Side 12 af 57 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvis vi nu ikke skal snakke om højere hylde eller stjernespiller - så er mine ønsker for vinduet:

    1) der ryddes op.
    - Ankersen eller Diks sælges. Personligt foretrækker jeg Diks pga beløbet det vil skaffe, plus jeg synes han har en dårlig attitude (ja ja Ankersen har også en dårlig attitude, men kan leve med ham som backup)
    - Sælger vi Grabara, så køber vi ikke ny med det samme
    - Mukairu, Amoo, Babacar og Karamoko sendes videre hvis muligt og ellers så må de degraderes.

    Der købes 3 spillere:
    - midtbane (Delaney)
    - Højre midt (JBL)
    - Angriber (pas)

    Forlæng kontrakten med Rooney ville være en god bonus:

    (Grabara)/Ryan/Kalle

    Elias/Ankersen
    Vavro/David/Boile/Lund
    VK/CS

    Delaney/Stamenic
    Lerager/Johannesson/Falk/Haraldsson

    Ny/Rooney
    Daramy/Claesson

    Corner/Ny/Oskarsson

    Flere spillere er fleksible mht pladsen de spiller og derfor er truppen bred nok til et forår med relativ få kampe og stærk nok til at blive forårsmestre (hvad end det bringer).

    Holdet ville også være trimmet, så når sommeren kommer og vi må forvente afgang af Zeca, Daramy og 1-2 andre (mange er i spil til salg - VK, Grabara, Falk, Haraldsson osv). Så skal der “blot” hentes fra…. Nå ja, en høj hylde ;)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Vi bør også hente en ny midterforsvarer, medmindre der findes et brugbart alternativ på U19-holdet (virker usandsynligt givet den nuværende situation). Det bliver simpelthen for skrøbeligt med kun 4 midterforsvarere, når to af dem er Boilesen og Khocholava. Jeg ville stille mig tilfreds med en fornuftig trupspiller - måske en lidt ældre spiller, der ikke kræver spilletid hver uge - men den slags køber vi jo ikke længere. Så PC må enten finde en stjerne med alle de udfordringer det vil bringe ift. hierakiet, eller et talent der rent faktisk er klar til at spille. Potentiale er ikke nok.

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Og hvad gør man i en situation som f.eks. venstre back? Vi har en etableret spiller der oven i købet er et talent i VK på venstre back - alle kan se at manden selv sagt ikke kan spille alle kampe, og derfor har vi brug for en spiller som kan aflaste, stadig holdet et højt niveau - men være tilfreds med en bænk plads. Derfor køber man en spiller som Christian Sørensen til billige penge. En handel der på papiret er perfekt for alle parter. Men Sørensen er vel ingen stjerne?

    Er den slags handler i fremtiden så udelukket, og vi skal i stedet hive endnu et talent op fra U-19 som back up for talentet?
    Hvis jeg har forstået strategien rigtigt, så skal et salg af f.eks. VK erstattes af enten et talent (internt eller køb) eller et køb af en stjerne. Ideelt set, så har man selvfølgelig en talentmasse, så der altid er en næste i køen. Dvs VK er profil et par år, imens et andet talent langsomt køres i stilling til at skulle tage over osv. Det kan man selvfølgelig ikke altid gøre, hvorfor dit spørgsmål kommer i spil. Er der brug for en ny "starter" på pladsen, så køber man nok en "stjerne". Og her kommer vi selvfølgelig til at diskutere i en uendelighed, om hvorvidt en spiller er stjerne eller ej - PC vil dog uden tvivl kategorisere et indkøb, som en stjerne.
    Er der brug for en backup som i sommers, kan man så ikke længere købe en CS? Ifølge strategien nej (medmindre man tænker ham som en stjerne), men man skal derimod ud og købe et talent til pladsen som backup. Det har vi tidligere gjort på f.eks. venstre back med Wendt, men om det altid er muligt er nok tvivlsomt. Man begrænser i hvert fald sig selv lidt ved at være så kategorisk i sine "kasser".

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - Ankersen eller Diks sælges. Personligt foretrækker jeg Diks pga beløbet det vil skaffe, plus jeg synes han har en dårlig attitude (ja ja Ankersen har også en dårlig attitude, men kan leve med ham som backup)
    Jeg er meget enig. Dog foretrækker jeg en anden mulighed: at vi sælger dem begge. Ingen af dem er gode nok til FCK. Det vil dog skabe et nyt problem, da en stjernespiller (som ikke kun er stjerne af navn, men også af gavn), vil skubbe Jelert ud på bænken, og det er ikke givet at vi kan finde et talent á la Ludwig Augustinsson til højre back (og så har man to kæmpetalenter, der skal dele spilletiden, hvilket måske heller ikke er optimalt).

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #170
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Mon ikke planen er at Diks skal sælges til sommer. Så behøver vi heller ikke købe en ekstra midterforsvarer, da han kan dække pladsen som backup indtil sommer. Sommer burde også være mere optimalt ift. både salg og køb af afløser. Så kan man i løbet af foråret se hvordan det går med Boilesen og Khocholava ift. skader. og om der skal hentes endnu en midterforsvarer.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er meget enig. Dog foretrækker jeg en anden mulighed: at vi sælger dem begge. Ingen af dem er gode nok til FCK. Det vil dog skabe et nyt problem, da en stjernespiller (som ikke kun er stjerne af navn, men også af gavn), vil skubbe Jelert ud på bænken, og det er ikke givet at vi kan finde et talent á la Ludwig Augustinsson til højre back (og så har man to kæmpetalenter, der skal dele spilletiden, hvilket måske heller ikke er optimalt).
    Jeg håber vi beholder Diks, men jeg kan så generelt godt lide trup spillere. Han har ramt en dårlig periode på højreback, men han har været fin reserve centralt og jeg tror også han vil fungere fint som Stamenic afløser i aften. Enten som yderste stopper til højre eller def midt.

    Ankersen derimod er over sidste salgsdato.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #172
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg håber vi beholder Diks, men jeg kan så generelt godt lide trup spillere. Han har ramt en dårlig periode på højreback…
    Har den dårlige periode ikke varet temmelig længe? Min fornemmelse er, at folk lader sig lidt forblænde af den fabelagtige start, han fik, med 6 mål og en håndfuld assists på to måneder. Derfra er det gået støt nedad, og uden de offensive bidrag er han blot en jævn forsvarsspiller.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #173
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Har den dårlige periode ikke varet temmelig længe? Min fornemmelse er, at folk lader sig lidt forblænde af den fabelagtige start, han fik, med 6 mål og en håndfuld assists på to måneder. Derfra er det gået støt nedad, og uden de offensive bidrag er han blot en jævn forsvarsspiller.
    Begyndte det ikke at gå ned ad bakke, da han spillede i venstre side i forbindelse med VKs skade sidste sæson. Og så blev han far, og hovedet har siden været et helt andet sted, hvilket han vist også bekræftede i et interview for et par uger siden. Om han kan komme tilbage til det gode niveau, aner jeg simpelthen ikke, men han er efter min mening ikke nær så god som Jelert. Uanset hvor hans hoved er.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #174
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Har den dårlige periode ikke varet temmelig længe? Min fornemmelse er, at folk lader sig lidt forblænde af den fabelagtige start, han fik, med 6 mål og en håndfuld assists på to måneder. Derfra er det gået støt nedad, og uden de offensive bidrag er han blot en jævn forsvarsspiller.
    Jo det har den nok, men jeg tror stadig på han kan hæve niveauet. Og så synes jeg virkelig hans brugbarhed på andre positioner er værdifuld. Jelert ligner en Duracell kanin med en kæmpe motor og han skal spille konstant så længe vi har ham.
    I det lys ville jeg bare beholde Diks som backup.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #175
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Begyndte det ikke at gå ned ad bakke, da han spillede i venstre side i forbindelse med VKs skade sidste sæson. Og så blev han far, og hovedet har siden været et helt andet sted, hvilket han vist også bekræftede i et interview for et par uger siden. Om han kan komme tilbage til det gode niveau, aner jeg simpelthen ikke, men han er efter min mening ikke nær så god som Jelert. Uanset hvor hans hoved er.
    Det er det ikke mange højrebacks som vi kan tiltrække som er. Slet ikke på den alder.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #176
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det er det ikke mange højrebacks som vi kan tiltrække som er. Slet ikke på den alder.
    Jeg kan godt følge dem som hellere vil beholde Diks end Ankersen, men Diks kan vi få penge for og Ankersen skal 100% have penge med ud af døren. Forskellen på de to er ikke enorm og Ankersen har mere eller mindre affundet sig med sin rolle imens Diks virker utilfreds og har som I skriver, slet ikke hovedet med.

    Ønsket om at komme af med begge kan jeg også forstå, men det kan vi gøre senere. 1 ud af gangen, der er rigeligt med arbejde til den sportslige ledelse, så lad os ikke bruge unødvendigt tid/ressourcer på en plads, hvor vores backup trods alt er brugbar sæsonen ud.

  21. #177
    Tilmeldingsdato
    Jan 2021
    Indlæg
    1

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er en fjollet sammenligning. Delaneys karriere har nok toppet, men han er utvivlsomt en stjerne i dansk sammenhæng. Det kniber med spilletiden i Sevilla, men han har dog fået 419 minutter i 10 kampe denne sæson for dem og spillet 5 landskampe, heraf 4 fra start. Sidste sæson fik Delaney 2.040 minutter for Sevilla mod Jacob Bruun Larsens 943 minutter for Hoffenheim.

    Jacob Bruun Larsen er stadig ung, men ikke helt ung nok til at kunne regnes som et talent efter min mening. Han har på intet tidspunkt været i nærheden af at være fast mand for de klubber, han har repræsenteret på seniorniveau. Hans karriere lader sig ganske enkelt ikke sammenligne med Delaneys.


    Det er det jo ikke, når klubben har en strategi om kun at købe talenter eller stjerner.
    Mon ikke strategien som alle andre strategier, skal ses som en måde man gerne vil gøre tingene. Altså, er det muligt, er det det vi gør - altså den berømte rettesnor for arbejder.

    Men det er jo næppe sådan at man vil lade en god mulighed gå sin næse forbi, og man lukker jo hullerne hvor de skal lukkes.

    En entreprenørvirksomhed med den erklærede strategi, kun at benytte egne håndværkere, hyrer jo også andre virksomheder, hvis man har opgaver der betaler regningerne.

  22. #178
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg kan godt følge dem som hellere vil beholde Diks end Ankersen, men Diks kan vi få penge for og Ankersen skal 100% have penge med ud af døren. Forskellen på de to er ikke enorm og Ankersen har mere eller mindre affundet sig med sin rolle imens Diks virker utilfreds og har som I skriver, slet ikke hovedet med.

    Ønsket om at komme af med begge kan jeg også forstå, men det kan vi gøre senere. 1 ud af gangen, der er rigeligt med arbejde til den sportslige ledelse, så lad os ikke bruge unødvendigt tid/ressourcer på en plads, hvor vores backup trods alt er brugbar sæsonen ud.
    Jeg synes, at Diks er meget bedre end Ankersen og også mere brugbar, da han til nøds kan dække en def. midt men måske mere interessant kan skiftes ind og styrke luftspillet defensivt. Han har endvidere en større upside i et højere topniveau, som man forhåbentlig kan finde igen. Jeg synes, at de perioder, hvor han har været god i AGF og FCK trods alt har været så lange, at jeg ikke ser det som en overpræstation, omend han jo næppe rammer et målsnit igen som i sin første tid her.
    Mht penge, så tror jeg ikke, at vi kan få meget for Diks, ligesom Ankersen må kunne overtales til at forlade holdet uden alt for mange penge bagi. Gider han ikke det, så er det jo nærmest hans karriere som slutter nu, idet han ikke vil få meget mere spilletid.

    Jeg synes ikke, at det er en god ide, at skille os af med begge. I så fald skal vi have en ny ind til at stå bag Jelert, som forøvrigt også lige skal vise, at han er langtidsholdbar. Vi har set med Roony, Haraldsson etc at de unge kan ramme et kanon niveau fra start af, men så senere får en downperiode. Det kan også sagtens ske med Jelert, som måske også overpræsterer lige nu.

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #179
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg gad nu godt se os prøve at kapre Emiliano Martinez, som pt. er på leje med købsoption i FCM fra Red Bull Bragantino..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #180
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg gad nu godt se os prøve at kapre Emiliano Martinez, som pt. er på leje med købsoption i FCM fra Red Bull Bragantino..
    Haha, jeg sad med præcis samme tanke, da jeg sad og så aftenens kamp. Det kunne være alletiders manøvre af PC.. Sikke en torn i øjet på FCM det kunne være, hvis vi lavede den, samtidig med at de sælger Evander.. Jeg vil langt hellere have Delaney, ingen tvivl om det, men for helvede det kunne være et fedt move, og PC ville spille sig direkte ind i hjertekulen på alle skeptikerne :-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •