, vil være tættere på start 11..

  20. #644
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Men Stamenic giver jo lige præcis noget bredde, og har netop bevist at han er god nok. Så det kunne da sagtens give mening, hvis man vurderer at vi lige nu har det antal CM, vi skal bruge, og derfor ikke vil sælge Stamenic, med mindre der kommer en anden ind. Så kan det godt være at Stamenic lige nu sidder på det yderste CM-mandat, mens den man vil bringe ind, vil være tættere på start 11..
    Jeg synes netop IKKE at han har bevist at han er god nok...
    Udover det så skifter han jo til sommer. Jeg ville være ked af det over at rende ind i en del skader, og så skulle spille med Stamenic i slutspillet, som allerede har tankerne et andet sted end i København.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #645
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg må indrømme at jeg er lidt lunken ved tanken om at hente Delaney retur. Han er selvfølgelig en klasse fyr og når han har været i form og skadesfri, også en super fodboldspiller. Men han har altså misset 39 kampe p.g.a skader de seneste 3 år og synes han virker slidt og får svært ved at ramme topformen med de mange skader. I forvejen har vi jo Corner, Falk, Boilesen, som alle har hyppige skader. Samtidig tænker jeg at Delaney bliver en løntung spiller og spørgsmålet er om ikke pengene er brugt bedre andetsteds.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  23. De følgende 12 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •