Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Dortmund vinder

    63 70.00%
  • Uafgjort

    20 22.22%
  • FCK vinder

    7 7.78%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 100

Emner: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Ikke at det havde ændret meget, men hvorfor skal vores mål annulleres af offside? Hvor mange afleveringer eller minutter kan der være offside inde et mål så det annulleres? I dette tilfælde4 spilles 5-6 afleveringer inden der scores.
    Ja det var lidt underligt. Hvor går grænsen egentlig her?. Hvis den så havde været op på 12 afleveringer som så førte til målet, ville der så også være dømt offside?

    hmmm.

  2. #62
    Elle er offline Teddy Stadium Survivor
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    630

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det var lidt underligt. Hvor går grænsen egentlig her?. Hvis den så havde været op på 12 afleveringer som så førte til målet, ville der så også være dømt offside?

    hmmm.
    Hvis der er offside i opspillet til målet, skal det vel altid underkendes uanset antal afleveringer før og efter offsiden. På samme vis som hvis et frispark er begået forinden længere oppe på banen.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Vi er ikke i den form og forfatning vi burde være i, og når man er træt, så laves der flere fejl, som straffes på det her niveau.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Hvis der var nogen der så Celtic-Real efterfølgende, så var forskellen på Celtic og FC helt enorm. Vi er presset i bund stort set alle 90 minutter, og formen er der bare ikke. Mod Trabzon ude var undskyldningen varmen, men det går ikke den her gang. Celtic taber også 0-3, men er langt, langt bedre med på tempo, fysik og spilforståelse. Real havde bare den individuelle klasse til at score på deres chancer. I dag ser vi reelt døde ud allerede efter 35. Pilen må vel pege på Andrew Clark, for det virker som om vi er i en markant anderledes fysisk forfatning end normalt.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pooool Se meddelelser
    Hvis der var nogen der så Celtic-Real efterfølgende, så var forskellen på Celtic og FC helt enorm. Vi er presset i bund stort set alle 90 minutter, og formen er der bare ikke. Mod Trabzon ude var undskyldningen varmen, men det går ikke den her gang. Celtic taber også 0-3, men er langt, langt bedre med på tempo, fysik og spilforståelse. Real havde bare den individuelle klasse til at score på deres chancer. I dag ser vi reelt døde ud allerede efter 35. Pilen må vel pege på Andrew Clark, for det virker som om vi er i en markant anderledes fysisk forfatning end normalt.
    Der var 30 grader i dortmund ved kickoff. Varmen var også et issue denne gang, dog med lidt lavere fugtighed end i trabzonspor.

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Vi er ikke i den form og forfatning vi burde være i, og når man er træt, så laves der flere fejl, som straffes på det her niveau.
    Desværre ikke nej. En ting er at vores fodboldmæssige form er til at lukke op og skide i, men hvad der både bekymrer og undrer mig på samme tid er, at vi også rent fysisk ligner et hold, der er helt væk. Netop det fysiske er jo ellers et parameter, hvor vi burde kunne komme op på samme klinge som de store udenlandske hold, ved at træne rigtigt. Dette var netop et parameter, som vi tidligere var sindsygt skarpe og konkurrencedygtige på, også på internationalt niveau, men det virker som om vi har stået helt stille på dette parameter siden vores berømte CL-gruppespil med Barcelona, mens de udenlandske klubber bare er buldret afsted de seneste 10-15 år.

    Vi blev jo simpelthen fysisk most i dag, og det lignede i flere sekvenser drenge mod mænd. Selvfølgelig er der noget med tempo fra liga osv, men altså det har jo også set sådan ud i mange andre kampe, hvor modstanden har været dårligere. Træner vi forkert, for lidt, for meget eller hvad hulen er der galt? Vi har i hvert fald ikke umiddelbart profiteret af, at have fået Clarke ind, men det kan da være det kommer.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Der var 30 grader i dortmund ved kickoff. Varmen var også et issue denne gang, dog med lidt lavere fugtighed end i trabzonspor.
    Husk lige at sige det til Dortmunds spillere INDEN kampen starter næste gang, så kan det være de sparer lidt på krafterne og sætter tempoet lidt ned…

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pooool Se meddelelser
    Hvis der var nogen der så Celtic-Real efterfølgende, så var forskellen på Celtic og FC helt enorm. Vi er presset i bund stort set alle 90 minutter, og formen er der bare ikke. Mod Trabzon ude var undskyldningen varmen, men det går ikke den her gang. Celtic taber også 0-3, men er langt, langt bedre med på tempo, fysik og spilforståelse. Real havde bare den individuelle klasse til at score på deres chancer. I dag ser vi reelt døde ud allerede efter 35. Pilen må vel pege på Andrew Clark, for det virker som om vi er i en markant anderledes fysisk forfatning end normalt.
    Her spiller ude kontra hjemmebane altså også ind.
    Når Celtic spiller en så stor kamp på hjemmebane foran en massiv støtte fra publikum så giver det altså noget ekstra.
    Akkurat som det gør noget ved vores spillere at spille en af de europæiske aftener i Parken…

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Her spiller ude kontra hjemmebane altså også ind.
    Når Celtic spiller en så stor kamp på hjemmebane foran en massiv støtte fra publikum så giver det altså noget ekstra.
    Akkurat som det gør noget ved vores spillere at spille en af de europæiske aftener i Parken…
    Ja, man tør f.eks. slet ikke tænke på, hvordan det var gået mod PSV, hvis vi kun havde mødt dem to gange på udebane og ikke havde haft Parkens hjemmemagi.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Ja, man tør f.eks. slet ikke tænke på, hvordan det var gået mod PSV, hvis vi kun havde mødt dem to gange på udebane og ikke havde haft Parkens hjemmemagi.
    Lad nu være med at bruge en enkelt kamp som målestok.
    Du og alle andre FCK fans ved godt at det er i Parken vi har størst chancer for noget imod de allerstørste hold….

    Vores all time pointsnit i CL på hjemmebane er 2,0
    Vores all time pointsnit i CL på udebane er 1,02
    Inkl kval kampe
    (nipserstat)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vi har i hvert fald ikke umiddelbart profiteret af, at have fået Clarke ind, men det kan da være det kommer.
    Vi har da fået Maty Ryan ud af det.

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Jeg mangler lidt realisme blandt dem som sabler fck’s indsats ned. Vi er godt med de første 30 min og man når at tænke at vi måske kan holde den 0-0 til pause. 3-0 i dortmund er vel præcis hvad en statistisk model ville skyde på, baseret på de sidste 20 års opgør mellem fck og tyske hold. Var det en fremragende indsats, nej, men det var heller ikke dybt dybt skuffende. Det var præcis hvad man kunne forvente. Min tyske kollega, som jeg overværede kampen med, sagde inden kampen at det er Reus og Bellingham man skulle være opmærksom på, og det må man jo sige at det står bekræftet idag. Vi diskuterede Delaney igår, og der skal man huske at han måtte forbi Bremen før han spillede sig til en semistartplads i dortmund. Det siger alt om niveauforskellen mellem FCK og Dortmund. Vores altime bedste midtbanespiller skal forbi en anden adresse før han kan spille sig på bænken i Dortmund. I øvrigt var det sjovt at høre min tyske kollega give udtryk for præcis de sammen beklagelser med at sælge de bedste, fodboldens hakkeorden, som vi også kæmper med, dog på et andet niveau.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Og en sidste oplevelse fra dortmund. Nej hvor jeg hader gul.

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg mangler lidt realisme blandt dem som sabler fck’s indsats ned.
    Jeg syntes ikke når jeg læser kommentar at vi sabler indsatsen. Jeg tror hvis du spørger 9 ud af 10 FCK fans så vil man være fuld bevidst om at Dortmund og alle hold i CL er bedre end os og der vil være niveau forskel.

    Det med man med rette kan kritisere og også det jeg kan se går igen og igen er:

    1. Vores egen tekniske formåen. Jeg har altså set os bedre på den front end hvad vi præsteret i går. Vi taler tæmninger og afleveringer som er helt på månen. Vi er altså bedre end det.
    2. Vores egen "Form". Fair nok, hvis det kun var 1 kamp vi gik fysisk døde. Men vi har jo også set det i Suppen. Så jeg syntes det fair nok vi stiller spørgsmålstegn ved om vi er godt "Trænet".

    Selv Rasmus Falk i Post interview i går nævner Coolness, hvile med bolden etc. Noget som Falk ved de kan gøre bedre.


  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Borussia Dortmund vs. F.C. København (06/09-2022 kl. 18:45)

    Jeg synes også, at de første 30 minutter var de bedste. Dog kom vi stort set ikke op på Dortmunds halvdel med bolden på fødderne, men vi forsvarede os fra et lavt udgangspunkt med stor løbeintensitet.

    Fra det 30. minut begynder de første spillere at virke trætte og det spreder sig de næste 15 minutter. Fra starten af 2. halvleg, er så mange spillere pressede på fysikken, at løbeintensiteten gør det svært at holde sammen på holdet og holde os inde i kampen.

    Vi bliver alt for hurtigt fysisk udmattede. Taktisk falder vi sammen, en bolderobring og Dortmund er inde bagved vores midtbane. Jeg anerkender, at Dortmund er gode, det var bare akkurat det samme, der skete mod FCN og SIF, selvom vi forsøgte at skifte vores udgangspunkt på banen fra højt til lavt.

    I studiet er ML. Jeg sætter stor pris på hans analyser, både fordi jeg oplever, at de er indsigtsfulde og fordi han prioriterer ærlighed over politisk korrekthed – han siger, hvad han ser. Efter kampen viser de nogle klip, hvor han påpeger, at det er alt for let at komme om bag vores midtbane – check PS analyse efter SIF-kamp – han kalder det dårlig organisation/taktiske problemer og han siger, at det kunne jo i virkeligheden være blevet 7-1.

    Jeg anerkender, at Dortmund har langt bedre spillere så selvfølgelig vil vi være underlegne, men vores måde at tilgå kampen på undrede mig undervejs og gør det også i dag.
    Goldbæks Højrefod


Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  2. Svar: 136
    Sidste Meddelelse: 03.05.22, 10:45
  3. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •