Side 36 af 57 FørsteFørste ... 263334353637383946 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/seri...re-fck-spiller

    Det var jo bare et spørgsmål om tid...
    Var det virkelig det?

    Bøving var et stort talent med gode i bl.a. teknik og han har spillede enkelte virkelig gode kampe bl.a. ude mod PSV. Men der var godt nok også langt mellem snapsene i FCK og han fik trods alt en del spilletid i FCK uden rigtigt at kunne bide sig fast. Det er klart, at vi ligesom med Højlund kan ende med at se rigtig dumme ud, men samtidig synes jeg, at det (ligesom med Højlund) var meget svært at se ham bryde igennem for alvor i FCK. Dertil viste han alt for lidt.

    Men lad os nu lige se, hvad der sker. Hans stats er ikke voldsomme i Østrig og ikke i nærheden af Højlunds. Ender han i Italien så tror jeg næsten mere, at det handler om FOMO (med Højlund i baghovedet) end hans reelle præstationer.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Var det virkelig det?

    Bøving var et stort talent med gode i bl.a. teknik og han har spillede enkelte virkelig gode kampe bl.a. ude mod PSV. Men der var godt nok også langt mellem snapsene i FCK og han fik trods alt en del spilletid i FCK uden rigtigt at kunne bide sig fast. Det er klart, at vi ligesom med Højlund kan ende med at se rigtig dumme ud, men samtidig synes jeg, at det (ligesom med Højlund) var meget svært at se ham bryde igennem for alvor i FCK. Dertil viste han alt for lidt.

    Men lad os nu lige se, hvad der sker. Hans stats er ikke voldsomme i Østrig og ikke i nærheden af Højlunds. Ender han i Italien så tror jeg næsten mere, at det handler om FOMO (med Højlund i baghovedet) end hans reelle præstationer.
    Jeg havde nok foretrukket at leje Bøving ud, da talentet er meget nemt at få øje på. En tur ud af barndomsklubben virkede som det rigtige - men ærgerligt at tabe en så elegant og komplet spiller med åbenlyst potentiale.

    Højlund skal jeg være ærlig og indrømme, at jeg regnede for at være for klodset og teknisk ringe. Men han har vist sig at være et præmie-eksempel på, hvad selvtillid betyder for at blive en god angriber.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #528
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Var det virkelig det?

    Bøving var et stort talent med gode i bl.a. teknik og han har spillede enkelte virkelig gode kampe bl.a. ude mod PSV. Men der var godt nok også langt mellem snapsene i FCK og han fik trods alt en del spilletid i FCK uden rigtigt at kunne bide sig fast. Det er klart, at vi ligesom med Højlund kan ende med at se rigtig dumme ud, men samtidig synes jeg, at det (ligesom med Højlund) var meget svært at se ham bryde igennem for alvor i FCK. Dertil viste han alt for lidt.

    Men lad os nu lige se, hvad der sker. Hans stats er ikke voldsomme i Østrig og ikke i nærheden af Højlunds. Ender han i Italien så tror jeg næsten mere, at det handler om FOMO (med Højlund i baghovedet) end hans reelle præstationer.
    Selvfølgelig er det meget overdrevet, da de indtil videre kun har forløst en af vores talenter, men både Bøving og Højlund havde/har et talent der er til at få øje på. Også da de var i København. En lejeaftale havde været den bedste løsning for begge, men det er selvfølgelig ikke til at sige om de havde været interesseret i det.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #529
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Selvfølgelig er det meget overdrevet, da de indtil videre kun har forløst en af vores talenter, men både Bøving og Højlund havde/har et talent der er til at få øje på. Også da de var i København. En lejeaftale havde været den bedste løsning for begge, men det er selvfølgelig ikke til at sige om de havde været interesseret i det.
    Jeg havde personligt meget svært ved at se det store talent i Højlund og er enig i den beskrivelse som Claudemir Fanatic skriver ovenover, nemlig at han virkede klodset og teknisk svag, ligesom jeg synes hans overblik havde store mangler. Endvidere synes jeg ikke umiddelbart, at han passede ind som type hos os....det er nok meget godt, at jeg ikke arbejder som scout i klubben :-)

    Bøving havde jeg mere fidus til, men jeg synes ikke, at han greb chancen, når han fik den...og den fik han imo ganske mange gange. Derfor var jeg enig i beslutningen om, at han skulle videre. Jeg havde personligt også foretrukket et lejeophold uden købsoption men spørgsmålet er, om den mulighed overhovedet var til stede. Jeg mener i hvert fald at have læst, at Sturm Graz kun var interesseret i køb. Om man kunne finde et andet sted på højt nok niveau, som ville nøjes med at leje, aner jeg selvfølgelig ikke. Hvis man ikke kunne finde en tilpas god løsning mht leje, så kan jeg nu godt forstå, at man valgte at sælge. Man fik en ok pris og mon ikke, at der også er en videresalgsklausul kan give nogle ekstra millioner.

    Det der måske er værst omkring Bøving er nok historien om, at valget stod mellem at sælge Bøving eller Mukairu. Om det er en and eller ej ved jeg ikke (hvem fanden gider købe Mukairu?), men hvis det er sandt, så er det næppe udelukkende PC som står for den beslutning, som Devil også nævner længere oppe.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #530
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Endvidere synes jeg ikke umiddelbart, at han passede ind som type hos os....det er nok meget godt, at jeg ikke arbejder som scout i klubben :-)
    Det her er nok ikke nogen uvæsentlig detalje. Højlund passer som type ikke supergodt ind på et tophold, der gerne vil være spilstyrende og spiller teknisk, boldbesiddende fodbold mod lavtstående modstandere. En del af hans mål i Østrig og for Atalanta er jo også netop omstillingsmål, hvor han uden at være en raket holder en forsvarer på afstand med fysik og vilje. Men han mangler teknikken til småspillet i feltet, og han mangler hovedspillet til at være den Cornelius-agtige boksspiller, vi bruger.

    Ja, vi kunne givetvis godt bruge ham nu, men det var måske ikke så mærkeligt, at man solgte ham dengang. Der sad mange af os jo i øvrigt også og ventede, at Orri ville overhale ham inden for kort tid og banke på til førsteholdet. Det er så ikke sket...
    Sidst redigeret af Garneren : 18.01.23 kl. 11:35
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #531
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det her er nok ikke nogen uvæsentlig detalje. Højlund passer som type ikke supergodt ind på et tophold, der gerne vil være spilstyrende og spiller teknisk, boldbesiddende fodbold mod lavtstående modstandere. En del af hans mål i Østrig og for Atalanta er jo også netop omstillingsmål, hvor han uden at være en raket holder en forsvarer på afstand med fysik og vilje. Men han mangler teknikken til småspillet i feltet, og han mangler hovedspillet til at være den Cornelius-agtige boksspiller, vi bruger.

    Ja, vi kunne givetvis godt bruge ham nu, men det var måske ikke så mærkeligt, at man solgte ham dengang. Der sad mange af os jo i øvrigt også og ventede, at Orri ville overhale ham inden for kort tid og banke på til førsteholdet. Det er så ikke sket...
    Jeg er sådan set enig i dine betragtninger. MEN "Uden at være en raket?". Han er netop en raket. Målte næsthøjeste topfart i 21/22 i hele superligaen. Højere end eksempelvis Kamaldeen (som så var året før). Og højere topfart end Haaland. Haaland og Højlund er ikke nødvendigvis målt på samme måde, så man skal nok være forsigtig med den sammenligning dog.

    Klippene viser også, at han løber fra folk, i hvert fald så længe, han ikke har bolden.
    Men det er/var ikke noget vi kan udnytte i samme grad, som de kan i en midterklub, der i højere grad kan spille på omstillinger.

  12. #532
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Selvfølgelig er det meget overdrevet, da de indtil videre kun har forløst en af vores talenter, men både Bøving og Højlund havde/har et talent der er til at få øje på. Også da de var i København. En lejeaftale havde været den bedste løsning for begge, men det er selvfølgelig ikke til at sige om de havde været interesseret i det.
    Højlund har tydeligvis en fysisk pakke, som var meget ekstraordinær. Men jeg har ærlig talt svært ved at se, det store potentiale i Bøving.
    Han er ok hurtig specielt i små rum. Nogenlunde teknisk uden at være nogen stor dribler. Han lignede i mine øjne en fornuftig superliga spiller og det var det. Stadig ung så der kunne naturligvis bygges på.

    Hvis han ryger til Napoli og får spilletid, så er jeg helt enig i at klubben (og jeg) har set helt forkert. Men skal vi nu ikke lige se ham ryge til Serie A og få spilletid på andet end B-holdet, får vi behøver at få depressioner over endnu et talent, vi ikke fik forløst.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #533
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg synes, at Højlund og Bøving er to meget forskellige cases. Højlund nåede aldrig rigtigt at få chancen, hvor Bøving fik mange kampe i 21/22-sæsonen. Bøving har 2,5 gange så mange spilleminutter for FCK som Højlund.

    Jeg synes, at begge viste noget potentiale, mens de var her. Men de var ikke klar til at være bærende kræfter (hvilket man dårligt kunne forvente), og holdet var ikke stærkt nok til at kompensere for deres manglende niveau. Sturm Graz gav os fornuftige bud på begge spillere, og tanken med salgene var jo nok, at pengene kunne bruges på mere færdige spillere, styrke holdet på andre positioner etc. At PC forvaltede midlerne så elendigt, som tilfældet var (især ved sidste års vintertransfervindue), var næppe en del af planen.

    Man kan måske undre sig over, at tålmodigheden ikke var større. Hvorfor skal vores egne talenter etablere sig så tidligt for at slippe igennem nåleøjet, når vi gladeligt bruger enorme summer på at hente ufærdige talenter i andre klubber. Det giver ingen mening. Men spillernes egne ønsker har selvfølgelig også noget at sige, og netop i Højlunds og Bøvings tilfælde har de jo udmiddelbart valgt rigtigt.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #534
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Og så er det tid til dagens forside-basker!

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...s-delaney-hjem

    Dette afsnit er en forrygende helgardering:

    "Det er ingen hemmelighed, at hovedstadsklubben gerne vil hente publikumsfavoritten hjem, og interessen oplever danskerens bagland ligeledes.*

    Men selvom FC København er trukket i arbejdstøjet, så er der fortsat meget langt til en transfer.*

    Ifølge Tipsbladets oplysninger mangler en masse ender stadig at mødes, og intet er hverken halvt eller helt sikkert på nuværende tidspunkt."*

    Så har de da i hvert fald heller ikke sagt for meget inde på redaktionen.

    Zan

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #535
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig i dine betragtninger. MEN "Uden at være en raket?". Han er netop en raket. Målte næsthøjeste topfart i 21/22 i hele superligaen. Højere end eksempelvis Kamaldeen (som så var året før). Og højere topfart end Haaland. Haaland og Højlund er ikke nødvendigvis målt på samme måde, så man skal nok være forsigtig med den sammenligning dog.

    Klippene viser også, at han løber fra folk, i hvert fald så længe, han ikke har bolden.
    Men det er/var ikke noget vi kan udnytte i samme grad, som de kan i en midterklub, der i højere grad kan spille på omstillinger.
    Du har uden tvivl ret. Jeg hæftede mig bare ved, at han ved en del af sine mål løber skulder ved skulder med en forsvarer, som så ikke kan få bolden fra ham eller få tacklet ham, før han får afsluttet. Det er jo en forrygende evne. Men det giver god mening, hvis der er stor forskel på hans fart med og uden bold, fordi han ikke er nogen stor tekniker.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #536
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Og så er det tid til dagens forside-basker!

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...s-delaney-hjem

    Dette afsnit er en forrygende helgardering:

    "Det er ingen hemmelighed, at hovedstadsklubben gerne vil hente publikumsfavoritten hjem, og interessen oplever danskerens bagland ligeledes.*

    Men selvom FC København er trukket i arbejdstøjet, så er der fortsat meget langt til en transfer.*

    Ifølge Tipsbladets oplysninger mangler en masse ender stadig at mødes, og intet er hverken halvt eller helt sikkert på nuværende tidspunkt."*

    Så har de da i hvert fald heller ikke sagt for meget inde på redaktionen.

    Zan
    Jeg læste godt den "artikel" der, og imponeredes over hvor meget man kunne skrive, uden overhovedet at skrive noget som helst. Sikke en ynk!!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #537
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kan måske undre sig over, at tålmodigheden ikke var større. Hvorfor skal vores egne talenter etablere sig så tidligt for at slippe igennem nåleøjet, når vi gladeligt bruger enorme summer på at hente ufærdige talenter i andre klubber. Det giver ingen mening. Men spillernes egne ønsker har selvfølgelig også noget at sige, og netop i Højlunds og Bøvings tilfælde har de jo udmiddelbart valgt rigtigt.
    Tålmodigheden fra FCK's eller spillernes side? Spørgsmålet er om det er os eller spillerne, som har været utålmodige. I disse to tilfælde er det måske en blanding.
    Jeg synes egentlig, at vi har været rimelig tålmodig med Bøving, men der skete formentlig for lidt (eller for langsom) udvikling i den periode, hvor han var omkring holdet. En af vores udfordringer i forhold til f.eks. Sturm Graz, FCN, AAB eller klubber i den dur er, at vi som sådan ikke har råd/tid til, at de bruger oceaner af tid og spilleminutter på at udvikle sig. Det kommer til at koste nogle talenter undervejs som Højlund og måske Bøving (jeg er stadig ikke overbevist). Nogle klarer det ikke (Bøving) andre ser ud til at kunne klare det som Jelert, Hakon, Roony, VK og forhåbentlig Lund og Clem. Daramy kan også komme i den pulje, selvom han også var en længere periode om at slå rigtigt igennem - her kunne man dog se fremskridt.

    Mht Højlund så tror jeg simpelthen at vurderingen var, at han ikke helt var god nok eller ikke passede helt ind i system og spillestil. Og når der så kom et ret stort bud, så slog man til. Her ser man selvfølgelig lidt dum ud lige nu, men jeg vil stadig gerne se ham præstere godt på et mere boldbesiddende hold mod modstandere som står dybt på banen og uden rum at løbe i.

  22. #538
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Det er dybt naivt at tro at Sturm Graz var interesseret i at udvikle på Højlund/Bøving hvis disse kun hvde været udlejet. De havde haft ingen økonomisk opside ved at gøre det. Når man taler udlejning kontra+videresalgsklausul, så er kan det sidste godt være mere attraktivt end det første, da det vil være muligt at sende en spiller videre til en bedre destination, hvis den købende klub kan tjene en skilling. Ved udlejning skal niveauet fra dag 1 være højt nok til at bidrage, det vil sige relativt set en svagere klub. Det er derfor vi lejer ud til HB køge mens vi sælger til Sturm Graz. HB køge opnår en umiddelbar sportslig fordel ved at leje som ikke betyder noget / findes for Sturm Graz.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #539
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Nå så ser det ud som om der sker noget med VK… https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...istiansen-salg 150 mio lyder godt nok vildt!

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #540
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Nå så ser det ud som om der sker noget med VK… https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...istiansen-salg 150 mio lyder godt nok vildt!
    Det er helt vildt ja. Men det er sådan noget der kan lykkedes hvis man formår at sælge direkte til PL klubber. De har bare så mange flere penge end alle andre....

    Til den pris bør det være en no-brainer, selvom det vil være vemodigt at sige farvel til VK som er en af vores egne.
    Lad os håbe at klubben er godt forberedte på at denne dag ville komme, så vi ikke står alt for svækket til forårets guldjagt.

  27. De følgende 16 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •