Side 14 af 57 FørsteFørste ... 41112131415161724 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ok. Altså den problematik jeg opstillede svarede du jo først på her :)
    Hvis din holdning er at indkøbe en stjerne pga de mange kampe, så kan det være, at vi lige skal afvente med salget af den ene til sommer, så vi ved, om vi rent faktisk får mange kampe næste år. Lige nu virker Europæisk spil næste år et pænt stykke væk.
    Det er jo åbenlyst, så jeg behøver jo ikke give dig alle svarene. Diks og Anker har ikke niveauet og skal væk allerede til Januar alt andet er spil af tid. Jelert skal nok få sin spilletid Selv indhoppet af Diks i dag mod Randers var ikke imponerende. Minder om en forvirret høne der render rundt.

    Altså har du set på stillingen?. Det er jo nærmest kun FCN som er stukket af, så jeg ved ikke, hvor du vil hen med at Europæisk spil er langt væk, og slet ikke for en klub som proklamere vi skal vinde Guld hvert år, så må man vel formode vi enten kommer til at spille EL eller mindst ECL. Så jo der vil være nok kampe. Og hvis det stå til troende som PC og Nes har givet udtryk for, så sker der store ting på spillerfronten i transfervinduet så i TOP 3 skal vi nok komme.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er jo åbenlyst, så jeg behøver jo ikke give dig alle svarene. Diks og Anker har ikke niveauet og skal væk allerede til Januar alt andet er spil af tid. Jelert skal nok få sin spilletid Selv indhoppet af Diks i dag mod Randers var ikke imponerende. Minder om en forvirret høne der render rundt.

    Altså har du set på stillingen?. Det er jo nærmest kun FCN som er stukket af, så jeg ved ikke, hvor du vil hen med at Europæisk spil er langt væk, og slet ikke for en klub som proklamere vi skal vinde Guld hvert år, så må man vel formode vi enten kommer til at spille EL eller mindst ECL. Så jo der vil være nok kampe. Og hvis det stå til troende som PC og Nes har givet udtryk for, så sker der store ting på spillerfronten i transfervinduet så i TOP 3 skal vi nok komme.
    Jeg synes der koges lige vel meget suppe på, hvem der skal være back-up for Jelert, som er en KLASSE højre back.. Jeg er ligeglad med hvor ung og uprøvet han er, han er den bedste vi har haft på positionen siden Pospech. Og han bliver kun bedre herfra.

  4. De følgende 11 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes der koges lige vel meget suppe på, hvem der skal være back-up for Jelert, som er en KLASSE højre back.. Jeg er ligeglad med hvor ung og uprøvet han er, han er den bedste vi har haft på positionen siden Pospech. Og han bliver kun bedre herfra.
    Ja det må tiden jo vise, og ingen betvivler at Jelert er en klasse back med et stort talent, men jeg er så ret sikker på hans niveau også vil svinge over en hel sæson som vi også har set med VK. Så er spørgsmålet som stilles jo er om vi er tryg ved Diks og Anker som "andet valg". Det er jeg personligt ikke ud fra hvad jeg har set fra de 2 herrer over lang tid nu. Der er jo argumenter for og imod om de skal skippes allerede til januar eller til sommer. Min hold er bare de skal væk ASAP, mens andre er af en anden holdning, som jo er fair nok :)

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    En interessant diskussion op mod vinduet, synes jeg er, hvordan vi placerer brikkerne omkring vores centrale midtbane. Zeca er ude af ligningen, og det er vel indiskutabelt at der skal en afløser ind. Det åbenlyse er, at vi henter Delaney, og så er vi videre. Jeg er som sådan helt enig i, at har vi chancen for at hente Delaney hjem, så skal vi selvfølgelig gøre, da han både på og uden for banen indeholder så meget kvalitet, at han vil løfte holdet. Problemet er, at han ikke rigtig spiller den position, hvor vi mangler en spiller, nemlig den kontrollerende 6’er. Får vi Delaney hjem, har vi derimod en overrend af spillere, til de to 8’er positioner, mens vi reelt kun har Clem og til dels Stamenic, som naturligt går ind på 6’eren. Reelt vil vi have følgende spillere til 8’erne, da jeg regner med at Hakon ryger ned i den ligning, som en konsekvens af, at vi får hentet de nødvendige offensove forstærkninger:

    Lerager, Delaney (forudsat han kommer), Falk, Claesson, Hakon.

    Jeg sad igen i går og blev voldsomt imponeret over Berg Johnsen fra Randers. Han har to eminente kompetencer i form af en meget skarp højrefod, og en unik placeringsevne, som gør, at han samler rigtig mange 2. bolde op, og dermed er medvirkende til, at hans hold hele tiden bevarer bolden på egne fødder og presset på modstanderen. Hans omgang med bolden giver mig lidt associationer til Lobotka, der pt storspiller for Napoli.

    Selvom Clem er fremragende, så synes jeg det er åbenlyst, at vi bør gå efter en type som Berg Johnsen. Hvad værre er, så må vi nok forvente, at hvis vi ikke selv gafler ham, så er der stor sandsynlighed for, at han ender i BIF eller Herning. Man kan selvfølgelig sige, at hvis han virkelig var så god, hvorfor spiller han så stadig i Randers. Det er et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på, udover at han mangler fart.

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    En interessant diskussion op mod vinduet, synes jeg er, hvordan vi placerer brikkerne omkring vores centrale midtbane. Zeca er ude af ligningen, og det er vel indiskutabelt at der skal en afløser ind. Det åbenlyse er, at vi henter Delaney, og så er vi videre. Jeg er som sådan helt enig i, at har vi chancen for at hente Delaney hjem, så skal vi selvfølgelig gøre, da han både på og uden for banen indeholder så meget kvalitet, at han vil løfte holdet. Problemet er, at han ikke rigtig spiller den position, hvor vi mangler en spiller, nemlig den kontrollerende 6’er. Får vi Delaney hjem, har vi derimod en overrend af spillere, til de to 8’er positioner, mens vi reelt kun har Clem og til dels Stamenic, som naturligt går ind på 6’eren. Reelt vil vi have følgende spillere til 8’erne, da jeg regner med at Hakon ryger ned i den ligning, som en konsekvens af, at vi får hentet de nødvendige offensove forstærkninger:

    Lerager, Delaney (forudsat han kommer), Falk, Claesson, Hakon.

    Jeg sad igen i går og blev voldsomt imponeret over Berg Johnsen fra Randers. Han har to eminente kompetencer i form af en meget skarp højrefod, og en unik placeringsevne, som gør, at han samler rigtig mange 2. bolde op, og dermed er medvirkende til, at hans hold hele tiden bevarer bolden på egne fødder og presset på modstanderen. Hans omgang med bolden giver mig lidt associationer til Lobotka, der pt storspiller for Napoli.

    Selvom Clem er fremragende, så synes jeg det er åbenlyst, at vi bør gå efter en type som Berg Johnsen. Hvad værre er, så må vi nok forvente, at hvis vi ikke selv gafler ham, så er der stor sandsynlighed for, at han ender i BIF eller Herning. Man kan selvfølgelig sige, at hvis han virkelig var så god, hvorfor spiller han så stadig i Randers. Det er et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på, udover at han mangler fart.
    Det er en rigtig god diskussion at få bragt op, og det er da også en, som må køre internt i FCK. Kan man hente Delaney, så gør man det jo helt sikkert. Men er det nok og hvis ja, hvem skal så spille som 6'er?
    Mit umiddelbare gæt vil jo nok være, at man vil forsøge at spille Delaney ind her.

    Hvad er forøvrigt Delaneys rolle på landsholdet, når det spiller med 4-mands bagkæde? Er Delaney ikke den primære defensive oprydder på midtbanen med Højbjerg en smule længere fremme? Eller er de mere sidestillet? Under alle omstændigheder så kunne man jo overveje at justere lidt på systemet centralt, såfremt Delaney hentes. Vores personel vil så med Delaney, Lerager og Claesson ligner i type landholdets Delaney, Højbjerg, Eriksen, hvorfor systemmæssigt må kunne lægge os lidt op af det.

    Det bliver forøvrigt spændende at se, hvad man gør, hvis man ikke lykkes med at hente Delaney, hvilket trods alt også er ret realistisk. Vi er vel nødt til at hente en spiller til den defensive midt, men går man ud og køber en profil? Eller lejer man med forventningen om at hente Delaney til sommer?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Berg Johnsen har da udtalt at næste step er ikke en anden dansk klub. Så frygter ikke den del så meget.

  10. #202
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Får vi Delaney hjem, har vi derimod en overrend af spillere, til de to 8’er positioner, mens vi reelt kun har Clem og til dels Stamenic, som naturligt går ind på 6’eren. Reelt vil vi have følgende spillere til 8’erne, da jeg regner med at Hakon ryger ned i den ligning, som en konsekvens af, at vi får hentet de nødvendige offensive forstærkninger:

    Lerager, Delaney (forudsat han kommer), Falk, Claesson, Hakon.
    Stamenics naturlige position på banen er som 8'er, ikke som 6'er. Han er blot den blandt de tilgængelige 8'ere, som er bedst til at udfylde 6'er positionen. De bedste kampe, han har spillet i FCK, har været kampene i september hjemme mod Sevilla og ude mod FCM. I begge kampe havde han Zeca som 6'er ved siden af sig, og i begge kampe spillede han der, hvor Lerager spiller i dag som 8'er.

    Så vi har to typer 8'ere, og henter vi Delaney, har vi tre garderinger (2 stjerner, 1 talent) til hver type:
    - Delaney, Lerager og Stamenic som boks-til-boks typerne
    - Falk, Claesson og Hákon som kreative 8'ere, der til dels kan anvendes som en 10'er

    Men kun 1 rendyrket 6'er, og et talent ovenikøbet. Så uagtet hvordan vi vender og drejer det, skal vi have en 6'er ind. Men det har længe stået lysende klart.

    Vi kan så lege med tanken om hvorvidt Delaney skal omskoles til 6'er, som Kvist blev det da han vendte tilbage til FCK. Så er der garderinger på de forskellige positioner. Men måske vi skal tænke på at hente en 6'er ind, som ER en rendyrket 6'er, udover at hente Delaney.
    Sidst redigeret af Kiwi : 30.10.22 kl. 11:13
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #203
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Stamenics naturlige position på banen er som 8'er, ikke som 6'er. Han er blot den blandt de tilgængelige 8'ere, som er bedst til at udfylde 6'er positionen. De bedste kampe, han har spillet i FCK, har været kampene i september hjemme mod Sevilla og ude mod FCM. I begge kampe havde han Zeca som 6'er ved siden af sig, og i begge kampe spillede han der, hvor Lerager spiller i dag som 8'er.

    Så vi har to typer 8'ere, og henter vi Delaney, har vi tre garderinger (2 stjerner, 1 talent) til hver type:
    - Delaney, Lerager og Stamenic som boks-til-boks typerne
    - Falk, Claesson og Hákon som kreative 8'ere, der til dels kan anvendes som en 10'er

    Men kun 1 rendyrket 6'er, og et talent ovenikøbet. Så uagtet hvordan vi vender og drejer det, skal vi have en 6'er ind. Men det har længe stået lysende klart.

    Vi kan så lege med tanken om hvorvidt Delaney skal omskoles til 6'er, som Kvist blev det da han vendte tilbage til FCK. Så er der garderinger på de forskellige positioner. Men måske vi skal tænke på at hente en 6'er ind, som ER en rendyrket 6'er, udover at hente Delaney.
    Vi siger ikke nej til Delaney, hvis muligheden er der. Køber vi desuden en 6'er, så er midtbanen godt nok også ved at være ualmindelig fuld. Til 3 pladser vil vi så have:

    6: Ny fyr + Clem
    To 8'er: Delaney, Lerager, Stamenic, Falk, Claesson, Hakon

    Som jeg ser det, så spiller vi pt. mere med to 8'ere, end vi spiller med en 10'er.

    Jeg ved godt, at Falk, Claesson og Hakan godt kan placeres på en kant (her er vi tynde, især til sommer, når Daramy er væk igen), men det virker ret voldsomt. Endvidere har vi en joker i Zeca, hvis man giver ham et år ekstra og han kommer på niveau igen. Så ud fra rent mandtal, så kan jeg næsten ikke forestille mig, at vi køber en rendyrket 6'er, hvis Delaney kommer.

    Og hvad med Daniel Haarbo? Er der nogen som kender til hans situation og klubbens forventninger til ham? Han er også central midt og lejeperioden slutter til sommer. Jeg havde det indtryk, at det var en som man virkelig tror på, og derfor sendte ham afsted for at modnes som Stamenic. Det ser dog ikke ud til at han spiller pt.
    Sidst redigeret af k@sper : 30.10.22 kl. 11:56

  13. #204
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er en rigtig god diskussion at få bragt op, og det er da også en, som må køre internt i FCK. Kan man hente Delaney, så gør man det jo helt sikkert. Men er det nok og hvis ja, hvem skal så spille som 6'er?
    Mit umiddelbare gæt vil jo nok være, at man vil forsøge at spille Delaney ind her.

    Hvad er forøvrigt Delaneys rolle på landsholdet, når det spiller med 4-mands bagkæde? Er Delaney ikke den primære defensive oprydder på midtbanen med Højbjerg en smule længere fremme? Eller er de mere sidestillet? Under alle omstændigheder så kunne man jo overveje at justere lidt på systemet centralt, såfremt Delaney hentes. Vores personel vil så med Delaney, Lerager og Claesson ligner i type landholdets Delaney, Højbjerg, Eriksen, hvorfor systemmæssigt må kunne lægge os lidt op af det.

    Det bliver forøvrigt spændende at se, hvad man gør, hvis man ikke lykkes med at hente Delaney, hvilket trods alt også er ret realistisk. Vi er vel nødt til at hente en spiller til den defensive midt, men går man ud og køber en profil? Eller lejer man med forventningen om at hente Delaney til sommer?
    Højbjerg er for mig at se rendyrket 6’er, og når vi spiller med 3 på midten for landsholdet, er det også Højbjerg der spiller den dybtliggende 6’er, og ikke Delaney.. Bare lige til opklaring :-)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #205
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Højbjerg er for mig at se rendyrket 6’er, og når vi spiller med 3 på midten for landsholdet, er det også Højbjerg der spiller den dybtliggende 6’er, og ikke Delaney.. Bare lige til opklaring :-)
    Ok. Jeg har altid set dem omvendt med Delaney bagerst eller mindst sideordnet. Nå men jeg ser kun ganske få landskampe, så du har garanteret ret.

  16. #206
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvad med Jay-Roy Grot som supplement til Corner?

    Syntes han passer godt ind på flere områder som en spiller der kan udfylde samme rolle uden at være en kæmpe profil. God alder på 24 og potentiale. Fysisk monster. Har rigtig god fart og antrit. Har fået slutprodukt på med 7 mål og 3 assist i 15 kampe.

    Han falder udenfor strategien, men det skal der være plads til engang i mellem hvis det giver mening. Så kan han give Corner pauser og være klar hvis han skulle få en skade.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #207
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg vil sige ro på med, at anse Delaney som 8'er. Med alderen bliver mange midtbanespillere mere defensivt orienterede. Kan sagtens være god 6'er.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #208
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23


  21. #209
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det nye FCK. Vi flytter barren og køber ind på hylder ikke set tidligere. For hvem kan gøre det bedre end PC?

    (Kan ikke huske ham, men kunne sikkert give mening hvis han er garant for mål)
    M

  22. #210
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Så så.. Han er late bloomer og passer dermed perfekt ind i talent-kategorien!

    Ligesom man troede at “ny-hylde”-retorikken ikke kunne blive værre, så går I hen og laver denne, hehe :-)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •