Side 10 af 57 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Set i lyset af fredagens stort anlagte pressemøde, hvor planen der gælder fra nu er, at trup-sammensætningen bestående af talenter, trup-spillere, stamspillere og stjernespillere, fremover skal bestå af stjernespillere og talenter, så skal der i første omgang renses en del ud.

    Sommerens transfervindue blev brugt som eksempel på, hvordan stjernespillere skal forstås; landsholdsspillere på skandinavisk landsholdsniveau. For mig at se betyder det at følgende stam- og trup-spillere skal forlade klubben:

    Forsvar
    Diks, Ankersen, Christian Sørensen, Kalle Johnson

    Midtbane
    Falk og Lerager

    Offensiv
    Babacar, Karamoko, Mukairo, Amoo, (Singh senest til sommer)

    Det undrer mig, at man vil have en trup uden trup- og stamspillere. En storklubs styrke ligger netop i at have den type spillere, så klubben i perioder med mange kampe og skader kan trække på kompetente afløsere i et omfang, som konkurrenterne ikke kan følge med i.

    En del af vores resultatmæssige problem lige nu er jo, at vores unge meget talentfulde spillere endnu ikke har niveauet på den offensive del af banen, til at kunne gøre en forskel i superligaen. En væsentlig del af problemet er selvfølgelig også PC’s elendige indkøb, som først JT og nu JN åbenlyst demonstrerer ved ikke at ville bruge dem. Men at PC er elendig til at finde spillere, er bare ikke det samme som, at trup- og stamspillere ikke hører hjemme i en storklub. Den beslutning tror jeg, at vi meget hurtigt vil se negative konsekvenser af.

    En vinkel på dette er også, at PC har satset stort på spillere med en notorisk skadeshistorik de seneste år (Corner, Zeca, Falk, Boile) hvilket betyder, at situationen lige nu ligger indenfor en realistisk forventning til sæsonen og der har vi bare ikke truppen til at være med i toppen af superligaen.

    Vinterens vigtigste transfer må gerne starte nu – velkommen til Arnesen og farvel til PC.
    Jeg har nu altså forstået det sådan, at man fremover kun vil rekruttere i segmentet talent- og stjernespillere, således at man glidende får en overgang henimod en trupsammensætning, som ser anderledes ud, end den gør i dag. Det er ikke ensbetydende med, at vi ved førstkommende lejlighed skal skille os af med Christian Sørensen og Rasmus Falk. Det vil jo være fuldstændig håbløst og er selvfølgelig heller ikke planen. Jeg er ret sikker på, at man internt ser Rasmus Falk som værende i kategorien “stjernespiller”. Christian Sørensen er en fremragende back, og ham skiller vi os selvfølgelig ikke af med allerede.. Men kan med rette spørge, om vi fremadrettet vil forpasse muligheden for at hente dygtige, billige superligaspillere som ham, der er oppe i alderen. Hvis man virkelig vil køre så stringent en indkøbspolitik, så ser jeg altså nogle potentielle ulemper, selvom strategien på papiret lyder ganske fin.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Ud fra fredagens strategi og den anvendelse som Neestrup har haft af truppen vil jeg tro der skal ske dette over vinteren og sommerens vindue:

    Målmånd:
    - Hvis Grabara sælges, så skal der hentes en klasse keeper. Vi kan ikke nøjes med en. Kalle skal ud.

    Forsvar:
    - Højre forsvar: Okay men en skal ud. Jelert første valg og så bliver andet valget nok Diks, da han også kan dække ind på midterforsvar. Ud med ankersen.
    - Centerforsvar: Godt med stjerner, men man skal få forlænget med Lund.
    - Venstre back: Fint, men spørgsmålet er om vi har talentet til backup, hvis VK sælges.

    Midtbane:
    - 6'er: Hjertet siger forlæng med Zeca, men hjernen siger at det er slut. Delaney vil nok være bedst her selvom han har spillet 8'er i det meste af sin karrier. Stamanic kan være backup/ talent. Ellers er der også Clem og Haarbo. Så med et delaney køb, så er vi super dækket ind her.
    - 8'er: Lerager og Claesson er nok første valg og nogle af 6'erne vil også kunne dække ind her. Isak og Haraldsson kan også dække ind her. Selvom Falk er en fantastisk spiller, så kan det på samme måde som med Zeca godt være tidspunkt til at sige pænt tak for god tjeneste og var det måske ikke nu du skulle få eventyret. Hans skade historik over denne og sidste sæson gør at jeg ikke ser ham som stjernen mere.

    Venstre kant:
    - Det oplagte vil være at sige at vi har jo Daramy, men han skal tilbage til Ajax til sommer og tvivler på at vi vil frikøbe ham til 50-70 mio euro som Ajax nok vil have for ham. Så her skal vi ud og finde en stjerne venstre kant. Og det må meget gerne være en anden type end daramy i tilfælde af at Ajax er i gave humør og sælger ham for 5 mio euro. En der ved hvor målet står. Talent har vi Sahsah. Ud med Mukario.

    Højre kant:
    - Roony ser lovende ud, men svært at vide hvad der sker med hans kontraktsituation. Selv hvis han forlænger, så skal der hentes en stjerne til denne position. Ellers skal der nok ikke fyldes mere på denne position.

    9'er:
    - Her har vi Corner og Orri. Og tror faktisk ikke vi skal hente noget her. Måske vigtigere at dem som købes til kanter måske også kan spille backup på 9'er engang imellem. Og ellers vil en Haraldsson i nogle kampe nok være fint. Væk med Babacar og Karamoko.

    Samlet giver det:
    - Kalle (UD)
    - Ankersen (UD)
    - Zeca (UD)
    - Falk (UD)
    - Mukairo (UD)
    - Karamoko (UD)
    - Babacar (UD)
    - Star venstre wing (IND)
    - Star højre wing (IND)
    - Delaney (IND)
    - Prøv at få Daramy fast for 5 mio euro
    - Forlæng med Roony
    - Forlæng med Lund
    - Grabara (STORT SALG)
    - VK (STORT SALG)
    - Klasse keeper ind
    Fin gennemgang og det kunne sagtens se sådan ud. Et par kommentar:

    - Hvis Grabara sælges, så behøver vi ikke en ny målmand til vinter. Ryan og Kalle burde kunne klare foråret
    - Højre back, der ville jeg faktisk sælge Diks. Økonomisk er han mere værd og nemmere at sælge end Ankersen, der som sådan burde være en fin erstatning for Elias i foråret. Herefter kan man så vurdere om Elias og Ankersen er gode nok eller om der skal yderligere en rokade til når sommervunduet åbner.
    - Falk er jeg afventende med at bedømme, skaderne er godt nok blevet hyppige.
    - Vi skal have 3 spillere til toppen og derfor skal der findes en backup til Corner.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Set i lyset af fredagens stort anlagte pressemøde, hvor planen der gælder fra nu er, at trup-sammensætningen bestående af talenter, trup-spillere, stamspillere og stjernespillere, fremover skal bestå af stjernespillere og talenter, så skal der i første omgang renses en del ud.

    Sommerens transfervindue blev brugt som eksempel på, hvordan stjernespillere skal forstås; landsholdsspillere på skandinavisk landsholdsniveau. For mig at se betyder det at følgende stam- og trup-spillere skal forlade klubben:

    Forsvar
    Diks, Ankersen, Christian Sørensen, Kalle Johnson

    Midtbane
    Falk og Lerager

    Offensiv
    Babacar, Karamoko, Mukairo, Amoo, (Singh senest til sommer)

    Det undrer mig, at man vil have en trup uden trup- og stamspillere. En storklubs styrke ligger netop i at have den type spillere, så klubben i perioder med mange kampe og skader kan trække på kompetente afløsere i et omfang, som konkurrenterne ikke kan følge med i.

    En del af vores resultatmæssige problem lige nu er jo, at vores unge meget talentfulde spillere endnu ikke har niveauet på den offensive del af banen, til at kunne gøre en forskel i superligaen. En væsentlig del af problemet er selvfølgelig også PC’s elendige indkøb, som først JT og nu JN åbenlyst demonstrerer ved ikke at ville bruge dem. Men at PC er elendig til at finde spillere, er bare ikke det samme som, at trup- og stamspillere ikke hører hjemme i en storklub. Den beslutning tror jeg, at vi meget hurtigt vil se negative konsekvenser af.

    En vinkel på dette er også, at PC har satset stort på spillere med en notorisk skadeshistorik de seneste år (Corner, Zeca, Falk, Boile) hvilket betyder, at situationen lige nu ligger indenfor en realistisk forventning til sæsonen og der har vi bare ikke truppen til at være med i toppen af superligaen.

    Vinterens vigtigste transfer må gerne starte nu – velkommen til Arnesen og farvel til PC.
    Jeg tvivler på at strategi-udmeldingen er med tilbagevirkende kraft.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg tror ikke, at man skal lægge alt for meget i den nye transferstrategi. Mit gæt er, at der er plads til fortolkning af kategorierne Talent og Stjerne. Dertil skal man lægge PC og scoutingsafdelingens evne til at spotte såvel talenter som stjerne, så lur mig, om der ikke også i fremtiden bliver hentet dyrt indkøbte trupsspillere og træningskegler. Men man er givetvis mere bevidste om, at det er tåbeligt at hente spillere for mange millioner med dertilhørende millionhyre, som ikke er bedre end de spillere, der render rundt på vores U19-hold. Dvs. hvor en manager som Ståle lagde stor vægt på at have rutine på alle pladser, satser man i dag mere helhjertet på talenterne.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Jeg tvivler på at strategi-udmeldingen er med tilbagevirkende kraft.
    Det ville da vist også, selv for vores ledelse, være et nybrud :-)
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 23.10.22 kl. 16:48
    Goldbæks Højrefod

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at man skal lægge alt for meget i den nye transferstrategi. Mit gæt er, at der er plads til fortolkning af kategorierne Talent og Stjerne. Dertil skal man lægge PC og scoutingsafdelingens evne til at spotte såvel talenter som stjerne, så lur mig, om der ikke også i fremtiden bliver hentet dyrt indkøbte trupsspillere og træningskegler. Men man er givetvis mere bevidste om, at det er tåbeligt at hente spillere for mange millioner med dertilhørende millionhyre, som ikke er bedre end de spillere, der render rundt på vores U19-hold. Dvs. hvor en manager som Ståle lagde stor vægt på at have rutine på alle pladser, satser man i dag mere helhjertet på talenterne.
    Du kan meget vel have ret, men jeg er bare træt af den varmluft-kanon (læses: PC). Kun internationale spillere med reference til sommerens vindue. I vinter ville vi sætte en ny standard for, hvor høj en hylde man i Superligaen kunne hente spillere fra.

    Han får ikke lov at slippe af krogen og jeg gider ikke at forklare eller forsvare ham. Nu må han til at levere. Han kan passende hente Delaney, Jacob Bruun, Dolberg og få Daramy på en permanent kontrakt - sælge ud af sidste vinters katastrofer. Så har han min fulde opbakning - i hvert fald i foråret :-)
    Goldbæks Højrefod

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Lad os da bare tage eksemplet Jacob Bruun Larsen, som mange herinde ønsker til FCK - er han et talent eller en stjerne? Jeg mener, at han er ingen af delene. Men jeg kan sagtens forestille mig, at han er en spiller, som PC holder øje med. Og skulle det ende med, at han havner i FCK, vil man nok finde en måde at sælge handlen som passer ind i fortællingen om den nye sportslige strategi.

  13. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Du kan meget vel have ret, men jeg er bare træt af den varmluft-kanon (læses: PC). Kun internationale spillere med reference til sommerens vindue. I vinter ville vi sætte en ny standard for, hvor høj en hylde man i Superligaen kunne hente spillere fra.

    Han får ikke lov at slippe af krogen og jeg gider ikke at forklare eller forsvare ham. Nu må han til at levere. Han kan passende hente Delaney, Jacob Bruun, Dolberg og få Daramy på en permanent kontrakt - sælge ud af sidste vinters katastrofer. Så har han min fulde opbakning - i hvert fald i foråret :-)
    Man må håbe PC lærer af tidligere fejl når det kommer til Transfers. Men altså det er vel ikke kun PC. Jeg syntes vores scouting folk i mange år er gået under radaren. Det er vel fra dem PC får input omkring spillere må man formode. Delaney, Jacob Bruun, Dolberg og få Daramy Javel, men jeg mangler at se at vores scouting netvæk også finder spillere, man ikke lige så komme og som levere. Ryan og tildels Claesson er et godt eksempel, men der gik meget også op i en højere enhed pga. Rusland situationen.

    Jeg er hellere ikke imponeret af PC og vores scouting, men jeg mener det er ønsketænkning, hvis man tror PC bliver fyret til Vinter/Sommer. Det sker ikke. Tror han sidder godt i sadlen og har ledelsen opbakning. Sådan tolker jeg situationen lige nu.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Lad os da bare tage eksemplet Jacob Bruun Larsen, som mange herinde ønsker til FCK - er han et talent eller en stjerne? Jeg mener, at han er ingen af delene. Men jeg kan sagtens forestille mig, at han er en spiller, som PC holder øje med. Og skulle det ende med, at han havner i FCK, vil man nok finde en måde at sælge handlen som passer ind i fortællingen om den nye sportslige strategi.
    Det gør han vel strengt taget også. En spiller med rimelig konstant spilletid for Hoffenheim (dog sjældent fra start), som er i udkanten af landsholdet og som må forventes at forstærke os markant (ellers ville et køb være dumt). Han kan vel uden den helt store indvending betragtes som et "stjernekøb" ud fra FCK's og danske standarder.

    Men altså det er jo "den høje hylde" om igen. Nu kan vi så diskutere, om vi synes en spiller er en stjerne eller ej i stedet for bare at kigge på, om han kan forstærke os eller ej.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En spiller med rimelig konstant spilletid for Hoffenheim
    Han har spillet 132 minutter i 11 Bundesliga-kampe denne sæson + 100 minutters pokalfodbold med nul mål og assists til følge. Jeg er da slet ikke i tvivl om, at han ville blive lanceret som en stjerne, men det ville efter min mening være en udvanding af begrebet.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg er generelt ligeglad med begrebet "stjernespillere". Jeg vil bare have spillere, der vil gøre, hvad der skal til - selv på en kold og regnfuld aften i Jylland. Hver gang.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #147
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg er generelt ligeglad med begrebet "stjernespillere". Jeg vil bare have spillere, der vil gøre, hvad der skal til - selv på en kold og regnfuld aften i Jylland. Hver gang.
    Det engelske begreb 'but can you do it on a rainy day in Stoke?' er bare så rigtigt.
    Goldbæks Højrefod

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #148
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Han har spillet 132 minutter i 11 Bundesliga-kampe denne sæson + 100 minutters pokalfodbold med nul mål og assists til følge. Jeg er da slet ikke i tvivl om, at han ville blive lanceret som en stjerne, men det ville efter min mening være en udvanding af begrebet.
    Tja...som nævnt, samme diskussion som med den høje hylde. For hvad er en stjernespiller? Er Delaney f.eks. en stjernespiller? Det er han jo for mig, men han får heller ikke voldsomt meget spilletid.
    Og selv hvis man kunne blive enige om det (og det kan man sikkert ikke), så kan vi diskutere, at PC jo ikke selv har opdaget ham osv osv,

    Lad os holde os til det vigtig, nemlig om de præsterer eller ej. Så er det lidt ligegyldigt, hvilken kasse spillerne er købt ind i.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #149
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tja...som nævnt, samme diskussion som med den høje hylde. For hvad er en stjernespiller? Er Delaney f.eks. en stjernespiller? Det er han jo for mig, men han får heller ikke voldsomt meget spilletid.
    Og selv hvis man kunne blive enige om det (og det kan man sikkert ikke), så kan vi diskutere, at PC jo ikke selv har opdaget ham osv osv,

    Lad os holde os til det vigtig, nemlig om de præsterer eller ej. Så er det lidt ligegyldigt, hvilken kasse spillerne er købt ind i.
    Vel skrevet.

    Fischer så man jo også som en "Stjerne" spiller med X-faktor og det var han især også de første 6-8 måneder i klubben, hvor han præsteret godt, indtil han løb ind i en skade og så kendt vi hans niveau herefter.

    Delaney er en Stjerne i min bog da han i de kampe jeg fortsat ser med ham "levere" varen og han har fortsat en god alder til at levere i mange år for os.

    Men vi har jo en tendens til at vurdere spillere på fortidens meritter når de kommer tilbage til klubben. Delaney's niveau var bare så kontinuerligt voldsomt over en lang periode i klubben. Alene af den grund har jeg stor tiltro han bliver en stor gevinst for os. Manden elsker FCK og vi elsker ham :)
    Sidst redigeret af EraZ : 23.10.22 kl. 19:09

  26. #150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    For hvad er en stjernespiller? Er Delaney f.eks. en stjernespiller? Det er han jo for mig, men han får heller ikke voldsomt meget spilletid.
    Det er en fjollet sammenligning. Delaneys karriere har nok toppet, men han er utvivlsomt en stjerne i dansk sammenhæng. Det kniber med spilletiden i Sevilla, men han har dog fået 419 minutter i 10 kampe denne sæson for dem og spillet 5 landskampe, heraf 4 fra start. Sidste sæson fik Delaney 2.040 minutter for Sevilla mod Jacob Bruun Larsens 943 minutter for Hoffenheim.

    Jacob Bruun Larsen er stadig ung, men ikke helt ung nok til at kunne regnes som et talent efter min mening. Han har på intet tidspunkt været i nærheden af at være fast mand for de klubber, han har repræsenteret på seniorniveau. Hans karriere lader sig ganske enkelt ikke sammenligne med Delaneys.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad os holde os til det vigtig, nemlig om de præsterer eller ej. Så er det lidt ligegyldigt, hvilken kasse spillerne er købt ind i.
    Det er det jo ikke, når klubben har en strategi om kun at købe talenter eller stjerner.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 57 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •