Oprindeligt indsendt af
[email protected]
Det kan godt være, at vi som fans er skuffede, men jeg vil tro, at man internt i FCK ganske tilfredse. Man havde selvfølgelig håbet på, at man kunne tilføje Delaney og/eller en dygtig 6'er, ligesom man også havde håbet på at kunne tilføje noget på venstre back og måske i centerforsvaret.
Men når det er sagt, så har man fået lukket et par vigtige huller på kant og angriber positionen, ligesom man stadig har tjent omkring 100 mio. kr. Det vil vi jo skide hul i som fans, men som klub er det vigtigt. Det er også vigtigt, at vi ikke betaler for meget for spillerne (det er en af grundene til, at man ansatte PC) og her har det været tydeligt, at man ikke har ville strække sig ud over, hvad der er fornuftigt. Med andre ord en anden tilgang end Ståle, som måske mere havde tendens til at betale, hvad folk vil have. Irriterende for os fans, men glædeligt for klubbens ledelse og økonomi.
Jeg er enig i, at vi ser en smule tynde ud på 6'er, midterforsvar og venstreback. Men vi har altså også en træner som gang på gang har udtalt (formentlig også overfor PC), at han er tilfreds med besætningen. Måske et lille sats, men omvendt så kan vi heller ikke bare hive den ene spiller efter den anden ind. Økonomisk har vi haft pengene til transfer, men det er nok mere lønbudgettet (som må være blevet mere belastet med Larsson og Diogo kontra VK) og harmoni i truppen, som man har passet på.
Måske er PC dumpet hos os fans (personligt synes jeg, at det har været ret fornuftigt). Hos ledelsen og formentlig også hos Neestrup, så har vinduet formentlig været ganske godkendt, især hvis man kan afskibe en spiller eller to de næste par uger.