Side 7 af 57 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Enig. Han må skydes afsted så. Det skulle han nok have været i sommer, men er svært at vide, om der bare ikke har været interesse fra de rigtige, for spilleren skal jo også ville til en køber. Men det begynder at udvikle sig til en gigantisk fadæse, hvis vi kun ender med 20-25 mio. for ham. Generelt er det svært at være imponeret over PC, hold kæft der er mange fejl...
    Hvor er det egentlig underligt med Roony og hans bagland. Han startede jo fantastisk og fik mange kampe og ramte så helt naturligt ind i en spillemæssig formkrise. Det kunne måske være fordi "hovedet" var et andet sted og han lugtede "Dollar tegn". Rene spekulationer fra min side, men jeg tror ikke jeg rammer helt ved siden af.

    Jeg forstår ikke hans iver for at ville væk. Vores klub må da være fantastisk at kunne udvikle sig i nogle år taget i betragtning hans unge alder.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Lige før vi alle slagter PC for den manglende forlængelse med Roony, så synes jeg altså ikke det tyder på, at han også her har fejlet. Hvis det handler om en frikøbsklausul, som flere kilder peger på, så forstår jeg til fulde PC, og meget tyder desuden på, at det er Roonys folk der trækker tiden ud, ikke PC.

    Jeg er helt med på at nedsable PC for det horrible januar-vindue, og for den manglende 6'er denne sommer, men det virker også som om, at PC for skylden for alt der kan gå galt. Han er trods alt ikke herre over andres beslutninger eller at samtlige bærende spillere bliver skadet samtidig.

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Lige før vi alle slagter PC for den manglende forlængelse med Roony, så synes jeg altså ikke det tyder på, at han også her har fejlet. Hvis det handler om en frikøbsklausul, som flere kilder peger på, så forstår jeg til fulde PC, og meget tyder desuden på, at det er Roonys folk der trækker tiden ud, ikke PC.

    Jeg er helt med på at nedsable PC for det horrible januar-vindue, og for den manglende 6'er denne sommer, men det virker også som om, at PC for skylden for alt der kan gå galt. Han er trods alt ikke herre over andres beslutninger eller at samtlige bærende spillere bliver skadet samtidig.
    Det er benhårdt, men sådan er det at være sportsdirektør.

    PC skal ikke kun bedømmes ud fra sine transfers, og hvis du i hele dit virke råder over en Golden Boy, som er et kæmpe salgsobjekt. Så bliver det da selvfølgelig noteret hvordan den case lander.

    Hvis den hedder 0 kroner, så er det da PCs ansvar, og en opgave der ikke er løst tilfredsstillende.

    Jeg er med på det er en vanskelig situation, og selvfølgelig skal det med i en samlet bedømmelse. Men det er da svært at finde meget godt frem i den case hvis han smutter gratis.

    Transfers er jo også sindssygt vanskeligt, men der er det så ok at nedsable ham… Jeg er bare ikke enig i at Roony-håndteringen er “en gratis omgang”.

    I øvrigt havde en videresalgsklausul da været markant bedre end nuværende situation? Medmindre det var pebernødder selvfølgelig.

    Zan

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...elaney/9467774

    Der er tilsyneladende en mulighed for, at Sevilla vil lade Delaney skifte til januar.

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg synes KIB for et stykke tid siden sagde, at Roony ville have frikøbsklausul, men PC ikke ville gå med til det. De sagde ikke noget beløbets størrelse. Rationalet må være, at så kan man lige så godt sælge ham til vinter og så selv være nogenlunde herre over salgsprisen.
    Vi kunne sælge ham til Ajax og få Daramy for ham + en pose penge.-)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Lige før vi alle slagter PC for den manglende forlængelse med Roony, så synes jeg altså ikke det tyder på, at han også her har fejlet. Hvis det handler om en frikøbsklausul, som flere kilder peger på, så forstår jeg til fulde PC, og meget tyder desuden på, at det er Roonys folk der trækker tiden ud, ikke PC.

    Jeg er helt med på at nedsable PC for det horrible januar-vindue, og for den manglende 6'er denne sommer, men det virker også som om, at PC for skylden for alt der kan gå galt. Han er trods alt ikke herre over andres beslutninger eller at samtlige bærende spillere bliver skadet samtidig.
    Det kommer vel an på, hvad alternativet er? Mon ikke det stod klart allerede i den sommerferien, hvad deres krav var? Så har han jo enten læst rummet og dermed satset forkert, hvis han troede de ville gå med til at fjerne den nu her, eller vurderet at vi får mere ud af ikke at sælge. Selvfølgelig skal han vurderes på, hvordan det ender.

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Det kommer vel an på, hvad alternativet er? Mon ikke det stod klart allerede i den sommerferien, hvad deres krav var? Så har han jo enten læst rummet og dermed satset forkert, hvis han troede de ville gå med til at fjerne den nu her, eller vurderet at vi får mere ud af ikke at sælge. Selvfølgelig skal han vurderes på, hvordan det ender.
    Jeg synes du læser mit indlæg, som fanden læser biblen. Jeg siger ikke, at PC ikke har et ansvar, men at han ikke nødvendigvis står i en situation, hvor han selv har så forbandet meget indflydelse. Vil Roonys fløj ikke spille et spil hvor FCK kan være med, så er det jo op til PC, at få det bedste ud af situationen. Der var jo over sommeren forlydender om, at man var ved at nå hinanden, skulle PC så bare sige: "Ham Roony, som vi ellers tror vi kan få +100 mio for, hvis han bryder igennem i FCK, ham slipper vi da lige for 50 mio nu, for vi tror ikke forhandlingerne lykkedes alligevel!"?

    Jeg tror desuden, at forhandlingerne er blevet ødelagt, af Thorups modvilje mod at bruge Roony. En modvilje jeg faktisk godt har kunnet forstå, for Roony har sandt for dyden ikke bidraget med meget i '22, som retfærdiggør lønninger, frikøbsklausuler og priser i de størrelser der tales om.

    Det er altså faktorer, hvor jeg ikke synes, at PC kan holdes entydigt ansvarlig, med mindre man har besluttet, at det skal han være, fordi man ikke kan lide ham, og det er det sidste jeg anklager flere på sidelinien for at gøre.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg ved ikke om jeg har den eneste men jeg begynder så småt at være bange for at lade PC sidde ved roret når der skal hentes forstærkninger ind her til vinter, med tanke på de sidste vinduer hvor det næsten virker til at være en række random spillere til diverse positioner der er hentet ind.

    Medgiver at det er umuligt at forudse hvordan spillere vil tilpasse sig når de kommer til vores klub men mængden af spillere som ikke er brugbare til førsteholdet er lidt for voldsom og det er ikke små beløb der er brugt på dem.

    Jeg synes på mange måder der er lighed til den situation man stod i til sidst under Ståle hvor vi havde et stort antal spillere ude for truppen med lange kontrakter.

    Hertil kommer min tvivl til den scouting afdeling der har sagt tommel op for spillere ala Karamoko, Babacar, Isak Johannesson, Mukairu, Amoo samme afdeling i øvrigt og så sad der under Ståle Solbakken.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Vi kunne sælge ham til Ajax og få Daramy for ham + en pose penge.-)
    Jeg vil hellere beholde Roony. Ikke at jeg ikke også gerne vil have Daramy, men Roonys potentiale er større. I det hele taget er jeg ret ligeglad med, hvor mange penge PC kan få ind på at sælge Roony nu. Jeg håber, han går meget langt for at forlænge med ham.
    Sidst redigeret af Garneren : 16.10.22 kl. 18:06
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    I øvrigt en interessant detalje i den her artikel: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...aeldre/9472733

    Historien om Roonys kontrakt har længe været, at den udløb med udgangen af 2023 (tidligere stod der mange steder, at den udløb i 2024). Men han skrev jo kontrakt 15. november 2020, og da reglerne meget klart siger, at man ikke må lave kontrakter på mere end 3 år med spillere under 18, ville et kontraktudløb 31. december 2023 betyde, at kontrakten var 1½ måned for lang.

    Ekstra Bladet er, så vidt jeg har set, det første medie, der skriver, at hans kontrakt allerede udløber 30. juni 2023, og det ville også være det logiske iflg. reglerne. Og dermed har PC endnu mere travlt, end de fleste regnede med, hvis Roony skal forlænge, før han frit kan forhandle til anden side.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Stort set ligemeget, hvordan kontraktsituationen går, så vil jeg helst beholde Roony så længe som overhoved muligt. Han er en af de få på holdet som har X-Factor og mål i støvlerne. Min tiltrod til at PC kan hente en erstatning, hvis Roony nu bliver solgt til vinter til 75 mio ligger på et meget lille sted. Tror han kan blive afgørende for om vi overhoved kommer til at spille europæisk efter sommerferien næste år.

    For hans egen skyld, så vil det være det bedste, hvis han forlænger. Ellers kommer han til at spille ungdomsfodbold i stort set lige meget, hvilken klub han kommer til. Sikkert til en meget høj løn.
    - Torben

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg synes du læser mit indlæg, som fanden læser biblen. Jeg siger ikke, at PC ikke har et ansvar, men at han ikke nødvendigvis står i en situation, hvor han selv har så forbandet meget indflydelse. Vil Roonys fløj ikke spille et spil hvor FCK kan være med, så er det jo op til PC, at få det bedste ud af situationen. Der var jo over sommeren forlydender om, at man var ved at nå hinanden, skulle PC så bare sige: "Ham Roony, som vi ellers tror vi kan få +100 mio for, hvis han bryder igennem i FCK, ham slipper vi da lige for 50 mio nu, for vi tror ikke forhandlingerne lykkedes alligevel!"?

    Jeg tror desuden, at forhandlingerne er blevet ødelagt, af Thorups modvilje mod at bruge Roony. En modvilje jeg faktisk godt har kunnet forstå, for Roony har sandt for dyden ikke bidraget med meget i '22, som retfærdiggør lønninger, frikøbsklausuler og priser i de størrelser der tales om.

    Det er altså faktorer, hvor jeg ikke synes, at PC kan holdes entydigt ansvarlig, med mindre man har besluttet, at det skal han være, fordi man ikke kan lide ham, og det er det sidste jeg anklager flere på sidelinien for at gøre.
    Jeg er enig i at der hersker en anti-PC herinde, men igen, selvfølgelig er denne situation helt legitim at tage op.

    Jeg er enig i at Roonys præstationer ikke var prangende. Men hvis man står på han ikke “er berettiget” til klausuler, højere lønpakker osv, så beder man jo selv om Roony og co siger farvel og tak. Så er det en subjektiv vurdering om man synes det er fint eller ej.

    Er der en grænse for hvor langt man skal strække sig for Roony?
    Det er der vel. Men jeg kan godt frygte hvor PCs grænse ligger… Han ser jo sig selv som en benhård og stædig forhandler.

    Muligheden for at Roony vil væk for enhver pris er naturligvis tilstede. Og muligheden for PC aldrig har haft chancen for at forlænge med ham er ligeledes tilstede.

    Personligt tvivler jeg dog specielt på det sidste.

    Derfor kan denne case - selvfølgelig - ende med at se dum ud for PC. Hvad enten man kan lide manden eller ej.

    Zan

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er enig i at der hersker en anti-PC herinde, men igen, selvfølgelig er denne situation helt legitim at tage op.

    Jeg er enig i at Roonys præstationer ikke var prangende. Men hvis man står på han ikke “er berettiget” til klausuler, højere lønpakker osv, så beder man jo selv om Roony og co siger farvel og tak. Så er det en subjektiv vurdering om man synes det er fint eller ej.

    Er der en grænse for hvor langt man skal strække sig for Roony?
    Det er der vel. Men jeg kan godt frygte hvor PCs grænse ligger… Han ser jo sig selv som en benhård og stædig forhandler.

    Muligheden for at Roony vil væk for enhver pris er naturligvis tilstede. Og muligheden for PC aldrig har haft chancen for at forlænge med ham er ligeledes tilstede.

    Personligt tvivler jeg dog specielt på det sidste.

    Derfor kan denne case - selvfølgelig - ende med at se dum ud for PC. Hvad enten man kan lide manden eller ej.

    Zan
    Jeg er 100% enig - for mig står og falder det med en urealistisk frikøbsklausul. Frikøbsklausuler er roden til alt ondt. Det er de tuber glidecreme agenter tømmer ud over svage klubbers røvhuller, før de lader de store klubber pule løs.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Rygter om Delaney.. :-D
    https://twitter.com/DanishFooty365/s...76450495696896

    (Delt i skakten af HM)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Rygter om Delaney.. :-D
    https://twitter.com/DanishFooty365/s...76450495696896

    (Delt i skakten af HM)
    Come to Copenhagen.. :)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 57 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •