Side 11 af 57 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er en fjollet sammenligning. Delaneys karriere har nok toppet, men han er utvivlsomt en stjerne i dansk sammenhæng. Det kniber med spilletiden i Sevilla, men han har dog fået 419 minutter i 10 kampe denne sæson for dem og spillet 5 landskampe, heraf 4 fra start. Sidste sæson fik Delaney 2.040 minutter for Sevilla mod Jacob Bruun Larsens 943 minutter for Hoffenheim.

    Jacob Bruun Larsen er stadig ung, men ikke helt ung nok til at kunne regnes som et talent efter min mening. Han har på intet tidspunkt været i nærheden af at være fast mand for de klubber, han har repræsenteret på seniorniveau. Hans karriere lader sig ganske enkelt ikke sammenligne med Delaneys.


    Det er det jo ikke, når klubben har en strategi om kun at købe talenter eller stjerner.
    Tror klubben også opererer med en "Æselkasse"?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Venstre kant:
    - Det oplagte vil være at sige at vi har jo Daramy, men han skal tilbage til Ajax til sommer og tvivler på at vi vil frikøbe ham til 50-70 mio euro som Ajax nok vil have for ham.
    Jeg tror bestemt også, at det er usandsynligt, at vi vil/kan købe ham tilbage, men hvorfor skulle Ajax dog forlange 4x mere, end de købte ham for, når de ikke ved, om de overhovedet kan bruge ham? Han er utvivlsomt dyr, men SÅ dyr?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Tipsbladet skriver i dag, at vi ingen dialog har med Delaney, da vi ikke vil betale den påkrævede transfersum på 22 mio. altså det lyder jo helt på månen, især set i lyset af vores nyligt udmeldte strategi, men også fordi vi lige har betalt det dobbelte for Corner, som vi heller ikke kommer til at sælge videre.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Tipsbladet skriver i dag, at vi ingen dialog har med Delaney, da vi ikke vil betale den påkrævede transfersum på 22 mio. altså det lyder jo helt på månen, især set i lyset af vores nyligt udmeldte strategi, men også fordi vi lige har betalt det dobbelte for Corner, som vi heller ikke kommer til at sælge videre.
    Tænker at det hedder forhandling. Man skal jo ikke bare betale det første der bliver afkrævet. De vil af med Delaney og han vil hjem. Det skal nok ske. Så må vi se om PC kan få banket prisen lidt ned.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er en fjollet sammenligning. Delaneys karriere har nok toppet, men han er utvivlsomt en stjerne i dansk sammenhæng. Det kniber med spilletiden i Sevilla, men han har dog fået 419 minutter i 10 kampe denne sæson for dem og spillet 5 landskampe, heraf 4 fra start. Sidste sæson fik Delaney 2.040 minutter for Sevilla mod Jacob Bruun Larsens 943 minutter for Hoffenheim.

    Jacob Bruun Larsen er stadig ung, men ikke helt ung nok til at kunne regnes som et talent efter min mening. Han har på intet tidspunkt været i nærheden af at være fast mand for de klubber, han har repræsenteret på seniorniveau. Hans karriere lader sig ganske enkelt ikke sammenligne med Delaneys.


    Det er det jo ikke, når klubben har en strategi om kun at købe talenter eller stjerner.
    Delaney var bare et eksempel. Hvad med Daramy, da vi hentede ham i sommers. Var han en stjernespiller? Var Vavro en stjernespiller? Var Kocholava en stjernespiller? Var Lerager en stjernespiller?

    Du og andre vil måske sige nej - PC vil uden tvivl sige ja, ligesom han uden tvivl vil kategorisere et evt køb af Bruun Larsen som et køb af en stjerne.
    Og da der ikke er opstillet nogle helt definitioner på "en stjernespiller", så ender vi jo ude i noget forholdsvis ligegyldige diskussioner. Det eneste der er formentlig er helt sikkert (præcis som med "den høje hylde") er, at det som mange herinde forbinder med en stjerne ikke er det samme som PC's definition.

    Mht om de er talent eller stjerne skal nok bare vurderes på, om spilleren kan være en profil fra start eller om der vil være en periode f.eks. på u19 eller som trupspiller inden. Og så selvfølgelig alderen.

    Men igen, det er bedøvende ligegyldigt for mig, om de er købt som talent, stjerne eller vandbærer. Bare de præsterer på banen. Jeg synes mest af alt, at det er irriterende, at PC nu igen laver de her flyvske begreber så alle fans igen kan diskutere i en uendelighed, hvorvidt hver eneste køb eller potentielle køb er inden for skiven. Vi kan jo passende starte med Delaney, som er en afdanket landsholdsspiller uden fast spilletid på et spansk bundhold. Han kan umuligt være en stjerne, hvorfor PC selvfølgelig fejler enormt, hvis han henter ham ind. Det samme kan siges om scouting, som åbenbart ikke kan finde anden end tidligere spillere...... :)

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #156
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men igen, det er bedøvende ligegyldigt for mig, om de er købt som talent, stjerne eller vandbærer. Bare de præsterer på banen. Jeg synes mest af alt, at det er irriterende, at PC nu igen laver de her flyvske begreber så alle fans igen kan diskutere i en uendelighed, hvorvidt hver eneste køb eller potentielle køb er inden for skiven.
    Jeg er enig med dig, at det, der virkelig betyder noget, er hvorvidt en spiller præsterer eller ej. Men jeg er ikke med ligeglad med, om vi har en meningsfyldt sportslig strategi, og om den følges (det sidste vil tiden vise). For mig vil det bare svække tilliden til PC yderligere, hvis der ikke er en klar sammenhæng mellem den udmeldte strategi, og hvordan klubben agerer på transfermarkedet.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er enig med dig, at det, der virkelig betyder noget, er hvorvidt en spiller præsterer eller ej. Men jeg er ikke med ligeglad med, om vi har en meningsfyldt sportslig strategi, og om den følges (det sidste vil tiden vise). For mig vil det bare svække tilliden til PC yderligere, hvis der ikke er en klar sammenhæng mellem den udmeldte strategi, og hvordan klubben agerer på transfermarkedet.
    Det er vi enige om. Men det hele bliver meget hypotetisk, når ingen af os ved, hvad "en stjerne" er. Nu kan jeg ikke huske, hvordan ordlyden fra PC helt præcis kom ud, men hvis han dog bare havde sagt profil i stedet, så havde det været lidt nemmere at forholde sig til, dog stadig uden at det vil være helt klart. Det er jo bare at se på Bruun Larsen eksemplet, hvor vi herinde ikke engang kan blive enige om, hvorvidt han vil være et stjernekøb. Dermed er det også pludselig meget svært at vurdere om strategien følges, da der altid vil være være fans som ikke mener Bruun Larsen etc er stjerner.

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Ja stjerne er jo bare "høj hylde" om igen.

    Tror mere det skal ses, som en spiller der er købt ind til start 11eren. En der skal spille de fleste kampe (hvis han da ellers undgår skader ;o).

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #159
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKrogh Se meddelelser
    Tror mere det skal ses, som en spiller der er købt ind til start 11eren. En der skal spille de fleste kampe (hvis han da ellers undgår skader ;o).
    Nej, fordi det kunne jo bare være en stamspiller, men dem vil man ikke længere købe som følge af strategien. Iflg. PC’s diasshow skelnede man tidligere mellem talenter, trupspillere, stamspillere og stjerner og købte til alle kategorier. Fremover vil man kun købe talenter og stjerner. Hvis der skabes urealistiske forventninger, har de kun dem selv at takke.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #160
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Emil Forsberg fra RB Leipzig ville være i stjernekategorien.. :)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Emil Forsberg fra RB Leipzig ville være i stjernekategorien.. :)
    Han vil nok også være i "komplet urealistisk"-kategorien :)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nej, fordi det kunne jo bare være en stamspiller, men dem vil man ikke længere købe som følge af strategien. Iflg. PC’s diasshow skelnede man tidligere mellem talenter, trupspillere, stamspillere og stjerner og købte til alle kategorier. Fremover vil man kun købe talenter og stjerner. Hvis der skabes urealistiske forventninger, har de kun dem selv at takke.
    Hvis talenter skal udvikles og sælges (jeg formoder vi fortsat skal være en sælgende klub), hvem skal så være stamspillere, hvis man ikke vil købe dem?

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #163
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis talenter skal udvikles og sælges (jeg formoder vi fortsat skal være en sælgende klub), hvem skal så være stamspillere, hvis man ikke vil købe dem?
    Det hele virker mystisk og ufærdigt. Vi må se, hvad det udmønter sig i.
    Goldbæks Højrefod

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #164
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er enig med dig, at det, der virkelig betyder noget, er hvorvidt en spiller præsterer eller ej. Men jeg er ikke med ligeglad med, om vi har en meningsfyldt sportslig strategi, og om den følges (det sidste vil tiden vise). For mig vil det bare svække tilliden til PC yderligere, hvis der ikke er en klar sammenhæng mellem den udmeldte strategi, og hvordan klubben agerer på transfermarkedet.
    Og hvad gør man i en situation som f.eks. venstre back? Vi har en etableret spiller der oven i købet er et talent i VK på venstre back - alle kan se at manden selv sagt ikke kan spille alle kampe, og derfor har vi brug for en spiller som kan aflaste, stadig holdet et højt niveau - men være tilfreds med en bænk plads. Derfor køber man en spiller som Christian Sørensen til billige penge. En handel der på papiret er perfekt for alle parter. Men Sørensen er vel ingen stjerne?

    Er den slags handler i fremtiden så udelukket, og vi skal i stedet hive endnu et talent op fra U-19 som back up for talentet?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  27. De følgende 5 brugere er enige:

  28. #165
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Og hvad gør man i en situation som f.eks. venstre back? Vi har en etableret spiller der oven i købet er et talent i VK på venstre back - alle kan se at manden selv sagt ikke kan spille alle kampe, og derfor har vi brug for en spiller som kan aflaste, stadig holdet et højt niveau - men være tilfreds med en bænk plads. Derfor køber man en spiller som Christian Sørensen til billige penge. En handel der på papiret er perfekt for alle parter. Men Sørensen er vel ingen stjerne?

    Er den slags handler i fremtiden så udelukket, og vi skal i stedet hive endnu et talent op fra U-19 som back up for talentet?
    CS = late bloomer :-D

Side 11 af 57 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •