Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 81 af 81

Emner: VAR i ligaen

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: VAR i ligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Smider lige den her, som blev postet i skakten: https://twitter.com/HLTCO/status/1689378763522412544

    Hvis den almindelige fodboldfans forhold til VAR skal forbedres, tror jeg, man skal gå denne vej og gøre processen så gennemsigtig som muligt.
    Ja det ville være virkelig godt.

    Omvendt ville det jo ikke hjælpe, når man hører kommunikationen fra FCM-Hvidovre

    MKK til Redder: "Jeg ser, at han river ham ned, men det er jo mod FCM...."
    Redder til MKK: "Ja kæmpe straffe vil du se den på skærmen....på den anden side, er det jo bare Hvidovre...."
    MKK til Redder: "Nej nej - så er jeg jo nødt til at lave den om....."
    Redder til MKK: "Fuck ja....vi lader den køre. Skynd dig at sæt spillet i gang!"
    Redder til MKK: "...og vi dømte to også en tynd i 1. halvleg, så lad os skippe denne"
    MKK til Redder: "Ja men det var heldigvis til FCM.....fnis"
    Redder til MKK": Hahaha....ja nu tager vi sgu igen røven på Kjøvenhavnerne...."
    MKK til Redder: "Ja som altid...hahaha"

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: VAR i ligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det ville være virkelig godt.

    Omvendt ville det jo ikke hjælpe, når man hører kommunikationen fra FCM-Hvidovre

    MKK til Redder: "Jeg ser, at han river ham ned, men det er jo mod FCM...."
    Redder til MKK: "Ja kæmpe straffe vil du se den på skærmen....på den anden side, er det jo bare Hvidovre...."
    MKK til Redder: "Nej nej - så er jeg jo nødt til at lave den om....."
    Redder til MKK: "Fuck ja....vi lader den køre. Skynd dig at sæt spillet i gang!"
    Redder til MKK: "...og vi dømte to også en tynd i 1. halvleg, så lad os skippe denne"
    MKK til Redder: "Ja men det var heldigvis til FCM.....fnis"
    Redder til MKK": Hahaha....ja nu tager vi sgu igen røven på Kjøvenhavnerne...."
    MKK til Redder: "Ja som altid...hahaha"
    MKK til Redder: "Og så får vi vores ven Jonas Hansen til at dømme et tyndt straffe til FCK når de alligevel vinder stort over Randers i Parken. Så snakker alle om at FCK får dommerhjælp!"
    Redder til MKK: "Haha, ja det er genialt!"

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: VAR i ligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det ville være virkelig godt.

    Omvendt ville det jo ikke hjælpe, når man hører kommunikationen fra FCM-Hvidovre

    MKK til Redder: "Jeg ser, at han river ham ned, men det er jo mod FCM...."
    Redder til MKK: "Ja kæmpe straffe vil du se den på skærmen....på den anden side, er det jo bare Hvidovre...."
    MKK til Redder: "Nej nej - så er jeg jo nødt til at lave den om....."
    Redder til MKK: "Fuck ja....vi lader den køre. Skynd dig at sæt spillet i gang!"
    Redder til MKK: "...og vi dømte to også en tynd i 1. halvleg, så lad os skippe denne"
    MKK til Redder: "Ja men det var heldigvis til FCM.....fnis"
    Redder til MKK": Hahaha....ja nu tager vi sgu igen røven på Kjøvenhavnerne...."
    MKK til Redder: "Ja som altid...hahaha"
    Jeg går ud fra at I er A, men for god orden skyld så tror du vil ikke at de "i en eller anden afskygning" forholder sig sådan som du har beskrevet?
    Altså, jeg synes også er VAR er temmelig fejlbehæftet og at der burde være meget større gennemsigtighed og væsentlig tidligere udmelding på baggrund af især kontroversielle situationer for VAR blander sig eller undlader det.
    Mest af alt tror jeg at det handler om en misforstået opfattelse af "beskyttelse" af 1. dommerens kendelse uanset hans intention med dommen. Fx hvis han dømmer straffe for et benspænd der viser sig at være for lille, så vil man forsøge at opretholde dommen ved tillægge fx skub/hold mere vægt. Eller hvis et rødt kort eller straffe ikke dømmes, så vil man "gøre mest muligt" for at kunne fastholde dette udgangspunkt.
    Hvis man gik bort fra den indstilling, men bare forsøgte at dømme rigtigt muligt, på trods af at det måske ville betydde flere ændringer, så kunne det være at der ville være større tillid til systemet og måske turde dommerne også i højere grad dømme dét de ser. Idag føles det som om at dommerne står i et mærkeligt limbo hvor de nogle dage dømmer noget og andre dage ikke dømmer det og ellers håber på st VAR redder deres røv.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: VAR i ligaen

    Der var godt gang i VAR-vognen til AGF-SIF og som noget nyt ligner det, at de største fejl nu bliver meldt ud: https://www.facebook.com/DBUdommere/...b5skd5fNA8xe7l. Derudover understregede den kamp (igen) at der er behov for kameraer ved bag/mållinjen.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: VAR i ligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Der var godt gang i VAR-vognen til AGF-SIF og som noget nyt ligner det, at de største fejl nu bliver meldt ud: https://www.facebook.com/DBUdommere/...b5skd5fNA8xe7l. Derudover understregede den kamp (igen) at der er behov for kameraer ved bag/mållinjen.
    Har der været nogen diskussion om hvorfor man ikke har kamera ud for baglinjen? For mig virker det meget underligt, at man ikke bare stiller et fastlåst ubemandet kamera ved hver baglinje.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: VAR i ligaen

    Viaplay har fået udleveret nogle sekvenser fra VAR, hvor man kan høre kommunikationen og hvor Michael Joahnsen også stiller op i studiet og vender alle situationerne. Jeg synes det er et ret godt program og vil klat anbefale at se det, hvis man interesserer sig for VAR og hvordan det fungerer i praksis. Især kommunikationen mellem dem i VAR-vognen og dommeren er interessant og så synes jeg det lykkedes Johansen at komme med gode nuancer og også forklare de fejl der er opstået og hvordan de kan opstå, mens han også får forklaret hvornår man helst ikke vil bruge VAR.

    Uden at give for mange spoilere, så bliver vores omdiskuterede mål mod OB også vendt. Det lyder på Johansen som om, at det er lidt af en gråzone, men samtidig at man godt kunne have dømt den. Jeg tror godt at alle kunne se, at det var lidt af en gråzone (men samtidig ikke et sjældent syn), men det der i min optik er mest interessant er, at han melder, at hvis den skulle dømmes af VAR (altså hvis den nu var klar og åbenlys), så havde det resulteret i omspark, da spillet ikke var sat i gang. Det er klart den pragmatiske løsning, men skal man tolke bogstaveligt på VAR-protokollen, så er der umiddelbart ikke hjemmel til det, da det jo ikke er en forseelse i opspillet til scoringen, slet ikke er en forseelse til frispark (det kræver at bolden er i spil) og at hjørnesparket ellers var udført korrekt (og dermed ikke grundlag for omspark). Jeg kender selvfølgelig ikke til UEFA-fortolkninger, da de umiddelbart ikke offentliggøres, så det kan jo være, at det er grundlaget. Uanset hvad er det jo ikke i spillets ånd, at man kan slippe afsted med ting bare fordi bolden ikke er sat i spil, men det er næppe VARs opgave at sikre.

    Jeg synes dog at programmet giver et godt indblik og langt bedre forståelse og det er uendeligt bedre, end at sætte Claus Bo i studiet og høre på søforklaringer.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. U19-ligaen KB-FCN
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.08.08, 16:35
  2. Ikke "Malta-ligaen", men "Liechtenstein-ligaen"....
    By Nosferatu in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 20:43
  3. Niveauet i SAS ligaen..
    By unknown in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 20.05.05, 18:26
  4. Forår med m-ligaen!
    By m-ligaen in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.03.05, 12:48
  5. Efterår med m-ligaen...
    By m-ligaen in forum Spil
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.07.04, 09:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •