Side 9 af 57 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis vi fik Dolberg, kunne jeg godt leve med vi spillede med 2 på toppen på bekostning af en midtbane.

    Men jeg nægter at tro på vi har midlerne til at hente Dolberg og Delaney.

    Tvivler også på Dolberg umiddelbart ser FCK som det rigtige.

    Zan
    Uagtet, at det på papiret vil være en enormt (og nok historisk) stærk angrebsduo, så vil jeg have det noget stramt ved, at vi går over til et system med 2 angribere. Det vil jo i så fald nok skulle være en 4-4-2, og det er et system, som giver sp mange dårlige associationer, at det stadig kan give mig mareridt om natten. Jeg er da også rimelig sikker på, at Neestrup sværger til 4-3-3, så jeg har svært ved at se det ske. Tror i stedet man er i markedet efter en stærk pendant til Daramy på højrekanten - hvilket dog nok afhænger af hvordan Roony slutter efteråret af (og om vi får forlænget hans kontrakt).

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Uagtet, at det på papiret vil være en enormt (og nok historisk) stærk angrebsduo, så vil jeg have det noget stramt ved, at vi går over til et system med 2 angribere. Det vil jo i så fald nok skulle være en 4-4-2, og det er et system, som giver sp mange dårlige associationer, at det stadig kan give mig mareridt om natten. Jeg er da også rimelig sikker på, at Neestrup sværger til 4-3-3, så jeg har svært ved at se det ske. Tror i stedet man er i markedet efter en stærk pendant til Daramy på højrekanten - hvilket dog nok afhænger af hvordan Roony slutter efteråret af (og om vi får forlænget hans kontrakt).
    Det fjerner bare ikke problematikken med at have én brugbar angriber i truppen. Som ofte bliver skadet.

    Vi er nødt til at handle på den position. Igen…. :-(

    Zan

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det fjerner bare ikke problematikken med at have én brugbar angriber i truppen. Som ofte bliver skadet.

    Vi er nødt til at handle på den position. Igen…. :-(

    Zan
    Jeg er helt enig, men er det ikke tit det, der sker, når klubber har en stor stjerne som angriber og kun spiller med en angriber? Tottenham har samme "problem" og har haft det i en del år. For den reserve, de har til 9'eren, skal bare acceptere måske at sidde på bænken en hel sæson og det begrænser bare udvalget. Så når Kane har en sæson med en del skader, så er de i problemer. Real Madrid er vel også lidt tyndt besat, hvis Benzema bliver skadet.

    Jeg ved ikke, hvordan man løser den, men i det store hele er det ikke vildt smart at have en stjerne 9'er, som bliver meget skadet, når man kun spiller med en 9'er.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Måske er svaret en erfaren angriber (en 2022 udgave af peter møller). Som mangler mesterskabet og nogle store oplevelser. En der kan leve med at være jokeren. Måske en Gytkjær, Helenius...
    - Torben

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Måske er svaret en erfaren angriber (en 2022 udgave af peter møller). Som mangler mesterskabet og nogle store oplevelser. En der kan leve med at være jokeren. Måske en Gytkjær, Helenius...
    Uha. Du gjorde det jeg ikke turde herinde! Du nævnte Helenius…

    Det er pisse usexet. Ingen salgsperspektiver. Men formodentlig en driftssikker og billig løsning, hvor vi slipper for mere Karamoko, Babacar osv. Han ville nok også kunne leve med at stå lidt i skyggen af Corner.

    Orri virker et stykke fra at være klar for 1. holdet. Hårdt dømt ud fra én kamp og nogle indhop, ja, men der er altså et stykke vej. Selv med de helt basale ting (nærkampe feks).

    Så min hjerne bliver ved at lande på Helenius. Havde PC samme driftssikkerhed i sine transfers, havde jeg bestemt også håbet på noget vildere.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 20.10.22 kl. 13:52

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Uha. Du gjorde det jeg ikke turde herinde! Du nævnte Helenius…

    Det er pisse usexet. Ingen perspektiver. Men formodentlig en driftssikker og billig løsning, hvor vi slipper for mere Karamoko, Babacar osv. Han ville nok også kunne leve med at stå lidt i skyggen af Corner.

    Orri virker et stykke fra at være klar for 1. holdet. Hårdt dømt ud fra én kamp og nogle indhop, ja, men der er altså et stykke vej. Selv med de helt grundlæggende ting (nærkampe feks).

    Så min hjerne bliver ved at lande på Helenius. Havde PC samme driftssikkerhed i sine transfers, havde jeg bestemt også håbet på noget vildere.

    Zan
    Jeg er (næsten) ligeglad, hvem det bliver, bare det ikke er PC, der skal finde ham ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi



  12. #127
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Er der nogen af jer der tør komme med et gæt på hvor meget der bliver opjusteret med i spillertruppen af økonomi?

    Det lyder virkelig på Neestrup som om at han ser frem til at få en helt ny stærk trup til vinter
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  13. #128
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Er der nogen af jer der tør komme med et gæt på hvor meget der bliver opjusteret med i spillertruppen af økonomi?

    Det lyder virkelig på Neestrup som om at han ser frem til at få en helt ny stærk trup til vinter
    Tipsbladet mener, at det vil kræve at opjustere fra 190 mio pt til op mod 300 mio for at dominere ligaen i den grad, som man vil i den nye strategi. Hvad det ender med må tiden vise, men sådan en opjustering vil jeg gerne se før jeg reelt tror på det. PC ville ikke nævne nogle tal på pressemøde, blot at man vil bruge det nødvendige.....det bliver man ikke meget klogere af.

    Jeg håber, at Neestrup slog i bordet og forlangte bedre budget og indflydelse på indkøb, inden han skrev under som cheftræner. Det er en joke, at PC åbenbart købte nogle spillere, som Thorup ikke ville bruge. Mht vinterens transfervindue så må der i hvert fald komme en midtbanespiller ind (gerne Delaney) og en angriber og eller kant. Dernæst forventer han jo nok, at alle de skadede undtagen Zeca (og Amoo) vender tilbage, hvilket reelt giver ham nogen muligheder, som han ikke har haft endnu. De spillere som skal ud må være Babacar og et par mere.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #129
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Ud fra fredagens strategi og den anvendelse som Neestrup har haft af truppen vil jeg tro der skal ske dette over vinteren og sommerens vindue:

    Målmånd:
    - Hvis Grabara sælges, så skal der hentes en klasse keeper. Vi kan ikke nøjes med en. Kalle skal ud.

    Forsvar:
    - Højre forsvar: Okay men en skal ud. Jelert første valg og så bliver andet valget nok Diks, da han også kan dække ind på midterforsvar. Ud med ankersen.
    - Centerforsvar: Godt med stjerner, men man skal få forlænget med Lund.
    - Venstre back: Fint, men spørgsmålet er om vi har talentet til backup, hvis VK sælges.

    Midtbane:
    - 6'er: Hjertet siger forlæng med Zeca, men hjernen siger at det er slut. Delaney vil nok være bedst her selvom han har spillet 8'er i det meste af sin karrier. Stamanic kan være backup/ talent. Ellers er der også Clem og Haarbo. Så med et delaney køb, så er vi super dækket ind her.
    - 8'er: Lerager og Claesson er nok første valg og nogle af 6'erne vil også kunne dække ind her. Isak og Haraldsson kan også dække ind her. Selvom Falk er en fantastisk spiller, så kan det på samme måde som med Zeca godt være tidspunkt til at sige pænt tak for god tjeneste og var det måske ikke nu du skulle få eventyret. Hans skade historik over denne og sidste sæson gør at jeg ikke ser ham som stjernen mere.

    Venstre kant:
    - Det oplagte vil være at sige at vi har jo Daramy, men han skal tilbage til Ajax til sommer og tvivler på at vi vil frikøbe ham til 50-70 mio euro som Ajax nok vil have for ham. Så her skal vi ud og finde en stjerne venstre kant. Og det må meget gerne være en anden type end daramy i tilfælde af at Ajax er i gave humør og sælger ham for 5 mio euro. En der ved hvor målet står. Talent har vi Sahsah. Ud med Mukario.

    Højre kant:
    - Roony ser lovende ud, men svært at vide hvad der sker med hans kontraktsituation. Selv hvis han forlænger, så skal der hentes en stjerne til denne position. Ellers skal der nok ikke fyldes mere på denne position.

    9'er:
    - Her har vi Corner og Orri. Og tror faktisk ikke vi skal hente noget her. Måske vigtigere at dem som købes til kanter måske også kan spille backup på 9'er engang imellem. Og ellers vil en Haraldsson i nogle kampe nok være fint. Væk med Babacar og Karamoko.

    Samlet giver det:
    - Kalle (UD)
    - Ankersen (UD)
    - Zeca (UD)
    - Falk (UD)
    - Mukairo (UD)
    - Karamoko (UD)
    - Babacar (UD)
    - Star venstre wing (IND)
    - Star højre wing (IND)
    - Delaney (IND)
    - Prøv at få Daramy fast for 5 mio euro
    - Forlæng med Roony
    - Forlæng med Lund
    - Grabara (STORT SALG)
    - VK (STORT SALG)
    - Klasse keeper ind
    - Torben

  16. #130
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tipsbladet mener, at det vil kræve at opjustere fra 190 mio pt til op mod 300 mio for at dominere ligaen i den grad, som man vil i den nye strategi. Hvad det ender med må tiden vise, men sådan en opjustering vil jeg gerne se før jeg reelt tror på det. PC ville ikke nævne nogle tal på pressemøde, blot at man vil bruge det nødvendige.....det bliver man ikke meget klogere af.

    Jeg håber, at Neestrup slog i bordet og forlangte bedre budget og indflydelse på indkøb, inden han skrev under som cheftræner. Det er en joke, at PC åbenbart købte nogle spillere, som Thorup ikke ville bruge. Mht vinterens transfervindue så må der i hvert fald komme en midtbanespiller ind (gerne Delaney) og en angriber og eller kant. Dernæst forventer han jo nok, at alle de skadede undtagen Zeca (og Amoo) vender tilbage, hvilket reelt giver ham nogen muligheder, som han ikke har haft endnu. De spillere som skal ud må være Babacar og et par mere.
    Helt enig! Dog vender Amoo næppe tilbage og så har truppen brug for to centralt til midtbanen, Delaney og en defensiv midtbanespiller. Jeg har tidligere foreslået Armin Gigovic i OB. Han er fri til januar, og har selv meldt ud, at han sagtens kan se sig i en større dansk klub. Derudover har Gigovic været instrumental i genrejsningen af OB det efterår, og vel sagtens deres bedste spiller. Han er samtidig taktisk klog, stærk teknisk, god i sine indgreb og har et godt blik for spillet. Jeg ser ham som den eneste kandidat i suppen, som har niveauet til at afløse Zeca.

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Selvom Falk er en fantastisk spiller, så kan det på samme måde som med Zeca godt være tidspunkt til at sige pænt tak for god tjeneste og var det måske ikke nu du skulle få eventyret.
    Den skulle jeg lige tygge på, men jeg mener også det er på tide vi finder en Falk afløser som kan noget offensivt. Det bliver dyrt, men jeg mener det er nødvendigt.

    Alle er jo enige om at når Falk er i Topform og i spilhumør så er han en af suppens bedste, men skal vi ikke være helt ærlige her, så så er der altså langt mellem snapse. Derudover er der hans skade historik, både i sidste og denne sæson. Manden er simpelthen for meget ude pga. skader generelt.

    Spørgsmålet er dog selv om Falk overhovedet vil væk?. Han virker jo som den "hjemmelige" type som har det godt i trygge rammer.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Uha. Du gjorde det jeg ikke turde herinde! Du nævnte Helenius…

    Det er pisse usexet. Ingen salgsperspektiver. Men formodentlig en driftssikker og billig løsning, hvor vi slipper for mere Karamoko, Babacar osv. Han ville nok også kunne leve med at stå lidt i skyggen af Corner.

    Orri virker et stykke fra at være klar for 1. holdet. Hårdt dømt ud fra én kamp og nogle indhop, ja, men der er altså et stykke vej. Selv med de helt basale ting (nærkampe feks).

    Så min hjerne bliver ved at lande på Helenius. Havde PC samme driftssikkerhed i sine transfers, havde jeg bestemt også håbet på noget vildere.

    Zan
    Det kommer ikke til at ske. Iht. den nye strategi vil vi udelukkende rekruttere spillere i kategorien stjerne eller talent, og Helenius passer på ingen måde ned i nogle af disse. Jeg tror vi henter en kantspiller, som også kan spille 9’er. Det kunne være typer som JBL eller Yussuf Poulsen.

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Set i lyset af fredagens stort anlagte pressemøde, hvor planen der gælder fra nu er, at trup-sammensætningen bestående af talenter, trup-spillere, stamspillere og stjernespillere, fremover skal bestå af stjernespillere og talenter, så skal der i første omgang renses en del ud.

    Sommerens transfervindue blev brugt som eksempel på, hvordan stjernespillere skal forstås; landsholdsspillere på skandinavisk landsholdsniveau. For mig at se betyder det at følgende stam- og trup-spillere skal forlade klubben:

    Forsvar
    Diks, Ankersen, Christian Sørensen, Kalle Johnson

    Midtbane
    Falk og Lerager

    Offensiv
    Babacar, Karamoko, Mukairo, Amoo, (Singh senest til sommer)

    Det undrer mig, at man vil have en trup uden trup- og stamspillere. En storklubs styrke ligger netop i at have den type spillere, så klubben i perioder med mange kampe og skader kan trække på kompetente afløsere i et omfang, som konkurrenterne ikke kan følge med i.

    En del af vores resultatmæssige problem lige nu er jo, at vores unge meget talentfulde spillere endnu ikke har niveauet på den offensive del af banen, til at kunne gøre en forskel i superligaen. En væsentlig del af problemet er selvfølgelig også PC’s elendige indkøb, som først JT og nu JN åbenlyst demonstrerer ved ikke at ville bruge dem. Men at PC er elendig til at finde spillere, er bare ikke det samme som, at trup- og stamspillere ikke hører hjemme i en storklub. Den beslutning tror jeg, at vi meget hurtigt vil se negative konsekvenser af.

    En vinkel på dette er også, at PC har satset stort på spillere med en notorisk skadeshistorik de seneste år (Corner, Zeca, Falk, Boile) hvilket betyder, at situationen lige nu ligger indenfor en realistisk forventning til sæsonen og der har vi bare ikke truppen til at være med i toppen af superligaen.

    Vinterens vigtigste transfer må gerne starte nu – velkommen til Arnesen og farvel til PC.
    Goldbæks Højrefod

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Set i lyset af fredagens stort anlagte pressemøde, hvor planen der gælder fra nu er, at trup-sammensætningen bestående af talenter, trup-spillere, stamspillere og stjernespillere, fremover skal bestå af stjernespillere og talenter, så skal der i første omgang renses en del ud.

    Sommerens transfervindue blev brugt som eksempel på, hvordan stjernespillere skal forstås; landsholdsspillere på skandinavisk landsholdsniveau. For mig at se betyder det at følgende stam- og trup-spillere skal forlade klubben:

    Forsvar
    Diks, Ankersen, Christian Sørensen, Kalle Johnson

    Midtbane
    Falk og Lerager

    Offensiv
    Babacar, Karamoko, Mukairo, Amoo, (Singh senest til sommer)

    Det undrer mig, at man vil have en trup uden trup- og stamspillere. En storklubs styrke ligger netop i at have den type spillere, så klubben i perioder med mange kampe og skader kan trække på kompetente afløsere i et omfang, som konkurrenterne ikke kan følge med i.

    En del af vores resultatmæssige problem lige nu er jo, at vores unge meget talentfulde spillere endnu ikke har niveauet på den offensive del af banen, til at kunne gøre en forskel i superligaen. En væsentlig del af problemet er selvfølgelig også PC’s elendige indkøb, som først JT og nu JN åbenlyst demonstrerer ved ikke at ville bruge dem. Men at PC er elendig til at finde spillere, er bare ikke det samme som, at trup- og stamspillere ikke hører hjemme i en storklub. Den beslutning tror jeg, at vi meget hurtigt vil se negative konsekvenser af.

    En vinkel på dette er også, at PC har satset stort på spillere med en notorisk skadeshistorik de seneste år (Corner, Zeca, Falk, Boile) hvilket betyder, at situationen lige nu ligger indenfor en realistisk forventning til sæsonen og der har vi bare ikke truppen til at være med i toppen af superligaen.

    Vinterens vigtigste transfer må gerne starte nu – velkommen til Arnesen og farvel til PC.
    Jeg er enig i, at det virker lidt spøjst, hvis vi helt skal holde op med at have spillere som Christian Sørensen som er hentet ind alternativ til VK. Man kan ikke være sikker på, at akademiet lige er klar med en spiller på præcis den position man har mangler, så mon ikke udmeldingen skal tages som et gran salt....altså medmindre CS ses som en stjernespiller.

    På din liste tror jeg ikke, at Diks, CS, Lerager og Falk ses som nogle, man vil af med. De andre vil man nok gerne sælge, hvis muligt. Falk kunne jeg godt forestille mig smutte til sommer, hvis han vil prøve sit eksotiske eventyr i USA eller Asien.

    Mht Arnesen som du har foreslået før, så forstår jeg det ikke. Man skal vel et årti tilbage for at finde en tid, hvor han var en profil som sportsdirektør. Derudover stoppede han for under 2 måneder siden i Feyenoord, fordi han ikke kunne klare jobbet grundet sin sygdom.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #135
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at det virker lidt spøjst, hvis vi helt skal holde op med at have spillere som Christian Sørensen som er hentet ind alternativ til VK. Man kan ikke være sikker på, at akademiet lige er klar med en spiller på præcis den position man har mangler, så mon ikke udmeldingen skal tages som et gran salt....altså medmindre CS ses som en stjernespiller.

    På din liste tror jeg ikke, at Diks, CS, Lerager og Falk ses som nogle, man vil af med. De andre vil man nok gerne sælge, hvis muligt. Falk kunne jeg godt forestille mig smutte til sommer, hvis han vil prøve sit eksotiske eventyr i USA eller Asien.

    Mht Arnesen som du har foreslået før, så forstår jeg det ikke. Man skal vel et årti tilbage for at finde en tid, hvor han var en profil som sportsdirektør. Derudover stoppede han for under 2 måneder siden i Feyenoord, fordi han ikke kunne klare jobbet grundet sin sygdom.
    Jeg tror, at du har ret i dine vurderinger af spillerne, det var også for at sætte det på spidsen, for jeg synes, at det virker som en håbløs beslutning.

    Men jeg vil også synes, at det virker håbløst at melde sådan en beslutning ud og så fravige allerede i implementeringen.

    Det er nok fordi, jeg er meget lidt imponeret over præsentationen af vores nye sportslige strategi.
    Goldbæks Højrefod

Side 9 af 57 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •