Side 56 af 57 FørsteFørste ... 6465354555657 SidsteSidste
Viser resultater 826 til 840 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #826
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ah, PC snakker til sidst om, at der er interesse fra nogle af de lande, der stadig kan købe, så der stadig kan ryge spillere ud. Midt i al PC-kritikken skal vi trods alt huske, at det ikke er svært at komme af med talenter som VK (kunsten her er at få det maksimale beløb for dem). Men at komme af med fejlkøb, der sidder med en god kontrakt i FCK, er en anden snak. Klubber, der er interesserede i dem, vil af gode grunde ofte ikke være attraktive nok til, at spilleren gider at skifte klub. Der skal tre til en tango - med mindre PC betaler hele FCK's udestående med en spiller i ét hug, og det vil ofte heller ikke være populært.

    Og så ved jeg godt, at det er PC's skyld, at vi lige nu står med et par dyre fejlkøb i truppen, men det ændrer ikke på, at de kan være svære at komme af med igen.
    Hvor der handles spildes der. Jeg tror ikke nødvendigvis det kræver meget arbejde at komme af med en spiller, man må informere spilleren om at han ikke har en fremtid og så må agenten forsøge at finde muligheder. Ofte er det til alles bedste, hvis en uønsket spiller kommer videre og det kan så være at han skal have en pose penge med. Vil spilleren ikke videre eller er der ingen klubber som øsnker ham, så må klubben jo betale ham ud eller holde ham og betale hans løn - det burde ikke koste alt for meget tid og energi. Pengene må afskrives og hvis der er råd til det, så tages udgiften ud af budgettet, så man ikke risikere at holdets muligheder bliver ødelagt af et fejlskud eller to.

    Problemet pt er at der går løn til:
    - Boilesen
    - Zeca
    - Amoo
    - Babacar
    - Karamoko
    - Mukairu
    - måske nogle af de udlejet spillere

    og det er altså 20% af truppen og nok over 20% af budgettet på ubrugelige spillere pga skader/kvalitet. Under normale omstændigheder noget rigtig lort, men nu får vi jo solgt VK og så kan man jo godt allokere penge fra salget og over i fodbold budgettet. Jeg ved godt der i årevis har kørt et “spin” på at man har et budget der skal holdes, det er som sådan korrekt - men der kan flyttes penge til/fra hvis man virkelig ønsker det.

    Når Pc snakker om at han vil hente en bedre spiller end VK ellers ingen, så ryster jeg altså på hovedet. Hvor dumme er vi fans lige, sådan hænger det jo ikke sammen. FCK sælger ikke til Leicester for bagefter at hente et talent i Tottenham - vi ved at vores store tomater ryger og vi bær have en liste med 4-5 navne, måske er 1 eller 2 drømmespillere, men der SKAL VÆRE REALISTISKE spillere på listen også.

    Så - hvis vi antager at lønbudgettet er brugt 100%, så frigives VK løn og det er ikke nok til at tiltrække en ny VB. Så tager man x kroner fra salget og bruger på at betale Babacar ud af hans kontrakt og til Zecas løn de næste måneder og så har man skabt plads i budgettet. Overskuddet på salget vil så være 5-10 millioner mindre og man flytter måske yderligere 10 millioner over i transferbudgettet. Vupti - penge til at købe en god VB og stadig et kanon flot overskud på salget af VK. Men det ligner aldrig vi er klar… ikke når Wind sælges, Daramy sælges, Biel sælges, VK sælges, Zeca bliver skadet, Boilesen bliver skadet. Vi er bare aldrig mere på forkant af tingene.

    - Winther røg til Brøndby på en lejeaftale, måske var han oplagt hos os
    - jeg har ikke rigtigt styr på venstre backs og drømmen var Ludwig, men forstår sagtens hvis han var urealistisk. Dog har vi igennem rigtig lang tid kun haft 2 gode backs i truppen de seneste måneder og det er ikke godt nok.
    - det midt burde ikke være svær. Vi har vist længe at Zeca er et overstået kapitel og vi har Clem og dårlige alternativer, her er et køb super relevant og var forarbejdet gjort ordentligt, så havde vi også hentet

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #827
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvor der handles spildes der. Jeg tror ikke nødvendigvis det kræver meget arbejde at komme af med en spiller, man må informere spilleren om at han ikke har en fremtid og så må agenten forsøge at finde muligheder. Ofte er det til alles bedste, hvis en uønsket spiller kommer videre og det kan så være at han skal have en pose penge med. Vil spilleren ikke videre eller er der ingen klubber som øsnker ham, så må klubben jo betale ham ud eller holde ham og betale hans løn - det burde ikke koste alt for meget tid og energi. Pengene må afskrives og hvis der er råd til det, så tages udgiften ud af budgettet, så man ikke risikere at holdets muligheder bliver ødelagt af et fejlskud eller to.

    Problemet pt er at der går løn til:
    - Boilesen
    - Zeca
    - Amoo
    - Babacar
    - Karamoko
    - Mukairu
    - måske nogle af de udlejet spillere

    og det er altså 20% af truppen og nok over 20% af budgettet på ubrugelige spillere pga skader/kvalitet. Under normale omstændigheder noget rigtig lort, men nu får vi jo solgt VK og så kan man jo godt allokere penge fra salget og over i fodbold budgettet. Jeg ved godt der i årevis har kørt et “spin” på at man har et budget der skal holdes, det er som sådan korrekt - men der kan flyttes penge til/fra hvis man virkelig ønsker det.

    Når Pc snakker om at han vil hente en bedre spiller end VK ellers ingen, så ryster jeg altså på hovedet. Hvor dumme er vi fans lige, sådan hænger det jo ikke sammen. FCK sælger ikke til Leicester for bagefter at hente et talent i Tottenham - vi ved at vores store tomater ryger og vi bær have en liste med 4-5 navne, måske er 1 eller 2 drømmespillere, men der SKAL VÆRE REALISTISKE spillere på listen også.

    Så - hvis vi antager at lønbudgettet er brugt 100%, så frigives VK løn og det er ikke nok til at tiltrække en ny VB. Så tager man x kroner fra salget og bruger på at betale Babacar ud af hans kontrakt og til Zecas løn de næste måneder og så har man skabt plads i budgettet. Overskuddet på salget vil så være 5-10 millioner mindre og man flytter måske yderligere 10 millioner over i transferbudgettet. Vupti - penge til at købe en god VB og stadig et kanon flot overskud på salget af VK. Men det ligner aldrig vi er klar… ikke når Wind sælges, Daramy sælges, Biel sælges, VK sælges, Zeca bliver skadet, Boilesen bliver skadet. Vi er bare aldrig mere på forkant af tingene.

    - Winther røg til Brøndby på en lejeaftale, måske var han oplagt hos os
    - jeg har ikke rigtigt styr på venstre backs og drømmen var Ludwig, men forstår sagtens hvis han var urealistisk. Dog har vi igennem rigtig lang tid kun haft 2 gode backs i truppen de seneste måneder og det er ikke godt nok.
    - det midt burde ikke være svær. Vi har vist længe at Zeca er et overstået kapitel og vi har Clem og dårlige alternativer, her er et køb super relevant og var forarbejdet gjort ordentligt, så havde vi også hentet
    Jeg orker ikke den store budgetdiskussion, for ingen af os aner, hvordan det reelt forholder sig. Og vi aner heller ikke, hvor svært det er at komme af med de forskellige spillere, der er til overs. Jeg påpeger blot, at det er meget nemt at sidde og rase over, at PC ikke er sluppet af med Babacar, men hvis Babacar ikke vil skifte sin givetvis pæne FCK-hyre ud med en lavere løn andetsteds, er eneste alternativ at betale ham 2½ års løn nu og her.

    Bortset fra det nævner du en række spillere, hvis situation slet ikke er den samme. At klubben betaler løn til langtidsskadede spillere er jo bare en del af spillet, som alle klubber er en del af. Hvad er din pointe her?

    Amoo er en særlig case, som alle ved, at vi ikke kan gøre noget ved før om et halvt år.

    Karamoko og Mukairu står formentlig et sted, hvor man ikke har noget imod at slippe dem, men ikke for enhver pris, da man stadig ser en vis værdi/potentiale i dem. Og lønmæssigt belaster de uden tvivl ikke budgettet i nærheden af, hvad Babacar gør.

    Mht. mulige køb nævner du Augustinsson som drømmen. Det tror jeg ikke, han var for klubben. Jesus Vazquez var nok drømmen, men der var vi oppe på et niveau, der åbenbart ikke lod sig gøre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #828
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg orker ikke den store budgetdiskussion, for ingen af os aner, hvordan det reelt forholder sig. Og vi aner heller ikke, hvor svært det er at komme af med de forskellige spillere, der er til overs. Jeg påpeger blot, at det er meget nemt at sidde og rase over, at PC ikke er sluppet af med Babacar, men hvis Babacar ikke vil skifte sin givetvis pæne FCK-hyre ud med en lavere løn andetsteds, er eneste alternativ at betale ham 2½ års løn nu og her.

    Bortset fra det nævner du en række spillere, hvis situation slet ikke er den samme. At klubben betaler løn til langtidsskadede spillere er jo bare en del af spillet, som alle klubber er en del af. Hvad er din pointe her?

    Amoo er en særlig case, som alle ved, at vi ikke kan gøre noget ved før om et halvt år.

    Karamoko og Mukairu står formentlig et sted, hvor man ikke har noget imod at slippe dem, men ikke for enhver pris, da man stadig ser en vis værdi/potentiale i dem. Og lønmæssigt belaster de uden tvivl ikke budgettet i nærheden af, hvad Babacar gør.

    Mht. mulige køb nævner du Augustinsson som drømmen. Det tror jeg ikke, han var for klubben. Jesus Vazquez var nok drømmen, men der var vi oppe på et niveau, der åbenbart ikke lod sig gøre.
    Jeg var ikke uenig og er ikke uenig - jeg ville bare sige, at uønsket spillere nødvendigvis ikke koster den sportslige ledelse meget tid. Det bør være agenten somafsøger markedet for en ny klub, da spilleren nok også har en interesse i at spille fodbold. Efterfølgende må man jo finde en læsning mht løn.

    Hele budget snakken er svær og jeg ville pointere at vi pt bruger mange penge på spillere som ikke er brugbare af den ene ler anden grund og normalt kan det være en limiterende fakta mht nye spillere, men med salget af VK kunne man midlertidigt flytte flere penge over i lønbudgettet og løse problemerne i truppen.

    Endelig - så er jeg egentlig ret ligeglad med hvem PC prøver at hente, jeg er interesseret i dem han rent faktisk lykkedes med og når vinduet klapper i, så får han skylden hvis truppen ikke er komplet og det er den langt fra. Det er bare samme historie hver gang, han snakker om store navne, han gemmer sig bag “jeg prøver, men de vil ikke” - her går min kritik på at forarbejdet simpelthen ikke er gjort ordentligt. En klub som FCK skal være klar til et salg af VK og have næste mand klar relativt hurtigt, her har han vel nærmest fejlet 100% af de gange vi har solgt en profil

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #829
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er bare samme historie hver gang, han snakker om store navne, han gemmer sig bag “jeg prøver, men de vil ikke” - her går min kritik på at forarbejdet simpelthen ikke er gjort ordentligt. En klub som FCK skal være klar til et salg af VK og have næste mand klar relativt hurtigt, her har han vel nærmest fejlet 100% af de gange vi har solgt en profil
    Lige præcis de to sætninger er for mig helt essentielle. Jeg er ret sikker på, at vi ikke er nær så attraktive som klub, som mange fans gør os til, hvilket så betyder, at mange spillere hellere vil spille andre steder end København uagtet lettere adgang til CHL og NOMA. Selvfølgelig går PC efter nogen på en "højere hylde", end man tror er realistisk, og derfor lykkes det givet ofte ikke. At tro, at man bare har en attraktiv afløser klar, når man sælger VK er altså temmelig naivt. Vi har jo ikke aftaler med 2-3 spillere på hver position, som vi så bare aktiverer, skulle vi sælge en spiller.

    Babacar kan da udmærket prioritere sin løn og det at bo i en fredlig by højere, end pasta og en italiensk bundklub eller Dönerkebab og en tysk eller tyrkisk bundklub eller 2. divisionsklub. Selv Delaney endte med at prioritere noget andet en København. Der er jo mange forhold, der spiller ind.

    Jeg gad godt vide, hvor vi ligger i forhold til andre klubber i raten af fejlkøb og "æsler". Vi fans har jo en tendens til at mene, at vi er den enste klub, der slæber rundt på fejlkøb. De sker mig bekendt overalt og konstant. Spillere, der simpelt hen ikke forløses i sin nye klub, er ikke en Københavnerting. Ligesom sportsdirektørers og scoutingafdelingers fejlskøn heller ikke er det.

    Det er ufatteligt så lidt, vi ved om hele køb- og salgprocessen, men hvor kloge vi hele tiden gør os.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #830
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Lige præcis de to sætninger er for mig helt essentielle. Jeg er ret sikker på, at vi ikke er nær så attraktive som klub, som mange fans gør os til, hvilket så betyder, at mange spillere hellere vil spille andre steder end København uagtet lettere adgang til CHL og NOMA. Selvfølgelig går PC efter nogen på en "højere hylde", end man tror er realistisk, og derfor lykkes det givet ofte ikke. At tro, at man bare har en attraktiv afløser klar, når man sælger VK er altså temmelig naivt. Vi har jo ikke aftaler med 2-3 spillere på hver position, som vi så bare aktiverer, skulle vi sælge en spiller.

    Babacar kan da udmærket prioritere sin løn og det at bo i en fredlig by højere, end pasta og en italiensk bundklub eller Dönerkebab og en tysk eller tyrkisk bundklub eller 2. divisionsklub. Selv Delaney endte med at prioritere noget andet en København. Der er jo mange forhold, der spiller ind.

    Jeg gad godt vide, hvor vi ligger i forhold til andre klubber i raten af fejlkøb og "æsler". Vi fans har jo en tendens til at mene, at vi er den enste klub, der slæber rundt på fejlkøb. De sker mig bekendt overalt og konstant. Spillere, der simpelt hen ikke forløses i sin nye klub, er ikke en Københavnerting. Ligesom sportsdirektørers og scoutingafdelingers fejlskøn heller ikke er det.

    Det er ufatteligt så lidt, vi ved om hele køb- og salgprocessen, men hvor kloge vi hele tiden gør os.
    Hallelujah

    Med i VK historien hører vel egentlig også, at indkøbet af Christian Sørensen også må ses som en slags forberedelse af et VK salg. Så det er jo ikke fordi, at man har siddet på hænderne og blevet dybt chokeret dette vindue. En ny VB havde været rigtig lækkert, men det er trods alt ikke, fordi vi står helt uden spillere som kan dække pladsen.
    Vi er åbenlyst lidt tynde på enkelte positioner, men mon ikke alle klubber er det i et eller andet omfang?

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #831
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hallelujah

    Med i VK historien hører vel egentlig også, at indkøbet af Christian Sørensen også må ses som en slags forberedelse af et VK salg. Så det er jo ikke fordi, at man har siddet på hænderne og blevet dybt chokeret dette vindue. En ny VB havde været rigtig lækkert, men det er trods alt ikke, fordi vi står helt uden spillere som kan dække pladsen.
    Vi er åbenlyst lidt tynde på enkelte positioner, men mon ikke alle klubber er det i et eller andet omfang?
    CS bliver købt da vi kun har VK. Det kan godt være en del af planen, men ændre ikke på at vi nu kun har 1 VB og det er ikke godt nok.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #832
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Lige præcis de to sætninger er for mig helt essentielle. Jeg er ret sikker på, at vi ikke er nær så attraktive som klub, som mange fans gør os til, hvilket så betyder, at mange spillere hellere vil spille andre steder end København uagtet lettere adgang til CHL og NOMA. Selvfølgelig går PC efter nogen på en "højere hylde", end man tror er realistisk, og derfor lykkes det givet ofte ikke. At tro, at man bare har en attraktiv afløser klar, når man sælger VK er altså temmelig naivt. Vi har jo ikke aftaler med 2-3 spillere på hver position, som vi så bare aktiverer, skulle vi sælge en spiller.

    Babacar kan da udmærket prioritere sin løn og det at bo i en fredlig by højere, end pasta og en italiensk bundklub eller Dönerkebab og en tysk eller tyrkisk bundklub eller 2. divisionsklub. Selv Delaney endte med at prioritere noget andet en København. Der er jo mange forhold, der spiller ind.

    Jeg gad godt vide, hvor vi ligger i forhold til andre klubber i raten af fejlkøb og "æsler". Vi fans har jo en tendens til at mene, at vi er den enste klub, der slæber rundt på fejlkøb. De sker mig bekendt overalt og konstant. Spillere, der simpelt hen ikke forløses i sin nye klub, er ikke en Københavnerting. Ligesom sportsdirektørers og scoutingafdelingers fejlskøn heller ikke er det.

    Det er ufatteligt så lidt, vi ved om hele køb- og salgprocessen, men hvor kloge vi hele tiden gør os.
    Jeg vil gerne anholde det med at vi ved ufatteligt lidt - det er jo ikke en diskussionsklub for professionelle sportsdirektøre, vi er fans og vi må gerne have en holdning.

    Jeg forsøger at præcisere:

    1) jeg synes vi skal have minimum 2 spillere til hver plads og jeg mener at vi reelt kun har én 6’er og endnu tydeligere kun én VB.
    2) Det handler ikke om hvor attraktiv en klub FCK er, men det handler om at hente den bedste vi kan få indenfor vores økonomiske rammer. Så kort og godt, så skal PC kende vores plads i hierakiet

    Så:
    A) vi kan for eksempel have en list til hver plads på 6 navne. 1 og 2 er stjerner som vi får svært ved at hente, 3-4 markante profiler (kunne være de 2 bedste venstre backs i Skandinavien), hvor vi med alt sandsynlighed kan hente dem. Nummer 5 og 6 er panikløsninger (kunne være leje).
    B) når budene på VK begynder at tikke ind eller man fornemmer at det kan ske (der har været meget seriøs interesse omkring ham siden 2021). Så sætter man igang med de 6 navne. Finder ud af om nogle af dem kan hentes og sætter deadline for beslutninger. Hvis nr 1-5 trækker ud, så må man et par dage fær deadline henvende sig til nummer 6 og forsøge en lejeaftale eller lignende.

    Jeg nægter at tro på at det er uoverkommeligt at have en rimelig viden om 2-300 spillere. Vi bør kende Skandinavien så godt at vi kan udpege de 2-3 bedste til hver position. Vi burde have et netværk, som relativt hurtigt kan hjælpe og endelig (her ved jeg at de fleste er uenige), så bør vi have nogle “gode venner” i større klubber, så man på en eftermiddag kan sms/ringe til 4-5 sportsdirekøre og spørge om de har en venstre hest vi kan leje i foråret. Det kan være Ajax, Mainz, Aston Villa og lignende. Af nød - så acceptere vi et halvt år med en backupspiller fra en anden klub.

    7 spillere til bagerste kæde, hvor 3 er højre backs (og 2 af de 3 har spillet elendigt over en længere periode). I kan simpelthen ikke få mig overbevist om at det er tilfredsstillende (men point for at forsøge haha)

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #833
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    CS bliver købt da vi kun har VK. Det kan godt være en del af planen, men ændre ikke på at vi nu kun har 1 VB og det er ikke godt nok.
    Jeg ved godt du ikke accepterer argumentet om, at Jelert kan spille pladsen, og du tidligere - jeg mener det var dig? - har skrevet, at når Neestrup sagde noget om truppen offentligt, så var det nok bare spinn og ikke det han mente internt i diskussionerne med PC. Nu er det så bare tilfældet, at Neestrup lige siden skiftet til Leicester har sagt, at Jelert er en mere end kompetent reserve for Christian Sørensen til VB (Neestrup har endda sagt, at han ser Jelert være lige stærk i begge sider), og at vi både har Diks og Ankersen til den anden side. Kan vi så ikke godt accepterer præmissen, at man i den sportslige ledelse mener, at skal der hentes ind til venstre back, så skal det ikke være en reserve, men en spiller på niveau med Jesus fra Valencia?

    Det samme kan man som sådan sige om erstatningen for Zeca. Her mener man, at Clem er fremtiden. Neestrup har endda flere gange omtalt hem som et af de største talenter i FCK's historie, og han mener, at truppen har flere spillere, der kan være reserve for Clem. Skal der hentes ind til 6'er positionen vil klubben igen kun hente en opgradering, ikke bare fyld til bænken.

    Man kan fint mene, at truppen ser svagere ud defensivt, og det er også fint at diskutere, men kan vi i det mindste ikke gøre det ud fra en præmis, hvor de udmeldinger der kommer fra Neestrup er dem der står til troende omkring truppens og spillernes kvaliteter?

    Desuden forstår jeg godt, hvis PC og Neestrup ikke længere ønsker at hente æsler til bænken for at lukke et hul, som kan lukkes lige så kvalificeret med spillere der allerede er i truppen. Listen med æsler der har været og er i FCK de sidste 3-4 år, har været urimelig lang, og jeg ønsker personligt ikke flere af den type til klubben.

    Derudover, så er det mærkeligt, hvordan januar-vinduets særlige dynamik åbenbart tilsidesættes. Alle med kendskab til transfers siger jo enstemmigt, at det er langt mere besværligt og dyrt at gebærde sig i det vindue end sommerens, da det er en reperationsvindue, hvor de fleste klubber ikke ønsker at sælge for meget midt i sæsonen.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #834
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg ved godt du ikke accepterer argumentet om, at Jelert kan spille pladsen, og du tidligere - jeg mener det var dig? - har skrevet, at når Neestrup sagde noget om truppen offentligt, så var det nok bare spinn og ikke det han mente internt i diskussionerne med PC. Nu er det så bare tilfældet, at Neestrup lige siden skiftet til Leicester har sagt, at Jelert er en mere end kompetent reserve for Christian Sørensen til VB (Neestrup har endda sagt, at han ser Jelert være lige stærk i begge sider), og at vi både har Diks og Ankersen til den anden side. Kan vi så ikke godt accepterer præmissen, at man i den sportslige ledelse mener, at skal der hentes ind til venstre back, så skal det ikke være en reserve, men en spiller på niveau med Jesus fra Valencia?

    Det samme kan man som sådan sige om erstatningen for Zeca. Her mener man, at Clem er fremtiden. Neestrup har endda flere gange omtalt hem som et af de største talenter i FCK's historie, og han mener, at truppen har flere spillere, der kan være reserve for Clem. Skal der hentes ind til 6'er positionen vil klubben igen kun hente en opgradering, ikke bare fyld til bænken.

    Man kan fint mene, at truppen ser svagere ud defensivt, og det er også fint at diskutere, men kan vi i det mindste ikke gøre det ud fra en præmis, hvor de udmeldinger der kommer fra Neestrup er dem der står til troende omkring truppens og spillernes kvaliteter?

    Desuden forstår jeg godt, hvis PC og Neestrup ikke længere ønsker at hente æsler til bænken for at lukke et hul, som kan lukkes lige så kvalificeret med spillere der allerede er i truppen. Listen med æsler der har været og er i FCK de sidste 3-4 år, har været urimelig lang, og jeg ønsker personligt ikke flere af den type til klubben.

    Derudover, så er det mærkeligt, hvordan januar-vinduets særlige dynamik åbenbart tilsidesættes. Alle med kendskab til transfers siger jo enstemmigt, at det er langt mere besværligt og dyrt at gebærde sig i det vindue end sommerens, da det er en reperationsvindue, hvor de fleste klubber ikke ønsker at sælge for meget midt i sæsonen.
    Igen så bliver diskussionen herinde ligegyldigt, hvis man ikke må sætte spørgsmålstegn til klubben ageren og udtalelser. I må gerne være tilfredse, klubben må gerne være tilfreds - men derfor må jeg stadig gerne være utilfreds.

    Det her tænkte eksempel er ikke super usandsynligt. Vavro og David har karantæne/skade samtidig (de er begge i farezonen for det. Så hedder den Elias-Diks-Lund-CS, det er jeg lunken ved… men nu har vi så kun Ankersen tilbage som backup til alle 4 plads… Av. Men sæt holdet hvis Vavro og CS er ude samtidig!

    Jeg stopper diskussionen, da det kører i ring. Jeg er ikke tilfreds og acceptere andre er (og at Pc/Neesteup er). Jeg så gerne et æsel eller to til sommer, man kunne jo prøve med:

    Danny Rose
    https://www.transfermarkt.com/danny-.../spieler/50174

    Eller Maksimovic
    https://www.transfermarkt.com/nikola...spieler/124715

    Eller - hvis vi har gode nok talenter, så er jeg også helt med på den løsning. Kan bare ikke rigtigt fornemme at vi har et stort talent, som kunne tage kampe i slutspillet uden vi bliver markant forringet. De 2 navne er i øvrigt bare name dropping, men bare for at forsøge at bidrage en smule med muligheder.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #835
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror sådan set, at alle er enige om, at vi helst skal have gode 2 mand på hver plads og at det ser lidt tyndt ud i foråret, men det er vel ikke ensbetydende med dårligt arbejde? Jeg er 100% overbevist om, at der bliver indkøbt til f.eks. VB og CM til sommer. Men som Devil så glimrende beskriver det, så er vi (heldigvis) gået over til primært at hente spillere som kan gå ind og styrke holdet fremfor backups. Og den type spillere lykkes man bare ikke altid med at hente og slet ikke i et vintertransfervindue uanset, hvor godt man er forberedt. For selvfølgelig har vi helt styr på f.eks hele Skandinavien, talenter osv, men det er jo desværre ikke ensbetydende med, at de spillere vi ønsker lige er til at overtale - vi spiller kun i DK og er f.eks ikke i Europa i foråret. Vi skal jo heller ikke bare hente den bedste VB i f.eks. Sverige, hvis han er en svensk venstrebenet Johnny Thomsen.
    Når vi samtidig står med en trup, som er ok dækket ind i start 11 og endvidere har alternativer, omend de ikke er helt optimale, så er det altså ikke "dårligt arbejde" af PC, når han ikke sprænger banken for en spiller eller tager det næstbedste. Det er sådan set præcis de beslutninger, som han er ansat til at tage uanset, om vi som fans hader dem.
    Så et sidste svar da :).

    Der findes en god nok venstre back, som gerne vil til FCK et eller andet sted. Hvis vi mangler en venstre back, så er det PC opgave at finde ham. Det har han ikke gjort og dermed vurdere jeg opgaven som værende ikke fuldført og dermed ikke bestået. (Jeg håber naturligvis ikke at en eller anden nu vil påstå at der på verdensplan ikke findes en venstre back som kan forstærke truppen og gerne vil til FCK - jeg siger ikke at opgaven er nem eller svær, den kan sagtens være svær… men min forventning til Skandinaviens største klub, det er at de magter at løfte den opgave)

    Når PC forsøger at hente på en høj hylde, så klager jeg ikke… men sat på spidsen, så nytter det jo ikke når han alligevel ikke lykkedes (og her ser jeg en tendens). Jeg vil gerne medgive at vi har været elendige til at hente æsler de seneste år og jeg venter hellere ikke på Bengtsson eller Oviedo bliver hentet… dog bliver vi bare forringet på begge sider, når Elias skal flyttes over i venstre.

    Min konklusion forbliver den samme. Vi er for tynde i forsvaret og til sommer, så er mesterskabet afgjort og jeg er ikke klar til at smide denne sæson og den risiko løber vi i mine øjne.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #836
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg ved godt du ikke accepterer argumentet om, at Jelert kan spille pladsen, og du tidligere - jeg mener det var dig? - har skrevet, at når Neestrup sagde noget om truppen offentligt, så var det nok bare spinn og ikke det han mente internt i diskussionerne med PC. Nu er det så bare tilfældet, at Neestrup lige siden skiftet til Leicester har sagt, at Jelert er en mere end kompetent reserve for Christian Sørensen til VB (Neestrup har endda sagt, at han ser Jelert være lige stærk i begge sider), og at vi både har Diks og Ankersen til den anden side. Kan vi så ikke godt accepterer præmissen, at man i den sportslige ledelse mener, at skal der hentes ind til venstre back, så skal det ikke være en reserve, men en spiller på niveau med Jesus fra Valencia?

    Det samme kan man som sådan sige om erstatningen for Zeca. Her mener man, at Clem er fremtiden. Neestrup har endda flere gange omtalt hem som et af de største talenter i FCK's historie, og han mener, at truppen har flere spillere, der kan være reserve for Clem. Skal der hentes ind til 6'er positionen vil klubben igen kun hente en opgradering, ikke bare fyld til bænken.

    Man kan fint mene, at truppen ser svagere ud defensivt, og det er også fint at diskutere, men kan vi i det mindste ikke gøre det ud fra en præmis, hvor de udmeldinger der kommer fra Neestrup er dem der står til troende omkring truppens og spillernes kvaliteter?

    Desuden forstår jeg godt, hvis PC og Neestrup ikke længere ønsker at hente æsler til bænken for at lukke et hul, som kan lukkes lige så kvalificeret med spillere der allerede er i truppen. Listen med æsler der har været og er i FCK de sidste 3-4 år, har været urimelig lang, og jeg ønsker personligt ikke flere af den type til klubben.

    Derudover, så er det mærkeligt, hvordan januar-vinduets særlige dynamik åbenbart tilsidesættes. Alle med kendskab til transfers siger jo enstemmigt, at det er langt mere besværligt og dyrt at gebærde sig i det vindue end sommerens, da det er en reperationsvindue, hvor de fleste klubber ikke ønsker at sælge for meget midt i sæsonen.
    Det er umådelig svært for os at afgøre hvad der er spin og hvad der er reelt. De fleste af os har givetvis ikke kompetencerne og vi følger ikke spillerne tæt til træning.
    Personligt ser jeg ikke Jelert være lige så stærk i venstre side som i højre. Det kan selvfølgelig godt være forkert, men når vi samtidig typisk bruger kantspillere, der også gerne vil trække ind i banen, så er det i min optik en svækkelse at have en back, der vil det samme. Der er selvfølgelig undtagelser, men når det i forvejen kniber med at sætte eksempelvis Cornelius i scene, så kan jeg nu godt se fornuften i også at sikre noget bredde i venstre side.

    Som reserve til Sørensen kan Jelert sagtens give god mening, især når der samtidig er Diks og Ankersen til højrebacken, men når Diks samtidig risikerer at skulle være backup i midterforsvaret, så begynder defensiven at se lidt tynd ud i bredden – og det gælder vel også selvom Jelert er lige så god i venstre side. Der skal ikke gå meget galt før det bliver en svær kabale at få til at gå op. Dertil kan man også diskutere hvor meget vi risikerer at gå ned i kvalitet, når man begynder at bruge for mange spillere ude af position (og enkelte spillere på deres vante position).

    Der er ingen der argumenterer for, at hente dårlige spillere/æsler, som bare vil være fyld på bænken, men det er svært ikke at konkludere, at vi står svagere i bagkæden efter salget af VK og at vi også på andre pladser hurtigt kan blive udfordret også. Måske går det, måske går det ikke, men det er ikke fordi vi ligger særlig lunt i svinget i ligaen. Vi er fortsat 8 point bag FCN og 5 point bag Viborg, mens vi har en del hold der også ånder os i nakken – der er kun 6 point ned til Brøndby på 10. pladsen. De andre klubber har sikkert også deres problemer og områder, hvor de er tyndt besat, men der er heller ikke lige så ambitiøse som os.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #837
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er umådelig svært for os at afgøre hvad der er spin og hvad der er reelt. De fleste af os har givetvis ikke kompetencerne og vi følger ikke spillerne tæt til træning.
    Personligt ser jeg ikke Jelert være lige så stærk i venstre side som i højre. Det kan selvfølgelig godt være forkert, men når vi samtidig typisk bruger kantspillere, der også gerne vil trække ind i banen, så er det i min optik en svækkelse at have en back, der vil det samme. Der er selvfølgelig undtagelser, men når det i forvejen kniber med at sætte eksempelvis Cornelius i scene, så kan jeg nu godt se fornuften i også at sikre noget bredde i venstre side.

    Som reserve til Sørensen kan Jelert sagtens give god mening, især når der samtidig er Diks og Ankersen til højrebacken, men når Diks samtidig risikerer at skulle være backup i midterforsvaret, så begynder defensiven at se lidt tynd ud i bredden – og det gælder vel også selvom Jelert er lige så god i venstre side. Der skal ikke gå meget galt før det bliver en svær kabale at få til at gå op. Dertil kan man også diskutere hvor meget vi risikerer at gå ned i kvalitet, når man begynder at bruge for mange spillere ude af position (og enkelte spillere på deres vante position).

    Der er ingen der argumenterer for, at hente dårlige spillere/æsler, som bare vil være fyld på bænken, men det er svært ikke at konkludere, at vi står svagere i bagkæden efter salget af VK og at vi også på andre pladser hurtigt kan blive udfordret også. Måske går det, måske går det ikke, men det er ikke fordi vi ligger særlig lunt i svinget i ligaen. Vi er fortsat 8 point bag FCN og 5 point bag Viborg, mens vi har en del hold der også ånder os i nakken – der er kun 6 point ned til Brøndby på 10. pladsen. De andre klubber har sikkert også deres problemer og områder, hvor de er tyndt besat, men der er heller ikke lige så ambitiøse som os.
    Jeg påstår bestemt ikke, at Jelert er lige så god på venstre back som på højre, eller at vi ikke er svækket defensivt, for det mener jeg bestemt vi er. Min anke er, at men betvivler Neestrups udtalelser og holdninger, fordi de ikke flugter med ens egne. Neestrups har udtalt sig så skråsikkert om Jelerts kompetencer længe, så må vi vel tro på, at det er det træneren mener? Netop når det kommer til vurderingen af egne talenter, så synes jeg netop at Neestrup vurderer dem meget højt, i forhold til hvad man kan få på markedet, og det bør vi tage med i overvejelserne.

    PC og Neestrup har ligeledes udtalt sig enslydende om strategien i forhold til stjerner og talenter længe, så må vi vel antage, at de følger den? Christian Sørensen blev netop hentet ind som ligaens næstbedste venstre back, som erstatning og backup for ligaens bedste. Det er vel rettidig omhu? Når man så efterfølgende siger, at man ønsker at hente en spiller som løfter niveauet, og aktivt går efter Jesus fra Valencia, så er det vel "at følge præstens prædiken"?

    Og ja, jeg er mere end tilfreds med, at FCK ikke har hentet tilfældige og ligegyldige grækere eller normænd til defensiven i dette vindue. Spillere som på en god dag er lige så belastende, som en betændt bums på en røvballe. Det er en vej jeg aldrig ønsker FCK går ned af igen, så lige på det punkt foretrækker jeg godt nok, det der allerede findes i truppen, når man ikke kan få de spillere man ønsker.
    Sidst redigeret af Devil : 02.02.23 kl. 13:17

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #838
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg påstår bestemt ikke, at Jelert er lige så god på venstre back som på højre, eller at vi ikke er svækket defensivt, for det mener jeg bestemt vi er. Min anke er, at men betvivler Neestrups udtalelser og holdninger, fordi de ikke flugter med ens egne. Neestrups har udtalt sig så skråsikkert om Jelerts kompetencer længe, så må vi vel tro på, at det er det træneren mener? Netop når det kommer til vurderingen af egne talenter, så synes jeg netop at Neestrup vurderer dem meget højt, i forhold til hvad man kan få på markedet, og det bør vi tage med i overvejelserne.

    PC og Neestrup har ligeledes udtalt sig enslydende om strategien i forhold til stjerner og talenter længe, så må vi vel antage, at de følger den? Christian Sørensen blev netop hentet ind som ligaens næstbedste venstre back, som erstatning og backup for ligaens bedste. Det er vel rettidig omhu? Når man så efterfølgende siger, at man ønsker at hente en spiller som løfter niveauet, og aktivt går efter Jesus fra Valencia, så er det vel "at følge præstens prædiken"?

    Og ja, jeg er mere end tilfreds med, at FCK ikke har hentet tilfældige og ligegyldige grækere eller normænd til defensiven i dette vindue. Spillere som på en god dag er lige så belastende, som en betændt bums på en røvballe. Det er en vej jeg aldrig ønsker FCK går ned af igen, så lige på det punkt foretrækker jeg godt nok, det der allerede findes i truppen, når man ikke kan få de spillere man ønsker.
    Den dag trænere, sportsdirektører, managere og lignende stopper med spin, er den dag hvor deres udtalelser kan tages for pålydende. Indtil da synes jeg det er på sin plads, at tolke på de udmeldinger der kommer. Eksempelvis skrev du selv, at Neestrup havde sagt at Jelert lige stærk i begge sider. Det kan selvfølgelig godt være sandt, men jeg har bare ikke set det. Jeg synes købet af Sørensen gav rigtig god mening og han blev hentet før den nye strategi blev lanceret, så de klarer selvfølgelig fripas her, men nogen stjernespiller ser jeg ham ikke som (for at bruge terminologien er han vel snarere stamspiller).

    Der er stadig ikke nogen der påstår, at vi skal købe dårlige spillere og hvis det ikke er muligt at hente spillere man er tilfredse med, så skal man selvfølgelig heller ikke. Det er bestemt ikke sikkert, det kunne gøres bedre og jeg har fuld forståelse for, at man har is i maven og gerne vil holde sig til den nye strategi. Men uanset hvordan man spinner, vender og drejer den, så er bredden i defensiven og på målmandspladsen værre. Undgår vi skader og for mange karantæner, så er det jo meget fint, men begynder det at gå den modsatte vej, så ender vi med at må bruge nogle af vores spillere på pladser, hvor de ikke er bedst (i nogle tilfælde nogle af de bedste spillere). Havde vi præsteret bedre i efteråret kunne man argumentere for, at det havde været helt fint, men det har vi trods alt ikke.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #839
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes købet af Sørensen gav rigtig god mening og han blev hentet før den nye strategi blev lanceret, så de klarer selvfølgelig fripas her, men nogen stjernespiller ser jeg ham ikke som (for at bruge terminologien er han vel snarere stamspiller).
    I forbindelse med lanceringen af den nye strategi har PC omtalt CS om værende en stjernespiller.

  28. #840
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    I forbindelse med lanceringen af den nye strategi har PC omtalt CS om værende en stjernespiller.
    Apropros spin��

  29. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •