Side 13 af 57 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne bruge begge. Især med tanke på at Delaney måske skal bruge nogle hvil fra tid til anden, hvis han også fortsat skal spille med på landsholdet, plus at det er en position, hvor der godt kan falde nogle karantæner af en gang imellem.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes, at Diks er meget bedre end Ankersen og også mere brugbar, da han til nøds kan dække en def. midt men måske mere interessant kan skiftes ind og styrke luftspillet defensivt. Han har endvidere en større upside i et højere topniveau, som man forhåbentlig kan finde igen. Jeg synes, at de perioder, hvor han har været god i AGF og FCK trods alt har været så lange, at jeg ikke ser det som en overpræstation, omend han jo næppe rammer et målsnit igen som i sin første tid her.
    Mht penge, så tror jeg ikke, at vi kan få meget for Diks, ligesom Ankersen må kunne overtales til at forlade holdet uden alt for mange penge bagi. Gider han ikke det, så er det jo nærmest hans karriere som slutter nu, idet han ikke vil få meget mere spilletid.

    Jeg synes ikke, at det er en god ide, at skille os af med begge. I så fald skal vi have en ny ind til at stå bag Jelert, som forøvrigt også lige skal vise, at han er langtidsholdbar. Vi har set med Roony, Haraldsson etc at de unge kan ramme et kanon niveau fra start af, men så senere får en downperiode. Det kan også sagtens ske med Jelert, som måske også overpræsterer lige nu.
    Det kommer da virkelig an på fra, hvilken periode du mener Diks er "meget" bedre end Ankersen. Diks var fremragende i starten da han kom til klubben, men hans nedtur begyndte allerede i store dele af sidste sæson. Diks har selv været ude at sige at han har mistet sin "identitet". Ja det skal jeg da i den grad love for. Jeg mener mandens spil har været ganske horribelt og fornærmende at se på. I denne sæson har han spillet 1 "okay" kamp og det var mod BØF på hjemmebane.

    For min skyld skal både Diks og Ankersen RAUS og det kan kun gå for langsomt.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #183
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Yann Bisseck ville passe godt ind i kategorien “Talent”, hvis vi skal gå ud fra den nye strategi med kun at købe talenter og stjerner.
    Tysk U21-landsholdsspiller, brølstærk og bliver kun bedre og bedre for AGF.
    Han bør kunne hentes for et rimeligt beløb og virker som et oplagt køb imo:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...i-tysk-topklub

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #184
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det kommer da virkelig an på fra, hvilken periode du mener Diks er "meget" bedre end Ankersen. Diks var fremragende i starten da han kom til klubben, men hans nedtur begyndte allerede i store dele af sidste sæson. Diks har selv været ude at sige at han har mistet sin "identitet". Ja det skal jeg da i den grad love for. Jeg mener mandens spil har været ganske horribelt og fornærmende at se på. I denne sæson har han spillet 1 "okay" kamp og det var mod BØF på hjemmebane.

    For min skyld skal både Diks og Ankersen RAUS og det kan kun gå for langsomt.
    Jeg er enig i, at han ikke har været rigtig god i en længere periode. Jeg synes ikke, at han har været helt så ringe, som han oftest gøres til herinde. Anyway, så er vi åbenlyst enige i, at Jelert er bedste højre back pt. Forhåbentlig kan han holde sit niveau.

    Jeg har i princippet ikke noget imod, at vi sælger både Ankersen og Diks, men så skal der også en ny ind. Og her kan det måske blive lidt kompliceret for hvem skal det være, og hvilken rolle skal han have? Enten skal det været en etableret profil (stjerne), men så kan vi risikere at bremse Jelerts udvikling. Alternativt skal vi have en ny ung ind, da jeg ikke tror, at vi har en åbenlys up-coming fra u19 klar. Er det ikke på den plads, at vi har lejet en spiller i EFB? Og hvis vi får et talent ind som backup for Jelert, så kan det i mine øjne blive lige lovligt "spændende", når/hvis Jelert får sin formmæssige nedgang, som flere af de andre unge har haft.
    Det vil desuden ikke give meget mening at hente en mere rutineret backup ind (så kan vi lige så godt beholde en af de andre), ligesom det vil gå helt imod den nye strategi. Derfor ser jeg det som mest fornuftigt, at beholde enten Diks og Ankersen, og her foretrækker jeg uden tvivl Diks uanset, at det økonomisk vil være lidt bedre at beholde Ankersen.

    Så af ren nysgerrighed. Når du mener, at begge skal sælges, hvad skal løsningen så være mht indkøb?

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #185
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så af ren nysgerrighed. Når du mener, at begge skal sælges, hvad skal løsningen så være mht indkøb?
    Simpelt.

    PC og vores fantastisk scouting afd. finder en kvalitets erstatning. Hvis de vel og mærke er deres opgave voksen, (Som jeg tvivler på) det er det de får deres høje hyre for. Det skal jeg ikke hjælpe dem med :)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #186
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Den næste dygtige højre back i pipeline fra FCK Talent er Hjalte Bidstrup, som er årgang 2006. Han er nok først klar til at rykke fast op på førsteholdet i 2025. Jelert har kontraktudløb i 2026, men bliver måske solgt allerede i sommeren 2025, hvis han fortsætter sin udvikling.

    Hvis man skiller sig af med både Ankersen og Diks, så skal man måske overveje, om man i foråret 2025 skal lave en "Varela", altså have en periode på op til et halvt år, hvor man har tre højre backs, og hvor rollefordelingen er at den ene er fast mand (Jelert), den anden "står i lære" (ny stjerne), og den tredje er et upcoming talent (Bidstrup), hvorefter Jelert skydes af.

    Så kan man eksempelvis sælge Ankersen inden for de to kommende vinduer, og så have Diks som Jelerts back-up (og derudover alt-muligmand ift. midterforsvar, central midtbane, osv.) indtil at efteråret 2024 er overstået.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #187
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Simpelt.

    PC og vores fantastisk scouting afd. finder en kvalitets erstatning. Hvis de vel og mærke er deres opgave voksen, (Som jeg tvivler på) det er det de får deres høje hyre for. Det skal jeg ikke hjælpe dem med :)
    Hvis nu vi lige lægger PC og scouting bashing væk et øjeblik, så er jeg mere interesseret i at høre, hvilken type du mener vi skal købe? For jeg synes nemlig ikke, at situationen er simpel, hvis vi sælger begge.

    Skal det være en ny starter eller et talent? Den nye strategi siger (hvis jeg forstået det rigtigt), at det ikke skal være en rutineret Christian Sørensen type.
    Jeg fisker ikke efter et specifikt navn, men er nysgerrig på, hvilken vej du synes vi skal gå med et indkøb.

  14. #188
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis nu vi lige lægger PC og scouting bashing væk et øjeblik, så er jeg mere interesseret i at høre, hvilken type du mener vi skal købe? For jeg synes nemlig ikke, at situationen er simpel, hvis vi sælger begge.

    Skal det være en ny starter eller et talent? Den nye strategi siger (hvis jeg forstået det rigtigt), at det ikke skal være en rutineret Christian Sørensen type.
    Jeg fisker ikke efter et specifikt navn, men er nysgerrig på, hvilken vej du synes vi skal gå med et indkøb.
    Jeg er fuldstændig ligeglad om det er et talent, et dyrt navn eller hvad det er. Så længe PC og vores scouting og Nees finder at spilleren har et langt højere niveau end Diks og Anker.

    Alt andet end lige så må vi jo formode de er langt dygtigere til den del end "Pøblen" her på sidelinen :)

  15. #189
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig ligeglad om det er et talent, et dyrt navn eller hvad det er. Så længe PC og vores scouting og Nees finder at spilleren har et langt højere niveau end Diks og Anker.

    Alt andet end lige så må vi jo formode de er langt dygtigere til den del end "Pøblen" her på sidelinen :)
    Jeg synes ikke rigtigt, at du forholder dig til problematikken.

    1) Hvis vi får en stjerne ind, så bliver det på bekostning af spilletid og udvikling til Jelert. Vil det ikke være rimelig fjollet?
    2) Hvis vi får et talent ind (og Jelert stadig er 1. valg) er vi så ikke ude i en situation, hvor vi bliver lige lovligt sårbare overfor en downperiode til Jelert? Jeg synes han har spillet lige få nok kampe til, at han kan være "den rutinerede" som et talent skal stå bag.

    Det er vel disse overvejelser, som PC skal gøre sig ved et eventuelt slag af både Diks og Ankersen. Den der "vi skal bare have en bedre spiller ind" er altså i mine øjne lidt letkøbt.

    Jeg synes, at Kiwi's forslag ovenover (hvis jeg har forstået det rigtigt) virker meget mere fornuftigt. Sælg en af dem nu og lad den anden være backup for Jelert 1-2 år. Til den tid er Jelert forhåbentlig en profil og kan enten sendes videre eller blive og oplære næste talent.

    Men ok, hvis du mener, at Diks og Ankersen er så dårlige, at vi næsten hellere skulle spille med u19 højreback (hvem han nu end er), så kan man selvfølgelig lige så godt sælge begge og hente et talent.

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #190
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den næste dygtige højre back i pipeline fra FCK Talent er Hjalte Bidstrup, som er årgang 2006. Han er nok først klar til at rykke fast op på førsteholdet i 2025. Jelert har kontraktudløb i 2026, men bliver måske solgt allerede i sommeren 2025, hvis han fortsætter sin udvikling.

    Hvis man skiller sig af med både Ankersen og Diks, så skal man måske overveje, om man i foråret 2025 skal lave en "Varela", altså have en periode på op til et halvt år, hvor man har tre højre backs, og hvor rollefordelingen er at den ene er fast mand (Jelert), den anden "står i lære" (ny stjerne), og den tredje er et upcoming talent (Bidstrup), hvorefter Jelert skydes af.

    Så kan man eksempelvis sælge Ankersen inden for de to kommende vinduer, og så have Diks som Jelerts back-up (og derudover alt-muligmand ift. midterforsvar, central midtbane, osv.) indtil at efteråret 2024 er overstået.

    Fortsætter Jelert sin udvikling tror jeg det bliver svært at holde ham længere end til maks sommeren 2024. Men den type problematikker bliver også noget af en prøvelse for vores nye strategi. Kan vi faktisk holde længe nok på de store talenter til at vi begynder at få den fulde sportslige værdi?

    Og, så er det ret oplagt at beholde Diks fremfor Ankersen. Han er langt mere brugbar, yngre og vel også en smule bedre, trods alt.

    Endnu en edit :-) Kæft Hjalte Bidstrup er et godt navn! Ærgerligt Bidstrup ikke kom på førsteholdet også, så havde det været decideret legendarisk.
    Sidst redigeret af Something : 28.10.22 kl. 10:54

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #191
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes ikke rigtigt, at du forholder dig til problematikken.

    1) Hvis vi får en stjerne ind, så bliver det på bekostning af spilletid og udvikling til Jelert. Vil det ikke være rimelig fjollet?
    2) Hvis vi får et talent ind (og Jelert stadig er 1. valg) er vi så ikke ude i en situation, hvor vi bliver lige lovligt sårbare overfor en downperiode til Jelert? Jeg synes han har spillet lige få nok kampe til, at han kan være "den rutinerede" som et talent skal stå bag.

    Det er vel disse overvejelser, som PC skal gøre sig ved et eventuelt slag af både Diks og Ankersen. Den der "vi skal bare have en bedre spiller ind" er altså i mine øjne lidt letkøbt.

    Jeg synes, at Kiwi's forslag ovenover (hvis jeg har forstået det rigtigt) virker meget mere fornuftigt. Sælg en af dem nu og lad den anden være backup for Jelert 1-2 år. Til den tid er Jelert forhåbentlig en profil og kan enten sendes videre eller blive og oplære næste talent.

    Men ok, hvis du mener, at Diks og Ankersen er så dårlige, at vi næsten hellere skulle spille med u19 højreback (hvem han nu end er), så kan man selvfølgelig lige så godt sælge begge og hente et talent.
    Jeg forholder mig fint til problematikken og jeg har svaret :)

    Du kan kalde det PC bashing eller hvad du vil. Det er deres job at finde kvalitetsspiller. Lige nu er Jelert god men han ryger også ind i en downperiode og så skal vi nøjes med ringe kvalitet i Diks og Anker.

    Jeg vil ikke have noget problem med der bliver købt en "Stjerne" eller hvad den nye strategi lægger op til. Hvis vi er oppe hvert år på de antal kampe vi har nu, så skal Jelert nok supplere og få sine kampe.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #192
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg ønsker både Ankersen og Diks væk fra klubben, men ikke for enhver pris. Jeg synes dog ikke, at det er en god begrundelse for at fastholde spillere, der ikke er dygtige nok, at det vil være svært at finde de rette erstatninger pga. den nye strategi. Hvis strategien tvinger os til beholde spillere, der ikke præsterer på et acceptabelt niveau, så er det en lortestrategi. Og vi får under alle omstændigheder problemet før eller siden.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #193
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ønsker både Ankersen og Diks væk fra klubben, men ikke for enhver pris. Jeg synes dog ikke, at det er en god begrundelse for at fastholde spillere, der ikke er dygtige nok, at det vil være svært at finde de rette erstatninger pga. den nye strategi. Hvis strategien tvinger os til beholde spillere, der ikke præsterer på et acceptabelt niveau, så er det en lortestrategi. Og vi får under alle omstændigheder problemet før eller siden.
    Enig, men jeg synes så sagtens at vi kan holde fast i Ankersen som backup i et år endnu. Pengene kan kun bruges 1 gang og udskiftninger koster, så hvorfor ikke beholde Jelert plus en ok backup. Måske ikke den bedste, men en brugbar backup

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #194
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg forholder mig fint til problematikken og jeg har svaret :)

    Du kan kalde det PC bashing eller hvad du vil. Det er deres job at finde kvalitetsspiller. Lige nu er Jelert god men han ryger også ind i en downperiode og så skal vi nøjes med ringe kvalitet i Diks og Anker.

    Jeg vil ikke have noget problem med der bliver købt en "Stjerne" eller hvad den nye strategi lægger op til. Hvis vi er oppe hvert år på de antal kampe vi har nu, så skal Jelert nok supplere og få sine kampe.
    Ok. Altså den problematik jeg opstillede svarede du jo først på her :)
    Hvis din holdning er at indkøbe en stjerne pga de mange kampe, så kan det være, at vi lige skal afvente med salget af den ene til sommer, så vi ved, om vi rent faktisk får mange kampe næste år. Lige nu virker Europæisk spil næste år et pænt stykke væk.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #195
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Mickey mouse Leaque gør ikke - endnu

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •