Oprindeligt indsendt af
Jons
En interessant diskussion op mod vinduet, synes jeg er, hvordan vi placerer brikkerne omkring vores centrale midtbane. Zeca er ude af ligningen, og det er vel indiskutabelt at der skal en afløser ind. Det åbenlyse er, at vi henter Delaney, og så er vi videre. Jeg er som sådan helt enig i, at har vi chancen for at hente Delaney hjem, så skal vi selvfølgelig gøre, da han både på og uden for banen indeholder så meget kvalitet, at han vil løfte holdet. Problemet er, at han ikke rigtig spiller den position, hvor vi mangler en spiller, nemlig den kontrollerende 6’er. Får vi Delaney hjem, har vi derimod en overrend af spillere, til de to 8’er positioner, mens vi reelt kun har Clem og til dels Stamenic, som naturligt går ind på 6’eren. Reelt vil vi have følgende spillere til 8’erne, da jeg regner med at Hakon ryger ned i den ligning, som en konsekvens af, at vi får hentet de nødvendige offensove forstærkninger:
Lerager, Delaney (forudsat han kommer), Falk, Claesson, Hakon.
Jeg sad igen i går og blev voldsomt imponeret over Berg Johnsen fra Randers. Han har to eminente kompetencer i form af en meget skarp højrefod, og en unik placeringsevne, som gør, at han samler rigtig mange 2. bolde op, og dermed er medvirkende til, at hans hold hele tiden bevarer bolden på egne fødder og presset på modstanderen. Hans omgang med bolden giver mig lidt associationer til Lobotka, der pt storspiller for Napoli.
Selvom Clem er fremragende, så synes jeg det er åbenlyst, at vi bør gå efter en type som Berg Johnsen. Hvad værre er, så må vi nok forvente, at hvis vi ikke selv gafler ham, så er der stor sandsynlighed for, at han ender i BIF eller Herning. Man kan selvfølgelig sige, at hvis han virkelig var så god, hvorfor spiller han så stadig i Randers. Det er et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på, udover at han mangler fart.