Side 42 af 57 FørsteFørste ... 323940414243444552 ... SidsteSidste
Viser resultater 616 til 630 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #616
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Det er vel lidt svært at gætte på, men i og med der opjusteres betyder det vel bare at vi ikke har budgetteret med et salg af den størrelse? Da VK er af egen avl, så har han vel ikke en bogført værdi og opjustering må vel så være transfersum - evt. sum der skal bruges på erstatning, eller er jeg helt ude at cykle her?
    Han kan godt have en bogført værdi, hvis han har fået et beløb for at forlænge kontrakten. Det beløb vil så blive afskrevet over kontraktens løbetid.
    Øvre C'er

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #617
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Det er vel lidt svært at gætte på, men i og med der opjusteres betyder det vel bare at vi ikke har budgetteret med et salg af den størrelse? Da VK er af egen avl, så har han vel ikke en bogført værdi og opjustering må vel så være transfersum - evt. sum der skal bruges på erstatning, eller er jeg helt ude at cykle her?
    Skulle jeg komme med et gæt, så er det nok det samme som dig. Jeg vil gætte på, at PC fået X antal mio i transferbudget inden vinduet (evt. for regnskabsåret). Det budget vil jeg gætte på har ændret sig med den prisen for VK minus de 100 mio. Altså har han kostet 120 mio, så er PC samlede budget til indkøb vokset 20 mio.

    Men det er et rent gæt og ikke noget, som jeg rent faktisk ved noget om. Det er nok for simpelt til at være sagen.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #618
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    En mulighed er den danske venstreback Kristoffer Lund, der er venstreback for Häcken, der vandt det svenske mesterskab og er førstevalg på U21-landsholdet. Han er kun 20 år og har været igennem en del modgang i sin karriere. Han er dog et produkt af FCMs ungdomsafdeling, hvilket naturligvis er et minus. Han er senest rygtet til Galatasaray og MLS (har amerikansk statsborgerskab).

  6. #619
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    https://bold.dk/fodbold/nyheder/offi...t-med-randers/

    William Kaastrup, anfører på U19-holdet og ungdomslandsholdsspiller, skifter til Randers senest til sommer men sandsynligvis allerede nu. Det må jo være fordi, klubben vurderer, at han ikke har potentialet til at blive førsteholdsspiller, men det virker dog lidt underligt.

    Alt andet lige må det betyde, at der kommer en ny venstreback ind i dette vindue, da den oplagte interne kandidat er væk.

  7. #620
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    https://bold.dk/fodbold/nyheder/offi...t-med-randers/

    William Kaastrup, anfører på U19-holdet og ungdomslandsholdsspiller, skifter til Randers senest til sommer men sandsynligvis allerede nu. Det må jo være fordi, klubben vurderer, at han ikke har potentialet til at blive førsteholdsspiller, men det virker dog lidt underligt.

    Alt andet lige må det betyde, at der kommer en ny venstreback ind i dette vindue, da den oplagte interne kandidat er væk.
    Ja lidt underligt, når han rent faktisk fik spilletid mod Leverkusen. Men eftersom vi ikke har forlænget kontrakten tidligere, så må det være én, som vi ikke for alvor tror på. Og han har vel også overvejet dette og har derfor (måske uden klubbens viden) skrevet under med Randers, som har lovet en plads i 1.holdstruppen. Det passer sikkert Randers godt, hvis de har taget en lille revanche for Simmelhack.

  8. #621
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja lidt underligt, når han rent faktisk fik spilletid mod Leverkusen. Men eftersom vi ikke har forlænget kontrakten tidligere, så må det være én, som vi ikke for alvor tror på. Og han har vel også overvejet dette og har derfor (måske uden klubbens viden) skrevet under med Randers, som har lovet en plads i 1.holdstruppen. Det passer sikkert Randers godt, hvis de har taget en lille revanche for Simmelhack.
    Det er jeg faktisk mere end lidt overrasket over. For en uge siden interviewede Torkil Fosdal Kaastrup i podcasten fra Leverkusen, hvilket kunne tyde på, at klubben ikke har vist, at han var på vej videre: https://www.fck.dk/nyhed/podcast-u19...d-i-leverkusen

    Det er sjovt at genhøre interviewet nu, fordi Kaastrup faktisk også lyder lidt beklemt, eller i hvert fald ikke vildt begejstret over at være på udlandstur med førsteholdet mod et tysk traditionshold. Eller måske overfortolker jeg...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. #622
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    https://bold.dk/fodbold/nyheder/offi...t-med-randers/

    William Kaastrup, anfører på U19-holdet og ungdomslandsholdsspiller, skifter til Randers senest til sommer men sandsynligvis allerede nu. Det må jo være fordi, klubben vurderer, at han ikke har potentialet til at blive førsteholdsspiller, men det virker dog lidt underligt.

    Alt andet lige må det betyde, at der kommer en ny venstreback ind i dette vindue, da den oplagte interne kandidat er væk.
    Måske skal vi bare se det som en helt naturlig udvikling - den samme man ser i Spanien og Holland - hvor de næststørste profiler ryger til subtopholdene, fordi de ikke er gode nok til topklubberne.

    Jeg vælger i hvert fald at se de som noget positivt!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #623
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Frost Se meddelelser
    Jeg er ret sikker på at man på ingen måde kan udlede en evt. købesum på en erstatning ud fra det her.

    Når man køber en ny spiller bogføres han vel til købesum (inkl. agentomkostninger, sign on m.m.) og så vil købet ikke have en regnskabsmæssig påvirkning på resultatopgørelsen. Likviditetsmæssigt er det så noget helt andet...
    Ah ja det giver fin mening :-)

  12. #624
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvem er den svageste i start 11 efter vinteren? Vi skal nok også se på nr 12-15 i truppen.

    https://changesynergy.com.au/strong-...hange-success/

    Jeg faldt over denne analyse af fodbold som kommer frem til at det er den svageste på holder som har mest betydning for resultaterne. Dette er til forskel fra Feks basketball hvor er stærk spiller er meget dominerende.

  13. #625
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Hvem er den svageste i start 11 efter vinteren? Vi skal nok også se på nr 12-15 i truppen.

    https://changesynergy.com.au/strong-...hange-success/

    Jeg faldt over denne analyse af fodbold som kommer frem til at det er den svageste på holder som har mest betydning for resultaterne. Dette er til forskel fra Feks basketball hvor er stærk spiller er meget dominerende.
    Det er altid sjovt at diskutere moneyball teorier og vi har over en lang periode haft en tendens til at have et skævt sammensat hold. PC har ikke rigtigt fået løst den del særlig godt, hvilket må ha’ været en del af hans opgave efter Ståles deroute de seneste vinduer. Vi har 28 i førsteholdstruppen, hvilket er for meget til foråret.
    En dybere analyse af penge bundet op på diverse pladser har jeg ikke og jeg kan hellere ikke 100% gennemskue hvor X millioner vil gøre størst gavn, så det her er super simpelt sat op:

    Målmand: 3 stk. antal, alder og økonomi ligner et godt match. Kvaliteten hos Kalle er blevet for dårlig og her kommer en udskiftning senest til sommer. Mit bud er at vi for relativ få penge kan udskifte Kalle og dermed forbedre bredden, hvorimod det ikke ville give mening at forsøge at forbedre start 11 (for dyr en opgave og unødvendigt).

    Højre back: 3 styk er egentlig 1 for meget til foråret og her kan vi umiddelbart godt sælge. Kvalitet i start 11 og backup er god nok, så her skal der helt sikkert sælges før vi overhovedet overvejer nyt til positionen. Økonomisk tror jeg at vi bruger forholdsvis mange penge pga Ankersen og Diks nok bliver betalt godt og de er breddespillere

    Venstre back: 1 styk. CS er i mine øjne en rigtig fin trupspillet, men på ingen måder en stjerne til start 11. Selvom Boilesen, Diks, Jelert kunne spille pladsen, så er de oplagt at vi skal bruge penge her og gerne start 11 penge eller et helt enormt stort talent.

    Central forsvare: 4 styk og egentlig perfekt sammensat aldersmæssigt, kvalitetsmæssigt og antal. Det er klart at vi bør have en shortlist med brugbare navne, hvis Vavro eller David bliver solgt.

    Central midtbane: 8 styk. Claesson, Johannesson, Falk, Zeca, Lerager, Haraldsson, Clem, Stamenic. Det er for mange til 3 pladser, men hvis vi trækker Zeca og Stamenic fra, så er antallet vel passende. Balancen er lidt off og vi kunne virkelig godt bruge en stærk 6er til startopstillingen. Jeg har ikke rigtigt en spiller, som jeg ikke mener vi kan undvære - så måske kunne vi godt bruge at ryste posen grundigt.

    Venstre fløj: 2 stk. Daramy og Mukairu. Da både Claesson og Goncalves er oplagte til pladsen, så kan vi sagtens sælge Mukairu uden at miste kvalitet. Måske vores stærkeste besatte plads og selv når Daramy skal tilbage til Ajax og uden Daramy, så ser det godt ud. Jeg ville egentlig foretrække atlade Claesson og Goncalves dække pladsen til sommer og så bruge penge på en stjerne offensiv midt eller en højre midt.

    Højre fløj: 3 stk. Amoo er jo et stort ? Af mange grunde, så reelt har vi 2. Roony og Goncalves. Det er rigtig fint besat til foråret og vi bør undgå at se vores islændinge på pladsen (den opgave synes jeg ikke de læser godt). Jeg synes vi er godt besat her og Goncalves må bruge foråret på at bevise han er god nok, hvis han ikke slår til - så har vi et problem på denne plads.

    Angreb: 4 stk. det er for mange spillere og når vi samtidig har 2 ubrugelige spillere og et for ungt talent, så er sammensætningen helt gal her. Corner er klart en kæmpe stjerne, men han kan ikke spille alle kampe, så vi skal hente en angriber med høj kvalitet. Karamoko og Babacar ud, brug seriøse penge på en spiller ind.

    Kort konklusion:

    Vi er svagt besat på 3 pladser. Målmand, venstre back og angriber. Det kan reelt set koste muligheden for et mesterskab hvis alle 3 er ude (Grabara, CS, Corner) og hvor jeg sagtens kan leve med at vi chancer den lidt på venstre back og/eller målmandsposten, så er jeg seriøst nervøs for at spille uden Corner. Derfor ville min prioritet være følgende:

    Ind:
    1) angriber
    2) venstre back
    3) målmand

    Ud i prioriteret rækkefølge:
    1) Babacar
    2j Mukairu
    3) Ankersen (eller Diks)
    4) Karamoko
    5) Stamenic

    Ind i prioriteret rækkefølge:
    1) angriber af høj kvalitet
    2) venstre back med kvalitet til start 11
    3) målmand til bredden

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #626
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ind i prioriteret rækkefølge:
    1) angriber af høj kvalitet
    2) venstre back med kvalitet til start 11
    3) målmand til bredden
    Jeg er meget enig i dit indlæg. Jeg tror dog ikke, at FCK selv har en angriber så højt på prioriteringslisten, da Corner skal spille, og da Neestrup umiddelbart ikke har så meget imod at spille Hakon på positionen og forøvrigt også skulle have en fidus til Karamoko. Med Orri også i spil, så kan jeg ikke rigtigt forestille mig, at vi køber ind til den position medmindre nogen (udover Babacar) sælges på positionen.

    Der skal uden tvivl købes til venstre back og målmand og aller senest til sommer (helst nu), imens defensiv midt og det centrale forsvar må overvejes. Især midterforsvar er en svær størrelse. Umiddelbart har vi det perfekte mix, men med Kocholavas lidt skrøbelige ben (som han har kæmpet sig igennem kampene med i efteråret), Lunds kontrakt som snart udløber og en langtidsskadet (og derpå niveau, som man kan være usikker på) Boile, så kan man være nødt til at hive en spiller ind. Her kunne en lejeaftale indtil sommer være en ide, så vi ikke pludselig risikerer at stå i en vigtig guldkamp med Kocholava skadet, Vavro i karantæne og Lund som eneste forsvarer klar.

    Det er spændende knap 2 uger, som vi har foran os. Forhåbentlig bliver holdet ikke yderligere svækket og forhåbentlig formår man at hive en profil eller to mere ind.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #627
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ind i prioriteret rækkefølge:
    1) angriber af høj kvalitet
    2) venstre back med kvalitet til start 11
    3) målmand til bredden
    Problemet med at spille med een frontangriber er jo, at det er svært at finde en reserve, der både er god nok og tilfreds med at sidde på bænken. Der er i mine øjne to løsninger:

    1. reserven er et talent af egen avl, som gradvist kan få mere og mere spilletid (men denne spiller skal virkelig være et toptalent).

    2. reserven er en ikke-rendyrket angriber, som kan vikariere på toppen. Det er her, jeg er virkelig glad for Claesson og Haraldsson, for selvom de ikke er perfekt frontløbere, har de en god samlet pakke, der gør, at jeg ikke er specielt nervøs for at spille med dem på toppen. Dette betyder dog, at vi så skal være dækket ind med virkelig gode spillere på de øvrige offensive pladser, så de ikke efterlader et hul, når en af dem spiller på toppen.

    Hvis nu vi skal være realistiske, så har vi nok heller ikke Haraldsson, Roony, Clem og Jelert specielt længe endnu – mon ikke de alle er borte om maks 1½ år? Derfor skal vi virkelig være på forkant på disse pladser også.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #628
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg synes, det er nogle fornuftige tanker, men jeg er ikke 100% enig. Bl.a. fordi du vælger at se den centrale midtbane som én type position, men jeg skelner mellem en defensivt orienteret central midtbanespiller og en offensivt orienteret central midtbanespiller. Og laver man den skelnen, så er balancen helt off, hvis vi ser på de tilgængelige spillere. Den bliver endnu mere udtalt, hvis man ser de tre pladser som hver deres position, altså som:
    - Den defensive 6'er
    - Felt-til-felt 8'eren
    - Den kombinationsstærke 8'er (falsk 10'er, om man vil)

    Hvis man ser på, hvad vi reelt har, og piller Zeca og Stamenic ud af ligningen, qua kontraktophør senest til sommer for dem begge, ser fordelingen således ud:
    - Clem (Zeca)
    - Lerager, Isak (Stamenic)
    - Falk, Claesson, Haraldsson

    Det kan blive mere afbalanceret derinde, hvis man ifm. salg af Babacar og måske Karamoko rykker Haraldsson op i angriber-kategorien, mens man samtidigt henter en 6'er.

    Jeg ville faktisk hellere have, at man prioriterer at man henter en 6'er, inden man henter en venstre back, fordi det er der, vi er allertyndest besat. CS er ikke en kæmpe stjerne, men han er stadig en af de bedste venstre backs i ligaen efter VKs salg, og som 30-årig er jeg ikke bekymret for om hvorvidt han kan levere stabile, godkendte præstationer gennem hele foråret, plus at der stadig er mulighed for at en af de tre højre backs kan spille positionen. Og det siger jeg, på trods af at jeg er en af dem, der hader konceptet med en fejlvendt back af et godt hjerte.
    Clem er jeg mere bekymret for. Ingen kan være i tvivl om det massive talent, men det er rigtig meget at forlange af en 18-årig, at han kontinuerligt skal levere præstationer på et stabilt, højt niveau gennem et helt forår på et hold, der kæmper med om mesterskabet, uden at der er en afløser i truppen på positionen.

    Faktisk er jeg tilbøjelig til at mene, at købet af en 6'er bør være 1. prioritet. Vi har stadig Cornelius som angriber, vi har set Haraldsson vikariere på positionen, Orri Oskarsson er stadig en del af truppen, Emil Højlund har været oppe og snuse til 1. holdet, og vi ved ikke, om Neestrups tro på Karamoko rent faktisk ender med en forløsning af franskmanden.

    Altså bør PCs prioriterede rækkefølge, hvad angår indkøb, være:
    1) En 6'er til start-11'eren
    2) Angriber af høj kvalitet
    3) Venstre back til start-11'eren
    4) Målmand til bredden
    5) Thomas Delaney
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #629
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Altså bør PCs prioriterede rækkefølge, hvad angår indkøb, være:
    1) En 6'er til start-11'eren
    2) Angriber af høj kvalitet
    3) Venstre back til start-11'eren
    4) Målmand til bredden
    5) Thomas Delaney
    Så tager jeg denne prioritering:

    1) Thomas Delaney
    2) Tjek lige en ekstra gang med Thomas Delaney
    3) Sæt stolen for døren med Delaney - vil han til sommer eller ej?
    4) Lykkes punkt 1-3 ikke så skal vi have en dygtig 6'er ind til startopstilling
    5) Afklaring på midterforsvar - skal vi leje en ekstra indtil sommer
    6) Venstre back til start 11
    7) Målmand - enten et stort talent som backup eller også ham som kan overtage for Grabara til sommer
    8) Angriber

    Jeg er klar over, at Delaney ikke er åbenlys 6'er. Men han er blevet mindre dynamisk med årene og passer nok bedre på positionen nu end sidst han var her, ligesom vi ikke spiller med helt så rendyrket dyb 6'er nu med Neestrup som tidligere med Thorup. Jeg er sikker på, at Delaney og Falk sagtens kan dække pladsen, såfremt Clem ikke er helt klar til opgaven. Så kan pladsen eventuelt revurderes til sommer, hvor et par af 8'erne måske skal afsted - det kunne være Falk eller Hakon.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #630
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg synes, I overser en plads, der IMO bør være af højeste prioritet. Boilesen er ude resten af sæsonen, hvilket betyder, at vi de facto kun har tre midterforsvarere til rådighed. Jeg er fint tryg ved, at Valdemar Lund starter inde, men vi er blot én skade eller karantæne fra at være tvunget til at spille uden en midterforsvarer på bænken. Og hvis vi har to ude samtidig, står den på Diks i midterforsvaret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •